• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

RBK-BRANN

Started by Beistet, October 12, 2005, 11:30:34 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Beistet

Hallo folkens. Så e det snart klart for en ny bortekamp.
E det noen som vet om det kommer mange til Barteby på søndag for å se RBK falle ned på kvallik plass.?
Lurer også på om det blir noe opplegg på bortebuben?!

Xminator

Det er jo lov å håpe. Denne helgen tror jeg de teoretiske mulighetene for gull er avlyst for i år. Jeg tror det er Brann selv som ordner det med ett tap. Det er selvsagt herlig om man snur bortetrenden på Lerkendal, men det er ikke akkurat noen lett arena å gjøre det på. RBK mener de har funnet formen. Det ville jo være koselig om guttene våre kunne avkreftet dette.

Opdal
Sigurdson - Scharner - Soma - Hanstveit
Sanne - Miller - Haugen - Huseklepp
Winters - Macallister

purolatino

Brann Supporterene bør møtes på puben Kings Cross øverst i Nordre gt. ( kjelleren på Mercur Senteret) Ellers har faktisk Kjernen fått sin egen pub, Klokkesvingen, helt ok sted det også, vet ikkje om den er åpen for bortefans på kampdagen?

Timbaa

Kjære Gud, vær så snill å la Mjelde innse at Helge Haugen aldri er i nærheten av Brann sitt A lag! På forhånd takk.

Det han var god til før kan han ikke lenger... løpe og takle... Han får Tom sanne sin teknikk til å se brilijant ut.

Ut av 06 stallen med han!
ansa Z

krøvel vellevold

Det går mot utsolgt Lerkendal på søndag; hvor mange plasser har Bataljonen ordnet oss?
Legg ned hele klubben!

Beistet

Etter ka eg har hørt e det utsolgt på Lerkendal. Det kommer til å bli mye liv, særlig hos Brann Supporterne.
Ellers er jo King`s Cross som det ble sagt her bortepuben i Bareby. Der har vi hatt mange gode kvelder med Brann kamper i år og regner med at det kommer mange der på søndag før kampen.
Eg vet ikkje kor mange plasser Bataljonen har fått, men eg regner med det er samme som de andre årene, og da har vi jo hatt god plass på Lerkendal. :shock:  Håper flest mulig kommer oppover så vi får ta å satt fyr på denne byen.
:twisted:

YadaYada

Får ikke bestillt på adressa-tribunen (nedre) ihvertfall. Så får håpe Bataljonen har nok til de som er medlemmer ihvertfall. HB feltet tar vel en 500 stykker ca.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Sharpy

Dere kan i hvert fall banne på at JEG skal bli lettere/alvorlig (stryk det som ikke passer) snydens på søndag. Regner vel med at vi varmer opp på MacBeth før kampen, slik det er blitt gjort foregående år, og at vi havner i et fyllekalas med Ivar Rønningen på Frakken etter seieren.

Det er forøvrig UKA her i Trondheim for tiden, noe som betyr at det blir mer øl enn hva som er vanlig for undertegnede, men jeg skal vel alltids klare å stille opp frisk, rask og med et habilt pilsbudsjett også søndag.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Beistet

Det er ikkje mulig å bestille biletter til bortetribunen på nettet. eg gikk ned på lerkendal å kjøpte, men eg tror det e mulig å kjøpe på shell også.
Til Sharpy kan eg bare si at vi er en gjeng som drikker hver dag fra i går av (trippelkonserten på uka) og frem til og men søndag, men det e alltid penger til en Brann kamp.
Ellers har vi og planer om å bli snydens drita.

krøvel vellevold

Quote from: "Beistet"Til Sharpy kan eg bare si at vi er en gjeng som drikker hver dag fra i går av (trippelkonserten på uka) og frem til og men søndag, men det e alltid penger til en Brann kamp.
Ellers har vi og planer om å bli snydens drita.


Hvor gamle er DERE da? Fjorten?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nei, de er studenter.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nei, de er studenter.
Legg ned hele klubben!

Sharpy

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Nei, de er studenter.


Neida. Det privilegiet har også studentene;)

Uansett skal vi vel klare å ha det artig på kamp selv uten pils. Viktig å være oppegående nok til å huske å drikke øl med Rønningen etter kampen.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

tj00m

eg reiser oppover med fly, og ikke med bataljonen, og hadde planer om å kjøpe billett når eg kommer opp der.. er det en fare for at det blir utsolgt?
Brann Bergens Stolthet!

Eden

BATALJONEN:
Har dåkke fått reservert eit visst antall billetter på Lerkendal, og i såfall kor mange?

De på billettservice sa d va utsolgt, så eg måtte reservera plass oppafor bortetribunen.. Men vil jo helst kunne synga litt eg og..! Litt kjipt å måtte sitta og holda kjeft ein heil kamp..
BEISTET: Sa de på lerkendal nåkke om at d va få billetta igjen på bortetribunen når du kjøpte?
Men e uansett eit stykke fra steinkjer til tr.heim for å kjøpa billetta før søndag..

Northside

reiser her, får håpe økonomien kommer seg de siste dagene ellers så blir det flaskepanting de siste dagene før avreise... Er ikke lett å være drittunge vettu :wink:

Håper folk melder seg på bbb turen, vært lite folk der de siste gangene :(

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Nei, de er studenter.


Utelukker det ene det andre?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

uptas

fylla, fotball, fjortis og fest. Alt starter på f. Finfint det. Vi som har runda de 30 har forresten også lov til å både drikke oss snydens og fortelle om det. Så det så. Fylla på frakken etter kampen er legendarisk. Erlend har lovet å spandere med tap, så vi krysser fingrene.
Regner forøvrig med å kjøpe billetten i døren. Må jo gå det. Ellers blir det skandale. Bortesupportere har jo rett på en viss andel og vi blir neppe flere enn en viss andel tror jeg.

Motyka

Quote from: "uptas"fylla, fotball, fjortis og fest. Alt starter på f. Finfint det. Vi som har runda de 30 har forresten også lov til å både drikke oss snydens og fortelle om det. Så det så. Fylla på frakken etter kampen er legendarisk. Erlend har lovet å spandere med tap, så vi krysser fingrene.
Regner forøvrig med å kjøpe billetten i døren. Må jo gå det. Ellers blir det skandale. Bortesupportere har jo rett på en viss andel og vi blir neppe flere enn en viss andel tror jeg.


Jada, kan garantere deg at vi blir en andel.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

enavgutta

Hallais !

Jeg er allerede på plass bartebyen. Har noen tenkt på samlingsted før kampen? Hadde vært vittig å hilse på noen av dere over et par øl før vi sender pakket ned i nedrykkstriden igjen    :-)

dex1974

Når det gjelder billettsalg,kjøpte vi ikke billetter i boder rundt omkring Lerkendal før? Husker en gang vi gikk opp en skråning overfor nye bortesvingen og fikk kjøpt.
I fjor holdt det på å ende med skandale. Ingen fikk kjøpt der vi ble henvist til så en stakkar funksjonær fikk den skyllebøtta men ordnet en god remse billetter etterhvert. Tror faktisk det endte med at vi slapp å betale.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

viks

Quote from: "krøvel vellevold"


I tillegg har de vel solgt en plass mellom 12-15 tusen partoukort?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: "viks"
Quote from: "krøvel vellevold"


I tillegg har de vel solgt en plass mellom 12-15 tusen partoukort?


Njaaa... 10500 tror jeg er det riktige tallet. Men så glissent som det faktisk har vært på Lerkendal på en del kamper i år, er det ikke utenkelig at det faktiske antallet tilskuere ligger en del lavere enn det som oppgis. Dessuten er det vel en del som har kjøpt sesongkort som faktisk går på kampene, men som ikke hadde gjort det om de ikke hadde hatt sesongkort. Må jo huske på at folk gjerne kjøpte sesongkort med forventning om nok en spennende gull-sesong... Skulle vært interessant å se hvordan tilskuertallene hadde vært der oppe om de hadde fått 5-6 år med tabellplasseringer rundt midten!
Legg ned hele klubben!

Pi_Meson

Lerkendal har elektronisk billettsystem, også for sesongkort. Når tilskuertallet er 17 624, så betyr det at det var 17 624 mennesker på kampen.

krøvel vellevold

Quote from: "Pi_Meson"Lerkendal har elektronisk billettsystem, også for sesongkort. Når tilskuertallet er 17 624, så betyr det at det var 17 624 mennesker på kampen.


Noe sånt burde vi også hatt! Da kunne Brann offentliggjort både antall solgte billetter og antall fremmøtte. Skulle vært interessant å se om det er noe særlig avvik. Det har nok hendt tidligere at en del partoutkortfolk ikke har dukket opp, men i år har publikumstallene virket reelle. Når man vet hvor mye folk hver enkelt tribune tar, er det ikke så vanskelig å beregne hvor mange som er tilstede.
Legg ned hele klubben!

viks

Vil tro at et elektronisk billettsystem ligger inne i planene med nytt stadion. En fin måte og legge de ekstra kostnadene dette påfører Brann inn i et lånefinansiert prosjekt, istedenfor og ta denne kostnaden over driftsbudsjettet.

Er nok ikke så alt for langt unna vil jeg tro..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

viks

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/brann/article473965.ece

Da blir det ikke noe Sæternes eller Gunn Tveit på Lerkendal. Disse skadene vil jo ingen ende ta (selv om BT hevder at Brann ikke er skadeplaget ut i fra utregningene til Paleland)...

Frykter det verste på Søndag...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Liker ikke dette med at de er ute til januar. Har allerede nå på følelsen at en eller flere av dem får problemer som varer utover neste sesong også :(

Det betyr ikke så mye for kampen søndag. Jeg hadde ikke regnet noen av dem på banen da. Det bør derimot bety at Brann og investorene åpner lommeboken før neste sesong.

Lyspunktet er vel at Winters klarte å komme tilbake etter en tilsvarende lang skadeperiode, og at han nå virker å være i sitt livs form (klisje :) ).

Xminator

Quote


Kan vi håpe på enda en kritisk leder fra svigerfar?

Espen Johnsen er foresten skadet (igjen) så det kan bli gjensyn med opptil flere gamle Brannslagere.

Sharpy

Quote from: "Xminator"
Martin Knudsen, Tom Sanne, Helge Haugen, Erik Huseklepp


Oi! En våt drøm for oss som har etterlyst løpskraft på midten:p

Men sånn helt seriøst, Mjelde; dette er vel litt for mye av det gode?
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

BrannSupporter

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293420

Da er det vel duket for Ivar Rønningen.


Edit: Så at det er nevnt tidligere :)

KennethS

Quote from: "Sharpy"
Quote from: "Xminator"
Martin Knudsen, Tom Sanne, Helge Haugen, Erik Huseklepp


Oi! En våt drøm for oss som har etterlyst løpskraft på midten:p

Men sånn helt seriøst, Mjelde; dette er vel litt for mye av det gode?


Og et mareritt for oss andre som har lyst og se Brann vinne.
tå på Brann

enavgutta

Vinner vi denne kampen  kan vi igjen blåse liv i den våte drømmen om RBK nedrykk ! :-)

jako

Quote from: "Eden"


Vil anbefale Kings Cross for der har de Hansa. Dyrt men det er verdt det. På Macbeth har de bare Dahls og britisk\irsk øl. Så jeg vil absolut anbefale Kings. Der stikke iallfall jeg:)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Leffen

årets dårligste midtbane. hvorfor ut med bigmac? sanne på høyre, miller-haugen sentralt og huseklepp på venstre er jo utvilsomt et mye bedre alternativ.
dette valget kan vise seg å bli en taktisk bommert av de sjeldne....

Rasmus_brann

Helt seriøst; Sanne og haugen fra start?? Det går ikke, skjønner ikke hvorfor BigMac blir vraket, og bruke miller på midtbanen i steden.
Det verste eg vet e` å slenge dritt om våre egne spillere, men helt seriøst Hugen?? Sanne går greit han får til nokke av og til, men haugen e jo totalt ute av form for tiden..... Han har jo rett og slett spilt elendig de siste kampene...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Stalin

Quote from: "viks"

Da blir det ikke noe Sæternes eller Gunn Tveit på Lerkendal. quote]

Hvem er Gunn Tveit? Er det dama til Sæternes?

enavgutta

Hvor samles vi før kamp ? Har vært i bartebyen og målt temperaturen noen dager her. Mye vemmelig oppførsel her oppe, men gode tøsete holdninger blandt frøknene. :-D

Gull2006

Quote from: "enavgutta"Hvor samles vi før kamp ? Har vært i bartebyen og målt temperaturen noen dager her. Mye vemmelig oppførsel her oppe, men gode tøsete holdninger blandt frøknene. :-D


Det er jo det som er så greit når man beveger seg ut landet.. budeiene er litt løsere der  :D

Lykke til der oppe!

jako

Quote from: "enavgutta"Hvor samles vi før kamp ? Har vært i bartebyen og målt temperaturen noen dager her. Mye vemmelig oppførsel her oppe, men gode tøsete holdninger blandt frøknene. :-D


Kom på Kings Cross! Ligger rett ved siden av Vår Frue Kirke. Ellers ser jeg at MacBeth er nevnt, den ligger like ved jernbanestasjonen. Anbefaler likevel Kings siden de har Hansa i kranen. Er forøvrig flere vannhull her som har det.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Sharpy

Quote from: "jako"Anbefaler likevel Kings siden de har Hansa i kranen. Er forøvrig flere vannhull her som har det.


Eksempelvis Rio;p

Men er det ikke litt billigere på Macbeth? Det er i hvert fall grisedyrt på Kings Cross.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Xminator

Nå klarte ikke Start å ødelegge gullsjansene våre i dag heller :p Nå får vi stole på at Viking ordner saken i Stavanger ;)

jako

Quote from: "Sharpy"
Quote from: "jako"Anbefaler likevel Kings siden de har Hansa i kranen. Er forøvrig flere vannhull her som har det.


Eksempelvis Rio;p

Men er det ikke litt billigere på Macbeth? Det er i hvert fall grisedyrt på Kings Cross.


Hvis du har en forkjærlighet for Dahls så er jo MacBeth stedet for deg. Men Dahls er nesten på nivå med Ringnes, bare til advarsel.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Beistet

HEYYY   folkens... No e det nare et par timer til vi skal sette fyr på Lerkendal.
No  sitter vi ca 6 gutter og lurer på om det e noen som kan skaffe oss en mp3 fil av nystemten. Den skal jalle på King`s Cross i morgen tenkte vi.. Sitter å prøver å finne den på nettet,  men det e vanskelig å finne den. Visst noen kan hjelpe oss hadde det vært knall.
Ring oss på på 95704443 visst dere kan hjelpe oss å med å hjelpe alle som ikkje kan NYSTEMTEN her i Barteby..
På forhånd takk:
:lol:

Motyka

Quote from: "Rasmus_brann"Helt seriøst; Sanne og haugen fra start?? Det går ikke, skjønner ikke hvorfor BigMac blir vraket, og bruke miller på midtbanen i steden.
Det verste eg vet e` å slenge dritt om våre egne spillere, men helt seriøst Hugen?? Sanne går greit han får til nokke av og til, men haugen e jo totalt ute av form for tiden..... Han har jo rett og slett spilt elendig de siste kampene...


Og hvem vil du så ha med på Lerkendal? Har jo ingen andre! Jeg er mye mere bekymret for Huseklepp enn Haugen utpå der.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Rasmus_brann

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Rasmus_brann"Helt seriøst; Sanne og haugen fra start?? Det går ikke, skjønner ikke hvorfor BigMac blir vraket, og bruke miller på midtbanen i steden.
Det verste eg vet e` å slenge dritt om våre egne spillere, men helt seriøst Hugen?? Sanne går greit han får til nokke av og til, men haugen e jo totalt ute av form for tiden..... Han har jo rett og slett spilt elendig de siste kampene...


Og hvem vil du så ha med på Lerkendal? Har jo ingen andre! Jeg er mye mere bekymret for Huseklepp enn Haugen utpå der.

Dylan kunne jo spilt, han e` frisk... Og så kunne miller spilt på sentral midtbane.Tror det hadde funket bedre...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Motyka

Quote from: "Rasmus_brann"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "Rasmus_brann"Helt seriøst; Sanne og haugen fra start?? Det går ikke, skjønner ikke hvorfor BigMac blir vraket, og bruke miller på midtbanen i steden.
Det verste eg vet e` å slenge dritt om våre egne spillere, men helt seriøst Hugen?? Sanne går greit han får til nokke av og til, men haugen e jo totalt ute av form for tiden..... Han har jo rett og slett spilt elendig de siste kampene...


Og hvem vil du så ha med på Lerkendal? Har jo ingen andre! Jeg er mye mere bekymret for Huseklepp enn Haugen utpå der.

Dylan kunne jo spilt, han e` frisk... Og så kunne miller spilt på sentral midtbane.Tror det hadde funket bedre...


Selvsagt, er jo det jeg foreslår, Dylan INN, Huseklepp UT.
Men Sanne og Haugen er opplagte valg.
Men dette er rett og slett for tynt.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Rasmus_brann

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Rasmus_brann"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "Rasmus_brann"Helt seriøst; Sanne og haugen fra start?? Det går ikke, skjønner ikke hvorfor BigMac blir vraket, og bruke miller på midtbanen i steden.
Det verste eg vet e` å slenge dritt om våre egne spillere, men helt seriøst Hugen?? Sanne går greit han får til nokke av og til, men haugen e jo totalt ute av form for tiden..... Han har jo rett og slett spilt elendig de siste kampene...


Og hvem vil du så ha med på Lerkendal? Har jo ingen andre! Jeg er mye mere bekymret for Huseklepp enn Haugen utpå der.

Dylan kunne jo spilt, han e` frisk... Og så kunne miller spilt på sentral midtbane.Tror det hadde funket bedre...







Men Sanne og Haugen er opplagte valg.
Men dette er rett og slett for tynt.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Go Up