• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Samhold og miljø i Bataljonen og bruk av nettside

Started by Endre, October 18, 2005, 22:47:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Endre

Jeg er ikke medlem i Bataljonen, men jeg har partoutkort på Hansa og leser dette forumet regelmessig sammen med skbrann.org.

Brann har Norges nest/tredje beste snitt på hjemmekamper, men likevel en relativt liten supportergruppe. Det sier seg selv at det mangler noe, og for meg er det klart at denne nettsiden burde brukes mye bedre enn det som skjer i dag.
Jeg driver også en egen nettside med forum med noen tusen medlemmer, og vet hvordan er miljø kan skapes gjennom nettsider. Det virker som om Bataljonen mangler begrep om dette i det hele tatt.
Når jeg leser en tråd som oppfordrer til MINDRE aktivitet i forumet er noe helt galt! Selvfølgelig er det bra at folk er aktive på nettsiden, dere må da ikke oppfordre til mindre aktivitet?
Og bare for å understreke arroganse/uvitenhet så stenges tråden slik at ingen får komme med kommentarer til beslutningen.

En nettside og et forum er en veldig bra mulighet til å skape et bra og sammensveiset miljø, også i det virkelige liv.
Selvfølgelig er det irriterende at seriøse diskusjoner blir ødelagt av personlig chatting, men dette kan lett løses ved å opprette en egen kategori i forumet hvor man kan snakke om Off-topic saker.

Tror dere bør ta en titt på andre nettsteder og se hvordan dette er løst. Jeg har 5 års erfaring med forumdrift selv, og kan godt hjelpe om dere ønsker noen innspill.

abe78

Jeg gir innlegget over min fulle støtte. På mange måter er dette forumet og måten det er satt opp på utgått på dato. Er selv en aktiv forumbruker på diverse andre forum og føler at dette er det eneste som har stått uforandret i hvertfall det siste året.

Jeg tror som Endre at et velfungerende forum hadde vært med på å skape et mye bedre supportermiljø.

Registrere også med interesse at ledelsen i bataljonen går ut og sier at de vil legge til rette for at typiske grupperinger som ikke er medlem i dag skal enklere finne seg til rette og søke medlemskap i Bataljon. Da tror jeg en bør sette seg ned og se på hvem som bruker denne forumtjenesten og se på hvordan man kunne blitt gjort ting annerledes.
.og husk!

monzilla

ikke for å lage tråden om til en "dette er gale med bbb-forumet" men jeg må si at jeg blir litt paff når folk poster en tråd, gjerne med noen fine argumenter, men når folk sier seg uenig så blir alt trukket ned i driten.
Hvis noen spør meg, noe som helt sikkert ingen gjør, det forumet trenger er flere moderatorer som slår knallhardt ned på usaklige svar. Få ned klare retningslinjer. Sletting av tråder bør ikke forekomme, da bør heller trådene stenges med en begrunnelse, gjerne henvis til retningslinjene. På sikt vil folk da skjønne hvorfor tråden er stengt, og holde seg innenfor grensene.

kop

atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Atlet Orvanger

Jeg er fullstendig uenig med dere; et forum på internett er en særdeles dårlig arena for å skape en sammensveiset supportergjeng. Ved å skjule seg bak et kallenavn i et forum blir man ikke bedre kjent. Det er gang på gang vist på forum at folk sier ting de definitivt ikke ville ha sagt uten å være gjemt bak kilometervis med telenor-kabler.

Jeg mener veien å gå om man skal få et sammensveiset er å få flere til å delta på sosiale arrangement og ikke minst borteturer. Et internettforum kan være et godt for meningsutvekslinger og diskusjoner, men aldri som en arena for å skape en bedre sammensveiset supportergjeng. Endre, monzilla, kop og abe78 er jo ikke annet en et navn i margen slik at jeg vet hvilke innlegg jeg glatt kan hoppe over når jeg skummer gjennom forumet :)

Endre

Quote from: "Atlet Orvanger"Jeg er fullstendig uenig med dere; et forum på internett er en særdeles dårlig arena for å skape en sammensveiset supportergjeng. Ved å skjule seg bak et kallenavn i et forum blir man ikke bedre kjent. Det er gang på gang vist på forum at folk sier ting de definitivt ikke ville ha sagt uten å være gjemt bak kilometervis med telenor-kabler.

Jeg mener veien å gå om man skal få et sammensveiset er å få flere til å delta på sosiale arrangement og ikke minst borteturer. Et internettforum kan være et godt for meningsutvekslinger og diskusjoner, men aldri som en arena for å skape en bedre sammensveiset supportergjeng. Endre, monzilla, kop og abe78 er jo ikke annet en et navn i margen slik at jeg vet hvilke innlegg jeg glatt kan hoppe over når jeg skummer gjennom forumet :)


Dette viser jo bare at du har erfaring fra forum som er dårlig driftet. Jeg er medlem i mange forum hvor folk har møttes i det virkelige liv. Dette er langt i fra noe ukjent fenomen.

Er forøvrig enig i at sosiale arrangementer og borteturer er viktig, men det ene utelukker ikke det andre! Tvert i mot kan forumet brukes til å få flere med på slike turer. Om forumet ble brukt mer aktivt til å rekruttere nye deltakerer på slike turer ville du kanskje møte monzilla, endre, abe78 og innsett at de var skikkelige folk de óg, med en felles interesse i Brann.

Atlet Orvanger

Da er vi enige Endre. Mener bare at et forum ikke er tilstrekkelig alene.

Xminator

Jeg vet hva jeg ønsker meg. Ett forum der medlemskap må godkjennes av moderator. Og der man poster med fullt navn. Mailinglisten fungerer jo strengt tatt slik, så kan ikke se at det ikke skal fungere her også.

Northside

Jeg er selv medlem på mange 100 forum for fotball og tifo, jobber også på et stort et. Det som trengs her er flere emner å velge mellom, ikke minst "off topic".

en egen sang topic
tifo topic
fotball generelt
Brann
bbb
off topic
engelsk

mye man kan velge mellom.

Og som noen her har nevnt, sletting av tråder bør ikke skje så ofte med mindre det lages latterligbarnslige tråder som "eg traff Big mc i går, jippi"

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Jeg er selv medlem på mange 100 forum for fotball og tifo, jobber også på et stort et. Det som trengs her er flere emner å velge mellom, ikke minst "off topic".

en egen sang topic
tifo topic
fotball generelt
Brann
bbb
off topic
engelsk


Enig at et off topic kunne vært greit å hatt. Men er uenig å dele opp for mye. Bedre med få og dermed større trafikk på hver enkelt.
Og vil man diskutere fotball generelt kan man gjøre det utrolig mange andre steder. Her diskuterer vi kun Brannrelaterte temaer etter min mening.
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Jeg er selv medlem på mange 100 forum for fotball og tifo, jobber også på et stort et. Det som trengs her er flere emner å velge mellom, ikke minst "off topic".

en egen sang topic
tifo topic
fotball generelt
Brann
bbb
off topic
engelsk


Enig at et off topic kunne vært greit å hatt. Men er uenig å dele opp for mye. Bedre med få og dermed større trafikk på hver enkelt.
Og vil man diskutere fotball generelt kan man gjøre det utrolig mange andre steder. Her diskuterer vi kun Brannrelaterte temaer etter min mening.


var ikke meningen at de skulle bruke alle alternativene jeg kom med, var mer ment som "dette er ting dere kan velge mellom" så er det opp til de hva de vil bruke.

Mener at fotball generelt burde kunne diskuteres her, men kanskje puttet det under off topic.

Endre

Quote from: "Nixon"
Enig at et off topic kunne vært greit å hatt. Men er uenig å dele opp for mye. Bedre med få og dermed større trafikk på hver enkelt.
Og vil man diskutere fotball generelt kan man gjøre det utrolig mange andre steder. Her diskuterer vi kun Brannrelaterte temaer etter min mening.

Yngve

Merkar meg det at Bat al jonen er heilt fråverande i denne diskusjonen..

Nixon

Her er du kanskje inne på noe. Så lenge man ikke splitter de to kategoriene som er nå, for de fordeler Brannrelaterte emner på en grei måte etter mine begreper.

Generell diskusjon eller off topic om dere vil kan jo selvsagt innbefatte fotball generelt hvis noen absolutt må diskutere andre klubber enn Brann...:)

"Bataljonen informerer og svarer" høres greit ut. Da hadde man ikke minst sluppet disse trådene fra Bataljonen som bare ligger øverst på forumet. Går jo av og til inflasjon i dette.

Et bli-kjent-forum høres litt søkt ut.
Blir ikke det bare: "Hei, jeg heter HeiaBrann og er ny her."
Og så blir hele tråden full av: Hallo HeiaBrann! Velkommen HeiaBrann!
Kan ikke se det helt meningsfylte i det.
Rød makt på Hansa

Bataljonen

Quote from: "Yngve"Merkar meg det at Bataljonen er heilt fråverande i denne diskusjonen..



Vi er ikke fraværende, vi følger med på hva som skrives her. Har allerede sendt mail til leder for å ta en diskusjon på forslagene som blir nevnt.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen


Yngve

Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Yngve"Merkar meg det at Bataljonen er heilt fråverande i denne diskusjonen..



Vi er ikke fraværende, vi følger med på hva som skrives her. Har allerede sendt mail til leder for å ta en diskusjon på forslagene som blir nevnt.


Ja, men det er godt. Synst alikevel er litt trist når de i denne tråden, i motsetning til eit par tidlegare trådar, ikkje er inne og skriv t.d. god ide, idear vidaresendt, men berre sit i bakgrunnen og overvåkar.

De verkar litt uintereserte då.

Bataljonen

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Bataljonen"
Quote from: "Yngve"Merkar meg det at Bataljonen er heilt fråverande i denne diskusjonen..



Vi er ikke fraværende, vi følger med på hva som skrives her. Har allerede sendt mail til leder for å ta en diskusjon på forslagene som blir nevnt.


Ja, men det er godt. Synst alikevel er litt trist når de i denne tråden, i motsetning til eit par tidlegare trådar, ikkje er inne og skriv t.d. god ide, idear vidaresendt, men berre sit i bakgrunnen og overvåkar.

De verkar litt uintereserte då.


Det er vel nettopp dette vi har gjort ved å svare på forrige innlegg ??
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Yngve

Kun ved etterlysning, ikkje på eige initiativ.

Atlet Orvanger

Noen her må jo tråle hele forumet etter saker der de kan klage og syte litt! Godt dere fant noe her også!

Yngve

Det har ikkje noko med det å gjere, men her vart bat al jonen direkte diskutert, om kva som kunne vorte gjort betre på dette, mildest tala, omdiskuterte forumet. Så kjem fleire debatantar med gode råd og då er det heilt tyst frå leiinga si side.

Difor det påpeika.

Bataljonen

Quote from: "Yngve"Det har ikkje noko med det å gjere, men her vart Bataljonen direkte diskutert, om kva som kunne vorte gjort betre på dette, mildest tala, omdiskuterte forumet. Så kjem fleire debatantar med gode råd og då er det heilt tyst frå leiinga si side.

Difor det påpeika.



et par ting her: Mener du vi skal kommentere alle ideer/tanker som postes her ? Det er veldig mange innlegg for dagen og vi prøver å tråle over disse så godt vi kan. Men vi kan ikke svare på alt. Om man har spesifikke ideer/tanker som man mener er gode og gjennomførbare så er det bare å sende en mail, da vil vi garantert svare. Det er lett for at "innlegg" kan drukne i alle innleggene som postes her på forumet, så da kan det være lurt å sende en mail om noe "brenner"

Og jeg svarte på denne tråden lenger oppe at vi har registrert tankene/ideene som var kommet, og vi vil diskutere dette i styret.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

abe78

Jeg er helt uenig med deg Yngve selv om jeg kjøper poenger ditt. Jeg var ikke i tvil om at tråden ble lest av Bataljonen og at de noterte seg det som ble skrevet i en slik tråd. Det blir bare barnslig om de skal svare på alle slike tråder (det har vært flere av dem).

Regner med at Bataljonen lytter til det som blir sagt og gjør seg opp en mening om hva som kunne blitt gjort annerledes.

Til slutt vil jeg si at Bataljonen skal ha ros for sidene her inne. Ikke bare forumet, men hele siden. Bra oppdaterte bilder, ingen reklame, mye god informasjon. Såklart ting kunne vært bedre, det kan de alltid.

Leve Bataljonen!
.og husk!

Bataljonen

Quote from: "abe78"
Til slutt vil jeg si at Bataljonen skal ha ros for sidene her inne. Ikke bare forumet, men hele siden. Bra oppdaterte bilder, ingen reklame, mye god informasjon. Såklart ting kunne vært bedre, det kan de alltid.

Leve Bataljonen!


Og da er det viktig at det blir sendt en konstruktiv mail om ros/kritikk/forbedringer/anbefalinger til styret slik at vi gjerne kan se på det.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Northside

alltid lettere å komme med negative utspill enn positive :wink:


Men når vi først snakker om bbb så vil jeg nevne en ting som jeg savner litt, bilder fra borteturer. Vi har RuneNilsen, men jo flere bilder jo bedre er det.  :wink:

Gull2006

Ja. Flere bilder, mer info.. kanskje de kunne laget en slags blogg, en med litt humoristisk vinkling?? Og flere kategorier på forumet her.. Kjøp/salg, Of topic, engelsk forum etc.
En bedre side totalt sett. Hvorfor ikke ha en skikkelig sang-side, som oppfordret til å lage nye sanger osv..

Me som kan gjøres bedre. Huslk at internett har en sikkelig funksjon! Det kan nesten virke som om BBB undervurderer internett som et verktøy. Internett er helt klart den største portalen BBB har ut i den store verden.. bruk den!

moffy_

Ser abe78 skriver at det er en positiv ting at det ikke er reklame her.. men hva med å høre med hansa,bkk,toro,chess osv om sponsing av bbb? så får de seg en liten logo i margen her på siden mot at bbb får litt penger som kan brukes på tifo, arrangementer osv.. e jo litt på kanten av tråden dette her, men tenkte eg ville lufte den allikevel..
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Toa

Så... Noen framgang? Blir det f.eks en "Norsk fotball" del i forumet her? Noen videre planer? Noen framtidsvisjoner? Tro det eller ei, men det er faktisk brannsupportere som er interessert i norsk fotball generelt, og ikke kun i sang og tifo.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Bataljonen

Quote from: "Toa"Så... Noen framgang? Blir det f.eks en "Norsk fotball" del i forumet her? Noen videre planer? Noen framtidsvisjoner? Tro det eller ei, men det er faktisk brannsupportere som er interessert i norsk fotball generelt, og ikke kun i sang og tifo.


Som vi skrev for en uke siden har vi tatt til oss innspill fra denne tråden som vi vil gå igjennom på neste styremøte.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up