• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

PLASSERING AV FREMTIDENS SS

Started by Bataljonen, October 11, 2005, 19:24:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Bataljonen

Se nyhet på forsiden :

http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=510


Vi vil i denne tråden prøve å besvare så godt vi kan på spørsmål fra våre medlemmer. Som vi har skrevet gjenstår det endel samtaler før alt er i boks. MEN, det som er sikkert er at Nedre Hansa vil stå til vår disposisjon fra og med sesongen 2007IKKE KOMMENTERE ANDRES INNLEGG.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Da får vi en større utfordring neste år med de to syngende gjengene lenger fra hverandre. På den andre siden vil Brann spille mot to mål med stemning rundt. Kan jo være positivt det!
Rød makt på Hansa

Motyka

Felt S på gamle sitte er da en grusom plassering.
Det naturlige må vel være å flytte familietribunen midlertidig til felt S og gi SS nedre Hansa så snart som mulig.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

DJ_ADG

Ser på Brann.no at bilett prisen på Felt S é 230kr. Blir det så høyt neste år??

Nå som vi kommer på Gammle sitte, bør vi ihvertfall komme så lang mot midten som mulig på Nye delen? og ikkje helt te øst?
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Erik

Altså felt S?? fy faen for en plasering.. Snakk om å putte oss i en skammekrok da.. Latterlig av Brann..

Lurkin

Huff, jeg likte ikke planene for 2006.

Okay, 3 spørsmål her som jeg håper blir besvart:

- Når vi får nedre Hansa til disposisjon i '07, hvordan vil da takforholdene være? Som vi så altfor godt vet, så regner det en god del i vår kjære by, dermed lurer jeg på hvor langt taket dekker setene i 2007 på nedre Hansa?

- Blir prisene for SS-feltet det samme når vi får sitteplasser? 100 kr for medlemmer, så vi slipper disse blodprisene?

- Sist, men ikke minst: Hvis jeg bestiller partourkort på nedre Hansa til neste sesong, og fremdeles opprettholder medlemskapet mitt i Bataljonen, vil jeg da bli tilbudt samme plassen i 2007 da SS blir flyttet? Eller risikerer jeg å miste plassen bare for å få en ny en?

På forhånd TAKK for svar, og jeg håper inderlig at jeg ikke blir skuffet når nye tribunen er ferdig. Jeg hadde også støttet et eventuelt forslag om at folk over 18 år fikk "førsterett" på de mer sentrale plassene i SS-seksjonen, ettersom jeg beskylder fjortisser for det mer eller mindre synkende lydnivået på dagens SS. Dessuten kommer jeg til å slå til neste drittunge som skriker "Heia Knuuudsen" med nettopp-kommet-i-stemmeskifte stemmen sin.
Berømte Brann fra Bergen

Bataljonen

Quote from: "DJ_ADG"Ser på Brann.no at bilett prisen på Felt S é 230kr. Blir det så høyt neste år??

Nå som vi kommer på Gammle sitte, bør vi ihvertfall komme så lang mot midten som mulig på Nye delen? og ikkje helt te øst?



Vi har ikke diskutert pris med Brann på dette feltet enda, men regner med at vi vil få en rabatt. Når pris foreligger poster vi dette.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "Lurkin"Huff, jeg likte ikke planene for 2006.

Okay, 3 spørsmål her som jeg håper blir besvart:

- Når vi får nedre Hansa til disposisjon i '07, hvordan vil da takforholdene være? Som vi så altfor godt vet, så regner det en god del i vår kjære by, dermed lurer jeg på hvor langt taket dekker setene i 2007 på nedre Hansa?

- Blir prisene for SS-feltet det samme når vi får sitteplasser? 100 kr for medlemmer, så vi slipper disse blodprisene?

- Sist, men ikke minst: Hvis jeg bestiller partourkort på nedre Hansa til neste sesong, og fremdeles opprettholder medlemskapet mitt i Bataljonen, vil jeg da bli tilbudt samme plassen i 2007 da SS blir flyttet? Eller risikerer jeg å miste plassen bare for å få en ny en?

På forhånd TAKK for svar, og jeg håper inderlig at jeg ikke blir skuffet når nye tribunen er ferdig. Jeg hadde også støttet et eventuelt forslag om at folk over 18 år fikk "førsterett" på de mer sentrale plassene i SS-seksjonen, ettersom jeg beskylder fjortisser for det mer eller mindre synkende lydnivået på dagens SS. Dessuten kommer jeg til å slå til neste drittunge som skriker "Heia Knuuudsen" med nettopp-kommet-i-stemmeskifte stemmen sin.



1. Vet ikke til hvilken seterad taket eventuell dekker, det kan gjerne andre svare på om noen vet.

2. Når det gjelder prissetting har vi ikke avtalt noe med Brann enda. Men vi har ønske om at det vil bli en "egen" pris for denne tribunen, hvilke pris vet vi ikke enda. Kommer mer info når dette er klart. Det vil nok ikke bli "gammel" SS pris, men billigere enn dagens vil vi ha som et krav.

3. Dette har vi heller ikke diskutert med Brann, men mest sannsynlig blir tribunen "nullstilt" slik at vi i større grad kan bestemme hvor den syngende kjernen vil bli plassert.


Håper dette ga noen svar til dine spørsmål, vi vil poste mer informasjon når dette foreligger.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Vi håper at innlegg i denne tråden inneholder spørsmål og ikke kommentarer av andres innlegg slik at dette blir mest mulig spørsmål/svar tråd.


På forhånd takk.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Xminator

Motykas løsning er den klart beste. Det Brann vel er redde for er å ikke ha noen ny hovedtribune klar heller :p

brannfrik

det pleier å regne opp til ca rad 4-7 på hansa. litt avhengig av vindforhold o.s.v.

Erik

Vi får jo ikke ståplasser no.. Når vi no flytter til skandaløse felt S og Hansa i fremtiden, vil det vere faste plasser? eller blir det fritt? Husker det var faste når SS var i hansa en sesong.. syns det stinket passe..

Charmless Man

Den plasseringen er jo latterlig. Vil Bataljonen jobbe videre for å få f.eks de to midterste radene nede på Hansa fra neste sesong? Selv Brann kan vel finne på å ombestemme seg... Ellers er det vel bare for Bataljonens medlemmer å kjøpe partoutkort på nedre hansa, evt gå der på kampene...
Ladish on the Foot

Bataljonen

Quote from: "Erik"Vi får jo ikke ståplasser no.. Når vi no flytter til skandaløse felt S og Hansa i fremtiden, vil det vere faste plasser? eller blir det fritt? Husker det var faste når SS var i hansa en sesong.. syns det stinket passe..



Når det gjelder den midlertidige plasseringen på felt S vet vi ikke hvordan det vil bli med "faste" plasser.

Når vi flytter permanent til Nedre Hansa vil vi i utgangspunktet prøve på å få "faste" plasser. Det kan være mange argumenter for og imot, vi får se hva løsning det blir tilslutt.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "Charmless Man"Den plasseringen er jo latterlig. Vil Bataljonen jobbe videre for å få f.eks de to midterste radene nede på Hansa fra neste sesong? Selv Brann kan vel finne på å ombestemme seg... Ellers er det vel bare for Bataljonens medlemmer å kjøpe partoutkort på nedre hansa, evt gå der på kampene...



Brann ønsker at vi kan fylle hele Nedre Hansa med syngende supportere fra Bataljonen. Dette er noe vi også ønsker, men vi trenger flere medlemmer. Vi ser for oss at vi disponerer de to midterste feltene ja, og "jobber" oss utover.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Erik

Frykter først av alt at mangen ikke vil velge nedre del da pga de ikke får stå med sine kjente (nye kjente) osv..

Får mann faste plasser vil jeg tro at gjengen kommer mye senere til stadion også, for da har de sin faste plass og må ikke komme tidelig for å få den beste plassen.. Syns BBB bør få til løse bill på nedre del.

Xminator

Warning (på godt norsk)
Felt S blir en katastrofe! Jeg kan si med en gang at det blir lekasje så det holder mot Hansa. Her bør Brann gå en runde med seg selv og finne en bedre løsning!

Ingo

Personlig mener eg at plasseringen på S vil bli et gigantisk steg fremover for den syngende gjengen.
Man står på langsiden, dog helt på enden.
Har selv sittet der ved noen anledninger og man har bra overblikk.
Fasilittene er bedre enn gamle SS, man disponere ca 20 rader samt man kan stå opp under taket, noe som mye bedre austikk.

Skyscraper

Quote from: "Bataljonen"
3. Dette har vi heller ikke diskutert med Brann, men mest sannsynlig blir tribunen "nullstilt" slik at vi i større grad kan bestemme hvor den syngende kjernen vil bli plassert.



Ikke for å gå off topic her:P, men hvordan har Bataljonen tenkt å finne ut hvem som er den syngende kjernen? og slik tildele disse "riktige" plasser?
å skal det skje... Nei, vent... Nå

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Warning (på godt norsk)
Felt S blir en katastrofe! Jeg kan si med en gang at det blir lekasje så det holder mot Hansa. Her bør Brann gå en runde med seg selv og finne en bedre løsning!


Drit no i den ENE sesongen. Det viktigste er jo hva vi skal ha "i all fremtid" etter det! Og DET blir veldig bra! EN sesong med bortgjemt plassering, må vi kunne leve med!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Men er den nå så bortgjemt? KFL har den plasseringen og de klarer jo å markere seg...
Rød makt på Hansa

Xminator

Tenk litt på hvordan folk tenker. MIN første tanke var at dette var totalt i ingenmannsland og en bortetribune. Samtidig har hele denne sesongen gått med til en forherligelse av Felt-z, og der gud og hvermann har medlt flytting til Hansa før neste sesong.

Jeg tror ett av de vanligste spørsmålene før neste sesong blir "Har dere ledig sesongkort på felt-z?". Magefølelsen min sier at Felt-S blir en lavpriset fjortistribune, og at hele greien blir en heller flau forestilling.

Derfor bør Brann gå en runde til med seg selv. Man bør evakuere nedre Hansa som familietribune allerede før neste sesong. Det må da finnes nok plasser andre steder? Det blir jo en haug godt plasserte plasser på gamle sitte ledig.

Nixon

Tror kanskje Brann ikke er så villig til å la gode plasser på gamle sitte bli solgt til familiepris. Og denne løsningen skaper jo tross alt minst ringvirkninger. Brann har jo andre grupper å ta hensyn til enn SS.
Rød makt på Hansa

Kirk

Må innrømme at det er noen år siden jeg satt mine ben på Store Stå, men jeg håper virkelig at flyttingen av SS til Hansa (med tid og stunder) vil føre til at stemningen på Stadion løfter seg til nye høyder.

Egentlig synes jeg at hele begrepet "Store Stå" bør legges dødt etter Odd-kampen, og at det heller blir fokusert på å lage en Supporter-sving på Hansa tribunen. Hadde vært konge å hatt hele Hansa kledd i rødt og hvitt og der alle var med og sang. Fått litt cup-finale stemning, der en ikke trenger å være født og oppvokst på Fotballpuben for å kunne være med å synge.

Er også litt skeptisk til eget "Bataljons-felt", siden Bataljonen er synonymt med SS for store deler av Bergens befolkning. Så lenge folk får med seg at dette er en tribune for syngende (og stående) supportere så må det vel være et fett om de er medlem av Bataljonen eller ikke.

Synes også denne frykten for "fjortiser" er ganske patetisk. Det er jo bare en naturlig rekruttering. Så lenge det er mange nok som synger hører en bare et stort mektig kor av Brann-supportere. Jo flere unge som blir med - og blir hektet på Brann - jo bedre.

Hvis utbyggingen av Stadion går sin gang har vi en unik mulighet til å påvirke hvordan Stadion-opplevelsen vil bli fremover. Hvis Bataljonen skal ha noen misjon fremover bør begynne å planlegge fremtiden nå, og gjerne sette ned en gruppe som kan jobbe mot å gjøre Nye Brann Stadion til landets beste arena for fotball.

Xminator

Quote from: "Nixon"Tror kanskje Brann ikke er så villig til å la gode plasser på gamle sitte bli solgt til familiepris. Og denne løsningen skaper jo tross alt minst ringvirkninger. Brann har jo andre grupper å ta hensyn til enn SS.

Charmless Man

Som jeg har sagt tidligere: Det er jo bare for Bataljonens medlemmer å sakte men sikkert ta over de to feltene i midten nede på Hansa! Trenger jo ikke Brann sin godkjenning for å sitte/stå der man vil. Folk som har med seg barn, kone og sitteunderlag vil etterhvert flytte seg, så enkelt er det. Det må gå an å ta litt tak selv og.

Hansa kan bli en glimrende tribune med fler syngende supportere, spesielt med gamle store stå folk i midten nede.
Ladish on the Foot

Chris*

At man sakte men sikkert skal ta over hansa virker helt borti natten for min del. Vi får tildelt hansa fra sessongen 2007, og da blir det meningsløst å fremprovosere oppstyr på hansa. Grunnen til at vi ikke får hansa til disposisjon allerede neste sessong er jo nettopp det at mange har partoukort der allerede. Da nytter det ikke at en liten gjeng stiller seg midt blandt alle familier som sitter der for å se en fotballkamp, og dermed ødelegger denne opplevelsen for de det måtte gjelde. Det er ikke bare å flytte på seg til neste kamp, når en har partoukort der... Tenk deg frustrasjonen blandt foreldre som har kjøpt partoukort på "familie-tribunen" og som opplever ravende fulle og høylydte voksne mannfolk rundt seg..
en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Nixon

Quote from: "Xminator"Selv kan jeg ikke se noen grunn til at supportergruppen ikke skal betale 200 kroner pr billett.


Helt enig. De okkuperer jo ett sete de som alle andre. Og hvem er de som skulle fortjene en enorm rabatt?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Kirk"Må innrømme at det er noen år siden jeg satt mine ben på Store Stå, men jeg håper virkelig at flyttingen av SS til Hansa (med tid og stunder) vil føre til at stemningen på Stadion løfter seg til nye høyder.

Egentlig synes jeg at hele begrepet "Store Stå" bør legges dødt etter Odd-kampen, og at det heller blir fokusert på å lage en Supporter-sving på Hansa tribunen. Hadde vært konge å hatt hele Hansa kledd i rødt og hvitt og der alle var med og sang. Fått litt cup-finale stemning, der en ikke trenger å være født og oppvokst på Fotballpuben for å kunne være med å synge.

Er også litt skeptisk til eget "Bataljons-felt", siden Bataljonen er synonymt med SS for store deler av Bergens befolkning. Så lenge folk får med seg at dette er en tribune for syngende (og stående) supportere så må det vel være et fett om de er medlem av Bataljonen eller ikke.

Synes også denne frykten for "fjortiser" er ganske patetisk. Det er jo bare en naturlig rekruttering. Så lenge det er mange nok som synger hører en bare et stort mektig kor av Brann-supportere. Jo flere unge som blir med - og blir hektet på Brann - jo bedre.

Hvis utbyggingen av Stadion går sin gang har vi en unik mulighet til å påvirke hvordan Stadion-opplevelsen vil bli fremover. Hvis Bataljonen skal ha noen misjon fremover bør begynne å planlegge fremtiden nå, og gjerne sette ned en gruppe som kan jobbe mot å gjøre Nye Brann Stadion til landets beste arena for fotball.


Godt innlegg! Når det gjelder det med fjortiser, så har jeg samme holdningen til dem som til jenter på Store Stå: Problemet er ikke at de er for mange i antall, men at de er for mange i prosent. Eller sagt på en annen måte: Det burde være laaangt flere godt voksne mannfolk med dype og kraftige stemmer. En andel på 5- 10 % jenter, og en andel på 5 - 10 % fjortisgutter er greit, så lenge resten er voksne mannfolk.

Man kan egentlig koke det hele ned til at problemet IKKE er at folk begynner å gå på SS når de er 14-15, men at de slutter å gå der når de er 20!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Og nettopp derfor burde Brann ta enda en runde med kabalen og se om man ikke kan gjøre Alle fornøyd. Er rimelig sikker på at det finnes mange nok ledige seter gå gamle sitte og øvre hansa til å tilfredsstille de som i dag har sine plasser på nedre.

En annen løsning kan jo være å si at "SS/BBB bruker felt S til klokkesvingen er ferdig". "Familiebilletten gjelder på nedre Hansa til Klokkesvingen er ferdig". En vinn-vinn situasjon.

Bataljonen

Quote from: "Kirk"Må innrømme at det er noen år siden jeg satt mine ben på Store Stå, men jeg håper virkelig at flyttingen av SS til Hansa (med tid og stunder) vil føre til at stemningen på Stadion løfter seg til nye høyder.

Egentlig synes jeg at hele begrepet "Store Stå" bør legges dødt etter Odd-kampen, og at det heller blir fokusert på å lage en Supporter-sving på Hansa tribunen. Hadde vært konge å hatt hele Hansa kledd i rødt og hvitt og der alle var med og sang. Fått litt cup-finale stemning, der en ikke trenger å være født og oppvokst på Fotballpuben for å kunne være med å synge.

Er også litt skeptisk til eget "Bataljons-felt", siden Bataljonen er synonymt med SS for store deler av Bergens befolkning. Så lenge folk får med seg at dette er en tribune for syngende (og stående) supportere så må det vel være et fett om de er medlem av Bataljonen eller ikke.

Synes også denne frykten for "fjortiser" er ganske patetisk. Det er jo bare en naturlig rekruttering. Så lenge det er mange nok som synger hører en bare et stort mektig kor av Brann-supportere. Jo flere unge som blir med - og blir hektet på Brann - jo bedre.

Hvis utbyggingen av Stadion går sin gang har vi en unik mulighet til å påvirke hvordan Stadion-opplevelsen vil bli fremover. Hvis Bataljonen skal ha noen misjon fremover bør begynne å planlegge fremtiden nå, og gjerne sette ned en gruppe som kan jobbe mot å gjøre Nye Brann Stadion til landets beste arena for fotball.



Veldig mye bra her. Et par ting :

1. De fleste tror at Bataljonen er Store Stå og ingenting annet. Dette er en holdning vi må prøve å endre på og vi har en unik anledning til dette med flyttingen til Hansa.

2. Vi tviler på at det vil bli et "eget" Bataljonsfelt for medlemmer på Nedre Hansa, nettopp fordi vi vil favne alle type supportere. Vi ser gjerne mer for oss en egen "Bataljonspris" på sesongkort om man er medlem i BBB og samtidig la tribunen være åpen for ikke medlemmer. Dette er noe vi diskuterer.

3. Vi jobber i disse dager med å sette ned en komitee som nettopp skal arbeide med Nedre Hansa, supporterskikk, hvordan gjøre Hansa til en fryktet tribune, stemninggsskapende tiltak osv. Vi har god tid på oss før vi inntar Hansa og vi vil bruke tiden godt og fornuftig.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Bataljonen

Quote from: "Skyscraper"
Ikke for å gå off topic her:P, men hvordan har Bataljonen tenkt å finne ut hvem som er den syngende kjernen? og slik tildele disse "riktige" plasser?



Vi vil ila av høsten sette sammen en stor gruppe som skal jobbe med  det "stemningsskapende" på stadion. Det lar seg være lage nye sanger, lage tekster, melodier etc og få innført disse på tribunen. Når vi har en gjeng på 15-20 som setter igang sanger/kamprop så er det lettere å få med flere. Vi vil da begynne å plassere denne "gruppen" på en god strategisk plass på Nedre Hansa for å få best resultat så tar vi det derfra.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Xminator

1. SS-navnet vil følge over til Hansa. Det blir enten det, eller så blir det "Hansa" som blir hengende ved supportergruppen. Ikke noen dårlig sak det. BBB vil fortsatt bli assosiert med grupperingen. Tror ærlig talt ikke det er mulig å gjøre noe med.

2. Det er rikelig plass på nedre Hansa. BBB har alt å tjene på å inkludere og ikke ekskludere ikke-medlemmer her. Feltene bør selges som "Supporterbillett". "Alle" vil vite at der må du regne med å stå hele kampen. Ikke glem at i prinsippet vil *alle* de som har stått på SS denne sesongen - ikke bare de på det sentrale feltet - være i målgruppen for billett på den nedre tribunen. Selv om noen er missfornøyd med stemningen, så har antallet som benytter ståtribunen på nordre økt siden BBB-feltet ble opprettet. Det er stor forskjell på hvor mange som er der nå kontra den første halve sesongen. Da var det neste komisk med halvfullt senterfelt og proppfullt på sidene. En annen positiv ting med de som var på BBB-feltet var at så og si alle kledde seg i klubbfarvene. De to andre feltene var sorte i siste seriekamp.
Ja til BBB-rabatt, ja til at det skal være åpent for alle (brannsupportere), nei til aldersrabatt.

3. Slike ting er umulig å vedta. Jeg vil foreslå følgende for å hindre at det blir "mitt sete, min plass, get lost". Unumererte billetter. Siden "Hansa" må bort fra setene, hva med å la det stå: "BRANN BBB BBB BRANN"? Få tilbake konfettien og krepprullene. Ja det er noe griseri å rydde opp, men det skaper ett sterkt visuelt inntrykk. Og for all del, ha tålmodighet med "stemningen". En ny tribunekulture vil oppstå, mest sannsynlig vil retning og utvikling være totalt uavhengig av det man prøver å påvirke.

Så noen forslag. Få lagt ut flest mulig av de "vanlige" sangene i MP3 format på bataljonen.no. En annen ide kan være å legge de ut som flash-animasjoner med tilhørende tekst i karakokestil. Om folk kan sangene, og vet hva som synges er det også mer sannsynlig at de vil stemme i.

Det jeg er mest spent på er om hele tribunen blir med. Er det grobunn nok til at feltet ekspanderer til øvre hansa? Eller blir Bergen for liten til å ha en gruppe på 3500 syngende supportere? Kanskje er 1500 i overkant det også? Kan vi nok en gang få samlet en gjeng som holder det gående fra 1 time før avspark? Det siste fordrer at det blir "kommer du først får du stå på midten, møter du opp 5 minutter før avspark står du på kanten".

Bataljonen

Quote from: "Xminator"

Så noen forslag. Få lagt ut flest mulig av de "vanlige" sangene i MP3 format på bataljonen.no. En annen ide kan være å legge de ut som flash-animasjoner med tilhørende tekst i karakokestil. Om folk kan sangene, og vet hva som synges er det også mer sannsynlig at de vil stemme i.



Dette er også noe som "sanggruppen" skal jobbe med. Vi har planer om å lage en sangside på bataljonen.no hvor vi samler smått og stort av sanger/kamprop også med lydfiler på det vi har, ellers får vi lage. Vi må ut i flere kanaler når det gjelder innføring av nye sanger, dette kan være sms tjenesten vår, mailingslisten(snart ferdig laget), kopiering av sanger på ark for utdeling etc etc slik at flest mulig får pugget teksten og kan synge med.

Dette og mye mer skal denne gruppen ta for seg. Og jeg vil oppfordre alle til å bidra i gruppen, send meg en mail på tore alfakrøll bataljonen dot no om du vil bidra til dette. Det vil etterhvert komme mer informasjon om når vi skal ha møte og hva slags opplegg vi ser for oss.

Neste år blir en "mellomsesong" på stadion og vi får gjøre det beste ut av det. Vi har god tid på oss til å få på plass endel ting før vi endelig inntar Nedre Hansa og da skal vi være godt forberedt til å kunne skape en sinnsyk syngende "supportertribune".
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Kirk

Godt å høre at Bataljonen arbeider med disse tingene! Når det gjelder SS navnet, så viste vel Apeberget/Klanen at det er mulig å innføre et nytt navn når det gamle er blitt for belastende. Bataljonen har rett og slett et "image problem" overfor store deler av byens befolkning, og Store Stå navnet er det første de må kvitte seg med.

Enig i at det ikke går an å "innføre" en ny kultur, men det er mulig å påvirke, og hvis noen går foran så kommer folk etter. Men da er det viktig å ha visjoner, og at man blir enig om hvor man vil og hva man vil oppnå.

Problemet er jo ikke å fylle tribunen, men å få de som er der til å synge og lage stemning. Tror faktisk det er mange som vil være med å synge, men de har ikke lyst å bli identifisert med det bildet de har av syngende supportere og Store Stå. Cupfinalen i fjor bør være et godt eksempel på at det må være mulig å fylle Hansa-tribunen med syngende supportere.

Hva med for eksempel få med noen sponsorer og få laget en trykksak som sendes til alle husstander i Bergens området før seriestart, med informasjon om Bataljonen, Nye Stadion og hva vi ønsker å oppnå? Gjerne i samarbeid med Brann.

Og når Hansa er i boks, så er det selvsagt bare å begynne på resten av Stadion . . . Ganske spent på hvordan stemningen blir på VIP-tribunen blant annet!

Nixon

I mine ører klinger fortsatt SS positivt. Så jeg er ikke enig i at vi må kvitte oss med det navnet. Hansa blir en ny start og nye muligheter for BBB, og jeg tror ikke at navnet Store Stå vil ha noe å si i negativ retning. Er jo litt viktig å ta med seg litt av tradisjonen med videre.
Rød makt på Hansa

Kirk

Quote from: "Nixon"I mine ører klinger fortsatt SS positivt.


Ja Hansa SS vil nok slå godt an nedover på kontinentet . . .

Xminator

Når ble det viktig å slå an på kontinentet? Som sagt tror jeg det i folketalen vil bli "Hansa", og at begrepet SS er på vei over i Brann.historien.

kim_s20

Quote from: "Motyka"Felt S på gamle sitte er da en grusom plassering.
Det naturlige må vel være å flytte familietribunen midlertidig til felt S og gi SS nedre Hansa så snart som mulig.
HANSASVINGEN-THE KOP

Kirk

Har ikke noe personlig imot "Store Stå"-navnet, men jeg er bare redd det vil være en belastning hvis Bataljonen ønsker å nå ut til større deler av Stadion publikummet.

Og nei, det er ikke så viktig å slå an på kontinentet . . .

Yngve

QuoteI fremtiden ønsker vi å bli mer stuereine enn Store Stå. Vi skal favne bredere og være en supportergjeng for både barn, voksne og eldre.


Stemmer denne saken frå BA.no i det heile? Her står det fortsatt at SS skal på hansa..

Slik eg tolkar denne vil det fortsatt vere store rabattar å hente for folk, og dermed vil det ikkje vere eit stemningsskapande tiltak, men stemningsdrepande. Og det er jo det som har vore det største problemet for SS, for mange folk som vil henge med dei "kule", og fordi det er rimleg å stå der.

Kor stor er kapasiteten på felt s?

Bataljonen

Quote from: "kim_s20"



Nå må ikke vi kun henge oss opp i at vi i en sesong skal stå en annen plass enn Hansa. Gled dere heller over at vi har   fått denne tribunen permanent fra 2007. !
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Xminator

Tja, den gjengen som stiller på S neste sesong blir veldig lite representativ for de som stiller på Hansa i 2007. Tror ikke du bygger noe solid grunnmur på det. Så selv om det bare er en sesong, så kan det fort bli en sesong for mye. Og en tribunedel mer preget av de som kjøper billett fordi det er fullt andre steder enn av syngende supportere.

Jeg stoler ikke på at Brann her har lagt seg tilstrekkelig i selene.

Brannfrelst

Hva har Bataljonen å si om 16 eller 18 års aldersgrense på dette nedre feltet? OG åpent for hvermansen,men billigere og forkjøpsrett for Bataljonen sine medlemmer?
2.10.07-Gullet kom hem!

krøvel vellevold

Det bør helst ikke bli unummerert på HELE Nedre Hansa. Dette fordi:

1) På utsolgte kamper blir det jævlig vanskelig for de sist ankomne å finne de 4 setene som er ledig.

2) Man risikerer at folk står to stykker per sete noen steder, mens det står tomme seter andre steder.

3) Folk med familie og andre ting å gjøre på en søndags ettermiddag enn å stå å se på en tom gressmatte, foretrekker å ha sitt eget sete som står og venter om de kommer rett før kampstart. Man risikerer at fjortisene kommer når portene åpner og okkuperer hele midten av tribunen. Dette gjør at de voksne må nøye seg med å stå i utkanten. Dette er ikke bra for stemningen (det er jo de voksne som bør stå sentralt og styre showet), og jeg tror også at de voksne er de som er mest kresne på seteplassering. At folk må komme når portene åpner , for å få seg en god plassering, gjør at folk da heller velger å få en fast sitteplass på en annen tribune. Altså negativt for rekrutteringen av voksne supportere.

De positive sidene med unummerert, er jo at man kan stå med hvem man vil, ta med seg nye folk, og man slipper å stå fast med "noen jævla idioter".

Mitt forslag er et kompromiss: Faste plasser til de som vil ha (og dette vil jo først og fremst dreie seg om voksne som antagelig velger plasser sentralt). Disse setene vil få klistremerker som viser at setet er opptatt. Resten kan stå hvor faen de vil.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Enig med Krøvel. Hvis man vil ha et litt voksent klientell tror jeg første bud er å ha nummererte seter, i alle fall på ett felt bak målet. Er jo selvsagt negative ting ved det, f.eks. at det kan virke tomt til helt frem mot kampstart noen steder. Men totalt sett tror jeg det er best.
Rød makt på Hansa

Xminator

God ide ett av de sentrale feltene nummerert, de 3 andre fritt frem.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"God ide ett av de sentrale feltene nummerert, de 3 andre fritt frem.


Det bør uansett være nummererte billetter nærmest midten, slik at midten kan forbeholdes de voksne som har råd til å kjøpe partoutkort, og ikke får lommepengene betalt av mamma og pappa.

Ideelt sett burde vi gamle bedrevitere stå på midten og styre og herske hele dritten. Så kunne fjortisguttene stå utenfor der igjen, og se veldig opp til oss gamle herskere. Etterhvert som folk blir for dårlige til beins og for hese til å stå og synge, kunne de yngre tatt over de ledige plassene og "avansert i feltet". Helt ytterst på hver side kunne fjortisjentene stått og kikket på fjortisguttene, og ikke engang turd å tenke tanken på å nærme seg midten hvor de sure gamle sjefssupporterne stod. Det hadde vært noe det!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nå er midten på Hansa en flott trapp, så forslaget mitt innebærer at "de forferdelig ødeleggende fjortissene som kun er der for prestisjen" får ene siden av midten og "de syngende voksne mennene som betaler sesongkortene sine ett halvt år før forfall" får den andre siden. Så får vi se hvem som stikker av med hva...

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nå er midten på Hansa en flott trapp, så forslaget mitt innebærer at "de forferdelig ødeleggende fjortissene som kun er der for prestisjen" får ene siden av midten og "de syngende voksne mennene som betaler sesongkortene sine ett halvt år før forfall" får den andre siden. Så får vi se hvem som stikker av med hva...
Legg ned hele klubben!

Go Up