• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongslutt og nye spillere.

Started by Superjack, October 03, 2005, 08:21:20 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

viks

Har sagt det før og sier det igjen. Det er nå vi ser om Vollvik har investert med hjertet eller hjernen i Brann.

Han har ikke den største egeninteressen i å selge mobilabonnementer lenger, iåm at Chess overskuddet nå tilfaller noen andre.

Hvis han virkelig mener noe med sin erklærte kjærlighet til Brann, så er det på tide og vise det i hvert fall spør du meg, selv om jeg tviler på at vi vil få se en ny "Vollvik signering" på en stund.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jako

Quote from: "Nixon"


Petter Vaagan Moen ble delfinansiert av Vollvik.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nixon

Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"


Petter Vaagan Moen ble delfinansiert av Vollvik.


Er du sikker? Har lest at Brann finansierte han helt alene.
Rød makt på Hansa

viks

Quote from: "jako"
Quote from: "Nixon"


Petter Vaagan Moen ble delfinansiert av Vollvik.


Delfinansiert og delfinansiert.

Vollvik hadde vel rett på halve Kvisvik overgangssummen, så vil heller si han re-investerte allerede investerte midler, og således ble hverken rikere eller fattigere...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1640093.ece

Det stemmer nok at Vollvik var med på spleiselaget. Men det rare er at min forrige link stod i BA etter denne. Så han regnet kanskje ikke PVM som et eget kjøp? Og da "skylder" han oss fortsatt en spiller!
Rød makt på Hansa

fettnok

ette går aaaaaldri bra!

Nixon

Rød makt på Hansa

naitsirk

som backup er han vel grei, men no har jo mjelde sagt i dag at stallfyll ikkje er aktuelt.
ser nok reginussen som eit større talent enn stenslid.

Derabilo

På bt.no på overganger står no Arnaud Monkam overgangen som bekreftet.. Så han har fått arbeidstillatelse og alt no...?
Bergen ut av Norge -

dudo

Det er vel slik at så lenge man er over 18 og har jobbtilbud i Norge er man nesten garantert å få arbeidstillatelse? Vet ikke helt om dette går på en slags spesialistkvote?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: "dudo"Det er vel slik at så lenge man er over 18 og har jobbtilbud i Norge er man nesten garantert å få arbeidstillatelse? Vet ikke helt om dette går på en slags spesialistkvote?


Med Haugen som nærmeste backup skal det ikke mye til før man blir spesialist på Brann sin midtbane...:)
Rød makt på Hansa

Kruxleiven

Litt inspirert av dagens summetone i BA må jeg si at Pelle Nilsson i Odd hadde vært en bra forsterkning. U landslagskamper for Sverige. Solid og god stopper. Så spiller det kanskje litt rolle at jeg holder med AIK i Sverige også da. Vi trenger da stoppere? Hvem har vi når Bjaranson og Soma blir skadet? Klock og Guntveit?

Xminator

Har vert oppe før. Odd betalte 3 mill for ham i fjor. Har nok tredoblet verdien når Sandstø har sagt sitt.

brannbrus

Quote from: "Kruxleiven"Litt inspirert av dagens summetone i BA må jeg si at Pelle Nilsson i Odd hadde vært en bra forsterkning. U landslagskamper for Sverige. Solid og god stopper. Så spiller det kanskje litt rolle at jeg holder med AIK i Sverige også da. Vi trenger da stoppere? Hvem har vi når Bjaranson og Soma blir skadet? Klock og Guntveit?


ørn 2

Kruxleiven

En svenske til. Nye spillere jeg foreslår må ikke være svenske, men de er ofte billigere enn norske spillere og de er ofte ikke fremmed for å flytte til Norge.  Jeg snakker om George Mourad som 4. spiss. Forrige sesong var han visst en gigaflopp, men sesongen før det var han veldig bra. Jeg husker også når vi spilte mot Göteborg og hvor bra han var. Nå har IFK sett seg lei på hele spilleren og han skal bort. Jeg vet ikke hva de skal ha for han, men han er nok billigere enn Helstad (og lettere å lokke vekk fra sin nåværende klubb).  Brøndby og AIK er interessert. Jeg mener vi kunne prøvd oss i hvertfall.

En link å lese om spilleren om noen er interessert. http://www.svenskafans.com/fotboll/aik/artikel.asp?id=111408

nummer9

Ser ut som om Brann har prøvd seg på enda en spiller fra svensk liga, Jimmy Dixon: http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article528883.ece

Siden han er fra Liberia ville vel han tatt opp en plann blant non-EU kvoten vår. Enda sterkere signaler på at Dylan ikke er med i planene videre?

Xminator

De har nyheten fra BA. Brann bød 5 millioner i november. Og fikk beskjed om at ett forhandlingsbud burde være på 15 mill. Siden dette har Dixon skrevet ny 2-årskontrakt med Hacken. Dette er ingen liten klubb, de har noen inntekter ved siden av elitefotball som gjør at de er god for ca 350 mill. De må ikke selge med andre ord.

Det viser vel bare at Brann har jobbet med ting. Det viser også at å hente spillere fra Skandinavia også blir særdeles vanskelig. Det er ikke bare i norge prisnivået er steget den siste sesongen.

Leffen

luremusen cherif toure spiller nå i metz. kanskje vi skulle gitt han en sjanse, selv om han var et fjols? litt mjeldesk disiplin kunne fort gjort han til en hedersmann(hahaha)

Gud

I Metz? Metz ligger vel ikke 7. divisjon?

feelbrann

Ka med å kjøpe Børre Stenslid fra Sogndal før noen andre klubber plukker han opp, og gjør han til norges beste midtstopper??????
#1074;яαии fяα вєяgєи

naitsirk

so stort talent e han ikkje.
reginussen derimot.

dessutan so vil sogndal han meir enn 3 mill for han. ville ikkje ha brukt so mykje på ein "ustabil" unggutt.
då har ikkje brann mykje pengar igjen til resten av laget.

men når da e sagt:kanskje han tar grindheim!

nokon som forresten veit kven den utenlandske midtstopparen kan vera som pol omtalte i media?

Gud

Quote from: "naitsirk"so stort talent e han ikkje.
reginussen derimot.

dessutan so vil sogndal han meir enn 3 mill for han. ville ikkje ha brukt so mykje på ein "ustabil" unggutt.
då har ikkje brann mykje pengar igjen til resten av laget.

men når da e sagt:kanskje han tar grindheim!

nokon som forresten veit kven den utenlandske midtstopparen kan vera som pol omtalte i media?


Er veldig interessert å vite det jeg også. Hørte noen nevne Janne Sariinen som nettopp gikk fra FC København, men han gikk til et nyopprykket lag i Finland, FC Honka. (Herlig navn forresten). Vi får vel vite det før eller siden, det er vel bare et tidsspørsmål før BA og BT klarer å grave det opp.

naitsirk

da kan jo vera han svensken som dei bydde 5 mill for.
klubben ville vel ha 15 mill, men pol klarer sikkert å selga dei nokon hestar slik at handelen går i boks.

Roffarne

Kan noen som har lest dagens papir-BA forklare meg hvorfor det stod "På vei til Brann" på forsiden med bilde av Azar?
Er det Grom som prøver å lure oss igjen eller kan man virkelig håpe på at Azar vender hjem igjen?
Har sett mange som omtaler gutten som en sviker o.l, men i mine øyne var han en spiller som ble satt i en klemme av lagtrener og landslagstrener (samt ass. trener) og skal ikke ha noe som helst for for pes for sin overgang til RBK.
Kom hjem Azar. Ingen drakter kler deg så godt som den ildrøde.

Her er en link til BT sin sak.
Gode greier!

bernu

HANSA - Z

Xminator

Har opprettet egen tråd på emnet, BT har nemmelig også tatt tak i saken. Dette er det hold i. Han er tiltenkt rollen som Scharners erstatter i forsvaret. Sikkert klokt det, for noen måltyv er han ikke.

Nå er jo selvsagt drømmen at man får Helstad også.

Det vi mer enn noe trenger nå er ett sikkerhetsnett sentralt på midtbanen. Andresen sliter fortsatt med lyskene, og selv om de er "optimistiske" tror jeg det ville vert best for Andresen helbred med større bredde på midten. Magefølelsen sier at Andresen neppe spiller mer enn 18 kamper kommende sesong. Da blir de andre 8 kampene nøkkelkamper, for om han spiller tar Brann mer enn 2 poeng i snitt på de 18 han spiller.

Xminator

Drømmelaget (om Brann vinner i amerikansk lotto).

Opdal
Sigurdson - Karadas - Soma - Hanstveit
Ludvigsen - Andresen - Olofinjana - Vaagan Moen
Sæternes - Winters

Laget vi stiller i treningskampen på Malaga:

Opdal
Sigurdson - Bjarnason - Soma - Kalvenes
Knudsen - Haugen - Miller - Misje
Winters - Macallister

Det er fortsatt lenge til seriestart, takk det som finnes av guder for akkurat det...

bulldog

nat borchers, amerikaner, skal være aktuell for brann. noen som vet noe om han? ser at han er enig med odd om sine betingelser men agenten sier at de skal snakke med brann også.
bulldog

Xminator

Virker å være en sterk spiller. At Arne Sandstø er intressert er strengt tatt kvalitetstegn nok. 2 landskamper. "Driver ikke med cruyf-finter og slikt" (Sandstø).

Dette viser strengt tatt hvor forbannet viktig det er å holde kjeft når man jobber med nye spillere. Odd har viftet med dette i pressen i flere uker allerede. (www.sesam.no -> Nat Borchers -> Pressesøk)


Xminator

Bommet du ikke med linken der?

Kirk

Quote from: "Xminator"Bommet du ikke med linken der?


Ehh jo . . .
Det var nok feil amerikaner gitt! Sorry!
Back to work . . .



"Coming off a MLS Cup appearance with the Wizards and a try-out with Norwegian side SK Brann"

Xminator


KennethS

Quote from: "Nixon"


Absolutt et talent som Brann burde hentet , fyren har spilt mange u21 kamper for Norge og har det meste en stopper trenger.

Litt fra Saftkoraradn.com:
Børre kom til Sogndal i 2004. Det vart ein del kampar ifjor, men det er først i år han har spelt seg til fast plass. Han har representert Noreg på både U-18 og U-21.
Børre sine styrkar er at han er sterk og rask. I tillegg har han eit bra fotballhovud og er god i duellspelet.
tå på Brann

bulldog

ser at vif har fått nei til å hente forsvar/midtbanespilleren tor arne andreassen på prøvespill. vet vi noe om han og kunne det vært noe å sjekke? alltid arti å snyte vålerengen for en spiller.

ser også at mim og pol sier at vi ikke skal være redde for at de ikke ser etter nye folk. det er lite snakk om stadionutbyggingen fortiden. kanskje tar de til fornuft og bruker penger på forsterkninger allikevel?
bulldog

Xminator

Du mener sånn rent bortsett fra at vi ser ut til å lete etter litt bedre spillere? Med Karadas høyaktuell, og Lundekvam i kulissene til sommeren er strengt tatt behovet for en spiller fra Haugesund minimalt.

bulldog

Quote from: "Xminator"Du mener sånn rent bortsett fra at vi ser ut til å lete etter litt bedre spillere? Med Karadas høyaktuell, og Lundekvam i kulissene til sommeren er strengt tatt behovet for en spiller fra Haugesund minimalt.


nei det var ikke det jeg mente, jeg vet lite om denne spilleren og lurte på om det var noen andre her som hadde peiling. om det viser seg at vi nå får azar...ja da er vel denne hfk spilleren uaktuell. helt enig med du
bulldog

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "Xminator"Du mener sånn rent bortsett fra at vi ser ut til å lete etter litt bedre spillere?

Gjør vi egentlig det? I Karadas-dementien på http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=92313 sier Peddien at Brann ikkje har økonomi til å hente Karadas, Olofinjana, Iversen eller tilsvarende spillere.

Quote from: "BT"

Eg vet ikkje om dette e reelt eller spill for galleriet, men eg håper virkelig ikkje de har tenkt å ta til takke kun med ukjente gambiere. Som Winters sier i BT - http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=92296 - trenger Brann forsterkning av kvalitetsspillere for å bli en seriøs medaljekandidat igjen.

Korfor går forresten ingen journalister Peddien nærmere på klingen om bruk av eksterne investorer til denne type spillere?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Xminator

Fordi de får akkurat samme svaret som ellers: Ingen kommentar. Han er som gele for journalister. Og det er strengt tatt positivt. For når *vi* vet hva de sysler med så vil jo også RBK vite hva de driver med, og det vil vi ikke. Odd kunne nok tenkt seg en sportssjef som svarte like rundt :p

Nixon

Quote from: "OmOssSjølOgHansaøl"Korfor går forresten ingen journalister Peddien nærmere på klingen om bruk av eksterne investorer til denne type spillere?


En ting er å hente spillere ved hjelp av investorer. En annen ting er å la investorene lønne de samme spillerne. For det er først og fremst lønningene som gjør at Brann har vansker med å hente de beste spillerne. Som f.eks. Olofinjana.
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: "Nixon"En ting er å hente spillere ved hjelp av investorer. En annen ting er å la investorene lønne de samme spillerne. For det er først og fremst lønningene som gjør at Brann har vansker med å hente de beste spillerne. Som f.eks. Olofinjana.

No vet ikkje eg kordan investorene tenker, men e det ikkje mulig å se på lønnen som en del av totalkostnaden over kontraktslengden? Det ser ut som om enkelte medier liker å regne sammen overgangssummen til selgende klubb, spillerens sign-on-fee og spillerens lønn over kontraktsperioden når de skal "prise" store overganger; då får de jo større og mer sensasjonelle tall ... En investor kunne tenkes å være med på det samme og sette av deler av bidraget sitt til et lønnsfond.

Hvis Vollvik og Hardball vil bidra med f.eks. 8 mill i hvert sitt spleiselag med Brann, e det ikkje utenkelig at de kan fordele det på 5 mill i overgangspott og 1 mill i årlige lønninger over tre år. Hvis Brann kan bidra med tilsvarende overgangsbeløp og lønn, e det mulig å få tak i to kvalitetsspillere til 10 millioner, som begge krever 2 mill i årlig grunnlønn. Det bør være mulig å snuse på både Karadas og Helstad for de summene - og til og med Olofinjana, hvis Olofinjana selv e villig til å ofre litt inntekter i en periode for å spille seg i form og bli mer salgbar igjen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

morten_61

Ser at Christian Steen fra Aalesund er ledig på markedet, er dette en spiller vi bør prøve og kapre?
26 plass på vg børsen (Soma er på 34 plass) han er kåret til Aalesund beste spiller, så jeg på ett innlegg i forumet deres.

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

morten_61

Quote from: "Bruiser"


Haraldur Gudmundsson 53 plass på børsen, uten at vi skal vektlegge den for mye, Haraldur Gudmundsson rundens lag 0x bb 0x på 21 kamper. Christian Steen bb 1x rundens lag 4x på 14 kamper.
16/4- 3/7 var Christian Steen skadet, i denne perioden hadde Aalesund 7 tap 3 u og 1 seier dvs 6 poeng på 11 kamper( med Haldur på banen) Christian  Steen spilte de 14 siste kampene 4 seire 6 u 4 tap dvs 18 poeng.

Xminator

VG børsen belønner navn. Og enkeltspillere på dårlige lag. Kan nærmest garantere at snittet ville vært dårligere på Brann.

Enten får de hente ett talent som klarer å sitte på benken. Eller så henter de en som er bedre enn Bjarnason. Det er ikke Steen.

morten_61

Quote from: "Xminator"VG børsen belønner navn. Og enkeltspillere på dårlige lag. Kan nærmest garantere at snittet ville vært dårligere på Brann.

Enten får de hente ett talent som klarer å sitte på benken. Eller så henter de en som er bedre enn Bjarnason. Det er ikke Steen.


Er enig i at man ikke skal ligge for mye vekt på spillerbørsen, men en spiller som kommer stadig vekk på rundens lag, viser at han er en spiller som bemerker seg positivt i kampene.
Man skal jo heller ikke bare fnyse av statistikken med Christian Steen på laget 4 seier 6 u 4 tap på 14 kamper
skadet 1 seier 3 u 7 tap på 11 kamper,

Xminator


naitsirk

veit altfor lite om spelaren til å uttala meg, men e vel ikkje noko kvalitetsteikn å bli sparka i ein klubb som feyenoord.
ikkje mykje betre enn brann

Falkman


Go Up