• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Sesongslutt og opprydning i stallen

Started by viks, October 10, 2005, 08:32:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

viks

http://fotball.adressa.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=XWVLFTIABTMA3QFIMUNCFEQ?articleID=89188

Ystaas er ikke ønsket med videre i SIL, stiller meg forøvrig sterkt tvilende til om Løv-ham ønsker han også..

Status på stallen blir vel da at Sanne er ute, PVM inne, ingen lønnsmidler er frigjort. Ystaas returnerer og Brann må betale han lønn og...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Ystaas eller Macalliser - ett fett :p

viks

Konklusjonen blir da at Macallister drar hjem, og Ystaas blir 4 valg som spiss i en sesong?

Xminator

Jeg tror nok Ystaas har lettere for å akseptere en slik posisjon ja. Macallister har jo nærmest truet med å dra hjem om Brann henter en backupspiller for skadeutsatte Sæternes og Winters.

Greit nok at Ystaas kan være provoserende å se på, men tror også han er en bedre målscorer enn Macallister. Ingen av dem er spillere du sette innpå siste 15 og "vet" det vil snu kampen (heller omvendt :p). Likevel, en spiller som Ystaas kan spilles god. Med en av de beste midtbanene bak seg, og Sæternes (frisk!) eller Winters som makker er det helt andre arbeidsvilkår enn da han spilte på seg stadionskjelven.

viks

Joda, jeg følger deg på den konklusjonen.

Vi er da enig om at Macallister drar hjem, A.Walde lånes ut, Ystaas gjennoppstår som fjerdevalg, og en ny spiss hentes inn som tredjevalg?

Ikke så dumt egentlig, Ystaas er ikke den som syter over liten spilletid. Brann er nødt til og ha spillere i troppen som ikke gjør dette. Vi kan vitterlig heller ikke forlange at et fjerdevalg skal være en "toppspiller"..

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1839373.ece

Walde og Storesund får tilbud om nye kontrakter.
Og så blir de leid ut.

Bra etter min mening. Brann taper bare småpenger på dette hvis det viser seg at de ikke klarer å ta det siste steget. Men hvis de klarer det er det en glimrende investering for Brann da de ikke trenger å bruke penger på å kjøpe tilsvarende spillere.

Pluss at man ikke skal undervurdere verdien av å ha lokale spillere på laget.
Rød makt på Hansa

Go Up