• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spark Mjelde naa!

Started by runarnormann, October 02, 2005, 12:24:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jegløh

Quote from: "viks"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "viks"
Quote from: "Xminator"At Langeland, Pamer og Nattlandsmyr mener at Mjelde har dårlige taktiske egenskaper gjør det heller ikke til en sannhet.


Nettopp!

Av og til kan man få inntrykk av at Brannsupporterne oppfører seg som en saueflokk der Pamer og co er gjeterne, heldigvis ser det ut som at i hvert fall noen supportere er friskmeldt fra dette syndromet.

For de med et snev av fotballinnsikt, så er det heldigvis lett og skille sauer fra reflekterte mennesker på dette forumet...

Føl seg truffet de som har et snev av evne til selvransakelse..


Glimrende. Mener du at å ha tilfeldigvis samme syn som noen sportsjournalister vil si a være trangsynt. Brorparten her inne mener jo at det vil være forhastet å sparke han.

Interessant at du mener majoriteten består av modige sjeler med selvstendige tanker som våger å stå i mot minoriteten.

Life of Brian:
-You are all individuals.
-Yes, we are all individuals.
-Eh, I'm not.


ALT1:Prøv og les en Pamer/Natlandsmyr/Langeland kommentar, prøv så og tenk hvilke tanker du selv har om temaet, diskuter gjerne med noen av kammeratene dine, tenk så nøye igjennom hva du kom frem til gjennom eget resonnement

ALT2: Les en Pamer/Natlandsmyr/Langeland kommentar, nikk annerkjennende for deg selv, skriv et innlegg på forumet som er temmelig likt kommentaren du leser bare bruk litt andre ord...

Dessverre går majoriteten i for stor grad for det siste av alternativene..


Alternativ A: Les gjennom artikkelen. Hvis det er noe som helst negativt om Brann, bann høylydt og kritiser disse idiotiske journalisten.

Alternativ B: Les gjennom artikkelen. Hvis du mener at noe av kritikken stemmer, nikk anerkjennende for deg selv.

Alternativ C: Fortsette å lese tegneserie sidene.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

TERD

Quote from: "viks"ALT1:Prøv og les en Pamer/Natlandsmyr/Langeland kommentar, prøv så og tenk hvilke tanker du selv har om temaet, diskuter gjerne med noen av kammeratene dine, tenk så nøye igjennom hva du kom frem til gjennom eget resonnement

ALT2: Les en Pamer/Natlandsmyr/Langeland kommentar, nikk annerkjennende for deg selv, skriv et innlegg på forumet som er temmelig likt kommentaren du leser bare bruk litt andre ord...

Dessverre går majoriteten i for stor grad for det siste av alternativene..

Dette er jo helt meningsløst. De som er mot Mjelde er i mindretall her på forumet, de skriker lavest og de har for lengst argumentert for hvorfor de mener det de gjør. At det finnes meningsløse con-Mjelde innlegg er det ingen tvil om, men det finnes langt flere fullstendig meningsløse pro-Mjelde innlegg, ref. feks sitatet over.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Tom C

Jeg tror grunnen til at mange reagerer på uttalelsene til "Mjelde-haterne" er at de mangler god argumentasjon, eller rettere sagt argumentasjonen henger ikke sammen.

Det ene øyeblikket vil dere sparker Mjelde fordi han ikke fører laget opp i toppen av norsk fotball med en gang. Det neste øyeblikket vil dere sparke Mjelde uansett om vi klarer en topp-plassering i år eller ikke.

Det ene øyeblikket er han en dårlig taktikker fordi han ikke gjør noen trekk som gjør at vi snur en kamp. Når han så gjør et trekk som fører til at vi snur en kamp, er det ikke hans fortjeneste allikevel.

Eller det geniale argumentet om at vi må spille kynisk som VIF og LSK, og når vi gjør det, så er det "møkkafotball".

Uan-jævlig-sett hva Mjelde gjør eller hvordan Brann spiller er dere ikke fornøyd med mindre Brann ligger som nr 1 på tabellen.

Jeg sier ikke at vi ikke skal sikte mot toppen, men det kan da ikke være så vanskelig å skjønne at den toppen lettest kan nås med kontinuitet både på trener og spillersiden.

Skjønner meg ikke på denne mentaliteten der man på død og liv skal sparke noen med en gang ikke alt går vår vei. Tålmodighet er ihvertfall et fremmedord for mange her inne.
Aldri mer Obos....

jegløh

Quote from: "Tom C"Jeg tror grunnen til at mange reagerer på uttalelsene til "Mjelde-haterne" er at de mangler god argumentasjon, eller rettere sagt argumentasjonen henger ikke sammen.

Det ene øyeblikket vil dere sparker Mjelde fordi han ikke fører laget opp i toppen av norsk fotball med en gang. Det neste øyeblikket vil dere sparke Mjelde uansett om vi klarer en topp-plassering i år eller ikke.

Det ene øyeblikket er han en dårlig taktikker fordi han ikke gjør noen trekk som gjør at vi snur en kamp. Når han så gjør et trekk som fører til at vi snur en kamp, er det ikke hans fortjeneste allikevel.

Eller det geniale argumentet om at vi må spille kynisk som VIF og LSK, og når vi gjør det, så er det "møkkafotball".

Uan-jævlig-sett hva Mjelde gjør eller hvordan Brann spiller er dere ikke fornøyd med mindre Brann ligger som nr 1 på tabellen.

Jeg sier ikke at vi ikke skal sikte mot toppen, men det kan da ikke være så vanskelig å skjønne at den toppen lettest kan nås med kontinuitet både på trener og spillersiden.

Skjønner meg ikke på denne mentaliteten der man på død og liv skal sparke noen med en gang ikke alt går vår vei. Tålmodighet er ihvertfall et fremmedord for mange her inne.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

DrMeland

Quote from: "jegløh"Gode argumenter for skifte:
-Tilsynelatende mangler han nødvendig taktisk innsyn. Viktig poeng.
-Ikke autoritær nok overfor sterke personligheter som Andresen/Scharner. Han er sikkert et hyggeligere menneske enn Nordlie og Rekdal, men Start og VIF spillerne har mer respekt for lederen deres.

Argumenter for MIM:
-Kontinuitet på trenersiden

Hvor har du det fra at han ikke er autoritær nok? Scharner har hatt en veldig god sesong, Andresen har stort sett vært skadet. Tror Mjelde har både autoritet og respekt i spillergruppen ellers hadde han ikke vært trener.

Angående argumenter for Mjelde så kan jeg godt gi deg mine grunner til at jeg vil Mjelde skal fortsette:

- Kontinuitet (som allerede nevnt og noe vi ikke har hatt på trenersiden de siste tiår, og grunnen til at siste seriegull kom i 63)
- Han er lokal, og har spilt på Brann i årevis.
- Han er fotballfaglig dyktig, og har en spillestil som ALLE elsker når vi får det til.
- Han har begge beina på bakken, er høflig, behersket og inkluderende (eks alt Rösler ikke er).
- Han har bred erfaring som spiller, både som proff og på landslag.
- Han er tålmodig og tenker langsiktig. Det tar enkelt og greit tid å bygge opp et stabilt topplag (i motsetning til hva mange på dette forumet tror)
- Han har "tekke" for å trekke gode spillere til klubben.
- Han har allerede gitt oss vårt første trofè siden 82 og det blir garantert ikke det siste.

MonsaMjeld'n er enkelt og greit en investering som vil betale seg på sikt. Svakheten er at han er for uerfaren, men det gjelder alle trenere (bare se hvordan Rekdal har rotet det til i Vålerenga).
I fjor tok vi sjansen og investerte i Opdal, og vi fikk en toppkeeper. I år skal vi la Mjelde få styre og resultatene kommer allerede neste år i form av seriemedalje.
rMeland

jegløh

Quote from: "DrMeland"Hvor har du det fra at han ikke er autoritær nok? Scharner har hatt en veldig god sesong, Andresen har stort sett vært skadet. Tror Mjelde har både autoritet og respekt i spillergruppen ellers hadde han ikke vært trener.

Angående argumenter for Mjelde så kan jeg godt gi deg mine grunner til at jeg vil Mjelde skal fortsette:

- Kontinuitet (som allerede nevnt og noe vi ikke har hatt på trenersiden de siste tiår, og grunnen til at siste seriegull kom i 63)
- Han er lokal, og har spilt på Brann i årevis.
- Han er fotballfaglig dyktig, og har en spillestil som ALLE elsker når vi får det til.
- Han har begge beina på bakken, er høflig, behersket og inkluderende (eks alt Rösler ikke er).
- Han har bred erfaring som spiller, både som proff og på landslag.
- Han er tålmodig og tenker langsiktig. Det tar enkelt og greit tid å bygge opp et stabilt topplag (i motsetning til hva mange på dette forumet tror)
- Han har "tekke" for å trekke gode spillere til klubben.
- Han har allerede gitt oss vårt første trofè siden 82 og det blir garantert ikke det siste.

Kontinuitet. Klubber med kontinuitet på trenersiden lykkes. Selvfølgelig gjør de det. Det er jo faen med en grunn til at de har beholdt trenerne etter første sesong. Hva hvis Brann hadde villet ha kontinuitet da Per Wold var trener og skrevet 20 års konbtrakt med ham. Er det tilfeldig at Ferguson sitter i 20 år og ikke Christian Gross???
-Lokal: Hvorfor er det bedre med en lokal trener. Du kan vel nevne i fleng toppkjlubber i dag med lokal trener (enig vedr Eggen, men han var unik. Uansett kun en)
-Høflig og behersket. "Jeg synes at jeg bør få jobben som trener i Brann da jeg er høflig og behersket". Trøste og bære!!!
-Tålmodig. Han bestemte seg for å bli tålmodig da han så at målsettingen om gull røk.
-Trekke spillere til klubben. Dette bestrider jeg ikke.
-Første trofe: Er likevel ikke god nok argument for å frede ham.

Synes mesteparten av det du skriver er tull!!!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Hadde du spurt den jevne United-supporter etter 3 år med Ferguson som manager hadde de nok ledd vilt og uhemmet av påstanden om at han ville sitte i 20 år.

Kontinuitet er viktig.

Christian

Quote from: "jegløh"
Kontinuitet. Klubber med kontinuitet på trenersiden lykkes. Selvfølgelig gjør de det. Det er jo faen med en grunn til at de har beholdt trenerne etter første sesong. Hva hvis Brann hadde villet ha kontinuitet da Per Wold var trener og skrevet 20 års konbtrakt med ham. Er det tilfeldig at Ferguson sitter i 20 år og ikke Christian Gross???

Mjelde er del av en ledelse som har skapt ro rundt Brann. Det har igjen gjort lokale investorer villige til å satse på klubben og hjelpe til. Dette er en utvikling eg helst ser fortsetter. Et kjapt trenerskifte tyder på at Nye Brann ligner Gamle Brann. Kontinuitet er bra selv om den ikkje bygger på øyeblikkelig suksess.
Quote
-Lokal: Hvorfor er det bedre med en lokal trener. Du kan vel nevne i fleng toppkjlubber i dag med lokal trener (enig vedr Eggen, men han var unik. Uansett kun en)

Dette er ikkje i hovedsak et fotballfaglig poeng, men handler om tilhørighet og identitet. Det er det samme som at de fleste Brann-supportere ville velge en lokal spiller fremfor en moldenser om de var like gode. Bergen og Brann er dessuten så spesielle at det nok er en fordel med inngående kjennskap til både klubb og by.
Quote
-Høflig og behersket. "Jeg synes at jeg bør få jobben som trener i Brann da jeg er høflig og behersket". Trøste og bære!!!

Tom for motargumenter? Klart det er positivt at Mjelde er høflig og behersket. Ingen får vel sympati med en frådende trener som sparker hull i vegger og sørger for å få seg selv henvist til tribunen. Det trekker i all fall ikkje ned.
Quote-Tålmodig. Han bestemte seg for å bli tålmodig da han så at målsettingen om gull røk.

Mjelde mante til tålmodighet fra første dag som Brann-trener. Hele Bergen så faktisk ut til å stille seg bak en slik tanke òg. Før denne sesongen var Mjelde fortsatt nøktern, men etterhvert som prestasjonene hevet seg ble trener og spillergruppen enig om at gull skulle være målsetningen.
Quote-Trekke spillere til klubben. Dette bestrider jeg ikke.

Quote-Første trofe: Er likevel ikke god nok argument for å frede ham.
QuoteSynes mesteparten av det du skriver er tull!!!

Eg syns det er mykje fornuft i den han skriver. Da er vi like langt...

jegløh

Quote from: "Xminator"Hadde du spurt den jevne United-supporter etter 3 år med Ferguson som manager hadde de nok ledd vilt og uhemmet av påstanden om at han ville sitte i 20 år.

Etter 1. hele sesong 2.plass
Etter 3.hele sesong: FA-cupseier
Etter 4. hele sesong: Europacupseier mot Barcelona i finalen.
Etter 5.hele sesong: 2. plass i serien, Ligacupseier
Etter 6.hele sesong: 1.plass i serien
Trenger vel ikke fortsette.

Viktigst av alt: Vant skotsk serie OG EUROPACUP med lille Aberdeen før MUFC. Mener du MIM har samme CV???
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Er Brann Manchester United?

jegløh

Quote from: "Xminator"Er Brann Manchester United?


Jeg har åpenbart mye å lære i debatteknikk. Der ble jeg virkelig tatt med buksen nede. Du er fremdeles mesteren, Xminator.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Christian

La oss se hva Mjelde har fått til da:

Etter 1 hel sesong: Fra dumpekandidat til respektabel 6. plass.

Etter 2 hele sesonger: Cupgull og bronse i serien.

Etter 3 hele ses...nei vent, det har ikkje folk tålmodighet til å vente på.

Xminator

Hør her Jegløh. For det første. Husker du hva som skjedde i klubben fra 2000 til 2003? Turen fra topplag til en situasjon der nedrykk var det minste problemet vårt, det handlet om eksistensen til Brann.

For det første. Det var DEG som dro opp Ferguson som ett eksempel på manager som satt lenge (med suksess). Det du i din uendelige klokskap glemmer er at Ferguson var langt fra noen umiddelbar suksess. Du drar frem ett FA-mesterskap fra 3. sesong som ett høydepunkt. Samme sesong var det *demonstrasjoner* mot Ferguson på Old Trafford.

Så kommer du med de skotske triumfene før han kom til manchester. Javel, det er da du må spørre deg selv, er Brann Manchester United? Manchester United kunne ikke ansette en umeritert trener. Brann kunne. Det endrer ikke den dritt på kontinuitetsprinsippet.

I det hele tatt fremstår du som ett menneske totalt 100% bitter og opphengt i absolutt alt negativt du overhode kan dra ut av noe. Og med ett behov for å forsvare dine egne prestisjemeninger for enhver pris. Er du i det hele tatt fornøyd med noe i denne verden? Stiller du de samme kravene til 120% suksess i alt du driver med som du stiller til dine omgivelser?

Jeg har en liten mistanke om at ditt bidrag til dette forumet er en masturbering av eget ego og uendelige inteligens. Gloryhunter.

jegløh

Quote from: "Xminator"Hør her Jegløh. For det første. Husker du hva som skjedde i klubben fra 2000 til 2003? Turen fra topplag til en situasjon der nedrykk var det minste problemet vårt, det handlet om eksistensen til Brann.

For det første. Det var DEG som dro opp Ferguson som ett eksempel på manager som satt lenge (med suksess). Det du i din uendelige klokskap glemmer er at Ferguson var langt fra noen umiddelbar suksess. Du drar frem ett FA-mesterskap fra 3. sesong som ett høydepunkt. Samme sesong var det *demonstrasjoner* mot Ferguson på Old Trafford.

Så kommer du med de skotske triumfene før han kom til manchester. Javel, det er da du må spørre deg selv, er Brann Manchester United? Manchester United kunne ikke ansette en umeritert trener. Brann kunne. Det endrer ikke den dritt på kontinuitetsprinsippet.

I det hele tatt fremstår du som ett menneske totalt 100% bitter og opphengt i absolutt alt negativt du overhode kan dra ut av noe. Og med ett behov for å forsvare dine egne prestisjemeninger for enhver pris. Er du i det hele tatt fornøyd med noe i denne verden? Stiller du de samme kravene til 120% suksess i alt du driver med som du stiller til dine omgivelser?

Jeg har en liten mistanke om at ditt bidrag til dette forumet er en masturbering av eget ego og uendelige inteligens. Gloryhunter.


For det første skriver du for det første 2 ganger.
For det andre mener jeg ikke kategorisk at han må fjernes, noe jeg tidligere har også skrevet.
For det tredje er vi i en debatt hvor debattantene bruker det de har av oppslagsverk, ordforråd og inteligens for å underbygge påstandene sine.
For det fjerde synes jeg at en person med nesten 3000 (skrivertretusen) innlegg bør trå forsiktig hva pr-kåthet angår.


Jeg er blitt vant til fornærmelser når du ikke finner argumenter. Du vil nok få den evnen med alderen, gutten min.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

jegløh

Quote from: "Christian"Etter 3 hele ses...nei vent, det har ikkje folk tålmodighet til å vente på.


Skal love deg at vi har tålmodighet til å vente på det men skjønner godt du avbrøt rekken.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Christian

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Christian"Etter 3 hele ses...nei vent, det har ikkje folk tålmodighet til å vente på.


Skal love deg at vi har tålmodighet til å vente på det men skjønner godt du avbrøt rekken.


Riiight. Argumentene gnistrer fremdeles. Hva om det blir 4. plass og Royal League? Er du en av de som da mener resultatene treneren oppnår ikkje spiller noen rolle fordi Mjelde ikkje er god nok uansett?

Selv i Ferguson sin CV er det hvileår uten store seire. Skal vi ikkje gi Mjelde samme muligheten? En 5. plass i år er ingen krise. Kanskje skuffende, men ingen krise. Blir det en 7. plass i 2006 gir Mjelde seg som Brann-trener og vi kan få et skifte uten stor dramatikk. Det har vi tid til å vente på. Eg har i alle fall det.

jegløh

Quote from: "Christian"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Christian"Etter 3 hele ses...nei vent, det har ikkje folk tålmodighet til å vente på.


Skal love deg at vi har tålmodighet til å vente på det men skjønner godt du avbrøt rekken.


Riiight. Argumentene gnistrer fremdeles. Hva om det blir 4. plass og Royal League? Er du en av de som da mener resultatene treneren oppnår ikkje spiller noen rolle fordi Mjelde ikkje er god nok uansett?

Selv i Ferguson sin CV er det hvileår uten store seire. Skal vi ikkje gi Mjelde samme muligheten? En 5. plass i år er ingen krise. Kanskje skuffende, men ingen krise. Blir det en 7. plass i 2006 gir Mjelde seg som Brann-trener og vi kan få et skifte uten stor dramatikk. Det har vi tid til å vente på. Eg har i alle fall det.


Er enig med deg i masse, Christian. Sier det igjen: Vil ikke gjøre noe overilt uten gode alternativer. Men synes årets sesong har vært en fiasko uansett.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

QuoteTrøste og bære!!!


QuoteSynes mesteparten av det du skriver er tull!!!


Du mener gullkorn slik som de her? Kloke og veloverveide ord, med riktig tegnsetting og bruk av Store Norske Ordbok? Sikker på at du virkelig er kongen av debatt-teknikk slik du åpenbart selv mener du er? Jeg driter strengt tatt en lang i hva du annser som riktig eller ikke. Jeg vet bare at du 99% sikkert er en døgnflue på dette forumet, en av de utallige som en dag blir lei av å fortelle verden hvor utrolig inteligent du er. Har sett slike før. Fra dagene rundt gode gamle roparten, via BST-forumet til dagens ikke altfor gamle forum.

Nå har vi latt Mjelde bruke tre år på å lære seg å bli trener. Da blir det for dumt å sende ham videre til heder og ære i en annen klubb. Man høster som man sår. Nå har Brann sådd, vi kommer til å høste --- gull.

jegløh

Quote from: "Xminator"Jeg vet bare at du 99% sikkert er en døgnflue på dette forumet, en av de utallige som en dag blir lei av å fortelle verden hvor utrolig inteligent du er.


Ja, håper faen meg at en dag vil jeg slutte å bry meg om hva som skjer på forumet. Men regner med navnet ditt er her om 40 år. Få deg et liv, xminator.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Så du mener du ikke har noe liv nå? Selv er jeg egentlig ganske fornøyd. Klarer fint å se en ny dag i øynene selv etter Brann-nederlag i siste spilleminutt - eller for den del tapte cupfinaler, og uten at det går ut over nattesøvnen. Eller for den del å forlange noens hode på ett fat.

Håper ærlig talt dette forumet fortsatt er her om 40 år. Bataljonen - 40 år er jo i seg selv en liten happening :)

Tom C

Er dere to ferdig snart?
Aldri mer Obos....

Nixon

Når det gjelder Ferguson var han bare den FA-tittelen unna sparken det året det refereres til. Det kan man jo tenke litt på alle som har mistet tålmodigheten med Mjelde.

Ellers er jo denne debatten full av gullkorn, men det viser jo bare at engasjementet er stort!:)

Mitt bidrag er dette:
At førsesongen og sesongen har blitt mye ødelagt av skader kan ikke Mjelde lastes for. Når Brann har stilt fullt mannskap har de spilt den beste fotballen som har vært spilt i årets sesong.

Den fotballen er det Mjelde som står for.
Det er hans filosofi.
Og det er godt nok for meg.
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Tom C"Er dere to ferdig snart?


Beklager forum. Umodent oppførsel.
Er forøvrig ingen jeg synes så interressant å ha batalje med enn Xminator. Har en følelse av at vi kommer til å være uenige i fremtiden og. Gleder meg.:)
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

TERD

Quote from: "Xminator"I det hele tatt fremstår du som ett menneske totalt 100% bitter og opphengt i absolutt alt negativt du overhode kan dra ut av noe. Og med ett behov for å forsvare dine egne prestisjemeninger for enhver pris. Er du i det hele tatt fornøyd med noe i denne verden? Stiller du de samme kravene til 120% suksess i alt du driver med som du stiller til dine omgivelser?

Jeg har en liten mistanke om at ditt bidrag til dette forumet er en masturbering av eget ego og uendelige inteligens. Gloryhunter.....

.....Jeg er blitt vant til fornærmelser når du ikke finner argumenter. Du vil nok få den evnen med alderen, gutten min.

Vel, X, med snart 3000 innlegg tror jeg ikke du er den rette til å kritisere noen for masturbering av eget ego.

Iht til argumentasjonen din over (personangrep, en kjent teknikk hos deg), tror jeg heller ikke du skal prate for høyt om verken intelligens eller argumentasjon.

Jeg forstår ikke at enkelte tar denne diskusjonen så utrolig personlig. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd at det skjulte seg ledende Brann-personligheter bak enkelte av nick'ene.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

DrMeland

Quote from: "jegløh"Synes mesteparten av det du skriver er tull!!!

Hehe... Du ba om å få noen argumenter på hvorfor mange av oss vil ha Monsamjeld'n som fortsatt Stadionhøvding fremover. Dette er mine argument, enten du er enig eller ikke.

Mjelde er en type trener jeg liker, og jeg synes han har gjort en god jobb. Jeg hadde ikke tro på gull før sesongen hovedsaklig pga reservebenken (ta en titt på benken i kampen mot Viking så skjønner du hva jeg mener), og ikke tok vi gull heller så alt i alt er jeg skuffet over at vi ikke tok medalje. De som trodde på gull levde i håpet men laget vårt strakk ikke til. Men neste år har jeg tro på gull med noen forsterkninger...
rMeland

Xminator

Beklager, skal umiddelbart lage en ny konto og passe på at jeg aldri får mer enn 10 poster på den. Jeg holdt på å si, hva pokker har det med saken å gjøre?

TERD

Quote from: "Xminator"Beklager, skal umiddelbart lage en ny konto og passe på at jeg aldri får mer enn 10 poster på den. Jeg holdt på å si, hva pokker har det med saken å gjøre?

Tja, hva mener DU det har med saken å gjøre? Jegløh fikk jo underminert sine meninger fordi du mente at han masturberte sitt eget ego. Mye tyder på at han ikke er den eneste, men betyr det automatisk at meningene ikke har relevans?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Ricky

Quote from: "jegløh"Gode argumenter for skifte:
-Tilsynelatende mangler han nødvendig taktisk innsyn. Viktig poeng.
-Ikke autoritær nok overfor sterke personligheter som Andresen/Scharner. Han er sikkert et hyggeligere menneske enn Nordlie og Rekdal, men Start og VIF spillerne har mer respekt for lederen deres.


Ja, dette var jo hardtslående, velfunderte argumenter.. Ubegrunnet spekulasjon og subjektive oppfatninger rundt ting hverken du eller jeg har forutsetninger for å vite. Håpløst.
Men når man leser de siste fem VG-artiklene rundt Vålerengen, så kan man jo i det minste kanskje få en liten pekepinn på hvilken god trenerjobb Rekdal gjør for tiden, både taktisk og som leder forøvrig:
- Brocken angriper Rekdal
- Wæhler krever endring
- Brocken dro hjem
- Vålerenga verst mot de beste
- Spillerne krever nytt system

Motyka

Quote from: "Nixon"

Egentlig helt feil. Nettopp! Den roen i klubben som har gjort at pengefolkene har begynt å satse på Brann igjen kan i stor grad tilegnes Mjelde sin inntreden som trener. Det har noe å gjøre med tillit. Noe de har til Mjelde selv om du ikke har det.


Det har jo vært økonomisk vekst i hele TL, ikke bare i Brann, ganske utrolig at du kan gi Mjelde æren for dette.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jegløh

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Nixon"

Egentlig helt feil. Nettopp! Den roen i klubben som har gjort at pengefolkene har begynt å satse på Brann igjen kan i stor grad tilegnes Mjelde sin inntreden som trener. Det har noe å gjøre med tillit. Noe de har til Mjelde selv om du ikke har det.


Det har jo vært økonomisk vekst i hele TL, ikke bare i Brann, ganske utrolig at du kan gi Mjelde æren for dette.


Ja, hvis du mener at gjelden hadde blitt slettet uansett er jeg enig. Har ikke blitt overbevist av Nixon m.m. om Mjeldes betydning. Vedrørende verdensøkonomien er jeg enda mer skeptisk.
"Ser at Mons er blitt trener i Brann. Har naturligvis besluttet å slette gjelden på 80.000.000NOK." Olav Bjaadal, Adm.Dir. StorBergen
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Vel vel, ingen av dere overnevnte herrer har heller overbevist meg om at Mjelde ikke har hatt noen som helst  innvirkning på det positive som har skjedd med Brann siden de famøse kampene mot Sandefjord.

Men det kan jeg leve med...:)
Rød makt på Hansa

Yngve

QuoteEr enig med deg i masse, Christian. Sier det igjen: Vil ikke gjøre noe overilt uten gode alternativer. Men synes årets sesong har vært en fiasko uansett.


Så kvifor ikkje berre avslutte debatten her? Når ingen klarar å kome med nokre nye,gode argument får me vente i det minste til det er klart om me kjem med i RL eller ikkje før me diskuterer vidare.

Alternativt til etter at styret har hatt sin gjennomgang av sesongen, slik at me ser kva dei kjem fram til..

Motyka

Uansett hva som skjer så vil Mjelde sitte neste år også, det er jeg overbevist om. Om det er riktig vil jo vi få svar på om ca ett års tid. Vi kan havne på 4. plass med ufattelig flaks og at Brann spiller over evne. Mest sansynlig blir det 6. plass, noe som vi alle kan være enige om at er utrolig skuffende.
Er jo direkte komisk når
Quote from: "Lurkin"

Hylekoret her inne er idiotiske folk. Vi vinner cupgull, Mjelde er helt. Nå er han synder. Huseklepp spiller en kanonkamp, han er gud. Nå er han syndebukk.

Det er masse fjortissmentalitet her inne. En gjeng med unger som ikke greier å argumentere for seg selv, og ender heller opp med å angripe individer. Dette inkluderer også en hel del utropstegn, skrivefeil og bruken av dialekt som skriftspråk.

Nei, huff, først kommer disse historieløse drittungene inn på Store Stå, så inn her.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

poenget e vel at da e sant.

men dette e jo typisk for ein brannsupporter. Høgt oppe etter ein siger og langt nede etter eit tap/uavgjort. Då leite ein etter syndebukker.

me fekk ihvertfall eit lite svar i dagens bt på at mjelde ikkje kan lastas åleine  for det taktiske.
har tidligare sagt at mjelde bør gå om brann ikkje tok medalje i år, men har skifta meinig etter å ha sett framgang i spelemønsteret.
etter ffk kampen har brann dominert alle kampane(ikkje begge omgangane) og skapt drøssevisa med målsjanser. sjølv om ikkje alle kampane har endt med full pott so har me ihvertfall ikkje blitt rundspelt.

AtroZ

De som påstår at Brann ikke har spilt festfotball flere ganger i år kan ta seg en kikk i Legendariske kamper tråden. Personlig har jeg lastet ned mange kamper som får meg til å trekke frem det feiteste glise jeg har hver gang jeg ser dem. Brann har sjelden avkledde motstanderne før. Det har gjort under Mjelde. Og som sagt, det har de gjort mange ganger. De som ikke gotter seg når Brann totalt ydmyker motstanderen er rett og slett ikke Brannsupportere.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Motyka

Quote from: "naitsirk"poenget e vel at da e sant.

etter ffk kampen har brann dominert alle kampane(ikkje begge omgangane) og skapt drøssevisa med målsjanser. sjølv om ikkje alle kampane har endt med full pott so har me ihvertfall ikkje blitt rundspelt.


Hva er poenget mener du?
Det er jo bare tøys å si at Brann dominerte borte mot Lyn. Også ganske drøyt å si at de dominerte mot LSK og Viking.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

monzilla

Hva betyr det at vi spiller festfotball når vi ikke greier å vinne? Selvfølgelig betyr det en del i den forstand om at det skaper engasjement for klubben osv, men i grunn og bunn så er det noe gale når vi ved minst fem kamper skulle ha gått seirende ut av kampen uten å ha gjort det. Dette, mine damer og herrer er faktisk grunnen til at vi ligger der vi gjør, og ikke på topp. Tromsø hjemme, start borte, glimt hjemme, odd borte, og forsåvidt VIF hjemme er kamper som vi skulle hatt tre poeng i. Nå kan folk krangle så mye de vil på de kampene om vi skulle ha tatt tre poeng eller ikke, men hele poenget mitt her er at dersom brann hadde vært et stabilt topplag, som vi etter budsjettet, spillerstallen, publikumsappellen osv. skulle ha vært, ville vi ha avgjort disse kampene. Med en erfaren og dyktig(ere) trener tror jeg at vi kunne ha tatt tre poeng i disse kampene, slik som et stabilt godt lag skal gjøre. Mons har en sterk side, og det er å legge opp laget etter mostanderen, men det stopper der. En trener som skal føre laget til gull må også kunne greie å snu en dårlig kamp før man ligger under med mange mål, for ikke å glemme det å få spillerne til å skjønne at en kamp varer i mer enn 75 minutter. Det er for sent å gjøre taktiske bytter etter 88 minutter. Ser man at ting går i dass etter 30 minutter, bytt ut en spiller i det leddet som feiler, prøv ihvertfall. Kom ikke etter et tap og si at man var fornøyd uansett om motstanderen er Moskva eller Vålerengen. Treneren er tildels ansvarlig for å sørge for den nødvendige bredden i stallen slik at dersom spillere blir skadet, så har man verdige erstattere. En god trener ville ha krevd nye spillere i sommer, ikke nødvendig vis i Scharnerklasse, men ihvertfall en type spiller som ikke er dømt til å varme benken sammen med Sanne og Knudsen.
Et topplag plukker poeng jevnt og trutt, selv på dårlige dager.
Jeg hadde aldri trodd jeg skulle ha sagt dette, men se på VIF, de har tildels greid dette tiltross på at jeg vil hevde at vi har bedre førsteellever enn de (og at de har gått på ræv i innspurten)

Løsningen er nødvendig vis ikke å sparke Mjelde, stein på stein-taktikken har jeg sansen for, men vi kunne gjerne ha fått inn en person i trenerteamet (manager?) som sammen med MIM hadde gitt oss det jævla gullet snart.

naitsirk

"Hva er poenget mener du?
Det er jo bare tøys å si at Brann dominerte borte mot Lyn. Også ganske drøyt å si at de dominerte mot LSK og Viking."

les nøye etter før du skriver.
kan friska opp litt for deg. ffk, start, lokomotiv heima:dominans heile kampen. lyn,lsk,loko borte,viking:styrte ein omgang.

Bruiser

Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Truls

kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

AtroZ

Quote from: "Bruiser"


Så sant som det er sagt!
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Nixon

Quote from: "Truls"Og hvorfor skal en topp tre klubb i Norge kunne ansette en trener uten erfaring Xminator?
Mens en topp tre klubb i england ikke kan gjøre det?
Brann burde ikke være noe farmerlag verken for spillere eller trenere.
Om noen unge spillere skal spille i Brann bør de være topp 10 talent i Norge.
Man kan ikke skylde på at en sesong blir ødelagt pga. at spillere blir skadet.. Det er normalt med skader.


Nå har jo opptil flere andre klubber som VIF, Lyn, Tromsø og HamKam ansatt en trener uten erfaring. Så dette er ikke noe bergensk fenomen hvis noen skulle tro det.

Når det gjelder skader er det ingen tvil om det er en stor grunn til at sesongen er blitt noget amputert. Vi hadde en sterk førsteellever, men en svak stall før sesongen begynte. Og det fikk vi merke. Så jeg mener vi kan skylde på det!

Men jeg er enig i at vi bør hente de største talentene. Slik vi har gjort nå med PVM.
Rød makt på Hansa

jegløh

Hvis noen hadde spurt meg i vinter om det overhodet var tenkelig at jeg ønsket et trenerskifte etter denne sesongen hadde jeg svart "selvsagt".
Det samme hadde vel de fleste svart. At han skulle få beholde jobben etter sesongen uansett hvilken jobb han gjorde er urimelig.

Hvis samme person hadde i vinter spurt hvor listen lå for at MIM skulle trene oss i 2006, hadde jeg måttet tenke.
Jeg, som sikkert alle, hadde en glimrende Brannvinter. Et allerede godt lag hadde fått landslagskapteinen, RBK hadde vist svakheter og det var heller ingen ende på pengene i Brann.

"Håper på gull men kan ikke forlange at de skal komme foran RBK og VIF" (som jo også hadde store forventninger).

"Men hvilken plass er dødsdommen for Mjelde?", hadde han videre spurt.

Hva hadde jeg sagt da? I Februar. Nettopp knust RBK på La Manga (Soma scoret t.o.m.).

Hadde jeg sagt 4. plass? Muligens, men det hadde vært lite gjennomtenkt.
5.plass? Kanskje det, ja.
6.plass? Helt sikkert.

En 6.plass hadde jeg i februar karakterisert som en fiasko, og ja, Mjelde må selvsagt gå.


Hva mener jeg nå? Vel, er jo blitt vant med tanken. Likevel, jeg mener det skal godt gjøres å lede laget til dårligere enn en sjette plass. I tillegg synes det for meg som han ikke er autoritær nok til å lede våre lederspillere. Har åpenlyst sett MA og PS skrike Mjelde rett oppå i ansiktet. Noen sett det blitt gjort med Eggen? Nordlie? Ferguson? Ja, noen sett det blitt gjort med Tennfjord eller Teitur?

Snakker vi fotballstil er det ingen som overgår Brann på sitt beste, i mine øyne. LSK. RBK, FFK og kanskje aller mest Start kampene var himmelsk.
Felles for disse er at de ble spilt i Bergen. De fleste av bortekampene er blitt vist på fjernsyn, slik at vanlige Brannsupportete kan se hva de gjør utenbys. Ikke er jeg noen taktiker, men har sett på hvordan Brann virker totalt impotent på bortebane. Dette er Mjeldes ansvar. I allefall skulle han i løpet av sesongen klart å rette på dette.

For å konkludere synes jeg at Mjelde har skuffet. Bør han skiftes ut uansett? NEi. Bør han skiftes ut for en merittert trener med den rette Brann/Bergens- personligheten? Ja.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

DrMeland

Quote from: "jegløh"
For å konkludere synes jeg at Mjelde har skuffet. Bør han skiftes ut uansett? NEi. Bør han skiftes ut for en merittert trener med den rette Brann/Bergens- personligheten? Ja.

Så hvem er denne "meritterte treneren med den rette Brann/Bergens- personligheten"? Jeg har mange ganger bedt folk som vil fjerne Mjelde å komme opp med noen navn. Hvem kommer de med?

Hans Backe, Jørn Andersen og Knut T. Eggen!? Herregud! Og disse skal gjøre alt så mye bedre? Trenere som aldri har utrettet noenting? Og så kommer det iblandt et geni som sier "Tom Nordlie"! Jadda! Etter en sesong (av 10) med suksess så skal vi altså bla opp millioner av kroner for å få en trener som ikke er bedre enn den vi har.

Jeg er åpen for å fjerne Mjelde jegløh, men da får du hoste opp noen kandidater som faktisk har både CV og pokaler på peishyllen, og som vi vet vil gjøre enn bedre jobb enn Mons'n! Hvem vil DU ha som ny trener?
rMeland

naitsirk

"Hva mener jeg nå? Vel, er jo blitt vant med tanken. Likevel, jeg mener det skal godt gjøres å lede laget til dårligere enn en sjette plass. I tillegg synes det for meg som han ikke er autoritær nok til å lede våre lederspillere. Har åpenlyst sett MA og PS skrike Mjelde rett oppå i ansiktet. Noen sett det blitt gjort med Eggen? Nordlie? Ferguson? Ja, noen sett det blitt gjort med Tennfjord eller Teitur? "

har vel høyrt om nokon eksempel på det ja. Forsvant vel eit par stk under tennfjord og teitur pga uenigheter.
ferguson har vore i klinsj med fleire utd spelara.

eg hadde ihvertfall ikkje likt om andresen og scharner hadde reist frå brann pga konflikter med mjelde.

jegløh

Quote from: "DrMeland"
Quote from: "jegløh"
For å konkludere synes jeg at Mjelde har skuffet. Bør han skiftes ut uansett? NEi. Bør han skiftes ut for en merittert trener med den rette Brann/Bergens- personligheten? Ja.

Så hvem er denne "meritterte treneren med den rette Brann/Bergens- personligheten"? Jeg har mange ganger bedt folk som vil fjerne Mjelde å komme opp med noen navn. Hvem kommer de med?

Hans Backe, Jørn Andersen og Knut T. Eggen!? Herregud! Og disse skal gjøre alt så mye bedre? Trenere som aldri har utrettet noenting? Og så kommer det iblandt et geni som sier "Tom Nordlie"! Jadda! Etter en sesong (av 10) med suksess så skal vi altså bla opp millioner av kroner for å få en trener som ikke er bedre enn den vi har.

Jeg er åpen for å fjerne Mjelde jegløh, men da får du hoste opp noen kandidater som faktisk har både CV og pokaler på peishyllen, og som vi vet vil gjøre enn bedre jobb enn Mons'n! Hvem vil DU ha som ny trener?


Vet ikke alternativ, derfor er jeg ikke kategorisk på å fjerne ham. Synes bare han har sviktet som følge av sjetteplass. Hva synes du om det?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

jegløh

Quote from: "naitsirk""Hva mener jeg nå? Vel, er jo blitt vant med tanken. Likevel, jeg mener det skal godt gjøres å lede laget til dårligere enn en sjette plass. I tillegg synes det for meg som han ikke er autoritær nok til å lede våre lederspillere. Har åpenlyst sett MA og PS skrike Mjelde rett oppå i ansiktet. Noen sett det blitt gjort med Eggen? Nordlie? Ferguson? Ja, noen sett det blitt gjort med Tennfjord eller Teitur? "

har vel høyrt om nokon eksempel på det ja. Forsvant vel eit par stk under tennfjord og teitur pga uenigheter.
ferguson har vore i klinsj med fleire utd spelara.

eg hadde ihvertfall ikkje likt om andresen og scharner hadde reist frå brann pga konflikter med mjelde.


Du har misrorstått innlegget mitt totalt. Det er jo ikke snakk om å være uenig med spillere. Selvfølgelig er Eggen og Ferguson uenig med spillere. Poenget er at når ledertyper kritiserer åpenlyst treneren underminer det treneren. Spillere hadde aldri våget å hudflette Nils Arne Eggen på banen.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Så lenge 6. plassen faktisk kan forklares så ser jeg ikke den store dramatikken i plasseringen. Det er hendelser utenfor trenerens kontroll som har styrt poengfangsten denne høsten. Hva hadde en Cipot betydd? Hva om Ludvigsen ikke hadde vridd kneet på "siste" trening før overgangen? Hva om Fakiri faktisk hadde valgt å returnere til Brann? En skadefri Andresen etter ferien? Ett system som sparker mennesker for å ha vært uheldige har ingenting i 2005 år gjør. Like lite som diktatoriske ledere.

jegløh

Tror du ikke at alle lag i Tippeligaen føler de har vært uheldige med skader, spillere som ikke kom, spillere som gikk osv?

Dessuten både TFL og HEF var jo ikke iberegnet da vi drømte i vinter. Hvis Mjelde hadde sagt før sesongen at han ikke så noe dramatikk i å komme på 6.plass hadde det blitt liv.

Men, igjen sier jeg at om jeg er misfornøyd med MIM, ser jeg ingen åpenbare kandidater til å overta.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Go Up