• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Helstad

Started by hocey, September 28, 2005, 09:16:38 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

Kan sikkert være at dette temaet har blitt diskutert før, men hva var egentlig begrunnelsen for å hente Sæternes I stedet for Helstad når begge var ledige på markedet. Jeg skal være enige at de var ca like gode på det tidspunktet, men Sæternes er vel 3 år eldre enn Helstad noe som har ganske så stor betydning når en bruker såpass med penger. I tillegg er vel Helstad den beste spissen Brann har hatt på mange, mange år og med tanke på at han kjenner klubben vår er det vel et paradoks at en valgte å gå for Bengt.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nixon

Jeg har i et foredrag hørt Mjelde si at det var utenomsportslige grunner som gjorde at valget falt ned på Sæternes. Begge to er jo gode spisser (når de er skadefrie...), men Brann mente at Sæternes ville fungere best i spillergruppen.
Rød makt på Hansa

hocey

Trodde at Helstad var en grei gutt jeg, vet han var litt ute på byen i sin ungdom her i byen, men det var vel aldri noen skandaler der. Og Sæternes er vel ikke den personen som fungerer best i et kollektiv med sin mangel på interesse og uttalelser ala at han ikke fikk med seg noe på møte.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Nå er den Sæternes vi ser gjennom avisene en helt annen enn den Sæternes som de opplever til daglig i Brann.

Uansett to forskjellige spisstyper, og de kunne blitt en meget god angrepsduo. Ikke så spillende som Winters, men likevel har de utfyllende egenskaper. Ikke glem at Helstad var totalt utrent da han kom til RBK. Det kan jo også ha spilt inn.

jegløh

Quote from: "Xminator"Nå er den Sæternes vi ser gjennom avisene en helt annen enn den Sæternes som de opplever til daglig i Brann.

Uansett to forskjellige spisstyper, og de kunne blitt en meget god angrepsduo. Ikke så spillende som Winters, men likevel har de utfyllende egenskaper. Ikke glem at Helstad var totalt utrent da han kom til RBK. Det kan jo også ha spilt inn.


Helstad var jo ikke noe særlig da han kom til RBK. Mente da at Brann gjorde rett. Nå kan vel alle være enige om at det var feil.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nemesis

Forrige gang dette ble diskutert var det oppimot 100% enighet at vi hadde valgt riktig fyr....   Dette her blir etterpåklokskap....  På samme måte som at vi skulle tilbudt Solskjær kontrakt da han var på prøvespill i sin ungdom, og gjerne også Daniel Namskog da han var på prøvespill........:p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

De fleste av oss var vel egentlig overlykkelige over at vi i det hele tatt fikk en spiss. Det var jo tross alt lyn fra klar himmel og julekvelden på kjerringa på en gang.

AtroZ

En annen ting er at RBK fikk Helstad til halv pris iforhold til det brann ble tilbydt han for. Først kontaktet rbk Austria, og fikk ca samme pris som Brann. Så greide austria å kjøpe en ny spiss, og så kontaktet de rbk og tilbydde helstad til halv pris. Altså var sætrernes mye billigere å hente av de to prisene Brann fikk.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

viks

Hva er hensikten med denne diskussjonen, og en haug med andre diskusjoner på dette forumet??? Man kan vel sikkert diskutere hvorfor vi kjøpte Morten Pettersen midt på nittitallet og...

Skjønner meg ikke alltid på dere som poster inlegg på dette forumet. I militæret lærte vi en fin regel i forbindelse med snakking på samband: Tenk-trykk-tal. La meg forklare dette litt  mer inngående og relatere det til bataljonen dot no forumet:

TENK: hmm, jeg sitter og filosoferer over Brann relaterte saker, kan min mening om disse være relevant for almenheten, kan jeg argumentere for mitt synspunkt, eller er jeg en person som spyr ut eder og galle så godt som kan gjøres?

TRYKK: Du skriver et velfomrulert innlegg, uten og bruke sms språk, og andre finurligheter som feks tjue utropstegn, masse smilefjes etc. Når du har skrevet et inlegg kan du godt lese over dette, og se at du har formulert ditt budskap på en forståelig måte.Unngå gjerne også i for stor grad og sjenere andre debatanter. trykk så på "ok" knappen.

TAL: Du har nå talt gjennom et velformulert, veloverveid og ikke minst interessant debattinlegg på bataljonen forumet. GRATULERER

Takk for meg...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

jegløh

Quote from: "viks"Hva er hensikten med denne diskussjonen, og en haug med andre diskusjoner på dette forumet??? Man kan vel sikkert diskutere hvorfor vi kjøpte Morten Pettersen midt på nittitallet og...

Skjønner meg ikke alltid på dere som poster inlegg på dette forumet. I militæret lærte vi en fin regel i forbindelse med snakking på samband: Tenk-trykk-tal. La meg forklare dette litt  mer inngående og relatere det til bataljonen dot no forumet:

TENK: hmm, jeg sitter og filosoferer over Brann relaterte saker, kan min mening om disse være relevant for almenheten, kan jeg argumentere for mitt synspunkt, eller er jeg en person som spyr ut eder og galle så godt som kan gjøres?

TRYKK: Du skriver et velfomrulert innlegg, uten og bruke sms språk, og andre finurligheter som feks tjue utropstegn, masse smilefjes etc. Når du har skrevet et inlegg kan du godt lese over dette, og se at du har formulert ditt budskap på en forståelig måte.Unngå gjerne også i for stor grad og sjenere andre debatanter. trykk så på "ok" knappen.

TAL: Du har nå talt gjennom et velformulert, veloverveid og ikke minst interessant debattinlegg på bataljonen forumet. GRATULERER

Takk for meg...


Tror du det er noen som har brukt like lang tid på denne tråden som deg? Nei? Ikke jeg heller. Trykk-tenk-tal?
Av og til er mindre mer.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

hocey

Quote from: "viks"Hva er hensikten med denne diskussjonen, og en haug med andre diskusjoner på dette forumet??? Man kan vel sikkert diskutere hvorfor vi kjøpte Morten Pettersen midt på nittitallet og...

Skjønner meg ikke alltid på dere som poster inlegg på dette forumet. I militæret lærte vi en fin regel i forbindelse med snakking på samband: Tenk-trykk-tal. La meg forklare dette litt  mer inngående og relatere det til bataljonen dot no forumet:

TENK: hmm, jeg sitter og filosoferer over Brann relaterte saker, kan min mening om disse være relevant for almenheten, kan jeg argumentere for mitt synspunkt, eller er jeg en person som spyr ut eder og galle så godt som kan gjøres?

TRYKK: Du skriver et velfomrulert innlegg, uten og bruke sms språk, og andre finurligheter som feks tjue utropstegn, masse smilefjes etc. Når du har skrevet et inlegg kan du godt lese over dette, og se at du har formulert ditt budskap på en forståelig måte.Unngå gjerne også i for stor grad og sjenere andre debatanter. trykk så på "ok" knappen.

TAL: Du har nå talt gjennom et velformulert, veloverveid og ikke minst interessant debattinlegg på bataljonen forumet. GRATULERER

Takk for meg...


Jeg føler dette er et relevant tema da det viser litt om tankegangen som foregår oppe på stadion. Jeg synes absolutt at Sæternes er en god spiss, men mener vel at vi hadde fått mer igjen for en spiller som kjenner Brann systemet samt har hjertet i Brann.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

viks

Det var like mye en generell betraktning av forumet, som for denne spesifikke tråden.

Føl seg truffet de som er selvransakende nok (sannsynligvis ikke så veldig mange av de kvasseste blyantspisserne på dette forumet)..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

tintin

veldig glad for at valget ble sæternes og ikkje helstad. ikkje et vondt ord om helstad, men som makker til winters tror eg helt klart sæternes er best. Sterk i kroppen og meget god på hodet. helstad har ingen av de kvalitetene. Den dagen Winters bytter beite, kan vi godt ha en helstad på plass, i spann med sæternes. To spisser må utfylle hverandre godt. Tror Winters i spann med helstad hadde blitt litt for stereotypt..

Xminator

Sæternes og Winters går ut på dato omtrent samtidig. Føler meg rimelig sikker på at vi starter sesongen 2008 eller 2009 med ett helt nytt spisspar på topp. Om det da ikke blir med enslig spiss...

tintin

det tror eg nok kan stemme, eg tenkte mest på spilletypene målt opp mot hverandre. Skal bare se på det at vi stiller med Karadas og Freddy Adu på topp i 2009 sesongen:)

Nixon

Vidunderbarnet Freddy Adu hadde vært noe ja!:)
Rød makt på Hansa

Kruxleiven

Quote from: "tintin"det tror eg nok kan stemme, eg tenkte mest på spilletypene målt opp mot hverandre. Skal bare se på det at vi stiller med Karadas og Freddy Adu på topp i 2009 sesongen:)


Tviler jeg på. Har hørt To Madeira og Maxim Tsigalko skal kjøpes inn til 2007 sesongen.  :lol:

Lurkin

Kul 'an med managerspillfantasiene nå da (vi hadde jo Solis, som var bedre enn Zidane på CM 01/02).. Nå skal det også nevnes at på FM 2005 så er Tom Sanne en spiller med like gode dribleferdigheter som Zlatan, Robinho og Ronaldinho.

Anyway.. Hadde denne topicen blitt knekt ut for 12 mnd, 10 mnd eller 4 mnd siden så hadde alle bare ledd. Men neida, mannen blir skadet og vips! Hylekor, alt er glemt, og vi klager som bare det.

Innse nå bare at denne sesongen gikk til helvete pga skader og tynn stall, klag litt over Grindheim, slipp gråten løs og støtt laget framover.
Berømte Brann fra Bergen

BrannSupporter

Quote from: "Kruxleiven"
Quote from: "tintin"det tror eg nok kan stemme, eg tenkte mest på spilletypene målt opp mot hverandre. Skal bare se på det at vi stiller med Karadas og Freddy Adu på topp i 2009 sesongen:)


Tviler jeg på. Har hørt To Madeira og Maxim Tsigalko skal kjøpes inn til 2007 sesongen.  :lol:


Madeira og Tsigalko var sikre vinnere på cm 01/02 ja. Madeira var visstnok ikke enkte engang. Kun en portugiser som hadde vært med å laget spillet.

Go Up