• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Spark Mjelde naa!

Started by runarnormann, October 02, 2005, 12:24:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

DrMeland

Quote from: "jegløh"Vet ikke alternativ, derfor er jeg ikke kategorisk på å fjerne ham. Synes bare han har sviktet som følge av sjetteplass. Hva synes du om det?
rMeland

TERD

Quote from: "Xminator"Så lenge 6. plassen faktisk kan forklares så ser jeg ikke den store dramatikken i plasseringen. Det er hendelser utenfor trenerens kontroll som har styrt poengfangsten denne høsten. Hva hadde en Cipot betydd? Hva om Ludvigsen ikke hadde vridd kneet på "siste" trening før overgangen? Hva om Fakiri faktisk hadde valgt å returnere til Brann? En skadefri Andresen etter ferien? Ett system som sparker mennesker for å ha vært uheldige har ingenting i 2005 år gjør. Like lite som diktatoriske ledere.

Vel X, for en gangs skyld er jeg enig i det du sier. Tingene du nevner over ligger utenfor trenerens kontroll. Likevel vektlegger jeg andre ting når jeg mener at Mjelde bør trekke seg. De viktigste er.
- I løpet av sine år har Mjelde fortsatt ikke satt sitt preg på spillet, og det eksisterer få eller ingen offensive spillemønstre, noe spillerne selv har klaget på. Når Mjelde på toppen av det hele sier at det ikke har vært tid til å innarbeide slike mønstre, lurer jeg på hva de bruker tiden sin til.
- I alt for mange kamper er vi kommet bakpå fordi spillerne virker late og uengasjerte; motivasjon er nok ikke Mjeldes sterkeste side.
- Taktisk har laget/Mjelde virket dårlig forberedt for mange ganger, jmf f.eks Glimt-kampen på stadion i år, og inntil nylig har vi ikke klart å snu kamper der vi ligger under, noe som kan være et tegn på en manglende plan-b
- For mange ganger har Mjelde uttalt "vi er ikke lojale mot det vi var enige om på forhånd". Det holder ikke, og kan tyde på at Mjelde ikke har gjennomslagskraften som trengs i en toppklubb med mange sterke personligheter.
Se det, en saklig uenighet. Kanskje den første i denne tråden?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Tom C

Quote from: "jegløh"Tror du ikke at alle lag i Tippeligaen føler de har vært uheldige med skader, spillere som ikke kom, spillere som gikk osv?

Dessuten både TFL og HEF var jo ikke iberegnet da vi drømte i vinter. Hvis Mjelde hadde sagt før sesongen at han ikke så noe dramatikk i å komme på 6.plass hadde det blitt liv.

Men, igjen sier jeg at om jeg er misfornøyd med MIM, ser jeg ingen åpenbare kandidater til å overta.


HEF? Hvem er det? Hva mener du dessuten med at om Mjelde hadde spådd 6 plass hadde det blitt liv?? Han spådde ikke sjette plass. Hvorfor skulle han det? Han hadde et godt lag inkl Kvisvik og stort sett skadefrie folk å velge mellom. Nå holdt jo ikke denne situasjonen seg ut hele sesongen som du har fått med deg. Hva kunne Mjelde gjort med det mener du? Hvis du er misfornøyd med Mjelde pga av de tingene du nevner over, må du jo ha en fasit på hva han skulle gjort annerledes...

Kanskje du kan være en god kandidat? Du er jo ihvertfall lokal, har en uovertruffen evne til å se alle de taktiske feilvalgene Mjelde gjør, og du akspterer heller ikke at noen sier deg imot, såvidt jeg har fått med meg...
Aldri mer Obos....

jegløh

Quote from: "Tom C"
Quote from: "jegløh"Tror du ikke at alle lag i Tippeligaen føler de har vært uheldige med skader, spillere som ikke kom, spillere som gikk osv?

Dessuten både TFL og HEF var jo ikke iberegnet da vi drømte i vinter. Hvis Mjelde hadde sagt før sesongen at han ikke så noe dramatikk i å komme på 6.plass hadde det blitt liv.

Men, igjen sier jeg at om jeg er misfornøyd med MIM, ser jeg ingen åpenbare kandidater til å overta.


HEF? Hvem er det? Hva mener du dessuten med at om Mjelde hadde spådd 6 plass hadde det blitt liv?? Han spådde ikke sjette plass. Hvorfor skulle han det? Han hadde et godt lag inkl Kvisvik og stort sett skadefrie folk å velge mellom. Nå holdt jo ikke denne situasjonen seg ut hele sesongen som du har fått med deg. Hva kunne Mjelde gjort med det mener du? Hvis du er misfornøyd med Mjelde pga av de tingene du nevner over, må du jo ha en fasit på hva han skulle gjort annerledes...

Kanskje du kan være en god kandidat? Du er jo ihvertfall lokal, har en uovertruffen evne til å se alle de taktiske feilvalgene Mjelde gjør, og du akspterer heller ikke at noen sier deg imot, såvidt jeg har fått med meg...
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Tom C

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "jegløh"Tror du ikke at alle lag i Tippeligaen føler de har vært uheldige med skader, spillere som ikke kom, spillere som gikk osv?

Dessuten både TFL og HEF var jo ikke iberegnet da vi drømte i vinter. Hvis Mjelde hadde sagt før sesongen at han ikke så noe dramatikk i å komme på 6.plass hadde det blitt liv.

Men, igjen sier jeg at om jeg er misfornøyd med MIM, ser jeg ingen åpenbare kandidater til å overta.


HEF? Hvem er det? Hva mener du dessuten med at om Mjelde hadde spådd 6 plass hadde det blitt liv?? Han spådde ikke sjette plass. Hvorfor skulle han det? Han hadde et godt lag inkl Kvisvik og stort sett skadefrie folk å velge mellom. Nå holdt jo ikke denne situasjonen seg ut hele sesongen som du har fått med deg. Hva kunne Mjelde gjort med det mener du? Hvis du er misfornøyd med Mjelde pga av de tingene du nevner over, må du jo ha en fasit på hva han skulle gjort annerledes...

Kanskje du kan være en god kandidat? Du er jo ihvertfall lokal, har en uovertruffen evne til å se alle de taktiske feilvalgene Mjelde gjør, og du akspterer heller ikke at noen sier deg imot, såvidt jeg har fått med meg...
Aldri mer Obos....

naitsirk

spelemønsteret til mjelde har i lengre tid vore basert på kantprestasjoner.
når kvisvik forsvant hadde me ingen god kant igjen.
når huseklepp kom og viste vilje til å utfordra har brann produsert bøttevis med sjanser mot alle lag. berre ineffektivitet har hindra oss frå mange mål.

her er eit spørsmål til alle som forguder nordli og rekdal og meiner at mjelde e heilt rævva:
ka spelemønster har start og vif?

me ser ihvertfall no at flaksen til vif e forsvunne og dermed uteblir resultata.
start har ikkje hatt same flaksen siste kvarteret+ at brann produserer minst lika mange sjanser som topplaga.
kritiser heller winters, sæternes, bigmac,walde.......

ostraume

Tom C: Uten å ta stilling til Mjelde sin posisjon så tror eg du misforstår et par av poengene til Jegløh.

1) HEF er ikke relevant. Dette er Jegløh sitt poeng, X burde ikke trekke frem HEF i det hele tatt. Der er Jegløh og Tom C altså enige.

2) Dette handler om målsetting før sesongen. Hva ville du tenkt på Mjelde sa i februar: "6. plass høres rimelig ut" Du ville, i likhet med resten her inne, lurt på kor defensiv det er mulig å være. Poenget er at en 6. plass i år er langt unna det vi forventet oss i Februar. (og Mai)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

TERD

Quote from: "naitsirk"spelemønsteret til mjelde har i lengre tid vore basert på kantprestasjoner.

Dette er feil. Offensivt har Mjelde eksplisitt uttalt at det er den individuelle friheten til hver enkelt spiller som avgjør hvordan angrepsspillet er.

De dagene de individuelle spillerne ikke er i slag, faller teorien gjennom, og slike dager har det vært mange av.

Quote from: "naitsirk"
ka spelemønster har start og vif?

Offensivt baserer jo VIF seg litt på det samme som Brann, ingen spesielle mønster, men individuell frihet. Dette høster Rekdal nå stor kritikk for.

Hva angår Start, så er jo de blant de lagene som har en åpenbar plan med sitt spill. Knalltøff i duellene, hindre at motspiller får tid, særlig i midtbaneleddet, kjappe overganger, spill i bakrom og kraftig oppflytting av spillere når de har trykk på motsanderen. Dette kan da ikke ha gått deg hus forbi, naitsirk?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Norske lag = Spark ballen opp i/bak motstanders forsvar og håpe på at midtbanen vinner ballen høyt på banen.

Brann er unntaket og takk for det.

jegløh

Quote from: "Tom C"Gud du er irriterende!

Sutretryner kaller de sånne der jeg kommer fra.


Første gang jeg er blitt kalt Gud.
Orker ikke være aggressiv idag, spesiellt ikke overfor en lettvekter som deg. Skjønner godt at de kaller folk der du kommer fra for Sutretryner.

Har prøvd å forklare tidligere. Gidder ikke igjen.
Det er en fin dag. Ikke vær bitter.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

naitsirk

Er forsåvidt enig med deg i at individet står sterkare hos mjelde enn nordli.
men brann har etter mine auge ein plan over spelet sitt.
på heimabane så kjøre dei på med høg aggresivitet og gjennombruddshissighet, mens på bortbane så blir det meir kontringsfotball.
brann er definitivt ikkje det beste kollektive i tl og når dette fungerer så kjem brann til å bli utrulig vanskelige å slå.

når miller og andresen koser litt mindre med ballen blir brann norges svar på chelsea:)

TERD

Quote from: "naitsirk"brann er definitivt ikkje det beste kollektive i tl og når dette fungerer så kjem brann til å bli utrulig vanskelige å slå.

Helt enig med deg, og da vi på mange måter ved det som etter min mening er problemets kjerne. Mjelde har uttalt at hans stil er den individuelle frihet, noe jeg mener er feil. Det er en grunnleggende uenighet, og derfor mener jeg at Mjelde ikke er rett mann.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Tom C

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Tom C"Gud du er irriterende!

Sutretryner kaller de sånne der jeg kommer fra.


Første gang jeg er blitt kalt Gud.
Orker ikke være aggressiv idag, spesiellt ikke overfor en lettvekter som deg. Skjønner godt at de kaller folk der du kommer fra for Sutretryner.

Har prøvd å forklare tidligere. Gidder ikke igjen.
Det er en fin dag. Ikke vær bitter.


Tror du at du vinner en diskusjon ved å vri og vende på det jeg skriver?

Er verken bitter eller sur, men jeg prøver bare å svare på noen av de påstandene du kommer med.

Men jeg antar at du i bunn og grunn ser mine poeng siden du har gitt opp å "forklare" som du kaller det.

Jeg slår meg til ro med at jeg er en person som kritiserer ting hvis jeg mener at noe skulle vært gjort annerledes, mens du er en person som bare kritiserer.

Sier vel egentlig alt at du etter tre kamper påstod at det måtte være slutt på immuniteten til Huseklepp og at han snarest burde innfinne seg på benken. I rest my case.
Aldri mer Obos....

naitsirk

ja, og når enkelt spelara forsvinn med skade eller skifter klubb so funker ikkje spelet.
brann speler ein ambisiøs fotball der feil er fatale.kanskje dumt, men utrulig morsomt å sjå på når det funker.

jegløh

Quote from: "naitsirk"ja, og når enkelt spelara forsvinn med skade eller skifter klubb so funker ikkje spelet.
brann speler ein ambisiøs fotball der feil er fatale.kanskje dumt, men utrulig morsomt å sjå på når det funker.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"
Quote from: "naitsirk"ja, og når enkelt spelara forsvinn med skade eller skifter klubb so funker ikkje spelet.
brann speler ein ambisiøs fotball der feil er fatale.kanskje dumt, men utrulig morsomt å sjå på når det funker.


Nå må du huske på at kaos skaper kreativitet. Dette er jo MIM sin taktikk, plukker ut de 11 beste spillerne, noe som er en veldig lett jobb når alle er skadefrie. Og sender de utpå så de kan leke seg, dette går ofte bra på hjemmebane.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

oddewo

ddewo Mitt hjerte står i BRANN
Hvor står ditt???

Motyka

Quote from: "oddewo"


TAKK! Du har overbevist meg med dine slagkraftige argumenter, nå har jeg skiftet side i denne saken.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Candyman

Quote from: "oddewo"Dø for Brann

Du om det, jeg skal på stadda, heie og se kamp.
Quote from: "oddewo"

Kommer jo an på hvordan konen ser ut da...

Lykke til videre...
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

jegløh

Quote from: "oddewo"


Mye rasjonellt i fremleggelsen her, oddewo. Spesiellt poenget vedr prestefruen gir grunn til refleksjon.
Poesien og takten er óg sentralt i de kamuflerte meldingene dine.

Forresten, er ikke du på SFO nå når det er høstferie?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

casper89

mjelde gjør en god figur!! Behold han i hvert fall 1 år til....

KEA

Applaus til oddewo for et av de beste utsagnene her på lenge:

Quote from: "oddewo"

Jeg lo i hvert fall godt! Og så mye testosteron som er i omløp her tror jeg ganske sikkert at det er mange som kunne tenkt seg en omgang med prestekonen.... hele settingen tyder jo på at hun er bra!

Og å slenge dritt om en som bærer Branndrakt er absolutt verst, omtrent uansett hva du sammenlikner med.

jegløh

Quote from: "KEA"Og å slenge dritt om en som bærer Branndrakt er absolutt verst, omtrent uansett hva du sammenlikner med.


Regner med KEA er useriøs, men frykter oddewo er en slik en. Når er det egentlig du har tenkt å dø for Brann, da Oddewo?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

For å vri debatten tilbake til tema her...
Hvis om atte Mjelde en gang går/blir sparket burde Brann sett litt nærmere på Stig Inge Bjørnebye. I fjor høst hørte jeg et foredrag fra fyren og ble meget imponert over holdningene og tankene hans rundt fotballen. En meget kunnskapsrik type som kom veldig langt med et begrenset talent fordi han satte seg hårete mål og oppnådde de ved hardt og målrettet arbeid.

Ville bare nevne det siden han visstnok har en klubbtrener i magen...
http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=87026
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Nixon"For å vri debatten tilbake til tema her...
Hvis om atte Mjelde en gang går/blir sparket burde Brann sett litt nærmere på Stig Inge Bjørnebye.


Aaaaaaaaaaaaaggggggghhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"Aaaaaaaaaaaaaggggggghhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!


Alltid flott med velbegrunnede og velformulerte innlegg...

Hvis vi ser vekk fra trynefaktoren: Har du noe imot Bjørnebye sine fotballfaglige kunnskaper og sosiale intelligens? For hvis du har så mye imot fyren bør du også ha noe å komme med!
Rød makt på Hansa

viks

For meg så står SIB for alt jeg forbinder med "Drillo fotball" og som heldigvis er en saga blott (nesten hvertfall) i det ganske land).

Selvsagt kan jeg ta feil, mannen har jo tross alt ti år bak seg i PL, men likevel er det noe som sier meg at han ikke helt er i besittelse av det fotballhodet som feks Rekdal og Solbakken er.

Understreker at dette er et subjektivt og overfladisk inntrykk, men likefult min betraktning.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

He he, nå er det vel ikke Bjørnebye sin feil at han ble mannen som måtte slå den berømte Flo-pasningen.

For man må jo huske på at han i en periode spilte fast på midtbanen (venstre kant) på et meget småspillende Liverpool-lag med John Barnes i spissen. Og ellers mye venstreback i et forsvar der man spilte seg ut. Ikke mye Drillo-fotball der altså!

Uansett. Han gjorde i alle fall et godt inntrykk med sine holdninger og tanker. Og jeg sier jo bare at Brann bør ha han i tankene. Er jo litt farlig å hele tiden avfeie slikt med et skuldertrekk uten å sjekke ut mulighetene, man kan jo gå glipp av noe stort...
Rød makt på Hansa

naitsirk

"Selvsagt kan jeg ta feil, mannen har jo tross alt ti år bak seg i PL, men likevel er det noe som sier meg at han ikke helt er i besittelse av det fotballhodet som feks Rekdal og Solbakken er. "

ja ja, deg om da.
rekdal og solbakken e vel ikkje akkurat i vinden for tida. og om vif ikkje tar gullet i år so kan vel rekdal karakteriserast som ein fiasko trenar.på lik linje med per roar hansen.

jegløh

For meg fortoner han seg 100% som en nikkedukke for Hareide.
Intervjuer han gir er 100% klisjèer og selvfølgeligheter.
Orker ikke den mannen!!!
Skulle godt gjøres å finne mindre passende kandidat.

Heller Ivar Hoff eller Tony Knapp tilbake.


Aaaaaaaaaaagggghhhhhhhhhh!!!!!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"For meg fortoner han seg 100% som en nikkedukke for Hareide.
Intervjuer han gir er 100% klisjèer og selvfølgeligheter.
Orker ikke den mannen!!!
Skulle godt gjøres å finne mindre passende kandidat.

Heller Ivar Hoff eller Tony Knapp tilbake.


Aaaaaaaaaaagggghhhhhhhhhh!!!!!


Sånn ja. Det var jo ikke så vanskelig!:)

Men er selvsagt uenig...
Rød makt på Hansa

Xminator

perfekt erstatter for Steffensen altså :) Brann - stein på stein og (har fulgt for lite med landslaget til å ha fått med meg klisjeene til Bjørneby)

BrannFa(e)n

rannfasiten

Xminator

LSK hadde 72% uttelling i den kampen mann. Du kan ikke forsvare deg mot slikt. Bare for å illustrere hvor sykt det er så hadde Brann scoret 104 mål med tilsvarende effektivitet denne sesongen. Eller for den del vunnet årets LSK oppgjør med 8-2 (no vi strengt tatt gjorde med tanke på dommerens blåserier). Det "riktige" resutatet etter sjanser i fjor burde jo vært 8-5 til Brann.

For din egen del får vi jo håpe at Mjelde ikke fører Brann til gull i 2006. Om Cupgull, bronse og RL fikk deg til å hate Mjelde blir du jo egentlig en ganske farlig mann.

jegløh

Veldig godt skrevet, Brannfa(e)n. Du vet at folk med vårt syn blir kalt saueflokk og disipler av Knut Langeland av alle individualistene her inne.
Normalt gidder jeg ikke lese slike lange innlegg, men gjorde det denne gangen.

Jeg er som de fleste vet av lignende oppfatning av Mjeldes grad av suksess. Men vi kan klage så mye vi vil, men vi må stille spørsmålet: Får vi helt sikkert en bedre trener før sesongforberedelsene 2006 hvis Mjelde sparkes nå?

Jeg vet ikke, og det uroer meg.
Av alle realistiske norske er faktisk Knut Torbjørn Eggen den jeg helst vil ha, noe som er langt fra ideelt.

Muligens utlendinger, men ingen jeg vet om.

Hvis et godt alternativ dukker opp mener jeg Mjelde bør fjernes.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Toa

Jeg regner med du ikke feiret dette cup-gullet, BrannFa(e)n, for det skulle jo liksom bare mangle at vi fikk det...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

BrannFa(e)n

Quote from: "Xminator"LSK hadde 72% uttelling i den kampen mann. Du kan ikke forsvare deg mot slikt.


Bra at du fremhever poenget mitt. Hadde Brann trent på dødball, så hadde LSK kanskje bare hatt 20% uttelling. Men som vi vet, så trente ikke Brann på dødball i 2004, og derfor endte det med kollaps mot hele Norges dødball-lag. Det var slik det måtte ende når Brann ikke trener på dødball.



Quote from: "Xminator"
Bare for å illustrere hvor sykt det er så hadde Brann scoret 104 mål med tilsvarende effektivitet denne sesongen.
Ja, så sykt er det. Det er derfor Brann skal øve på dødball slik at de forhindrer at slike blemmer som mot LSK skjer, og slik at Brann også kan score på dødball.

Quote from: "Xminator"Eller for den del vunnet årets LSK oppgjør med 8-2 (no vi strengt tatt gjorde med tanke på dommerens blåserier). Det "riktige" resutatet etter sjanser i fjor burde jo vært 8-5 til Brann.


Det der er bare bullshit og babbel. Her er det du som gjør deg vrang. Les hele innlegget mitt en gang til så forstår du hva jeg er ute etter: Nemlig trygghet på dødball imot slik at LSK aldri får 72% effektivitet, og  effektivitet fremover, noe vi strengt tatt ikke har hatt så mye av på dødball fremover de siste årene.

Quote from: "Xminator"
For din egen del får vi jo håpe at Mjelde ikke fører Brann til gull i 2006. Om Cupgull, bronse og RL fikk deg til å hate Mjelde blir du jo egentlig en ganske farlig mann.


For min del håper jeg at Mjelde ikke er å finne på sidelinjen i 2006, for med han som trener kommer Brann aldri til å bli et storlag.

Det kommer forøvrig mest sansynlig en update i kveld også hvor jeg kommer med enda et langt innlegg.
rannfasiten

naitsirk

Flott Brannfa(e)n.
då kan du kanskje og laga ein liten statistikk som viser kven som er mest effektiv i tl. og samtidig kva lag som produserer flest sjanser!

om eg ikkje tar heilt feil so bruker brann ca 6-7 sjanser for å scora eit mål.

ja her må mjelde ta all skuld og winters,sæternes og dylan bør skrytast opp i skyene.
e jo litt morsomt at heile stadion synger "sæternes scorer mål, scorer mål...." kvar gong han bommer på ein sjanse.

men tilbake til innlegget ditt. eg e heilt enig med deg at brann fekk ein heldig bronse og lett cupgull i fjor, men uansett so fekk me da.
brann har blitt vesentlig betre på dødball i år, eg har ikkje tall på antall mål imot eller for, sjølv om miller og andresen finn på altmulig varianter.

men uansett,mjelde e ein betre trenar enn oppskrytte rekdal

BrannFa(e)n

Naitsirk: Hva prøver du å oppnå? Har jeg feil et sted? Brann sløser mye, ja, det vet alle. Det er en kombinasjon av Mjeldes udugelighet (aldri noe trening på dødball, igjen: Hadde Brann trent på dødball hadde effektiviteten vært bedre) og Winters' og Sæternes' udyktighet.

Det med Store Stå tenkte jeg at jeg skulle ta opp i eget emne om ikke så mange dagene.
rannfasiten

Motyka

Quote from: "BrannFa(e)n"Naitsirk: Hva prøver du å oppnå? Har jeg feil et sted? Brann sløser mye, ja, det vet alle. Det er en kombinasjon av Mjeldes udugelighet (aldri noe trening på dødball, igjen: Hadde Brann trent på dødball hadde effektiviteten vært bedre) og Winters' og Sæternes' udyktighet.

Det med Store Stå tenkte jeg at jeg skulle ta opp i eget emne om ikke så mange dagene.


Veldig enig i det lange innlegget ditt, men må det neste bli like langt?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

BrannFa(e)n: ingen har vel rett eller gale.
brann blir ikkje meir effektive framfor mål om ein trenar dødball.
du har vel kanskje høyrt om van Nistelrooy?utrulig effektiv innanfor 16 meter, men flesteparten av måla hans kjem ikkje på corner eller dødball.

sæternes og winters treng ein del sjansar før dei scorer og då blir da feil for meg å skulda på mjelde. mjelde har feil, men da har både du og eg og.

Motyka

Quote from: "naitsirk"BrannFa(e)n: ingen har vel rett eller gale.
brann blir ikkje meir effektive framfor mål om ein trenar dødball.
du har vel kanskje høyrt om van Nistelrooy?utrulig effektiv innanfor 16 meter, men flesteparten av måla hans kjem ikkje på corner eller dødball.

sæternes og winters treng ein del sjansar før dei scorer og då blir da feil for meg å skulda på mjelde. mjelde har feil, men da har både du og eg og.


Gir ikke mye mening dette innlegget her, klart de kan bli mere effektive om de trener på dødball, kort corner har de jo scoret en rekke mål på i år.
Dette med Mjelde feil og både du og eg og, forstod jeg ikke helt...
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

då må du forklara meg korleis dødball trening hjelper på effektiviteten framfor mål.
Scenario 1:Winters kjem åleina med keeper, runder han, men setter ballen over.
Scenario 2:Scharner får ballen på midten og fosser framover mot mål.fyrer av eit skudd som går over hansa.

her hadde nok litt dødballstrening gjort susen!

"Dette med Mjelde feil og både du og eg og, forstod jeg ikke helt..."

tips: ingen mennesker e perfekte.skjønna du no.

mjelde har sine feil, du har dine.
mjelde har ihvertfall vist at dødballstrening kan han.

jegløh

Quote from: "naitsirk""Dette med Mjelde feil og både du og eg og, forstod jeg ikke helt..."


Denne setningen er glimrende. Glimrende.
Ser for meg tankerekkefølgen da ordene "Dette med Mjelde feil og du og eg og, forsto jeg ikke helt". Veldig bra.

Nevnte jeg forresten at jeg synes setningen var glimrende.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"
Quote from: "naitsirk""Dette med Mjelde feil og både du og eg og, forstod jeg ikke helt..."


Denne setningen er glimrende. Glimrende.
Ser for meg tankerekkefølgen da ordene "Dette med Mjelde feil og du og eg og, forsto jeg ikke helt". Veldig bra.

Nevnte jeg forresten at jeg synes setningen var glimrende.


Hvordan så du for deg tankerekken da? For jeg forstod svært så lite.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

naitsirk

ikkje sikkert du tok kurset: korleis skriva i koder

TERD

Quote from: "naitsirk"då må du forklara meg korleis dødball trening hjelper på effektiviteten framfor mål.
Scenario 1:Winters kjem åleina med keeper, runder han, men setter ballen over.
Scenario 2:Scharner får ballen på midten og fosser framover mot mål.fyrer av eit skudd som går over hansa.

Er du litt tett, eller er det bare for å kverulere? Ingen av scenarioene du nevner er jo dødball.

Dødballtrening gjør jo selvfølgelig ikke Winters mer effektiv alene med keeper, men det kan du vel ikke ha unngått å forstå?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

naitsirk


TERD

Det blir gjerne en salig røre når du skriver innlegg her. Av og til lurer jeg på om du egentlig vet hva du selv mener. Kanskje dersom du skrev litt mer korrekt, hadde vi forstått hva tror du prøver å si.

Uansett, hva diskusjonen handler om er jo egentlig irrelevant all den tid du harselerer over effekten av dødballtrening på ikke-dødballrelaterte situasjoner.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

naitsirk

då beklager eg på sterkaste at du ikkje forstår kva eg meiner.
kanskje nynorsk ikkje e di sterkaste sida.

uansett so prøve eg å få fram at mjelde ikkje kan lastast for alt denne sesongen.
spelarane må ta noko på si kappa,  deriblant soma,winters,scharner, sæternes, hanstveit og andresen.

når soma og miller sjølv går ut i media og seier at dei ikkje fulgte opplegget til trenaren, bør da ringa ei bjella.

Go Up