• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spark Mjelde naa!

Started by runarnormann, October 02, 2005, 12:24:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

runarnormann

Dette er andre gang i dag jeg starter dette temaet, foerste gang ble det slettet av sensuren i bataljonen.  Aner ikke grunnen.

Poenget mitt er i alle fall at vi boer slutte aa hakke paa Huseklepp, Knudsen osv og heller kvitte oss med problemet, den arrogante mannen fra Osteroey.  Greit nok at han tok cupgull i fjor, men By Rise fikk sparken etter seriegull og CL kvallikk.  Brann maa vaere like toeff mot Mjelde.  

Regner med at dette her blir slettet i like med det foerste jeg skrev, ettersom moderator er visst fast bestemt paa aa verne foelelsene til Mjelde,
egenden Alf Dahl

Bolsen

Quote from: "runarnormann"Dette er andre gang i dag jeg starter dette temaet, foerste gang ble det slettet av sensuren i bataljonen.  Aner ikke grunnen.

Poenget mitt er i alle fall at vi boer slutte aa hakke paa Huseklepp, Knudsen osv og heller kvitte oss med problemet, den arrogante mannen fra Osteroey.  Greit nok at han tok cupgull i fjor, men By Rise fikk sparken etter seriegull og CL kvallikk.  Brann maa vaere like toeff mot Mjelde.  

Regner med at dette her blir slettet i like med det foerste jeg skrev, ettersom moderator er visst fast bestemt paa aa verne foelelsene til Mjelde,


Og alle ser hvilken flott jobb de 2 andre trenere til rosenborg har klart!! Bravo!!

Stalin

Mjelde er en god trenger bortsett fra at han har litt feil innstilling under kamper.. han er mer "nja vi får iaffal prøve å vinne omgangen.."
Det holder ikke man skal vinne kampen..

Motyka

Quote from: "Stalin"Mjelde er en god trenger bortsett fra at han har litt feil innstilling under kamper.. han er mer "nja vi får iaffal prøve å vinne omgangen.."
Det holder ikke man skal vinne kampen..


Hvordan i alle dager kan du da påstå at han er en god trener?
Mjelde er en taktisk meget svak trener, dette håper jeg han innser selv, takker for en fin tid i klubben og overlater ansvaret til en mere kompetent trener.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

runarnormann

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Stalin"
Mjelde er en taktisk meget svak trener, dette håper jeg han innser selv, takker for en fin tid i klubben og overlater ansvaret til en mere kompetent trener.


Per dags dato er det vanskelig aa forestille seg en mindre kompetent trener.  Ryktene vil ha det til at Mjelde har Rune Sagstad som forbilde...
egenden Alf Dahl

Motyka

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "Stalin"
Mjelde er en taktisk meget svak trener, dette håper jeg han innser selv, takker for en fin tid i klubben og overlater ansvaret til en mere kompetent trener.


Per dags dato er det vanskelig aa forestille seg en mindre kompetent trener.  Ryktene vil ha det til at Mjelde har Rune Sagstad som forbilde...


Det var da virkelig jeg som skrev det, nå må du lære deg å quote Runar.

Men godt spørsmål, hvilken trener i TL er mindre kompetent enn Mjelde?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Stoffi

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Stoffi"Er vi fornøyd med MIM?


Nei. Nordlie til Brann!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Motyka

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "Stoffi"Er vi fornøyd med MIM?


Nei. Nordlie til Brann!


SÃ¥ var det dette med quotingen da....
Nordlie hadde sikkert vært bra, men ser ut som en umulighet. Men for all del prøv!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Northside

runarnormann, regner med du har en fullgod erstatter til Mjelde siden du vil ha han vekk, hvertfall etter å ha startet tråd nr 2 om dette, då må det jo være bra gjennomtenkt...

Hansakongen

Har i grunnen litt sansen for mjelden.. tror det er lenge siden brann har hatt en trener som klarer å holde beina godt plantet på jorden når det går både bra og dårlig med laget??... Hvem er det som ikke har klart å overbevise spillere som sæterneæs, andresen, miller,winter etc å spille for klubben.. tror dette er en egenskap brann kan trenge fremover for å få flere klasse spillere til brann i tiden framover, og holde ro i rekkene nede i staddaen.. Ser i grunnen ikke hvem som kan overta brann i dagens marked heller, foruten å hente inn en ny som er under kontrakt som kan koste mye penger.... kan heller bruke disse pengene til nye spillere vil jeg si.

Motyka

Quote from: "Hansakongen"Har i grunnen litt sansen for mjelden.. tror det er lenge siden brann har hatt en trener som klarer å holde beina godt plantet på jorden når det går både bra og dårlig med laget??... Hvem er det som ikke har klart å overbevise spillere som sæterneæs, andresen, miller,winter etc å spille for klubben.. tror dette er en egenskap brann kan trenge fremover for å få flere klasse spillere til brann i tiden framover, og holde ro i rekkene nede i staddaen.. Ser i grunnen ikke hvem som kan overta brann i dagens marked heller, foruten å hente inn en ny som er under kontrakt som kan koste mye penger.... kan heller bruke disse pengene til nye spillere vil jeg si.


Klart mannen har sine kvaliteter også. Og har også fått med meg at Sæternes, Scharner og Andresen har sagt at han var en viktig grunn til at de kom.
Jeg har alltid ment at MIM ville passet perfekt som hjelpetrener under en mere taktisk (les smartere) hovedtrener.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Alexåsane

Ingen av dere som skjønner at han mente det sarkastisk? "godt"
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Motyka

Quote from: "Alexåsane"Ingen av dere som skjønner at han mente det sarkastisk? "godt"


Eneste jeg registrerer er at ingen av dere som vil ha Mjelde klarer å komme opp med gode argumenter for at han skal fortsette.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Ricky

Fordi han har skapt fred og ro i Brann. Klubben fremtoner seg attraktiv for gode spillere, og den sportslige og økonomiske fremgangen siden han tok over har vært formidabel.
Jeg ser ingen grunn til å sette alt dette over styr, bare for at en gjeng surmulere og evige pessimister skal få et lite sekunds tilfredsstillelse.

Motyka

Quote from: "Ricky"Fordi han har skapt fred og ro i Brann. Klubben fremtoner seg attraktiv for gode spillere, og den sportslige og økonomiske fremgangen siden han tok over har vært formidabel.
Jeg ser ingen grunn til å sette alt dette over styr, bare for at en gjeng surmulere og evige pessimister skal få et lite sekunds tilfredsstillelse.


Alt dette er jo fint og flott, men at vi havner midt på tabellen det har ingenting å si?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Motyka

Quote from: "Candyman"Hmmm...det var jo voldsomt. Men til poenget da. Klart jeg ikke er fornøyd med sesongen. Men om jeg tror en annen trener hadde gjort det bedre slik året har vært? Tja... Tror egentlig ikke det. Og dere skriver håpløse 5 poeng. Hadde to tap vært vunnet, så hadde vi lagt på bronse i år og. Hatt endel uflaks i sluttminuttene i år, så uten det ville det ikke vært noe hylekor. OG ja, dere trenger ikke si det til meg en gang, vet det er en klisje, "hadde vi vunnet to - tre kamper til".....men ballen er rund folkens. Neste år kan det være vår tur.

Kan vi sparke treneren automatisk når vi ikke vinner serien? Helt klart, det har vært mye ustabilitet i år. Det er jo mye på grunn av skader. Forsvaret har lidd litt pga Soma, som ikke fant tilbake til fjorårsformen. Midtbanen har lidd av Andresen har vært inn og ut endel. Vingspill har vi jo ikke hatt etter Kvisvik dro, og når han var her, hadde vi jo det kun på en side. Men nå ser det jo ut som om Mjelde og co har skjønt at vi har ett enormt problem på kantene, med innkjøp av TFL og PVM (pluss jokeren Huseklepp). Angrepet kunne trengt Sæternes i form, da hadde vi hatt flere poeng.

Men hvis dette er Mjelde sin skyld, Soma, Andresen, ingen vinger (er faktisk POL og styret som kjøper spillere basert pÃ¥ økonomi, sÃ¥ ikke kom med den), Sæternes ogsÃ¥ videre....og at en annen trener ikke ville hatt disse problemene, sÃ¥ fÃ¥r han vel reise da. Sier ikke Mjelde er perfekt, men det er det heller ingen som er. Ballen er rund og vi fÃ¥r ha bedre lykke neste Ã¥r.  Men klart jeg ble like forbanna som dere ettter sommeren, nÃ¥r vi gikk pÃ¥ tap etter tap, og sÃ¥ gullet seile sin egen sjø...
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Stoffi

Quote from: "Motyka"

Hovedpoenget er jo at vi har hatt ett mye bedre lag i år enn i fjor, men likevel gjør det mye svakere sportslig. Dette er Mjelde sitt ansvar. Alle lag har skader og spillere ute av form, Brann ikke flere enn andre.
Mjelde er selvsagt med i beslutningprosessen når det skal kjøpes spillere, og det at han har kjøpt Klock og prøvde å kjøpe Kim Larsen, som heldigvis styret stoppet, sier jo sitt. Særlig Kim Larsen forsøket fikk meg til å bli overbevist om at denne mannen ikke kan sine saker.
Mjelde har mislykkes i sin målsetning og bør ta ansvaret og gå av frivillig. Han bør innse at han ikke kan tilføre laget noe mere.


Veldig bra sagt.

Argumentet med at pga Mjelde, har vi signet mange spillere er tull. Gode spillere går til andre klubber også, og vi har faktisk signert gode spillere før Mjelde sin tid også. Folk kommer hovedsaklig for utfordringen og pengene. De fleste trenere er vel godt likt, eller hadde de ikke vært trenere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Lurkin

Quote from: "Motyka"
Quote from: "AtroZ"Personlig setter jeg "runarnormann" i samme bås som doddo, og Langeland. Begrunner like "godt" alle sammen.


Få høre en god begrunnelse for at han ikke bør gi seg da!


Under han har vi vunnet cupgull og tatt seriebronse. I vår lå vi veldig godt an. Sett at denne sesongen ikke ender i RL spill, så har han hatt halvannen god sesong på de siste to sesongene. Og hva skal han gjøre når Kvisvik vil hjem (og PEO ikke greier å få V. Moen inn asap), pluss vi har skader på Sæternes, Andresen, Guntveit, Bjarnason, Haugen, Macallister osv.
NEI, vi har ikke sååå tynn spillestall. Vi har rett og slett ikke nok penger til å kjøpe klassespillere som skal sitte på benken som RBK og Enga har.

Hylekoret her inne er idiotiske folk. Vi vinner cupgull, Mjelde er helt. Nå er han synder. Huseklepp spiller en kanonkamp, han er gud. Nå er han syndebukk. Noen som har tenkt over at begge to er nye i det de gjør og trenger tid?

Det er masse fjortissmentalitet her inne. En gjeng med unger som ikke greier å argumentere for seg selv, og ender heller opp med å angripe individer. Dette inkluderer også en hel del utropstegn, skrivefeil og bruken av dialekt som skriftspråk. Og som ikke norsken var gale nok, så lurer jeg på om folk kan engelsk. Vi skal liksom være supportere. Det kommer fra det engelsk ordet support. Noen som vil fortelle meg hva dette betyr?

I tillegg sitter vi her å diskuterer om Mjelde skal gå fordi en som kaller seg selv runarnormann påstår at det går til helvete når denne bonden styrer. Igjen, angrep på enkeltpersoner uten noen skikkelige argumenter.

Men la oss drite i laget, kalle Mjelde en idiot, Sæternes et bomkjøp og Huseklepp en elendig spiller. Hey, la oss kaste cuptrofeet i vågen og starte heeelt på nytt igjen. Så tar vi en solid 10. plass neste år, og så en 2. plass. Så 6. plass året etter det igjen, sparker treneren og begynner helt på nytt igjen.

Nei, huff, først kommer disse historieløse drittungene inn på Store Stå, så inn her.
Berømte Brann fra Bergen

jegløh

Quote from: "Ricky"den sportslige og økonomiske fremgangen siden han tok over har vært formidabel.


Slik vil jeg beskrive det: Den økonomiske fremgangen har vært formidabel. Hvilken del av dette tilegner du MIM? Nettopp! Ingenting. StorBergen sine penger hadde kommet uansett.

Den sportslige fremgangen har vært formidabel. Fikk sølv første året til Teitur. Og dessuten; med alle de millionen som den økonomiske fremgangen gav hadde det vært en kunst ikke å ha fremgang.

Mjelde har vært en skuffelse men jeg vet ikkom om noen som er realistiske etterfølgere.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"Slik vil jeg beskrive det: Den økonomiske fremgangen har vært formidabel. Hvilken del av dette tilegner du MIM? Nettopp! Ingenting. StorBergen sine penger hadde kommet uansett.


Egentlig helt feil. Nettopp! Den roen i klubben som har gjort at pengefolkene har begynt å satse på Brann igjen kan i stor grad tilegnes Mjelde sin inntreden som trener. Det har noe å gjøre med tillit. Noe de har til Mjelde selv om du ikke har det.
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Alexåsane"Ingen av dere som skjønner at han mente det sarkastisk? "godt"


Sier du det?  Bra vi har deg til aa forklare ting.  Interressant at sarkasme har naadd Aasane.  Jeg visste det ville skje en gang, men hadded ikke trodd det skjedde foer april 2014.  Vedkommende skjoente visst at jeg svarte med samme mynt, tydeligvis gikk dette over hodet paa deg.
egenden Alf Dahl

jegløh

Quote from: "Nixon"
Quote from: "jegløh"Slik vil jeg beskrive det: Den økonomiske fremgangen har vært formidabel. Hvilken del av dette tilegner du MIM? Nettopp! Ingenting. StorBergen sine penger hadde kommet uansett.


Egentlig helt feil. Nettopp! Den roen i klubben som har gjort at pengefolkene har begynt å satse på Brann igjen kan i stor grad tilegnes Mjelde sin inntreden som trener. Det har noe å gjøre med tillit. Noe de har til Mjelde selv om du ikke har det.


Dette vil jeg bestride. Vi vil naturligvis aldri få svaret, men jeg påstår at StorBergen og Vollvik hadde bladd opp likegyldig hvem som overtok etter Teitur. Faktisk, tror jeg Vollvik hadde bladd opp mer hvis treneren var karismatisk. Hvis Chess hadde kunnet identifiseres med en hip personlighet.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Vollvik er bare en forholdsvis liten del av pengestrømmen til Brann, selv om han får mye mer presse enn alle andre tilsammen. Og han kunne kanskje vært troendes til å henge seg på et sirkus uansett hvor mye støy og skandaler det hadde vært.

Men alle andre som har spyttet penger i Brann, det være seg Auto23, ikke minst gutta i Hardball eller StorBergen er ikke likegyldige til hvem som styrer og steller på Stadion. For det har pengefolk i Bergen brent seg på før. Er jo ikke tilfeldig at Trond Mohn ikke rører Brann med en ildtang engang og heller konsentrerer seg om breddeidrett. Han har brent seg en gang for mye.
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Nixon"Vollvik er bare en forholdsvis liten del av pengestrømmen til Brann, selv om han får mye mer presse enn alle andre tilsammen. Og han kunne kanskje vært troendes til å henge seg på et sirkus uansett hvor mye støy og skandaler det hadde vært.

Men alle andre som har spyttet penger i Brann, det være seg Auto23, ikke minst gutta i Hardball eller StorBergen er ikke likegyldige til hvem som styrer og steller på Stadion. For det har pengefolk i Bergen brent seg på før. Er jo ikke tilfeldig at Trond Mohn ikke rører Brann med en ildtang engang og heller konsentrerer seg om breddeidrett. Han har brent seg en gang for mye.


Det hadde da uansett ikke vært snakk om en villstyring som trener. Men dog: Hvem lager mer støy og sirkus enn Nils Arne Eggen? Ingen? Riktig.

Du mener vel ikke hadde ovennevnte sponsorer hadde sittet på hendene hvis han var i klubben.

Og selv om det er banalt å diskutere, tror jeg investorer er meget fornøyd med "sprellemannen" Maurinhos opptreden. Hans image er vesentlig mer verdifullt enn MIM.

Påstanden min er at Mjeldes trauste landsbyoppførsel har vært av minimal betydning (hvis noe) ift penger.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"Det hadde da uansett ikke vært snakk om en villstyring som trener. Men dog: Hvem lager mer støy og sirkus enn Nils Arne Eggen? Ingen? Riktig.

Du mener vel ikke hadde ovennevnte sponsorer hadde sittet på hendene hvis han var i klubben.

Påstanden min er at Mjeldes trauste landsbyoppførsel har vært av minimal betydning (hvis noe) ift penger.
Rød makt på Hansa

Ricky

Quote from: "Motyka"Alt dette er jo fint og flott, men at vi havner midt på tabellen det har ingenting å si?


I et større perspektiv, så, ja. I alle tilfelle kan jeg ikke helt se hva en annen trener kunne ha gjort annerledes for å sikre oss gull eller sølv.

Ricky

Quote from: "jegløh"
Slik vil jeg beskrive det: Den økonomiske fremgangen har vært formidabel. Hvilken del av dette tilegner du MIM? Nettopp! Ingenting. StorBergen sine penger hadde kommet uansett.


StorBergen sine penger, ja. Siden dette kun var betaling av gjeld til Handelsbanken, så handler det selvfølgelig ikke om dem. Det handler om investeringsboomen, kloke kjøp og salg, publikumsøkning; i det hele tatt at Brann nå kan satse sportslig og budsjettere med overskudd det samme året. Disse faktorene kan fra delvis til helt tilskrives Mjeldes inntreden.


QuoteDen sportslige fremgangen har vært formidabel. Fikk sølv første året til Teitur. Og dessuten; med alle de millionen som den økonomiske fremgangen gav hadde det vært en kunst ikke å ha fremgang. Mjelde har vært en skuffelse men jeg vet ikkom om noen som er realistiske etterfølgere.


Teitur fikk et gull-lag i fanget. Mjelde fikk 2002-stallen i fanget:
Opdal, Rønningen, Bakke, Brendesæter, Eliassen, Hagabakken, Hanstveit, Kjerrgård, Knudsen, Landro, Ulfstein, K.Walde, Wassberg, E.Hansen, Haugen, Jonsson, Marøy, E.Mjelde, (Solis), Valencia, Walltin, PFO, Haldorsen, Knarvik, Moen Hansen, Nhleko, Winters.
I tillegg fikk han 500.000 kr å forsterke laget med. Mjelde 'maste' seg til å få finansiert Olofinjana i tillegg, hvilket markerer vendepunktet som har ført oss dit vi er i dag på under tre år.

Christian

Kvisviks sin retur hadde vel òg litt å si for den sesongen.

Når det gjelder Mjelde er eg enig i at han er viktig. Han er en viktig brikke i den nye ledelsen som har gjort Brann til en relativt stabil og trygg organisasjon. I spissen står nok Bjørn Dahl, men P.O. Ludvigsen og Mjelde er også sentrale. Samme har de klart å gjøre Brann tydelige og samlet utad. Ingen skylder på hverandre, selv når det butter imot. Fellesskapet står i sentrum og akkurat det har Mjelde vært den fremste talspersonen for.

Det er ingen som har kommet med reelle kandidater til å ta over for Mjelde. Runar nevner Eggen, men han ville jo ikkje engang ta over RBK igjen. Et treneskifte no ville nok uansett ikkje være klokt. Det ville vise at Brann styrer og stresser like mykje som tidligere og ingenting har lært.

Nei, la Mjelde gå ut kontrakten. Altså lede Brann gjennom 2006-sesongen òg, før en virkelig tar stilling til om han er mannen for Brann. Om resultatene uteblir i den sesongen vil nok Mjelde sjøl gi seg. Uten bråk, baluba og sparking. Og kanskje med en god ny trener klar til å ta over.

MEN aller først skal vi gjøre oss ferdig med denne sesongen. Det er 4 kamper igjen og Royal League er fremdeles innenfor rekkevidde. En 4. plass i år vil slå beina under en hver skandale-roper.

Nixon

Det er verdt å legge merke til at en genierklært trener som Kjetil Rekdal nå møter kritikk fra både spillere, supportere og presse for sin håndtering av både trening, kamper og diverse mediautspill. At det nærmest har blitt regelen at VIF bytter både spillere og formasjon etter en halvtime viser at noe er galt der borte med laget som etter sigende har den beste stallen i Norge.

Og fjorårets komet Solbakken har, i likhet med laget sitt HamKam, hatt en middels sesong.

Så gresset er ikke alltid grønnere på andre siden...
Rød makt på Hansa

Jaja

Quote from: "Nixon"Det er verdt å legge merke til at en genierklært trener som Kjetil Rekdal nå møter kritikk fra både spillere, supportere og presse for sin håndtering av både trening, kamper og diverse mediautspill. At det nærmest har blitt regelen at VIF bytter både spillere og formasjon etter en halvtime viser at noe er galt der borte med laget som etter sigende har den beste stallen i Norge.

Og fjorårets komet Solbakken har, i likhet med laget sitt HamKam, hatt en middels sesong.

Så gresset er ikke alltid grønnere på andre siden...


Til tross for all den kritikken som rettes mot Rekdal i øyeblikket, laget er faktisk i gullkampen. Kritikken og misnøyen fra enkelte spillere er vel mer et tegn på at spilleren ønsker å prestere og er misfornøyd med å bli fratatt den muligheten. Sånn skal det vel også være om en har en ekstrem vinnermentalitet i en gruppe.
Med det sagt er det vel liten tvil om at byttet i går snudde kampbildet til deres fordel selv om det ikke ga seg utslag i poeng, før den justeringen så de sjanseløse ut, etter vil jeg påstå de var uheldige som ikke fikk med seg ett poeng.
Hadde gjerne byttet den type gnisninger mot den posisjonen vi er i i dag, og det hadde du også.

Trekk gjerne Solbakken inn, men tilbakeslaget der var da forventet. Ham Kam holder seg uansett på trygg avstand fra nedrykksstriden, og det er i nærheten av det maksimale de kan vente seg, så synes igjen han kan være fornøyd med sesongen sett under ett.

Diskusjonen generelt kommer vel til å fortsette gjennom vinteren uansett hva som skjer. Men personlig har jeg problemer med å identifisere en trener som garanterer bedre resultater enn Mjelde her til lands. Vi snakker maks om tre trenere som jeg umiddelbart ville forventet skulle heve resultatene, Rekdal, Berg og Hodgson. De resterende tippeligatrenerne ville vært et sjansespill og å bytte for variasjonens del har jeg liten tro på, ikke før etter at vi har sett nok en sesong med stagnasjon. De tre bedre alternativene er alle utelukket, så da får det bli opp til de som ønsker skifte å utpeke en realistisk kandidat som garanterer for resultater. Lykke til.

TERD

Quote from: "Christian"
Det er ingen som har kommet med reelle kandidater til å ta over for Mjelde....

... En 4. plass i år vil slå beina under en hver skandale-roper.

Før man slenger inn påstander i en diskusjon, vil det være naturlig å sjekke hva tidligere tråder sier om saken.

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5132&start=30

Mange gode kandidater i denne tråden.

En 4 plass har jeg ingen tro på, men det vil uansett ikke endre min, og mange andres, oppfatning av at Mjelde ikke er rett mann. Faktisk vil jeg gjenta min påstand om at det i denne diskusjonen er Mjelde-tilhengerne som roper de mest meningsløse tingene.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Christian

Quote from: "TERD"
Quote from: "Christian"
Det er ingen som har kommet med reelle kandidater til å ta over for Mjelde....

... En 4. plass i år vil slå beina under en hver skandale-roper.


Før man slenger inn påstander i en diskusjon, vil det være naturlig å sjekke hva tidligere tråder sier om saken.

http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=5132&start=30

Mange gode kandidater i denne tråden.

En 4 plass har jeg ingen tro på, men det vil uansett ikke endre min, og mange andres, oppfatning av at Mjelde ikke er rett mann. Faktisk vil jeg gjenta min påstand om at det i denne diskusjonen er Mjelde-tilhengerne som roper de mest meningsløse tingene.


Forholdt meg til denne tråden og denne alene. Skal ta sjølkritikk på det. Helt greit. Kanskje det finnes kandidater der ute.

At du ikkje har tro på 4. plass har liten relevans. Derfor gjentar eg at vi i alle fall bør vente til serieslutt med de store evalueringene. At du ikkje mener resultatene en trener oppnår er viktigere har eg heller ikkje forståelse for. Hva skal en da dømme etter? Hvilken oppfatning gud og hvermann har om treneren?

Du må gjerne si at du mener Mjelde er en dårlig taktikker, men det gjør han ikkje mindre skikket til å trene Brann. Hva eg sier har heller ingenting å si for det. Eg tror ærligtalt ledelsen i klubben, samt spillegruppen har best kontroll og forholder meg til det.

TERD

Quote from: "Christian"Du må gjerne si at du mener Mjelde er en dårlig taktikker, men det gjør han ikkje mindre skikket til å trene Brann.

Dersom dårlige taktiske egenskaper er et argument for å beholde Mjelde, forstår jeg godt hvorfor det er en del som ønsker at han skal fortsette.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Kruxleiven


Mr_Soma

Virket nå som han hadde en "Plan B" i 2.omgang idag.

Gi Mjelde en sesong til, om han ikke klarer å bli topp 3 med neste års mannskap så kan han ryke og reise.

Det er vel de fleste enige i ?

AtroZ

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Alexåsane"Ingen av dere som skjønner at han mente det sarkastisk? "godt"


Sier du det?  Bra vi har deg til aa forklare ting.  Interressant at sarkasme har naadd Aasane.  Jeg visste det ville skje en gang, men hadded ikke trodd det skjedde foer april 2014.  Vedkommende skjoente visst at jeg svarte med samme mynt, tydeligvis gikk dette over hodet paa deg.


Svært bra uttrykt sarkasme ;-)

Jeg vil mye heller se festfotball som den brann har levert i år, selv om det ikke blir gull, enn kjedelig møkkafotball ala rekdal. Når det er sagt så er gull et tidsspørsmål med den fremgangen vi har hatt de siste årene.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

TERD

Quote from: "AtroZ"Jeg vil mye heller se festfotball som den brann har levert i år, selv om det ikke blir gull, enn kjedelig møkkafotball ala rekdal.

Hvilket lag har du følgt denne sesongen? Festfotball? Det har vært ganske langt mellom hver gang Brann har spilt festfotball i år.

Forøvrig bør du og dine legge merke til at Mjeldes plan-B i dag var lange baller på spissene, eller møkkafotball, som det også kalles.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Ricky

Quote from: "TERD"Forøvrig bør du og dine legge merke til at Mjeldes plan-B i dag var lange baller på spissene, eller møkkafotball, som det også kalles.


Eller fjerne motstanderens muligheter til å kontre, som det også kan kalles. Et glimrende taktisk trekk, som snudde kampen 180 grader rundt.
Hva var forresten Roy "Inter Milan" Hodgsons plan B i dag?

Xminator

Quote from: "TERD"
Quote from: "AtroZ"Jeg vil mye heller se festfotball som den brann har levert i år, selv om det ikke blir gull, enn kjedelig møkkafotball ala rekdal.

Hvilket lag har du følgt denne sesongen? Festfotball? Det har vært ganske langt mellom hver gang Brann har spilt festfotball i år.

Forøvrig bør du og dine legge merke til at Mjeldes plan-B i dag var lange baller på spissene, eller møkkafotball, som det også kalles.


Nå kom begge scoringene etter flott spill og noe som knapt var langpasninger. Så hvorfor oppføre seg som om noen har pisset i grøten? Nei, det var ikke festfotball i går. Brann har derimot spilt fotball ved flere anledninger i år. Det har ikke det 5 lagene over oss på tabellen.

jegløh

Quote from: "Xminator"Brann har derimot spilt fotball ved flere anledninger i år. Det har ikke det 5 lagene over oss på tabellen.


Dette er vanlig reaksjon fra lag som har underprestert. "Vi vil heller spille god fotball og havne på sjette plass enn kynisk fotball og ta gull". Dette blir sagt helt til et lag spiller kynisk og tar gull.

Klart jeg ville byttet situasjon med VÃ¥lerengen. De som sier annet lyger!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Niks. Nei. Fotballen VIF står for, og holdningen spillerene har på banen er noe jeg *aldri* håper å få se i Brann. Aldri!

jegløh

Quote from: "Xminator"Niks. Nei. Fotballen VIF står for, og holdningen spillerene har på banen er noe jeg *aldri* håper å få se i Brann. Aldri!


Hvis jeg fikk en garanti på at Brann vant seriegull med Hulsker, Hoseth, Flo og Gashi på laget, ispedd kanskje med Riseth, Espen Johnsen og Petter Rudi, hadde jeg sagt JAAAAAAHHHH.

Skjønner det er greit å ha et våpen mot de som vinner, men historiebøkene glemmer jævlig fort de som spilte artigst fotball og kom på sjetteplass.

Fra VG: "For 13 år på rad spilte Brann mest underholdende fotball og ble nr 6. Når skal noen stoppe dette laget?"
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Jeg husker fortsatt fotballen Viking vant serien med i 91. Det var lugging, kniping og tjuvtriks over en lav sko.

Nei, da er jeg glad for at Mjelde sitter godt forankret i trenerstolen, Ludvigsen kan godt få kjøpe noen Olofinjanaer, Andresener, ett par stykk Vaagan Moen og en liten Sæternes (og kanskje til og med en Miller) før han skal skytes for å ha hentet Sanne og Macallister. Og styret kan sitte der de gjør, selv om det er den delen av Brannsystemet som mest trenger friske koster og ligner på marerittene fra 80 og 90 tallet. En kvinnelig styreleder hadde gjort seg i 2006...

DrMeland

Quote from: "Kruxleiven"

Viking fikk tak i Hodgson fordi ingen andre ville ha ham. Hodgson er sjelden mer enn 1-2 sesonger i hver klubb og er allerede tapt for Viking (blir Finsk-landslagstrener til sommeren). Ikke mye kontinuitet å få der i gården.
Bosse Johansson har en imponerende CV, men Molde har fremdeles kjempet mot nedrykk hele sesongen.
Hans Backe har vært trener i Norge før, uten suksess.
Ola By Riise ble kjeppjaget fra Trondheim, og har ikke vist noe som topptrener.

Og hvordan kan Tom Nordlie karakteriseres som topptrener? Han har trent lag i nærmere 10 år uten annet enn å bli sparket i Odd, rykke ned med Vålerenga og tape kvalikk-kamper med Sandefjord. Ser faktisk ut til at Sandefjord måtte hente inn en gammel kjenning av oss (Tor Todesen) for å klare å rykke opp. Tom Nordlie har den samme flyten i år som genierlærte Rekdal og Solbakken i fjor. Nå er Rekdal skyteskive og Ham-Kam ligger og støver på nedre del av tabellen til tross for forsterkninger.

Poenget mitt er: det tar tid å bygge et stabilt topplag og det trengs kontinuitet. Det er lett å snu seg etter suksess og hyle på Nordlie fordi han for en gangs skyld har en bra sesong eller etter Henning Berg siden Lyn ligger på 3. plass. Vi trenger langsiktighet og Mjelde kan gi oss dette. Om han kan føre oss mot seriegull får vi først svar på neste sesong.

PS! I fjor så rettet hylekoret skytset mot Opdal. Hvor pokker er kritikerne nå? Opdal har vært en av våre beste spillere i år, og beviser bare hypotesen om at hvis "hylerne" fikk det som de ville så hadde samtlige mann på Stadion vært byttet ut to ganger i året.
rMeland

jegløh

Quote from: "Xminator"Jeg husker fortsatt fotballen Viking vant serien med i 91. Det var lugging, kniping og tjuvtriks over en lav sko.


Ja, jeg kjenner mange fra Stavanger som virkelig misunte oss laget i '91 uten lugging. Husker tilbake til det gyldne året '91 da vi virkelig kunne terge Vikingsupportere for deres fair-play statistikk.

Forresten, når ble verden gal?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Christian

Quote from: "TERD"
Quote from: "Christian"Du må gjerne si at du mener Mjelde er en dårlig taktikker, men det gjør han ikkje mindre skikket til å trene Brann.

Dersom dårlige taktiske egenskaper er et argument for å beholde Mjelde, forstår jeg godt hvorfor det er en del som ønsker at han skal fortsette.

Om du leser hva eg faktisk skriver vil du òg kanskje se at det er andre folks meninger om hvorvidt Mjelder er en dårlig taktiker eller ikkje eg mener har liten betydning. At du, Terd, mener at Mjelde har dårlige taktiske egenskaper gjør det ikkje til en sannhet. Klart du skal få mene det, men vær for all del oppmerksom på at det er akkurat det det er: en mening. En mening som for meg (og trolig mange andre) har langt mindre gjennomslagskraft enn meningene til ledelsen og spillergruppen i Brann.

Xminator

At Langeland, Pamer og Nattlandsmyr mener at Mjelde har dårlige taktiske egenskaper gjør det heller ikke til en sannhet.

viks

Quote from: "Xminator"At Langeland, Pamer og Nattlandsmyr mener at Mjelde har dårlige taktiske egenskaper gjør det heller ikke til en sannhet.


Nettopp!

Av og til kan man få inntrykk av at Brannsupporterne oppfører seg som en saueflokk der Pamer og co er gjeterne, heldigvis ser det ut som at i hvert fall noen supportere er friskmeldt fra dette syndromet.

For de med et snev av fotballinnsikt, så er det heldigvis lett og skille sauer fra reflekterte mennesker på dette forumet...

Føl seg truffet de som har et snev av evne til selvransakelse..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jegløh

Quote from: "viks"
Quote from: "Xminator"At Langeland, Pamer og Nattlandsmyr mener at Mjelde har dårlige taktiske egenskaper gjør det heller ikke til en sannhet.


Nettopp!

Av og til kan man få inntrykk av at Brannsupporterne oppfører seg som en saueflokk der Pamer og co er gjeterne, heldigvis ser det ut som at i hvert fall noen supportere er friskmeldt fra dette syndromet.

For de med et snev av fotballinnsikt, så er det heldigvis lett og skille sauer fra reflekterte mennesker på dette forumet...

Føl seg truffet de som har et snev av evne til selvransakelse..


Glimrende. Mener du at å ha tilfeldigvis samme syn som noen sportsjournalister vil si a være trangsynt. Brorparten her inne mener jo at det vil være forhastet å sparke han.

Interessant at du mener majoriteten består av modige sjeler med selvstendige tanker som våger å stå i mot minoriteten.

Life of Brian:
-You are all individuals.
-Yes, we are all individuals.
-Eh, I'm not.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

viks

Quote from: "jegløh"
Quote from: "viks"
Quote from: "Xminator"At Langeland, Pamer og Nattlandsmyr mener at Mjelde har dårlige taktiske egenskaper gjør det heller ikke til en sannhet.


Nettopp!

Av og til kan man få inntrykk av at Brannsupporterne oppfører seg som en saueflokk der Pamer og co er gjeterne, heldigvis ser det ut som at i hvert fall noen supportere er friskmeldt fra dette syndromet.

For de med et snev av fotballinnsikt, så er det heldigvis lett og skille sauer fra reflekterte mennesker på dette forumet...

Føl seg truffet de som har et snev av evne til selvransakelse..


Glimrende. Mener du at å ha tilfeldigvis samme syn som noen sportsjournalister vil si a være trangsynt. Brorparten her inne mener jo at det vil være forhastet å sparke han.

Interessant at du mener majoriteten består av modige sjeler med selvstendige tanker som våger å stå i mot minoriteten.

Life of Brian:
-You are all individuals.
-Yes, we are all individuals.
-Eh, I'm not.


ALT1:Prøv og les en Pamer/Natlandsmyr/Langeland kommentar, prøv så og tenk hvilke tanker du selv har om temaet, diskuter gjerne med noen av kammeratene dine, tenk så nøye igjennom hva du kom frem til gjennom eget resonnement

ALT2: Les en Pamer/Natlandsmyr/Langeland kommentar, nikk annerkjennende for deg selv, skriv et innlegg på forumet som er temmelig likt kommentaren du leser bare bruk litt andre ord...

Dessverre går majoriteten i for stor grad for det siste av alternativene..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Go Up