• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Paul Scharner - igjen

Started by Molla, October 13, 2005, 12:19:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Molla

Sjekk dette: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article473255.ece

Hva skjer egentlig? Nå må Brann snart være litt åpne mht til hva som skjer rundt Scharner.

:evil:

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Mico

Quote from: "Molla"Nå må Brann snart være litt åpne mht til hva som skjer rundt Scharner.


Brann skal selvsagt ikke være åpne når man er i en forhandlingssituasjon.
Kritikk vil komme uansett. Her kommer kritikk selv om Brann oppfører seg akkurat slik man skal når man er i en situasjon der man kanskje må selge.

Brann kan ikke gå ut å si at Scharner blir, for da blir de slaktet når han drar, for det kommer han til å gjøre før eller siden.
Brann kan heller ikke gå ut og si at han er til salgs. For da stiller de seg dårligere i forhold til forhandlinger.

Men hva som skjer er jo ganske åpenbart:
- Birmingham er interessert.
- Scharner er interessert.
- Brann kan ikke avvise, men avventer ettersom de både håper at flere skal bli interessert og er i en god forhandligsposisjon (trenger ikke nødvendigvis penger, Scharner har to år igjen, og han har ikke gått ut og ytret at han nødvendigvis vil vekk).

enavgutta

Se her..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1779980.ece

Dagens BA. Brann sitter bare igjen med penger til en eventuell erstatter. Hva faen skalvi med en ersatter? Scharner er uerstattelig !!Helt utrolig at Brann velger å selge for å "bare" få penger til en erstatter!!

INGEN LOGIKK I ET SCHARNER SALG !

Nixon

Quote from: "enavgutta"Se her..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1779980.ece

Dagens BA. Brann sitter bare igjen med penger til en eventuell erstatter. Hva faen skalvi med en ersatter? Scharner er uerstattelig !!Helt utrolig at Brann velger å selge for å "bare" få penger til en erstatter!!

INGEN LOGIKK I ET SCHARNER SALG !


Slik jeg leser saken er at Brann får penger fra Hardball til en erstatter. Og så kan Brann bruke SIN del til noe helt annet. Stadion, flere spillere eller julebord på Fleischers.
Rød makt på Hansa

enavgutta

Nettopp, det går til Stadion sluket... slik jeg hele tiden har hevdet.

85 millioner i gjeld ved bygging av det nye anlegget, sies det. Ingen kan komme her og fortelle at Brann får gode rentebetingelser etter årevis med uforsvarlig styring og nedskriving av gjeld fra bankene. Her snakker vi om en høy rente som må dekkes av spillersalg. En DYR fullfinansiering. Som økonom ser jeg svært skeptisk på at Sk Brann tar på seg en slik gjeldsbyrde. Og det er trist og konstatere at det er salg og atter salg av våre stjernespillere som må til for å holde tritt med utgiftene de kommende årene.

Hardball har da ikke ytret noe ønske om tjene noe penger på et videresalg av Scharner... TAKK OG FARVELL TIL GULL 2006. Bjarnason inn i forsvarsfireren igjen, kjøss meg i ræven !! Det må være lov å bli forbannet over disse disposisjonene!


R.I.P.Super-ray

Det deles ikke 50/50. Hardball skal ha 5,5 millioner + 50% av de resterdene penegene. Dvs at om Shcarner selges for 2£ millioner (25 mill) sitter Brann igjen med ca 9 usle millioner kroner.

Soma ble forøvrig kjøpt for 2,5 millioner kroner.
7 SUPER RAY - LEGENDE


Nixon

Quote from: "R.I.P.Super-ray"Det deles ikke 50/50. Hardball skal ha 5,5 millioner + 50% av de resterdene penegene. Dvs at om Shcarner selges for 2£ millioner (25 mill) sitter Brann igjen med ca 9 usle millioner kroner.


9 millioner er mye penger for Brann. Spesielt hvis de kan slippe å bruke noe av det på en erstatter. For noe sier meg at gutta bak Hardball ikke akkurat er gnitne med sine nye ferske penger hvis Brann finner den rette erstatteren.
Rød makt på Hansa

Xminator

Jeg håper virkelig det blir erstattere

enavgutta

Gull 2006. Når det gjelder forsiktighet hører det med til historien at Brann lenge ikke hadde finansieringen i orden til det nye anlegget. Dette nevnte jeg i et tidligere innlegg før "gjennombruddet" i saken kom. De har fått flere avslag av ulike banker. Brann har nok lagt ned mye tid og krefter på å presentere et prosjekt som vil gi grobunn for merinntekter utover billettsalget i seg selv - og det er ikke til å legge skjul på at disse tingene sannsynligvis vil bringe kjærkomne penger i kassen. Samtidig er det viktig å presisere at de som låner Brann pengene nok har forsikret seg med meget lønnsomme betingelser. En slik finansiering koster Brann mye penger, svært mye penger. Derfor vil inntekter som ikke er direkte budjsettert være velkomne og nødvendige for å kunne presentere gode tall på bunnlinjen i årene fremover.

naitsirk

sant nok at brann vil tjena ekstra på ny stadion, men da hjelpe ikkje når gode spelara forsvinn heile tida.

når dei sportslige resultata uteblir så gjer publikum da sama. Då blir ikkje brann stadion fullt så atraktivt lenger.
dette e jo ein av grunnane te at rbk har dominert i lengre tid.

scharner vil jo uansett forsvinna frå brann ein eller anna gong, men ikkje no.
blir han + at eit par nye gode fjes kjem inn stadionporten vil brann for alvor kjempa om gullet te neste år.

PS. kem f... e da so gidda gå te birmingham for eit par mill meir i året når ein heller kan storspela neste år og gå te ein stor klubb:)

sjansen for å spela cl e større i brann enn i birmingham

megleren

Jeg skjønner ikke vitsen med å synse her på dette forumet. Slik en av gutta gjør. Sannheten er at Brann ved salg av seter på nye stadion har egenkapitalen i orden. De skal tross alt bare bidra med 49 % av den. Boligbyggelaget bidrar med resten. Og begge de selskapene har økonomi som tilsier at de har null problem med å få lane de pengene de trenger. Men at Scharner skal bidra til dette er bare tull. Han blir nok solgt visst Brann og Hardball synes de får nok for han. Men som Hardball sier.. Dette legger ikke vi oss borti. Brann kan gjøre som de selv vil.
r og blir et sittesvin på Hansa

enavgutta

Jeg er nok meget mye nærmere sannheten enn det folk velger å tro...

Mico

Quote from: "Gull2006"jeg vil påstå at du tar feil der enavgutta. Jeg er selv økonomistudent og vet at man ikke kan uttale seg for mye om andres økonomi uten å ha full oversikt..


Nettopp. Folk snakker ofte om bedrifter som om de vet noe. Men det er klart at når man er på innsiden er situasjonen en helt annen enn for en for oss andre.
En annen ting er at det viktigste en økonomistudent tar med seg fra høyskolen antakelig er evnene til å rasjonelt gå inn i en beslutningssituasjon. Det gjør ikke enavgutta her!


Quote from: "enavgutta"Se her..

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1779980.ece

Dagens BA. Brann sitter bare igjen med penger til en eventuell erstatter. Hva faen skalvi med en ersatter? Scharner er uerstattelig !!Helt utrolig at Brann velger å selge for å "bare" få penger til en erstatter!!

INGEN LOGIKK I ET SCHARNER SALG !


Det er ikke snakk om å selge for å få penger til en erstatter.
Her er det snakk om en spiller som vil til utlandet. Brann kan prøve å beholde ham, og sitte igjen med 0 om to år. Da har man ingenting til en erstatter.
Virkeligheten er desverre slik at når en storklubb kommer inn for en spiller i eliteserien lyser øynene til enhver spiller, og den norske klubben kan ikke overse dette.

Tall blir bare spekulasjoner, men det er klart at Peddien må vurdere et bud for Scharner. Han vil uansett bli kritisert. Enten fordi han lot Scharner gå nå, eller senere fordi han ventet for lenge med å selge Scharner.

Det er ikke spillere som Scharner og Olofinjana som skal føre Brann framover. Det er de for gode til.
Spillere som ønsker å bli værende i Brann er nøkkelen, så får heller disse to være til hjelp ved at de skaffer Brann penger. For det er det som er situasjonen når man skyter gullfuglen. Man tjener penger på det.

Personlig mener jeg Brann gjør feil om de selger Scharner for 25 mill. Med litt is i magen kan man fort får over 30, og i tillegg ha Scharner et halvt år lenger. Jeg tror også Brann tenker på den måten.

Mico

Quote from: "enavgutta"85 millioner i gjeld ved bygging av det nye anlegget, sies det. Ingen kan komme her og fortelle at Brann får gode rentebetingelser etter årevis med uforsvarlig styring og nedskriving av gjeld fra bankene. Her snakker vi om en høy rente som må dekkes av spillersalg. En DYR fullfinansiering. Som økonom ser jeg svært skeptisk på at Sk Brann tar på seg en slik gjeldsbyrde. Og det er trist og konstatere at det er salg og atter salg av våre stjernespillere som må til for å holde tritt med utgiftene de kommende årene.


Nå er det vel i tilfelle stadion som får denne gjelden, ikke Brann.
Altså deles den på to.
Fullfinansiering er direkte useriøst å snakke om, ettersom Brann bare skal finansiere halvparten.

Dine antakelser om en høy rente som må dekkes av spillersalg henger heller ikke på greip.
Brann er ikke største aksjonær i Stadion, og det er nok heller Stor-Bergen sitt rykte som blir avgjørende.

Om det stemmer at gjelden er så stor, blir det selvsagt betydelige rentebetalinger uavhengig av rentesatsen, og Brann må vel på en eller annen måte bidra.
Men dette er faktisk virkeligheten. Man får ikke i pose og sekk. En investering i Stadion vil påvirke investering i andre ting på kort sikt. Dette bør du som økonom skjønne! Arsenal er jo i samme situasjon. Bygger nytt annlegg som de regner med at skal være lønnsomt på lang sikt, men på kort sikt påvirker det deres evner tl å investere i andre ting.

Som økonom bør du også være klar over at gjeldsfinansiering kan være ett bedre alternativ enn egenkapitalfinansiering. Dette blir selvsagt ikke like gyldig i Brann sitt tilfelle ettersom det ikke er snakk om noe utbytte her, men det er vel ikke urealistisk å tro at Stadion regner med å ha en viss gjeldsfinansiering også på lengre sikt....?

Uansett kan vi mase om dette så mye vi vil. Det er de som er internt som sitter på mest info, og det er de som har best grunnlag for å ta beslutinger. Samarbeidspartneren er jo ganske erfaren i gamet.
Om utbygging av stadion fører til at det er mindre penger tilgjengelig til spillere er det en langsiktig tankegang som vi bare må akseptere, selv om det ikke er det vi ønsker på kort sikt.

Uansett tror jeg ikke Schaner salg kan tilskrives nytt stadion, han er nemlig en spiller som vil forsvinne uansett. Spørsmålet er når og for hvor mye..

ostraume

Et annet moment som ikke har vært oppe er signaleffekten Brann sender ut om de tviholder på spillerne sine.

Spillere som kommer til Brann gjør det ofte med ambisjon om Ã¥ komme til en større klubb. Om Brann nekter spillerne sine dette kan potensielle storspillere (som Olof) fort komme til Ã¥ velge en annen  klubb.

Når det gjelder Scharner så er en pris på 2,5 mill pund meget bra for en midtstopper. Selvsagt kjipt om Hardball bestemmer seg for å ta ut utbytte, men eg håper og tror at disse gutta investerer profitten i nye spillere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Willy Wonka

Jeg vil nå si det at hvis man sitter igjen med 9 mill uten å ha betalt for mannen og eneste utgift har vært lønn som han virkelig har fortjent i form av sine prestasjoner, så er det lite grunn til å klage.
Det ser ut til at det er mange som glemmer at det ikke kun handler om penger her. Regner med at Scharner har et ord med i laget og jeg tror ikke Brann er tjent med å nekte ham i dra, hvis det er det han vil.

På toppen av det hele så har vel Hardball anntydet at inntektene fra et Scharnerkjøp skal gå til nye spillerkjøp. Det virker som enkelte her hyler opp og skriker skandale før det i hele tatt er kommet noen avklaringer i det hele tatt. Da blir det litt useriøst synes nå jeg...


enavgutta

Vi unner selvsagt Scharner å få oppfylt drømmen om engelsk fotball og Champions League. Samtidig mener jeg det er uklokt å selge ham nå. Jeg tror han vil være svært viktig i jakten på fullkommen suksess neste sesong... en suksess som vil gi bære helt andre økonomiske frukter enn et salg av vår desidert beste spiller.

Christophe

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293450

blir nok salg ja, ellers kan jo brann bli et stabilt topplag.....

enavgutta

Ja, faren for at vi ble et topplag ble for overhengende...

- Det kan jeg ikke si noe om. Jeg har sittet opptatt med finansieringen av Brann Stadion i hele dag, og har som nevnt ikke registrert en ny henvendelse fra Birmingham, svarer Dahl.

Som dere ser er at ikke det å enkelt med finansieringen av Stadion.. Det blir salg av Scharner som en konsekvens av dette.

Jeg blir vemdig, trist og lei ... at de ikke innser verdien av holde Fussballgott i klubben lenger.

Enda en link:

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/brann/article474269.ece

KennethS

HÃ¥per virkelig ikkje dette e noe skambud.
tå på Brann

Nixon

Leser i avisen i dag at Brann jobber som om Scharner forsvinner ved nyttår. Mjelde snakker om opptil 3 forsterkninger til neste år.
Rød makt på Hansa

Alexåsane

Jeg håper virkelig ikke at han forsvinner, Brann kan dette med å selge seg ut av gullstriden. Tror ikke det vinne skadet Scharners markedsverdi å spille et år til i Brann. I hvartfall ikke vist vi med et mirakel klarer å kvalifisere oss til Uefa cupen.

Brann kan få mer for han, større klubber kan melde sin interesse. Scharner og Brann vinner på det.


Men selvsagt så kan han spille dårligere, skade seg osv. Og dermed ende opp som Soma, Storspilte en sesong->Landslag, interesse utenfor.. også nå ingen av delene.

Er Scharner redd for at dette er hannes eneste sjanse? Presser kona hans han til å få penger til det fremtidige hotellet? For en stund siden så var ikke Birmingham aktuelt engang.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

naitsirk

kan jo vera at scharner har tenkt seg litt om og funne ut at sjansen for å spela for ein storklubb er større ved å spela i pl.

birminham er jo ingen stor klubb, men kanskje bra spel der oppfyller drømmen hans om meir spel på old trafford

enavgutta

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1783608.ece

Et bud mellom 17 og 23 millioner.. og Steve Bruce sender en advarsel til Brann de også har tre andre spillere i kikkerten hvis ikke Brann aksepterer! FAEN TA BRUCE ! Arrogante fyren. Skulle aldri hatt det pakklaget på besøk her i sommer !!

PAUL SCHARNER NOT FOR SALE AT ANY PRICE !!! FAEN ta de som prøver å selge gullambisjonene våre IGJEN !
:-(

Lurkin

Jeg har begynt å utvikle et sterkt hat som Birmingham, jeg konverterer snart til Aston Villa.

Uansett, Paul vil spille Champions League. Hvorfor ikke vente et år? Birmingham er ikke et spesielt godt fotballag, og kommer ikke til å spille seg til noe gull i Pauls levealder.

Og ca. 20 mill er for lite, etter min mening. Han er uerstattelig, basta. Og Per Ove får jo panikk når Steve Bruce sier at han har andre i kikkerten.

Er vel kun Bjarnasson som gleder seg over dette.
Berømte Brann fra Bergen

Are

Jeg mener at Brann bør sette minimumspris på Scharner på 30 mill norske kroner, og £3 mill, slik at vi kan forholde oss til runde tall. hehe. Jeg mener også at det bør være Birminghams, og ikke Branns problem at B.ham ikke vil kjøpe for mer enn £2. Her bør Brann vise at litt voksenhet og ikke bare gå på det første budet, selv om 17-20 mill er umenneskelig orgasmiske summer i norsk fotball. Men nå snakker jo vi om en gud i dette tilfelle, derfor bør summen bli deretter! Basta

Mico

Quote from: "enavgutta"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1783608.ece

Et bud mellom 17 og 23 millioner.. og Steve Bruce sender en advarsel til Brann de også har tre andre spillere i kikkerten hvis ikke Brann aksepterer! FAEN TA BRUCE ! Arrogante fyren. Skulle aldri hatt det pakklaget på besøk her i sommer !!

PAUL SCHARNER NOT FOR SALE AT ANY PRICE !!! FAEN ta de som prøver å selge gullambisjonene våre IGJEN !
:-(


Det er ikke arroganse. Det er forhandlinger. Du må da se det?

HÃ¥per og tror Brann takker nei til det budet.

Botch

Hvis Brann får 25 mill for Scharner tror jeg vi skal være godt fornøyd.

Det vil da gi 9 millioner til Brann, og 16 mill til Hardball. Dette vil i praksis si 25 millioner til Brann da hardball sier pengene skal gå til nye spillere.

Hvis Scharner vil gå, og blir nektet, skal det ikke så mye til for å skjønne at hans prestasjoner neste sesong kan bli svakere. (Noe vi så tydelig hos Kvisvik)
Nå har jo det også vært etpar avisoppslag i løpet av sesongen hvor Scharner og Mjelde har virket litt i tottene på hverandre, og med Scharners historie tror jeg vi gjør lurt i å selge før han muligens blir forbannet på klubb/trener.

Her har brann fått en spiller fullfinansiert som har spilt kongelig, og når han drar får de 9 millioner til egen disponering + 16 mill til spillerkjøp via hardball.

Om de 9 millionene går til finansiering av stadion eller lån, spiller ingen rolle slik jeg ser det.
Vi må ha ny stadion uansett, og vil Scharner dra så gjør han det.

Så får vi heller bare være glad på klubben sine vegne at vi faktisk kommer til å sitte igjen med en god slump.

-Botch

Endre

Spent på hva som skjer fremover i denne saken nå. B'ham gjør det mildt sagt elendig i PM og Steve Bruce ligger tynt an som manager. Det er vel han som har frontet denne Scharner-kampanjen der borte, så om han får sparken kan vi kanskje beholde Fussball-gotten vår likevel?
Det er lov å håpe!

jinxter


Nixon

Quote from: "jinxter"


Hvis vi nå snakker om euro blir jo prisen bare kr. 15.993.600,-. I forhold til pund som blir kr. 23.586.000,-. En aldri så liten forskjell altså...

Så det har jeg ingen tro på at Brann selger han så billig.
Rød makt på Hansa

jinxter

Tja, Brann gjør jo ofte mye rart, men jeg håper du har rett Nixon.

megleren

Brann selger ikke under bud. Brann er blitt tilbudt 2 mill pund for han og da hastet det med svaret i følge avisene. Og Brann har lovet Scharner å få gå visst det kom en større klubb på banen med et skikkelig bud. Og Brann anser gjerne 2 mill pund som et skikkelig bud.
r og blir et sittesvin på Hansa

Nixon

Quote from: "megleren"Og Brann har lovet Scharner å få gå visst det kom en større klubb på banen med et skikkelig bud. Og Brann anser gjerne 2 mill pund som et skikkelig bud.


Jeg vil vel tro at 2 millioner pund var ansett for å være et meget godt bud da Brann og Scharner diskuterte kontrakt i fjor høst...
Rød makt på Hansa

Xminator

BA antyder mellom 30 og 35 millioner i dagens avis.


Nixon

Brann gjør helt rett i å selge for en slik sum. Mellom 30 og 35 mill. er veldig mye penger. Så får vi bare håpe at investorene holder det de lover og sprøyter en del av pengene tilbake til nye spillerkjøp...
Rød makt på Hansa

enavgutta

Jeg tror ikke det er hold i dette. Det er èn klubb som er konkret i sin interesse. Det blir et skamsalg.

panZer micky

Birmingham har bydd rekord mye ifølge tv2.

då forsvinner han kanskje men vi får se nærmere no

gtuborg


Gud

Brann takket nei til 26,5 milioner kr for Scharner. 17 millioner skulle de få kontant. Bra gjort Brann!

enavgutta

Haha, helt utrolig at TV2 Sporten presterer å kalle dette skambudet for et GIGANTBUD...

Godt at Peddi og Dahl hadde baller til å takke nei i første omgang. Hardball stikker av med hele kaken uansett.

Hvem er disse engelskmennene? Birmingham har jo et overgangsbudsjett på nærmere 100 mill !

Lurkin

Vil nok prøve å ikke bruke hele på en østerriker fra Brann.

Drømmecenario:

B'ham betaler 50 mill for Paul, som ordner en buy-back pris for Brann på 5 mill, fordi han sier han vil avslutte karrieren i Brann. Så, på første trening, så sitter Paul en solid takling og knekker begge beina til Paintor - og så stikker hém igjen!

Nei, huff.
Berømte Brann fra Bergen

viks

Quote from: "enavgutta"Godt at Peddi og Dahl hadde baller til å takke nei i første omgang. Hardball stikker av med hele kaken uansett.


Dette er fullstendig feil i henhold til alt av gjengivelser i media i forbindelse med denne saken.

Hardball ønsker og støtte Brann, Hardball guttene har ikke akkurat behov for noe utbytte.

Hvor du har funne ut at de skal stikke av med pengene i rene og skjære NOKAS stil er for meg et like stort mysterium som David Toska, og du bør ha noen kilder til dette før du slenger ut slike påstander..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BrannFa(e)n

Hardball ville stukket av med en god slunt penger, det vet alle. Til og med viks. Hva Hardball bruker pengene på derimot, er en annen sak. Forøvrig vil jeg tro at det går til investeringer i nye Brannspillere.
rannfasiten

viks

Quote from: "BrannFa(e)n"Hardball ville stukket av med en god slunt penger, det vet alle. Til og med viks. Hva Hardball bruker pengene på derimot, er en annen sak. Forøvrig vil jeg tro at det går til investeringer i nye Brannspillere.


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1779980.ece

Brann får gevinsten av et Scharner salg, som sagt gammelt nytt...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up