• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

En grusom statistikk

Started by Falkman, October 18, 2005, 17:17:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Falkman

9. mai.. det e veldig lenge siden..men det e samtidig siste gang vi vant en bortekamp i eliteserien!! (mot FFK) Siden den gang har vi spilt ni seriekamper borte.. på disse ni kampene har vi klart å skrape sammen den nette sum av tre (3!!) poeng..  forutsetnigene har riktignok blitt endret en del i løpet av sesongen, men kan denne katastrofale poengfangsten utelukkende forklares ved spillersalg og skader på nøkkelspillere??.. eller e det  mer fundamentale ting som e problemet??..isåfall, ka må endres til neste sesong??

gtuborg

Må bare fortelle om mine personlige opplevelser med brann på bortebane:
Flyttet til Tønsberg for 2,5 år siden grunnet skolegang å har av den grunn prøvd å reist på de fleste bortekampene som har passet (uten om ferier og slik, da jeg da er hjemme)  De tre kampene jeg ikke har vert på er: Begge sesonger mot Odd, fjoråets lyn kamp og  i år mot Fredrikstad.  Rett meg om eg tar feil, men dissa kampene har brann vunnet. Resten som jeg da har vert tilstede på har brann tapt eller spilt uavgjort.   Tar da ikke med cup semifinalen og finalen i fjor.

Så har til gode å se Brann vinne borte, men gir ikke opp å tar toget til Hamar i år igjen.

Straffe!!!

Men alvorlig talt da, gtuborg. Gjør oss alle en tjeneste og hold deg borte!

He-he, husker det samme gjaldt Remi Andre Taule på begynnelsen av 90-tallet. Om ikke jeg husker helt feil så bedret situasjonen seg straks han kom i militæret og måtte holde seg borte fra endel kamper.


viks

Quote from: "Falkman"9. mai.. det e veldig lenge siden..men det e samtidig siste gang vi vant en bortekamp i eliteserien!! (mot FFK) Siden den gang har vi spilt ni seriekamper borte.. på disse ni kampene har vi klart å skrape sammen den nette sum av tre (3!!) poeng..  forutsetnigene har riktignok blitt endret en del i løpet av sesongen, men kan denne katastrofale poengfangsten utelukkende forklares ved spillersalg og skader på nøkkelspillere??.. eller e det  mer fundamentale ting som e problemet??..isåfall, ka må endres til neste sesong??


Nå trenger vel ingen være rakettforsker for og finne ut av SKB har en fryktelig bortestatistikk.

9 mai var vel omtrent siste gang vi stilte fullt lag på en kamp og. En bredere stall til neste år vil forhåpentligvis få bukt med "bortekomplekset". Bortestatistikken forrige sesong (2004) var imidlertid ikke veldig bra den heller, men da hadde jo Brann et litt annet utgangspunkt før sesongstart..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

naitsirk

so brann har altso ein breidare stall på heimabane?

viks

Quote from: "naitsirk"so brann har altso ein breidare stall på heimabane?


Det er vel en kjennsgjerning at det er lettere og vinne hjemmekamper enn bortekamper. Det meste av statistikk skulle fortelle deg det, om du måtte være i tvil.

Selvsagt kan det diskuteres om Bran burde spilt anderledes borte, men da må man jo argumentere for dette, og ikke bare påpeke at vi har en dårlig bortestatistikk..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Falkman

.
å påstå at vi ikkje har stilt fullt lag på bortebane siden 9.mai, e i beste fall en omgåelse av sannheten.. og vi har et bortekompleks. uten tødler.. men at eg ikkje e noen rakettforsker, har du forsåvidt helt rett i, Viks.

Rasmus_brann

Quote from: "gtuborg"Må bare fortelle om mine personlige opplevelser med brann på bortebane:
Flyttet til Tønsberg for 2,5 år siden grunnet skolegang å har av den grunn prøvd å reist på de fleste bortekampene som har passet (uten om ferier og slik, da jeg da er hjemme)  De tre kampene jeg ikke har vert på er: Begge sesonger mot Odd, fjoråets lyn kamp og  i år mot Fredrikstad.  Rett meg om eg tar feil, men dissa kampene har brann vunnet. Resten som jeg da har vert tilstede på har brann tapt eller spilt uavgjort.   Tar da ikke med cup semifinalen og finalen i fjor.

Så har til gode å se Brann vinne borte, men gir ikke opp å tar toget til Hamar i år igjen.


Var det samme med meg i fjor, men då var det motsatt..... De vant jo alle kampene eg var på.. Tenkte eg skulle skrive søknad til SKB om de kunne sponse alle borteturene for meg så Brann kunne vinne serien..lol
Men denne statistikken om at de vant alle kampene eg var på, tok en brå slutt i begynnelsen av sesongen i år... triste greier..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

TERD

Quote from: "viks"Selvsagt kan det diskuteres om Bran burde spilt anderledes borte, men da må man jo argumentere for dette, og ikke bare påpeke at vi har en dårlig bortestatistikk..

Her synes du roter fælt. Den statistikken er da et særdeles godt argument i seg selv.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

viks

Quote from: "TERD"
Quote from: "viks"Selvsagt kan det diskuteres om Bran burde spilt anderledes borte, men da må man jo argumentere for dette, og ikke bare påpeke at vi har en dårlig bortestatistikk..

Her synes du roter fælt. Den statistikken er da et særdeles godt argument i seg selv.


Ja statistikken er et godt argument for at Brann er dårlig på bortebane, og så? Forteller dette deg noe mer? Du og trådstarter burde heller spørre dere spørsmålet hvorfor Brann er dårlig på bortebane, og argumentert for hvordan de eventuelt kan løse problemet...Først da hadde vi fått en konstruktiv diskusjon (selv om dette hører til sjeldenhetene på dette forumet)...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Falkman

diskusjon kan det vel bli uansett.. om eg forfekter mitt syn, eller ikkje, skulle ikkje spille så stor rolle. der finnes jo andre  her inne.. men eg tar sjølkritikk på at eg satte fokus på et tema som  åpenbart ikkje har noen appell.

Go Up