• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Doddo vil ha 4-3-3

Started by Lurkin, October 11, 2005, 09:21:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lurkin

http://www.bt.no/blogg/index.php?act=art&aid=128&id=1

Nåååååja, tenker jeg. Kunne godt bli prøvd, men hva ville laget vært?
Dessuten måtte dette bli et mer 4-3-2-1.

------------------Opdal

Sigurdsson - Scharner - Soma - Hanstveit

---------Miller - Andresen - V. Moen

Ludvigsen ------- Sæternes -------- Winters


Litt for løpssvak midtbane? Passer Robbie denne rollen?
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Quote from: "Lurkin"http://www.bt.no/blogg/index.php?act=art&aid=128&id=1

Nåååååja, tenker jeg. Kunne godt bli prøvd, men hva ville laget vært?
Dessuten måtte dette bli et mer 4-3-2-1.

------------------Opdal

Sigurdsson - Scharner - Soma - Hanstveit

---------Miller - Andresen - V. Moen

Ludvigsen ------- Sæternes -------- Winters


Litt for løpssvak midtbane? Passer Robbie denne rollen?


Brann er 4-4-2. Alt annet går på trynet. Sett det før. Tilbake i skammekroken Doddo!

Lurkin

Er helt enig, minnes fremdeles Mjelde sin første taktikk i 4-2-3-1.

Huff. Personlig tror jeg midtbanen hadde blitt overkjørt bakover, og angrep fra kantene hadde blitt veeeldig vanskelig å forsvare.
Berømte Brann fra Bergen

viks

Hadde ikke nødvendigvis vært så dumt dette som en alternativ formasjon. Men når man har noe som fungerer bra, er det ikke alltid ideelt og forandre på dette.

Se feks på VIFs høstsesong, der stadige forandringer på formasjon har ført til usikkerhet og frustrasjon blant spillerne...

Nå kan man jo selvsagt argumentere med at Brann sannsynligvis har hele vinteren på seg og spille dette inn i ro og mak, men forandring betyr ikke alltid til det bedre.

Det er alltid bra og ha flere bein og stå på, sågar også for Brann, og derfor virker dette forlokkende som en alternativ formasjon til 442, intet mindre, intet mer..

Hva anngår Doddos fotballinsikt derimot, kan MYE sies..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

ostraume

Håpløst Doddo.

Råbbi på kant fungerer ikke, da tar du bort det som er hans styrke, bevegeligheten.

Og Miller som indreløper? Hjelpes.

Merk og at en av grunnene til at Andresen valgte Brann var nettopp 4-4-2.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Candyman

At Doddo foreslår dette, er grunn god nok til å la være.
Vi vil ha vingspill, og da funker det ikke med Martin som ensom majestet på midten. Kommer til å lekke som en jarlsbergost på midten.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

En annen hjelpe meg. Sæternes som ensom spiss? Jeg kjenner det knytter seg i meg.

Brann skal spille 4-4-2 med offensive kanter og backer. Tror til og med det står noe slikt i Branns sportsplan :)

jegløh

Quote from: "viks"Se feks på VIFs høstsesong, der stadige forandringer på formasjon har ført til usikkerhet og frustrasjon blant spillerne...
¨

Ja, stakkars VIF med den høsten de har hatt!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

viks

Quote from: "Xminator"Sæternes som ensom spiss? Jeg kjenner det knytter seg i meg.


Ja, tenk hvor dårlig han var i BG i den rollen i sin tid..

Nei, er forsvåvidt enig. Vi har en formasjon som fungerer bra, og er det noen i Bergen som ikke skal komme med taktiske inspill, så er det denne kreative gjøgleren (jegløh?) Doddo...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Superjack

Doddo sin blogg og Langeland sine grudnig gjennomtenkte ledere...

for ett radarpar.

Hvem har sagt at fordi han er Brann-fan, og kjendis, så skal han få uttale seg om SKBrann i BT.no, på sin egen sladreside?

SKANDALE!!
Brannsupporter.

kop

atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Candyman

I praksis er det jo få eller ingen som spiller 4-3-3. Det blir jo nesten bare en måte å si at du ikke spiller 4-4-2.
4-3-3 blir jo så å si alltid til 4-5-1 som kop og sier. Og 4-5-1 veksler jo mellom 4-3-2-1 og 4-2-3-1 (4-2-1-3) i henholdsvis forsvar og angrep.
Så 4-3-3 er en tulleformasjon som ikke funker i praksis på banen. De vingene (4stk)blir springende oppå hverandre, og resultatet blir 4-5-1 med vinger som må ha voldsom løpskapasitet.
Tenker vi holder oss til 4-4-2 Doddo!! Spør du meg, så er det den klart beste formasjonen, mest praktisk og alle andre formasjoner er oppdiktet for å demme opp for denne.

Og hva skal NRK gjøre? Endre navnet på fotballprogrammet sitt til 4-3-3?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Nei, de arver navnet fra CM 3.129993 2-1-3-2-1-1 Funker som bare pokker :p Nye FM ser faktisk ut til å kunne spilles uten lesestoff, så det blir kanskje litt lett balsam for slitne fotballnerver i vinter. Strengt 4-4-2 og CL-finale med Brann i 2007 :p

BrannFa(e)n

rannfasiten

viks

Quote from: "BrannFa(e)n"


Dette er vel totalt uaktuelt, og heldigvis for det...

Kan du nevne det laget som sist tok en nasjonal/internasjonal tittel ved hjelp av dette systemet?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Stalin

Doddo er jo en klovn, sier ikke at det hadde vært galt å prøve ut 4-3-3 men hvorfor i alle dager får en dissimilis som Doddo lov å skrive for en avis?

BrannFa(e)n

Nei, det er en skjelden formasjon, men jeg har tro på den med tre solide forsvarere, noe Brann ikke har idag. Så for meg er det også uaktuelt, og Brann er et 4-4-2-lag. Men skal Brann absolutt skifte formasjon er det 3-5-2 + en ny forsvarer som er mest nærliggende for meg. Nå må vi også huske at Haugen spiller defansivt, og Andresen er ikke en som går opp i angrep for så å ikke komme tilbake igjen heller.
rannfasiten

Xminator

Så lenge det ligger to på topp er det bra :p

kop

Quote from: "viks"
Quote from: "BrannFa(e)n"


Dette er vel totalt uaktuelt, og heldigvis for det...

Kan du nevne det laget som sist tok en nasjonal/internasjonal tittel ved hjelp av dette systemet?


Nå var det ikke jeg som lanserte 3-5-2, men Milan hadde bra suksess med sitt 3-4-3-system. Det er veldig likt som 3-5-2, men med kantspillere på midten som slapp seg ned i et 5-mannsforsvar og med en av kantspillerene på topp som da slapp seg ned på midten. Veldig likt 3-5-2, og vel et "bevis" på at det finnes andre systemer enn 4-4-2 som funker. Brasil har også benyttet seg av dette systemet ved flere anledninger, med Cafu og Carlos som kanter i 4'eren på midten.

Bare en digresjon dette, jeg mener ikke at vi skal benytte det systemet, til det er det for nytt og for ulikt norsk kultur til at jeg har tro på at Mons Ivar klarer å inprente det innen rimelig kort tid.
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

Lurkin

Jeg tror det er veeeeeldig få spillere i Norge som kan ta en kantrolle i 3-5-2. Men det er lag som har suksess med dette, England brukte dette tildig på 90-tallet og Liverpool brukte dette i sin gullalder på 80-tallet.

Men nei. 4-4-2, til nød 4-4-1-1 eller 4-2-3-1.
Berømte Brann fra Bergen

Go Up