• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stoltheten er forsvunnet

Started by hope, October 17, 2005, 12:54:54 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hope

Vi går mot nok en miserabel sesong, ikkje medalje,  ikkje royal league, ikkje uefacup. Ingenting! Dette er utrolig skuffende. En gang var vi norges beste supportere nå er det en saga blott.

Det er på tide at vi supportere går i oss selv det må være vi som har skyld i all denne elendigheten andre lags supportere f.eks viking har jo løftet laget sitt fra nesten nedrykk til store medalje sjangser denne sesongen vi har mye å lære av dem.

Når jeg går på stadion i år føler jeg ingen glede, ingen nærhet bare tristhet.Hvor er sangen å gleden vi engang følte.

Det er på tide bataljonen tar afære med medlemmer som ikke synger,det er noen som bare står å banner å skriker det hjelper ingen lag.

Mye av grunnen til den sporslige krisen i år må være at supporterne svikter, kan bare håpe at vi neste år bedrer oss betraktelig.

Et tips til neste sesong skal vi prøve å møte opp et par timer før kampen uten alkehol,  i og med at dette bare svekker sansene og heller synge alle de goe brann sangene.

Og sist men ikke minst kanskje vi skulle forsøke å spille litt mer attraktiv fotball som eksempelvis Viking og Ham-kam.
Mjelde føler jeg blir litt vel defensiv i tankegangen sin.

Lykke til neste sesong da er det vår tur lenge siden 1963!

Rasmus_brann

Enig på nokken punkter, men å være supporter e` nokke man gjør av kjærlighet til klubben "sin"...
Man skal støtte laget sitt i medgang og motgang, det e` selfølgelig ikke gøy når laget "vårt" taper, men man skal støtte de ekstra mye i motgang.
Det e``et ganske farlig og utbredt virus som heter medganssupportersyndromet... Det e` de som går på kampene bare når laget "deres" vinner, og orker ikke å gå på stadda "bare for å se Brann tape", som eg ofte hører fra venner og beskjente. Det e` lett å bli smittet.... Eg merker av og til at nå Brann ligger under synger eg litt lavere og med mindre følelese... Det e kjipt men sånn e`` det..
Men det finnnes en vaksine, det kalles Brann Bataljonen, men desverre e` det nokken som e` imune mot denne vaksinen også..
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

BrannSupporter

QuoteMye av grunnen til den sporslige krisen i år må være at supporterne svikter, kan bare håpe at vi neste år bedrer oss betraktelig.


Vi er vel alle enig om at stemningen på stadion har vært bedre enn i år, men publikumstallet denne sesongen har vi all grunn til å være fornøyd med.

QuoteOg sist men ikke minst kanskje vi skulle forsøke å spille litt mer attraktiv fotball som eksempelvis Viking og Ham-kam.
Mjelde føler jeg blir litt vel defensiv i tankegangen sin.


Unnskyld meg, men jeg annser faktisk Viking og Ham-kam blant de lagene i Tippeligaen som spiller kjedeligst fotball.

Northside

QuoteMye av grunnen til den sporslige krisen i år må være at supporterne svikter, kan bare håpe at vi neste år bedrer oss betraktelig.


Rimelig feil du mister. Brann taper nesten bare på bortebane, et sted hvor vi alltid stiller mannsterkt opp, bedre enn hva man forlanger og forventer etter min mening! Dersom Brann bare klarer å vinne med 10 000 bergensere i ryggen så er det laget og holdningene det går på.

gull05

Tapet mot RBK skyldes utelukende at vi ikke skåret på våre sjangser. RBK var effektiv, i bane spill var det 50/50 hvem som ville vinne denne kampen. Brann stilte STERKT redusert så syns dette lover godt med tanke på neste sesong.....
ød makt.

runarnormann

Jeg slutter meg til de som er skuffet over sesongen.  Spillere virker umotivert og sliten, rekrutt laget rykker ned og VIF ligger an til gull.

Jeg kunne skrvet mye om grunnen til at alt gaar gale, men jeg er truet med utestengelse hvis jeg skriver mer om ham.

Hvis noen finner trykkfeil, send PM til meg.
egenden Alf Dahl

Lurkin

Selvfølgelig er sesongen en skuffelse. Nå skal jeg dra opp Mjelde-saken igjen, alle vet hvor saken står.

Publikum er tafatt i år, og til neste år tror jeg stemningen går til helvete. Vi får satse på 2007.
Jeg tror mye av skylden i det svake stemningen ligger i at en god del absolutt ikke vil gi skryt til enkeltspillere, og virker som folk vil at Brann skal tape så de kan skylde litt mer på Mjelde, Huseklepp, Sanne eller Sæternes.

Når det gjelder "attraktiv fotball" så er det kanskje en fordel, så lenge man ikke drar frem Ham-Kam og Viking som eksempler. Viking spenner ballen fram til spissene som løper i bakrom og scorer, samme gjør Ham-Kam, bare at de har 1 spiss. På det beste spiller Brann Norges beste foppall.
Berømte Brann fra Bergen

runarnormann

Absolutt ingen i Brann maa fredes etter denne sesongen.  Alle omraader maa granskes for aa finne ut hva som kunne blitt gjort bedre.  Naa gjelder det aa vaere toeff ovenfor spillere og trenere.

     * Trenerteamet boer erstattes eller degraderes
     * POL maa irettesettes for at han kjoeper for mange skadde spillere.
     * Har god tro paa Opdal.  Det hadde imidlertid ikke vaert aa forakte   aa kjoepe en keeper til aa gi konkurranse.
     * Ny spiss og midtstopper maa kjoepes.  Gidder ikke delta i debatten om hvem dette boer vaere, ettersom det alltid bare er spekulering.  Dette er et omraade Mjelde/POL har vaert dyktige paa tidligere.
     * Spillere som ikke er gode nok for laget maa fjernes.  Brann skal ikke vaere et sted for spillere som er litt  for god for Fyllingen.  Man maa vaere god for aa spille i TL.
     *  Ambisjonene maa vaere klare fra foerste kamp.  Alle vet at Brann gaar for gull.  I aar har det vaert altfor enkelt aa dra frem den gamle stein paa stein taktikken da ting gikk gale.  Hvis man tenker som et vinnerlag, spiller man som et vinnerlag.
     *  Lederne maa brukes skikkelig.  Brann har lederskikkelser i Andresen og Soma.  Tror ogsaa Scharner er en frustrert kaptein.  Det maa vaere slutt paa aa gi kapteinsbindet til den som skarrer paa r'en.

Haaper paa en langt beder sesong neste aar.

B-laget maa beholdes!
egenden Alf Dahl

Xminator

Quote from: "runarnormann"Absolutt ingen i Brann maa fredes etter denne sesongen.  Alle omraader maa granskes for aa finne ut hva som kunne blitt gjort bedre.  Naa gjelder det aa vaere toeff ovenfor spillere og trenere.

     * Trenerteamet boer erstattes eller degraderes
     * POL maa irettesettes for at han kjoeper for mange skadde spillere.
     * Har god tro paa Opdal.  Det hadde imidlertid ikke vaert aa forakte   aa kjoepe en keeper til aa gi konkurranse.
     * Ny spiss og midtstopper maa kjoepes.  Gidder ikke delta i debatten om hvem dette boer vaere, ettersom det alltid bare er spekulering.  Dette er et omraade Mjelde/POL har vaert dyktige paa tidligere.
     * Spillere som ikke er gode nok for laget maa fjernes.  Brann skal ikke vaere et sted for spillere som er litt  for god for Fyllingen.  Man maa vaere god for aa spille i TL.
     *  Ambisjonene maa vaere klare fra foerste kamp.  Alle vet at Brann gaar for gull.  I aar har det vaert altfor enkelt aa dra frem den gamle stein paa stein taktikken da ting gikk gale.  Hvis man tenker som et vinnerlag, spiller man som et vinnerlag.
     *  Lederne maa brukes skikkelig.  Brann har lederskikkelser i Andresen og Soma.  Tror ogsaa Scharner er en frustrert kaptein.  Det maa vaere slutt paa aa gi kapteinsbindet til den som skarrer paa r'en.

Haaper paa en langt beder sesong neste aar.

B-laget maa beholdes!

runarnormann

Quote from: "Xminator"
Quote from: "runarnormann"Absolutt ingen i Brann maa fredes etter denne sesongen.  Alle omraader maa granskes for aa finne ut hva som kunne blitt gjort bedre.  Naa gjelder det aa vaere toeff ovenfor spillere og trenere.

     * Trenerteamet boer erstattes eller degraderes
     * POL maa irettesettes for at han kjoeper for mange skadde spillere.
     * Har god tro paa Opdal.  Det hadde imidlertid ikke vaert aa forakte   aa kjoepe en keeper til aa gi konkurranse.
     * Ny spiss og midtstopper maa kjoepes.  Gidder ikke delta i debatten om hvem dette boer vaere, ettersom det alltid bare er spekulering.  Dette er et omraade Mjelde/POL har vaert dyktige paa tidligere.
     * Spillere som ikke er gode nok for laget maa fjernes.  Brann skal ikke vaere et sted for spillere som er litt  for god for Fyllingen.  Man maa vaere god for aa spille i TL.
     *  Ambisjonene maa vaere klare fra foerste kamp.  Alle vet at Brann gaar for gull.  I aar har det vaert altfor enkelt aa dra frem den gamle stein paa stein taktikken da ting gikk gale.  Hvis man tenker som et vinnerlag, spiller man som et vinnerlag.
     *  Lederne maa brukes skikkelig.  Brann har lederskikkelser i Andresen og Soma.  Tror ogsaa Scharner er en frustrert kaptein.  Det maa vaere slutt paa aa gi kapteinsbindet til den som skarrer paa r'en.

Haaper paa en langt beder sesong neste aar.

B-laget maa beholdes!


I tillegg til Xminators kloke ord, mener jeg at BBB boer vise sin stoette for 2. laget.  Jeg maa tilstaa at jeg ikke har vaert den flinkeste til aa gaa paa kampene.  Ser imidlertid at det er veldig viktig for fremtiden til Brann at det beholdes.
egenden Alf Dahl

Bataljonen

Quote from: "runarnormann
I tillegg til Xminators kloke ord, mener jeg at BBB boer vise sin stoette for 2. laget.  Jeg maa tilstaa at jeg ikke har vaert den flinkeste til aa gaa paa kampene.  Ser imidlertid at det er veldig viktig for fremtiden til Brann at det beholdes.



Styret i BBB er representert på hver Brann 2 kamp hvor vi bla hjelper til med salg, er speaker og styrer med klokken/resultattavlen:)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up