• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Burde vi stå på storestå?

Started by tommy, September 22, 2005, 16:51:15 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tommy

Det har blitt et oppholdssted for ungdomsskole elever som plutselig har fått interesse for brann. Her går de sammen i gjenger uten å kunne synge mer enn heia brann og byen e Bergen.
Etter at en eller annen idiot fant på å dele storestå i to deler, ble det bare enda verre, og alt har bare blitt ødelagt etter at vi har ødelagt det selv.

Jeg mener at den eneste måten å få reddet den gode gamle stemningen på stadion, er å gjøre Hansatribunen til ren Supporter tribune...
Vi kan bli den nye The Cop... Her oppe står alle de som vi vil ha ned igjen på store stå... men når de ikke vil komme ned til oss, får vi rett og slett flytte opp til dem...
Vi hadde blitt norges beste supporter gjeng om dette hadde blitt gjort.... Vi er jo de beste på borteturer... men på hjemmebane, er vi på et mye lavere nivå.
i kan når vi vil, men vi kan ikke gå rundt og si at det aldri vil bli som før på store stå.

viks

Vi er i hvert fall en gjeng på 8-10 stk i midten av tyveårene som flytter til Hansa neste år. Kan bare snakke for meg personlig, men jeg føler meg rett og slett ikke hjemme på SS lenger. Dette har sammenheng med en hel del faktorer so jeg ikke gidder og gå inn på.

Tror Hansa appelerer mer og mer hvertfall til de som har vært kjernen på SS de siste par årene...I hvert fall er utviklingen slik jeg ser det gjennom mine øyne slik..

flytt SS til Hansa til neste sesong!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Alexåsane

For å si det sån, eg e 18år.. stått i klokkesvingen og tidligere der som hansa står no(solosvingen, husker ikke helt).

Stått på ss i hele år, og faktisk så føler jeg meg for ??gammel?? får å stå der. Jeg er bare 18! Skulle såvitt vært begynt å stå der, men når jeg ser alle de 14-15åringene som står der, så føler jeg meg rett og slett ikke hjemme.

Blir egentlig for dumt, men sån er det blitt.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Skyscraper

Hm.. kanskje på tide å gjenopplive aldersgrensedebatten?
sette en 18 års (eller høyere for den del) grense der?...
også heller tilby noe alla Unge Enga (eller var det Unge Klanen:S), på hansa eller evnt. et annet sted?
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Even

Quote from: "Alexåsane"For å si det sån, eg e 18år.. stått i klokkesvingen og tidligere der som hansa står no(solosvingen, husker ikke helt).

Stått på ss i hele år, og faktisk så føler jeg meg for ??gammel?? får å stå der. Jeg er bare 18! Skulle såvitt vært begynt å stå der, men når jeg ser alle de 14-15åringene som står der, så føler jeg meg rett og slett ikke hjemme.

Blir egentlig for dumt, men sån er det blitt.


Akkurat slik føler jeg det å, er selv 18 om 3mnd. De fleste i min vennegjeng, føler seg ikke hjemme der lengre.. vel begynnte vi å gå der når vi var 14-15-16, ser det nå at vi kanskje var litt unge..

Dette fører til at jeg trolig kommer til å invistere i partourkort på en sitteplass ett eller annet sted. Kall meg gjerne idiot, dum, og "sviker" som ikke har vert på ss i 10 år o.s.v. men jeg føler meg ikke hjemme. Litt synd igrunn.. for det hadde vert gøy om det hadde blitt skikkelig liv der...

Men men, vi er trolig en gjeng som kjøper partourkort sammen, så vi får prøve å skape litt liv på den måten.

syma

Dette blir for dumt. Det ER svært mange i 20-30 års alderen på store stå. Vil tro at snittalderen ligger godt over 20 år.

Er enig i at det er for mye fjortiser, men ikke så mange som det fremstilles her. Kommer litt an på hvor du står. Vet det er en del fjortiser langt bak pga av at de kommer tidlig. Så henger det noen fremme, sammen med gamlingene som ikke gidder å åpne kjeften.

Problemet på store stå er at ikke folk gidder å synge. For meg er det en gåte hvorfor de står der da? Kun etter mål og en sjelden gang ellers er alle med å synger.

Samtidig er det litt artig at mange (ikke alle) av de du ser på bilder fra borteturer osv. er de som bidrar minst til stemning. Gjelder også styremedlemmer ol. Står fremst med muren, snakker med andre, klager, kjefter.... Men bidrar stort sett ikke til stemningen! Og dette er personer som burde vert pådrivere for bedre stemning.

FÃ¥ med at dette ikke gjelder alle.

Alexåsane

Ta gjerne som eksempel en jente toppen 15-16år som står forran meg. Blond og oversminket, står der å babbler med venninene sine og sms faktor 20.

Sant det du sier med at det er mange eldre som står der, men mange av de holder kjeft. Det er i hvertfall mitt inntrykk.. Holdt meg hjemme mot Start, så kampen på tv. Når bare SS sang så hørte du fjortishyl rett som det var.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Northside

Quote from: "Alexåsane"Ta gjerne som eksempel en jente toppen 15-16år som står forran meg. Blond og oversminket, står der å babbler med venninene sine og sms faktor 20.


prikk de på ryggen og si at dersom de ikke synger så kan de til helvete se å komme seg vekk!

Skulle hatt en qiuz for å komme inn på bbb-feltet. du skal kunne nystemten, minst 4 sanger (ikke heia Brann, brann klapp klapp etc) og du skal kunne navnet på minst 12 spillere i Brann + treneren vår. (Teitur het han sant?)
Vedder på at halvparten av disse fjortissene hadde befunnet seg i klokkesvingen neste kamp då :)

sulle

e veldig enig i mye som e skrevet her...altfor mange under 16 som bare e der fordi de tror d e kult...men en ting man bør være litt forsiktig me..
eg e selv en jente på 17 1/2 og har fulgt Brann veldig veldig lenge,både på hjemme- og bortebane..d siste året har eg holdt meg på BBB, tidligere har eg vært rundtom på både hansa og umbro, men neste sesong blir d tilbake på hansa...grunnen e den samme som mange andre, for mange fjortiser osv på storestå..
men den siste tiden har eg og de eg går me følt oss veldig lite velkommen på bbb..folk ser på oss på lik linje me de på 14-15-16 som knapt kan en Brann-sang, tross i at vi synger for full hals...d e alltid jentene som får svi...d e alltid jentene som blir brukt som eksempler...men d fins INGEN som irriterer meg mer enn visse små gutter (uten å nevne navn) som vi gang på gang møter igjen på bbb..

tommy

Mye forskjellige meninger her, men for å se det på den siden hvor alle er enige, så er det at uansett hvor brannsupporterne skulle befinne seg resten av sesongen og den kommende, så må noe gjøres for at stemningen skal bli bedre.. Vi må gjøre noen tak for at alle skal synge.

Jeg ville foreslått at vi hadde folk som påvirker alle til å synge under kampene... hadde vi hatt en 20 stk som stod på forskjellige plasser rundt om på ss... som rett og slett oppmuntret alle til å synge, og fikk det til å bli en selvfølge at de må synge. Og hvis de ikke skulle synge, at de da rett og slett hadde fått seg en grei beskjed.

da hedde disse fjortisene og eldre som ikke pleier å synge, til slutt innsett at hvis jeg ikke synger her, så er jeg ikke velkommen og jeg får finne meg et annet sted å glo...

De hadde rett og slett vært pliktige i å synge...
Jeg har troen på at dette kunne fungert
i kan når vi vil, men vi kan ikke gå rundt og si at det aldri vil bli som før på store stå.

Andrés

Det som er litt morsomt eller ironisk om du vil; er at 3/4 deler av de som har skrevet innlegg pÃ¥ denne trÃ¥den er under 18 :-D  (Eg er 23:-)
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

sulle

Takk for at du faktisk støtter akkurat d eg skrev Andrès...e vi under 18 plutselig mye dårligere supportere enn dokkar som e passert 20?
Mulig eg misforsto d innlegget, men høres ut som vi har litt mindre makt enn dokkar og at d e så jævli synd i dokkar over 20 som må holde ut me oss såkalte småttiser..
eg e gledelig me på en 18års-grense på bbb for innen neste sesong e eg òg fylt d, men då må eg nesten si meg enig me de som sier at hvis d blir innført en aldersgrense der, så forsvinner jo 70% av de som til dags dato står der no..ska de byttes ut me de som har flyttet seg over på hansa, og så samles fjortisene på hansa istedenfor?

syma

En ting er sikkert 70 % forsvinner IKKE. Kanskje 30%. Er fortsatt overbevist om at snittet er godt over 20 år.

Tror problemet er at når noen har hengt seg opp i at det er endel fjortisser der, så er det bare de de legger merke til.

PÃ¥  venstre siden av BBB feltet tror jeg de befinner seg ferre fjortisser. Men det viser seg at det ikke er noe bedre stemning der. Stod der et par ganger ifjor, og mener bestemt at det tiltider var svært stille og mye dÃ¥rligere stemning enn pÃ¥ høyresiden.

Det som er problemet på SS er at folk ikke synger!. Kan vi ikke være så snill å slutte med dette fjortisgreiene?

Alexåsane

Quote from: "Andrés"Det som er litt morsomt eller ironisk om du vil; er at 3/4 deler av de som har skrevet innlegg pÃ¥ denne trÃ¥den er under 18 :-D  (Eg er 23:-)


Og eg e 18. Og selvom eg e så ung så e eg ikke en av de yngste. Der har du problemet:)
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Andrés

Jeg sa ikke at det var et problem, men jeg skjønner problemstillinga...

Altså; tanken om et "Mini-Bataljonen" eller nokke slikt e faktisk veldig god.

Når eg selv ser rundt om meg på SS, så ser eg alle mulige slags menneske, folk i 40/50 årene, og folk som ikkje e fullt så gamle (13-14-15 osv...)

For å si det rett ut; eg driter i det, så lenge folk støtter opp om laget sitt og ikkje e der for å ta bilde av spillerne med mobilen... Skjønner?

Folk må da få lov til å vær der selv om de ikke er så gamle. Det er værre visst disse "fjortissene" går rundt og lager helvete og ikke følger med på kampen, men kun driver på med andre ting og rett og slett "bare er på SS for å være på SS".. Skjønner?

Da kan vi begynne å snakke om å hive dem ut..

Når eg går på SS, så er det for å være sammen med kompiser, synge Brann sanger (og eg kan de fleste), heie på laget mitt og føle det spesielle samholdet som er blant oss supportere når vi faktisk vinner.

Livet er gøyere for de som liker fotball; det er litt værre for de som kun er der for å gjøre andre ting enn å se på den...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

princy^^

syns det er feil å si at det er vi 14-15-16 åringer som ikke synger, hvertfall på venstre siden av BBB så er det ikke mange over 17-18 år som synger.

syma

Hadde det bare vert de opp til 18 som sang, hadde det ikke vert særlig til liv. Greit nok at det er endel under 18 osv...

Mange synger, mange synger noen ganger. Men de fleste bare mumler, og kanskje mumler de bare innimellom. Tror det er der problemet ligger.

Stoffi

Quote from: "viks"Vi er i hvert fall en gjeng på 8-10 stk i midten av tyveårene som flytter til Hansa neste år.



Samme her, er en gjeng på 7 foreløpig som stikker til Hansa, i begynnelsen av 20 årene.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Romani3

Det finnes no en god del 14, 15 og 16 åringer som kan minst like mange sanger som de som eldre. Eg e snart 16 år, og har gått på kamper i flere år. Første gang eg var der kunne eg seff ikkje så mange sanger utenom Byen e Bergen, Heia Brann og Vi e de beste..
Men det e jo sånt en lærer etter hvert av å høre de! Og de fleste synger no med, burde i hvertfall det, når de kan sangene.

Men eg sjøl e på en måte litt sånn småirritert på de som bare kommer på SS og så vidt følger med på kampen, uansett kor mange år de e.
En an ting e at eg blir skuffet over alle de som kommer på Stadion uten et eneste skjerf en gang! Ikkje nåkke rødt! De fleste som ikkje har det synes eg e en god del av de voksne og en del jenter. Ska ikkje kritisere nåkken, men det e min mening. Og synes at alle som ska på SS burde ha på seg røde klær.
Eg e no ikkje for nåkken 18 årsgrense på SS, mest fordi då får eg ikkje stått der sjøl. Men synes vel egentlig at de som ikkje ska synge får kjøpe billetter te et ant felt. De har i hvertfall lite å gjøre på BBB.

Synes det hadde vært bra om heller Hansa ble som SS. Men det blir på en måte litt teit då.. For hvis billettene te Hansa e te salgs te kem som helst så blir det jo folk innimellom som ikkje synger og som ikkje har så masse rødt. Då må heller Hansa bli som BBB feltet. I hvertfall en del av Hansa. Nedre passer vel best.
Og om det ikkje blir sånn, men heller kommer seter på SS, så kommer det fortsatt te å være SS tror eg. Folk kommer nok te å stå allikevel.

Uansett liker eg best at det e unummererte plasser, for då samler alle de som vil synge seg på et sted. Det e jo sånn på de fleste kampene der det har vært unummerert på SS, på bortekamper og RL kampene i Vestlandshallen.

Men må bare få sagt en ting som eg e ganske misfornøyd med som gjelder syngingen på SS:
Vi klarer jo nesten aldri å fullføre en sang skikkelig. Lyden går liksom bare sånn neeeeeer og en hører nesten ikkje slutten. Folk slutter før an e ferdig liksom. Det hadde vært bra om vi fikk orden på det då.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

fettnok

det største problemet er de som ikkje klarer å synge i riktig tempo, virker som om det er noen som går inn for å synge for fort, bare for å være kjipe i trynet liksom.
ette går aaaaaldri bra!

Gull2006

Om man ikke står på BBB-feltet er det lett å høre at folk synger i helt forskjellig tempo.. Det er helt latterlig å høre på.

Alzheimer/Silverspurs

Eg er ikkje av dei som syng mest. Ei heller den som syng best:) Men dei to siste kampane er dei beste eksempla på korleis "SS-sidene" har utvikla seg spesielt i år, syns eg. Mot Start sto eg atmed to KLIIIIINgalne fyrar som skreik og sang heile tida. Det førte jo sjølvsagt til at eg slengte meg på eg og. Etter mitt syn den kampen i år som har vore mest knall.

Mot Viking sto eg framfor en gjeng KLIIIINidiotiske folk som brukte kampen til å ta bilde av kvarandre på mobil og kline samt å vurdere kven av spelarane som kanskje hadde barberte balla, samt størrelsen på lemmet. Vel, eg innrømmer glatt at eg må ha nokon som drar i gang før eg synge (er på ein måte ikkje trygg på forsangar-rolle og liknande endå). Men kampen i går vart heilt ødelagt av dei som sto bak. Eg klarer ikkje å konsentrere meg når den konstante plapringa går. Greit nok, dei var i periodar entusiastiske.. det skal dei ha.. men det var BERRE når ballen var på andre sida av bana og dei ropte på at Huseklepp måtte få ballen. Og dei var i himmelen når Walde kom inn.

Så... eg er av dei "Store Stå på klokkesving-sida"-folka som gjerne tar i eit tak så lenge andre begynner og tendensen i år har ødelagt den sida der fullstendig.

Eg meiner sjølvsagt at alle som har lyst å gå på kamp skal ha lov til det (en må jo vere sosiaslist!), men ein idè er å klare å få til noko ala eit felt der litt yngre står om dei vil. Garantert gøy å stå i lag med dei store gutta i Bataljonen, men samtidig trur eg ein ung-bataljon kunne plutseleg lagt litt prestisje i å kome på nivå med dei litt større gutta (og jentene) om noko slikt hadde blitt noko av.


Kararay

det burde du gjøre... er bedre på hansa enn SS... sorry... Hilsen nyfrelst
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Alexåsane

Sett ned prisen til barn i klokkesvingen og opp pÃ¥ SS. Eller 18Ã¥rs aldersgrense!!! Opprett  Unge BBB.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Bataljonen

Når det gjelder "Bataljonen Ung" så er dette noe av det som er under vurdering.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Romani3

Eg synes målet ska være å samle alle de som synger, uansett kor mange år de e.
Men eg tror nok at hvis Hansa blir den nye supportertribunen med BBB enten øverst eller nederst, så kommer nok hele Hansa te å synge med når det først blir startet en skikkelig sang. Det e det eg håper i hvertfall.
color=red]Vi e Brann, seriemester![/color]

Go Up