• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

EN Store Stå-kamp igjen

Started by krøvel vellevold, October 07, 2005, 05:51:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

I følge dagens BT og BA blir det likevel Nordre som rives først. Det betyr at Store Stå er historie etter Odd-kampen!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Leste det nettopp. Er nesten slik at jeg kanskje tar turen ned på SS i siste kamp for å være med på gravølet...:)

Ellers spiller det vel liten rolle hvilken tribune de starter med så lenge de blir ferdige. Selv om det blir veldig rart at spillerne skal komme ut fra nordre tribune. Er jo noe som ikke stemmer med det bildet.
Rød makt på Hansa

atlascopo

Blir nok fort komfortabel med det.

Det som eg lurer mest på er om de som bestemmer har tenkt på at de nå vil få solen i øynene hele vår sessongen å må sitte med caps?

Brannfrelst

Så det vil si at neste sesong har vi 2 hovedtribuner med garderober og slikt? Flotte greier. Men hva med de som har kjøpt partoutkort for 2006 på "nye" gamle sitte? Om store stå skal legges ned bør det gjøres merkverdig med god stemning. Få Hansa guttene ned i siste kampen!
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Så det vil si at neste sesong har vi 2 hovedtribuner med garderober og slikt? Flotte greier. Men hva med de som har kjøpt partoutkort for 2006 på "nye" gamle sitte? Om store stå skal legges ned bør det gjøres merkverdig med god stemning. Få Hansa guttene ned i siste kampen!


Nå er det vel ingen som har kjøpt partoutkort på Umbro for 2006. Og jeg vil tro at de som har partoutkort der i år vil få tilbud om plass på andre tribuner der det er ledig. F.eks. nye delen av gamle sitte og på Hansa. For ikke å snakke om den flotte luftige tribunen i Klokkesvingen...:)
Rød makt på Hansa

atlascopo

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Så det vil si at neste sesong har vi 2 hovedtribuner med garderober og slikt? Flotte greier. Men hva med de som har kjøpt partoutkort for 2006 på "nye" gamle sitte? Om store stå skal legges ned bør det gjøres merkverdig med god stemning. Få Hansa guttene ned i siste kampen!


Nå er det vel ingen som har kjøpt partoutkort på Umbro for 2006. Og jeg vil tro at de som har partoutkort der i år vil få tilbud om plass på andre tribuner der det er ledig. F.eks. nye delen av gamle sitte og på Hansa. For ikke å snakke om den flotte luftige tribunen i Klokkesvingen...:)


Nå blir jo altanen sikkert ledig også. ikke for å snakke om masse plasser på gamle sitte, der folk som har partoutkort i dag, har kjøpt seg mini vip på nye tribunen. så blir nok plass til alle. Blir nok nye VIP bokser osv i hovedtribunen.

Nixon

Sant nok, er nok mange av fiffen på og rundt altanen som har kjøpt VIP-plasser. Så du skal ikke se vekk fra at de som ikke får plass på Umbro pga av alle VIPene kan få gode plasser på gamle sitte.

Men nå bør vel BBB hive seg rundt og få en avklaring på plasseringen av SS neste år. Er jo ikke så lenge til folk begynner å planlegge neste år med tanke på partoutkort og lignende.
Rød makt på Hansa

ostraume

En epoke er over.

Store Stå har vært dårlig i det siste, det er bare å oppfordre alle "veteraner" om å ta tak i det som blir siste opptreden. Gi Store Stå et verdig punktum, gi spillere og publikum en god følelse frem mot neste sesong.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: "ostraume"Store Stå har vært dårlig i det siste, det er bare å oppfordre alle "veteraner" om å ta tak i det som blir siste opptreden. Gi Store Stå et verdig punktum, gi spillere og publikum en god følelse frem mot neste sesong.


Jeg føler veldig sterkt for å stå der i den siste kampen. SS var jo en viktig del av livet mitt i over 10 år. Og hva med Terje Bø? En siste forlengs rulle, kasting av godterier og "verdens beste speaker" rungende over Stadion hadde vært på sin plass på en slik nostalgisk aften!
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

jegløh

Quote from: "ostraume"
[/quote]

Håper ikke dere mener som speaker på kampen. Hanøy er vesentlig bedre enn Bøe.

Få Bøe til å lese opp lagoppstillingen til dere på fotballpuben 2 timer før avspark.

Synes alltid Bøe elsket seg selv litt for mye. Nei, Hanøy som speaker, spør dere meg.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Nå var det ikke meningen å ha Bøe som speaker. Men som et lite nostalgisk innslag før kampen slik han av og til gjorde det i noen år etter at han la opp som speaker på Stadion.

Men hva om Bøe elsket seg selv. Det hadde han god grunn til. Han var verdens beste speaker. Og vi elsket han!:)
Rød makt på Hansa

Kirk

Hadde unektelig vært fett med "Verdens beste speaker" på siste kampen. Her bør noen tipse arrangement-ansvarlig hos Brann.

Så kan heller Hanøy ta en "Kom igjen gutter vær no med . . ." så han ikke føler seg helt utenfor.

ostraume

SÃ¥ fint for deg da.

Vi hadde verdens beste speaker, nå har vi heldigvis verdens beste keeper.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Store stå på altananen neste sesong! :) Det er faktisk en god ide :p

Kirk

Quote from: "jegløh"Vi hadde verdens beste barnehagetante da jeg gikk i barnehagen. Da vi begynte i første klasse likte vi læreren, men skjønte at det var litt barnslig å kalle henne "verdens beste" så derfor gjorde vi ikke det..


Tydeligvis ikke så lenge siden hvis du ikke vet at Terje Bø er Verdens Beste Speaker . . . ;)

rødesk

en ting eg lurer på. Kor skal store stå holde til neste sesong?
Flytt familie tribunen over til nye hoved og store stå til hansa..
oen må gå...!

Brannfrelst

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Brannfrelst"Så det vil si at neste sesong har vi 2 hovedtribuner med garderober og slikt? Flotte greier. Men hva med de som har kjøpt partoutkort for 2006 på "nye" gamle sitte? Om store stå skal legges ned bør det gjøres merkverdig med god stemning. Få Hansa guttene ned i siste kampen!


Nå er det vel ingen som har kjøpt partoutkort på Umbro for 2006. Og jeg vil tro at de som har partoutkort der i år vil få tilbud om plass på andre tribuner der det er ledig. F.eks. nye delen av gamle sitte og på Hansa. For ikke å snakke om den flotte luftige tribunen i Klokkesvingen...:)


Eg mente disse plassene du kunne kjøpe opp med navn på stolryggen og diverse på nye hovedtribunen der som gamle sitte er nå. Skulle ikke det gjelde fra 2006?
2.10.07-Gullet kom hem!

Ã?ge

Quote from: "Brannfrelst"

Eg mente disse plassene du kunne kjøpe opp med navn på stolryggen og diverse på nye hovedtribunen der som gamle sitte er nå. Skulle ikke det gjelde fra 2006?


Stemmer det. De blir no flyttet til nordsiden og skal være klar til 2006 sesongen.
I følge radio1 er Brann i dialog med fotballforbundet med å flytte første hjemmekamp til tribunen er klar 23.april. Så kan dermed hende vi åpner med 3 bortekamper neste sesong.

Northside

Quote from:
Quote from: "Brannfrelst"

Eg mente disse plassene du kunne kjøpe opp med navn på stolryggen og diverse på nye hovedtribunen der som gamle sitte er nå. Skulle ikke det gjelde fra 2006?


Stemmer det. De blir no flyttet til nordsiden og skal være klar til 2006 sesongen.
I følge radio1 er Brann i dialog med fotballforbundet med å flytte første hjemmekamp til tribunen er klar 23.april. Så kan dermed hende vi åpner med 3 bortekamper neste sesong.


Med andre ord, vi får en dårlig start på neste sesong med 3 strake tap og full panikk? :lol:

Xminator

Nei, det blir tre strake borteseire og stormende jubel for fullsatte tribuner på første hjemmekamp. Så får vi en normal hjemmesesong (du vet, "hjemmelaget" Brann er en oppfinnelse fra Mjeldes epoke, normalen var vinn borte, tape hjemme), og ligger på 2. plass til ferien.

krøvel vellevold

Når det gjelder plassering fra neste år, så tyder vel alt på at det blir nedre Hansa - ferdig med den saken! Hadde vært ønskelig om hele nedre Hansa hadde blitt solgt som "ståplass med sete" - hvor det klart og tydelig ble gitt signal om at "her må man regne med å måtte stå for å se kampen". De som vil ha sine faste plasser, kunne fått kjøpt partoutkort og klistret et "reservert"-merke på sitt sete. Resten av publikum kunne fått stå hvor de ville på denne tribunen. På denne måten hadde vi hatt "opsjon" på å få hele nedre Hansa som supportertribune hvis vi skulle bli så mange i fremtiden. (Altså uten å måtte rydde vekk masse partoutkortfolk på feltene ved siden av).
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "Brannfrelst"Eg mente disse plassene du kunne kjøpe opp med navn på stolryggen og diverse på nye hovedtribunen der som gamle sitte er nå. Skulle ikke det gjelde fra 2006?


Lite utslag av ordblindhet der. Fikk det for meg at du mente de som har partoutkort på den tribunen som skal rives...

Det som jo blir spennende er om de klarer å få ferdig hele tribunen til seriestart. Ikke bare selve skallet og seteradene, men også alle garderobene og VIP-områdene. Sjansen er jo absolutt tilstede for at spillerne kommer ut fra gamle sitte halve sesongen neste år. Slike byggetidsfrister holder jo sjelden det de lover...
Rød makt på Hansa

Xminator

Det blir rikelig ledige plasser på gamle sitte til de som mister plassene sine på nordre. Mine to for eksempel.

johsmag

Men har ikke fått helt med meg når Klokkesvingen skal bli bygd?

Xminator

I BT står det at Veidekke skal bygge de to tribunene for 120 millioner. Det står ingenting om man planlegger å bygge klokkesvingen også. Jeg tror de venter med klokkesvingen, det beste hadde helt klart vert å fått klokkesvingen ferdig også. Da har vi rundt 18-19000 sitteplasser til seriestart.

Yngve

Quote from: "Xminator"I BT står det at Veidekke skal bygge de to tribunene for 120 millioner. Det står ingenting om man planlegger å bygge klokkesvingen også. Jeg tror de venter med klokkesvingen, det beste hadde helt klart vert å fått klokkesvingen ferdig også. Da har vi rundt 18-19000 sitteplasser til seriestart.


Det er viktig å lese alle orda, ikkje berre lses litt og konkludere resten... Det står klart og tydeleg i ingressen :

QuoteDet er Veidekke Entreprenør AS som fått i oppgave å bygge nye Brann Stadion. Ny hovedtribune og Klokkesvingen skal ha en kostnadsramme på rundt 120 millioner kroner


Slik eg tolkar det er det dagens hovudtribune dei ventar med til slutten


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Brann-Peter!

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Xminator"I BT står det at Veidekke skal bygge de to tribunene for 120 millioner. Det står ingenting om man planlegger å bygge klokkesvingen også. Jeg tror de venter med klokkesvingen, det beste hadde helt klart vert å fått klokkesvingen ferdig også. Da har vi rundt 18-19000 sitteplasser til seriestart.


Det er viktig å lese alle orda, ikkje berre lses litt og konkludere resten... Det står klart og tydeleg i ingressen :

QuoteDet er Veidekke Entreprenør AS som fått i oppgave å bygge nye Brann Stadion. Ny hovedtribune og Klokkesvingen skal ha en kostnadsramme på rundt 120 millioner kroner


Slik eg tolkar det er det dagens hovudtribune dei ventar med til slutten




Og det er ikke uten grunn at Brann velger å vente med hovedtribunen. Det er sånn at Brann må ha en garanti for at man har garderober etc. til disposisjon ved sesongstart. Ellers mener jeg å huske at klokkesvingen skulle bygges mens sesongen var igang 2006. Husker ikke hvilken artikkel eller om dette er helt korrekt, så derfor har jeg heller ingen linker å vise til.
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Xminator

Det er egentlig vinn-vinn med denne måten å gjøre det på. Om garderobene ikke er klar til seriestart så jogger spillerene ut fra søndre tribune første kampen. Verre er det ikke.

Kirk

Grunnen til at de venter med Gamle sitte, er fordi at de nÃ¥ skal ha boligdelen der, og dermed  mÃ¥ det omreguleringer til.

Blir ikke sÃ¥ mye sol pÃ¥ de leilighetene med andre ord. HÃ¥per det blir noen skikkelig kjipe folk som flytter inn der, slik at naboene kan angre pÃ¥ at de fikk snudd Stadion.  :twisted:

krøvel vellevold

Jeg tar det for gitt at det blir Nedre Hansa som blir ny tribune for de stående/ syngende. Skulle imildertid BBB kun bli tilbudt f.eks. to felt, er det veldig viktig at ikke det ikke selges partoutkort på de øvrige feltene på Nedre Hansa. Eventuelt at partoutkortene som selges der, ikke har noen automatisk fornyelsesrett fra sesong til sesong. Dette for at det skal kunne være mulig for de stående supporterne å kunne ekspandere utover og kanskje ta HELE Nedre Hansa om tid og stunder. Dette syns jeg BBB skal notere seg, og ta med i forhandlingene med Brann!
Legg ned hele klubben!

Lurkin

Krøvel vellevold snakker kloke ord. BBB må i dialog med styret, og vi må få en SAMLET gjeng bak målet. Og da kan gjerne BBB sørge for at det blir minimalt med småunger i sentrum av den gjengen.

Nå har jeg hatt sesongkort på SS noen år, og jeg nekter å bli plassert i utkanten sammen med noen drittunger bare fordi styret er i Legoland når det kommer til sånt.
Berømte Brann fra Bergen

Alexåsane

"BBB" må i dialog med styret" JA, eg tror de vet det.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Nixon

Quote from: "Lurkin"Krøvel vellevold snakker kloke ord. BBB må i dialog med styret, og vi må få en SAMLET gjeng bak målet. Og da kan gjerne BBB sørge for at det blir minimalt med småunger i sentrum av den gjengen.

Nå har jeg hatt sesongkort på SS noen år, og jeg nekter å bli plassert i utkanten sammen med noen drittunger bare fordi styret er i Legoland når det kommer til sånt.


Hvis BBB får disponere to felt på nedre Hansa kan de i stor grad styre hvem som får kjøpe hvor. De har kriterier når det gjelder cupfinalebilletter, og kan sikkert også bruke noe av det samme her. Det kan gå på partoutkort på SS eller andre steder på Stadion, det kan være lengde på medlemskap i BBB og antall borteturer i år. Da slipper man at tilfeldige slengere kaprer de beste plassene.
Rød makt på Hansa

Xminator

Det er jo bare så synd at de som blir trukket frem som skyldige i stemningssvikten er de samme som har BBB-medlemskap og vil stå først i køen for å få kjøpt billettene.

Lurer foresten på hvor lang til det går til førstemann klager her om prisnivået på "ståsitte"-plassene. Det er jo klart, det kan bli de billigste billettene på Stadion, men hvem tiltrekker du da?

Stoffi

Takk og pris! Da slipper vi og ydmykes kamp etter kamp.

Får håpe BBB greier å organisere noe greier på Hansa, uten at vi får alle fjortissene med på kjøpet. Prisene må holdes høye, for å skremme vekk fjortisser og annet pakk.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

litt tidig at folk snakker så mye om at fjortisser lager dårlig stemning, på høyresiden av bbb hvor alle fjortissene holder til er det faktisk flest som synger også :lol:
Men det vil ikke si at eg forsvarer alle fjortissene på bbb-feltet pga det er for mange av de/oss...(kommer an på hva som menes med fjortiss)


Uansett, rimelig sikker på at bbb snakker med Brann og håper vi kan få hele Hansa som en syngene gruppe med bbb i de to feltene nede i midten.

Erik


Bataljonen

Litt informasjon omkring dette :

Vi er i en dialog med Brann angående tribuner, Bataljonsfelt osv. Men vi kan ikke gå ut med noe konkret fordi ting ikke er avklart 100 % enda. Brann har sagt at rivning av stadion vil skje så fort som mulig når sesongen er over. Mest sannsynlig vil arbeidet begynne tidlig i November. Vi vil ha en dialog med Brann og de involverte parter fortløpende og vil med engang det er noe nytt i saken informere om dette på Bataljonssiden.

Dette til orientering.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Quote from: "Erik"


Hansa blir som et kor. Alt og sopran nede. Og bass og tenor oppe. Det må jo bare bli bra!:)
Rød makt på Hansa

abe78

.og husk!

Stalin

Hva med å få til servering av pils, så blir det to fluer i en smekk.. Da får vi aldergrense også


;)

Mr_Soma

Synes alle  "Store StÃ¥ slitere" fra "gamledager" burde ta turen tilbake pÃ¥ SS denne siste kampen mot Odd, sÃ¥ prøver vi Ã¥ finne tilbake til god gammeldags stemning.

I tillegg så setter vi en såpass støkk i fjortisene at de ikke engang tørr å vurdere Hansa/Felt Z neste sesong.

Dette blir litt vemodig, men vi bør sette en standar for neste sesong mot Odd!

Møt opp!

Erik

Jeg er enig.. Det er siste kampen vi står på Store stå.. Syns alle som har stått der osv bør komme bort på den siste kampen.. Så lager vi en flott stemmning for siste gang på store stå!!

Nixon

Rød makt på Hansa

Erik

Syns BBB bør se litt på Klanen, fuglene, kjernen osv hva de gjør med bill sine. Hva priser de bruker..

DJ_ADG

Eg fåreslår at på kampen mot Odd gir vi Store Stå en sikkelig siste kamp. Om vi ikkje har levd opp te navnet STore Stå i år har den vært en vitig tribunne for supporter miljøet i Bergen i lang tid. så mot Odd må vi synge denne sangen my;

Hei Hå Hei Hå For é store STå
Vi hater ViF og RBK

Slv om vi ikkje spiller mot ViF eller RBK så é vel det eneste sangen "om" Store Stå eg kommer på.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

monzilla

ingen som har tenkt tanken at dersom det blir folkevandring  bort mot hansa fra SS sÃ¥ vil det skje folkevandringer fra hansa til andre steder pÃ¥ stadion?

All respekt til dere som står på SS, men dersom dere kommer bort på hansa må dere få vekk fairfansholdningen og den ekstreme selvjustisen.

Go Up