• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ikke verdens undergang!

Started by Mr_Soma, September 29, 2005, 19:10:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Så var vi ute av Europa.
Men helt alvorlig folkens - det var for godt til å være sant.
Lokomotiv Moskva,ett av flaggskipene i russisk serie.
De vinner (ufjortjent vil noen si) 2-1 her i Bergen - og det virket som om Brann i utgangspunktet kunne spare seg for reisen til stormakten.

Men her får de den værst tenkelige starten, Opdal blir utvist,strengt dømt synes nå jeg.

Thorbjørnsen kommer inn,redder straffen kontant. Og Brann scorer atpåtil 2 mål, å stod med en fot i ett evnt gruppespill forran 36 000 gale russere på tribunen

Mange setter sine tvil på Mjeldes taktiske evner, men jeg synes han gjør rett i å kjøre frem folk før evnt ekstraomganger, i håp om å få det tredje målet og dermed knuse Lokomotivets ønske om avansement.

Men det jeg reagerer på er at han tar inn Walde som jeg mener har vært ubrukelig de gangene han har fått sjansen.
Det ble en slitekamp, og vi hadde trengt Dylans fysikk i sluttminuttene.

Nå blir vel diskusjonene med at

- Mjelde må gå
- Sesongen har vært totalt mislykket (noe jeg er helt enig i )
- Sanne er håpløs

Men seriøst, vi skal være stolte av det Brann presterte idag.
Uten Andresen,Sæternes bl.a

Ingen forventet seier, noe det heller ikke ble.
Det var til og med de som mente at mål var håpløst.

Som Mjelde sikkert kommer til å si nå etter kampen :

- Vi får ta det positive fra denne kampen med oss i de neste kampene i Tippeligaen.


Takk!

- Soma

Rasmus_brann

Bra innlegg Mr.Soma.. Veldig, veldig enig...
Typisk at det blir en stoooor diskusjon om mjeldes avgang etter dette... Som alle andre tap...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Mr_Soma

Alt tatt i betraktning så mener jeg at Brann skal kunne reise stolte hjem fra Russland - selv om det ble med ett knepent tap.

Thorbjørnsen spilte vistnok bra som han alltid har gjort nå han har fått sjansen,utenom en feil som førte til ett mål.

Men at folk skal begynne å syte og klage over dette her synes jeg blir helt feil.

Det er lov å være skuffet,for all del!

- Men å legge skylden på Mjelde,Sanne,Opdal ect er ikke lov idag!

Tom C

Kjenner jeg Mac'en rett var han nok så sliten at han neppe var oppe i noe mer enn lett jogg på slutten. Er ikke mye vits i å ha han utpå der da...
Aldri mer Obos....

Motyka

Quote from: "Mr_Soma"Alt tatt i betraktning så mener jeg at Brann skal kunne reise stolte hjem fra Russland - selv om det ble med ett knepent tap.

Thorbjørnsen spilte vistnok bra som han alltid har gjort nå han har fått sjansen,utenom en feil som førte til ett mål.

Men at folk skal begynne å syte og klage over dette her synes jeg blir helt feil.

Det er lov å være skuffet,for all del!

- Men å legge skylden på Mjelde,Sanne,Opdal ect er ikke lov idag!


Noen som gidder å forklare meg hvorfor dere trekker inn Sanne nå? Såvidt jeg har forstått så ledet vi så lenge han var på banen. Han har vist stor formstigning i siste kamper og fortjener ros for det. Men ser at dere slenger han med på potensielle syndebukker av gammel vane.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Mr_Soma

Det var kun for å sette ting litt på spissen.
For det er de 3 personene som er en gjenganger i diskusjonene når det ikke går Brann's vei.

Har ikke sagt at Sanne var udugelig idag, ei heller at Mjelde bør sparkes eller at Opdal ikke duger.

Ingen skal få skylden for tapet idag, er bare det jeg vil frem til.

U see?

Lurkin

Litt småstolt. Uten utvisningen og Scharner-skaden i Bergen så kunne vi nesten slått ut Moskva - som jeg har penger på når det gjelder UEFA-cup tittelen.
Berømte Brann fra Bergen

DJ_ADG

helt sykr kor spendene denne UEFA-cup runden var. Eg stolt over gode reultater mot russiske serielederene. Men en sånn spendene kamå é ikkje godt på hjertet.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Mr_Soma

Det som ikke må skje nå er at russerne ble imponert over Scharner,Soma ect og kjøper han for noen billige rubler.

Men russisk fotball er vel ikke særlig attraktivt for familiemannen Soma og Scharner som til og med takker nei til Premier League.

Men om du Lurkin har satt penger på russerne så tror jeg du skal se langt etter gevinst om de ikke forbedrer seg kraftig.

Pass på Tromsø ;)

Knasen

Jeg er utrolig stolt over å være Brann suporter her i Oslo idag. syntes det var en utrolig spennende kamp. Nå fikk jeg bare lest om alt på Vg LIVE, men kunne ikke tro det når Brann gikk opp til 1-0. Og griner nesten over at det var nesten at de klarte det. Synes at Opdal må ta seg sammen. Hvis det er de unødvendige taklingene han pleier å ta så må han slutte med dem. Men mest så er jeg glad idag. Litt trist, men glad :D

Lurkin

Hehe. Som den fotballentusiasten jeg er så ser jeg en god del fotball. Og Lokomotiv er mye bedre enn CSKA som vant UEFA-cupen tidligere i år.

Og når Hellas vinner EM, og Liverpool snur en CL-finale med 0-3 mot Milan til pause så kan vel alt skje?
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Med skadefritt lag i to kamper hadde vi slått det laget der. Det er surt, men samtidig er man jo litt glad for at guttene jobber litt for klubben. Vi ble slått ut med æren i behold.

Vil også sende noen gratulasjoner til Tromsø og Viking!

Og så kan vi jo egentlig være dritglad for at vi ikke ble sendt ut på en så til de grader pinlig måte som det fjerde norske laget i UEFA-cupen... Der kan det sies å ha gjort skam på seg ...

KenFeltZ

Jeg er virkelig stolt over hva vi klarte mot Lokomotiv Moskva. Dette var en kamp som i utgangspunktet var David mot Goliat. Brann med skader på sentrale spillere og kjempet som løver i 90 min hvor 60 av de var med 10 mann. Bare det å score 2 mål med 10 mann mot Lokomotiv i Russland er en vanvittig prestasjon som jeg mistenker at endel av supporterene ikke helt begriper innholdet av. Lokomotiv er kanskje ikke ett navn som klinger så bra for de som ikke følger så godt med europeisk fotball men bli ikke overrasket om Lokomotiv går hen å vinner hele UEFA cupen. De siste årene de har vært med i Champions League så har de vært sett på som en liten outsider til tittelen der. Bare dette burde få øynene opp for den mest trangsynte av oss Brann supportere.

Vi rystet en av de bedre europeiske lagene med 10 mann og jeg er veldig stolt av å være Brann supporter. Etter å ha fulgt Brann tett i 10 år så har jeg ingen problem med å akseptere dette tapet. Brann presterte bedre enn de fleste, inkl. Mjelde, kunne forvente med de forutsetningene som lå til grunn. La oss gi Brann en kjempe velkomst på mandag når de entrer banen. Det har de virkelig fortjent...


KEA

Kanskje litt seint, men jeg fant en artig reportasjefilm (totalt ca. 15MB, 9 min. 50 sek.) i forbindelse med kampen mot Lokomotiv i Bergen på Lokomotivs hjemmesider, med diverse innslag fra Bergen og kampen, etter kampen og annonsering av gårsdagens kamp i Moskva. Den ligger på http://www.fclm.ru/?media/video/tv-vpered/A52EB97A75BA4421BDD87CD036B9AF57 under tittelen Кубок УЕФА. «Бранн» - «Локомотив» (nest øverst akkurat nå). Selv om man ikke forstår et ord russisk kan den være verd å kikke på (mye tull på siste tredjedelen, før annonsering av returkampen helt til slutt).

Go Up