• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bedre stemning på SS!

Started by Gull2006, September 21, 2005, 01:06:39 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gull2006

Sendte denne mailen til styret i BBB. Er det noen som er enig meg så si ifra i denne tråden.
Grunnen til at jeg skrev mailen er fordi jeg mener at SS på Stadda har dalt fra å være en av Norges beste supporter-grupper, til en "midt_på_treet_suportergruppe". Hvem sin feil det er vet jeg egentlig ikke, men noe må jo gjøres.

Kommer sikkert til å få en del pes av enkelte her inne, men da må de som mener noe annet enn det jeg sier (i grove trekk), ta seg selv litt i nakken og ikke være så selvhøytidelige. Janteloven må vekk, nye sanger og bedre stemning må inn. Håper at fremtiden blir litt mer kreativ og spennende enn slik fortiden har vært en stund nå.

Mailen jeg sendte:

"Jeg sender denne mailen til alle i styret i BBB, så får den som ønsker å svare på den gjøre det.

Det jeg har lyst å ta opp med dere er hvordan dere har tenkt å få bedret stemningen på SS.
Jeg har over lengre tid irritert meg over den dårlige stemingen (om man kan kalle det steming i det heletatt) som regjerer på SS nå for tiden. Hvorfor er det blitt slik?

Det er vel ingen som har et fasitsvar på dette, men jeg håper at dere er klar over problemet og at dere har vurdert å iverksette tiltak for å få bedret på situasjonen. Jeg merker meg hver gang jeg er på SS at mange som holder til på BBB-feltet ikke synger med, og at de som synger gjerne ikke synger høyt i det heletatt. Og det er nærmest umulig å innføre nye sanger fordi en slags jantelov regjerer blandt suppoerterne der.

Bare ta Kanaris og Klanen som eksempler. Disse har fått i gang mange nye sanger. Men det som er aller viktigst er at stort sett alle synger med og synger høyt. Det er ingenting som skiller oss fra dem slik jeg ser det, da tenker jeg rent demografisk..

Vi egentlig bare ha en bekreftelse på at dere er klar over problemet, og at dere er innstillt på å gjøre noe med det.
Det første dere kan gjøre er jo å bli mer aktive på internett siden deres (bataljonen.no), og kanskje også forumene. Ledelsen må jo stå frem som ledere. Jeg mener at dere er alt for passive!
Støtt forslag til nye sanger, gå ut å krev at folk synger kampen igjenom, det tror jeg hadde vært til stor nytte.
Og til slutt må jeg spørre: er det ikke aldersgrense på BBB-feltet? Det kryr av små gutter og jenter som ikke hører hjemme der, kan ikke helt forstå poenget med gjerdene om alle kommer inn uansett.


Med vennlig hilsen en som elsker supporterne på Stadda like mye som fotball-laget.

xxxxxxxxx"

Gull2006

Var bare nødt til å sitere en annen kar her på forumet:

"greit nok at LSK lager mye liv. men hva slags supporterkultur er det å stå å slå på en tromme i 90 minutter og synge enkle italienske utrykk OM og OM igjen? dette er en supporter gjeng som får 0 respekt fra meg, og er de stolt av karnevalet sitt så må jeg le. blir liksom en litt for enkel måte å si at man støtter laget på.


Dessuten er det FORFERDELIG irriterende å høre på. kanskje for spillerne også? eller egne supportere... veit ikke hvor lenge jeg hadde holdt ut på stadda med en hypnotisk bongotromme opp i trynet en hel kamp

bytter vi stil nå er dette bare en dårlig nødløsning for å få bedre stemning på stadion, og ikke noe vi kan være stolte av.
hadde flere engasjert seg for å lage litt gammaldags tribuneliv på stadion hadde stemningen bedret seg betraktelig. uten tromme.

så ikke vær misunnelig på iddiotene fra LSK"


DETTE er det jeg snakker om.. Hvordan kan man lure seg til å tro at Kanaris ikke elsker klubben sin fordi de synger hele kampen igjenom??
Kanaris og Klanen er milevis forran oss, og vi sitter her og tror det motsatte! Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.. Jeg kan ihvertfall koble litt ut og si at både Kanari og Klanen gjør en jævlig god jobb!

Mick

Jeg vil jo si meg enig i at både Klanen og Kanari, har et høyere trøkk en bataljonen. Selv om jeg til tider synes at Bataljonen overgår begge overstående. Det er bare det at i Bergen er veien mellom himmel og helvete så kort som man sier i sangen. Når Brann gjør det bra er stemmningen elektrisk på stadion og da er det vanskelig å overgå det. Men Klanen og Kanari er mye flinkere til å opprettholde et jevnt trykk. Jeg må si at jeg ikke er spesiellt imponert over verken sangene til LSK eller VIF, det er som regel lille frøken kantarell eller uintlligente, lavpanna tilrop eller rasling med nøkler. Men det gjør det enda mer irreterende at de holder trykket bedre oppe enn oss. Jeg synes vi skal sette oss som mål å overgå begge to neste år, vi har bedre rop, sanger, supportere og spillere enn begge de lagene så neste år skal vi vinne både på og utenfor banen. Det viktige er å få tilbake den gamle fandenivolske, selv om vi rykker ned innstillingen. Hvis vi ligger under skal vi synge dobbelt så høyt som om det fortsatt var null-null. +Holde oppe en stemmning under hele kampen.
He who makes a beast of himself gets rid of the pain of being a man. Dr.Samuel Johnson

abe78

Du tar feil Mick. Vi er aldri på nivå med klanen eller kanaris. Det er faktisk få supportergrupper som er dårligere en BBB i Norge. Jo fortere vi forstår dette jo fortere kan vi ta tak i problemet. For bare fem sesonger siden kunne en høre storestå synge flere hundre meter fra stadion lenge før kampen startet.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Du tar feil Mick. Vi er aldri på nivå med klanen eller kanaris. Det er faktisk få supportergrupper som er dårligere en BBB i Norge. Jo fortere vi forstår dette jo fortere kan vi ta tak i problemet. For bare fem sesonger siden kunne en høre storestå synge flere hundre meter fra stadion lenge før kampen startet.


BBB er en av de dårligste supporterGJENGENE i verden! Det Brann-publikummet imidlertid er best på, er ENGASJEMENTET. Bare se når Brann går i angrep mot Hansa, eller det blir corner der borte. Hele tribunen reiser seg og heier! Det trenger ikke stå 3-0 for at det skal være stemning på Stadion. Det er ofte vel så bra stemning når vi jager et utliknings-/seiersmål. Og på de virkelig STORE kveldene (som semien 1995, seieren over RBK 1999, 16/5 vs LSK i år, for å nevne noen) så er det ingen som er i nærheten av Brann-publikummet på stemning. Bare så synd at det skjer så altfor sjeldent. Poenget mitt er at vi må videreutvikle det vi har potensiale til å knuse alle andre på; nemlig stemning på hele Stadion. Hva en liten supportergjeng på noen hundre mann gjør borte i et hjørne, kan aldri måle seg med hva et helt stadionpublikum kan få til!
Legg ned hele klubben!

LandåsKongen

Klanen er intet annet en et latterlig mannskor.

kenta

var oppe mot lokomotiva moskva, og selv med bare 5000 tilskuere, var det bedre trøkk i hansa-svingen enn det er på SS enhver kamp! ikke misforstå, jeg står selv på SS og synger det eg kan til vanlig... men tempoet på sangene(mye forsangerenes feil) er alt for kjapp! sangene slukes, og vi klarer sjelden å synge noenlunde i "kor"... dropper selv å synge når det skjer, og når det prøves å synge i ett noenlunde ok tempo, så økes tempoet gradvis gjennom hele sangen...
har andre familie-medlemmer bak oss på umbro, og de hører så vidt hva vi synger...! har hørt det samme fra folk som ser og hører på tv!!

vet det har vært ett tema før, men få en aldersgrense, avtal på forhånd noen skikkelige forsangere, og på denne måten kan vi på SS heve oss til ett bedre nivå!

er en av de som vurderer hansa neste sesong, for å skape mer liv, ett slags the KOP...
ANSA, aldri frydenbø...!

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Bataljonen

Vi i Bataljonen er fullstendig klar over problemet vedrørende stemningen på SS. Og ja, vi har tenkt å gjøre noe med dette. Vi har allerede diskutert saken og eventuelle løsninger, men dette er ikke gjort over natten, som de fleste er inneforstått med.

Vi har et ønske på årsmøtet at det blir valgt inn 2 ekstra varamedlemmer i styret. Da ser vi for oss en person som vil få det overordnede ansvar for en "sanggruppe" eller hva vi skal kalle det. Vi ser for oss en gjeng på 15-20 mann/kvinner som da finner melodier, tekster og kamprop som man øver på og innfører på SS. Det vil gi en mye større effekt og flere vil henge seg på om 20 stykker starter en ny sang enn 2 stykker. Dette er en av løsningene som vi vil diskutere. Mange etterlyser en mer aktiv bataljonsside når det gjelder sangrepetoar og melodier. Dette vil vi også gjøre noe med.

Dette med mer vil undertegnede ta opp på neste styremøte og vi vil skissere opp en handlingsplan på hvordan vi skal gå frem.

I mellomtiden får alle og enhver gå i seg sjøl og spørre seg om hvorfor en går på SS. Er det fordi man skal se kamp ? Eller fordi man skal se kamp og støtte, synge og bære laget frem til seier ?

Håper de fleste tenker sistnevnte og gjør noe med stemmen sin !
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

kenta

syntes det er bra at BBB no gjør noe, og prøver å få gjort noe... men det er tross alt ikke kun deres ansvar å få igang stemningen på kampene!

men det er helt klart at viss 20-30 stk kan nye sanger før de startes, så blir sangene mye lettere oppfattet, og resten kan hive seg på!!

sitter forøvrig å ser lsk-enga no, og det er ikke tvil om at vi har mye større potensiale enn begge to både på banen og tribunen! bare synd at vi ikke får reise til ullevaal å vise fotball-norge(og ikke minst oss selv) at vi ER norges beste supportere...
ANSA, aldri frydenbø...!

panZer micky

Syns det e bra av bataljonen å opprette det. Selv synes eg stemmningen e dårlig men føler at når eg prøver å gjøre noe(dra opp en sang å hoppe å sprette litt) med det så blir eg bare sett dumt på.

Mener åsså at vi bør flytte over til hansa UMIDELLBART fordi vi får mye bedre trøkk der. åsså står vi sammen med guttene som synger bra.

JA til å flytte til hansa og NEI til trommer

Nixon

Quote from: "panZer micky"Mener åsså at vi bør flytte over til hansa UMIDELLBART fordi vi får mye bedre trøkk der. åsså står vi sammen med guttene som synger bra.

JA til å flytte til hansa og NEI til trommer


Sånn rent umiddelbart før Viking-kampen mener du? Det går helt sikkert bra. Brann hiver gjerne vekk noen partoutkortfolk fra et par felt...
Rød makt på Hansa

Gull2006

Quote from: "panZer micky"Syns det e bra av bataljonen å opprette det. Selv synes eg stemmningen e dårlig men føler at når eg prøver å gjøre noe(dra opp en sang å hoppe å sprette litt) med det så blir eg bare sett dumt på.


Men det skal du ikke bry deg om, det er de som ser dumt på deg som skal føle seg dum. Hva gjør folk på SS om de ikke skal synge og hoppe litt da?

Aldersgrense er noe jeg også etterlyser. Er det ikke aldersgrense da?

Flott att styret i BBB er klar over problemet og har diskutert diverse løsninger.

I fremtiden ser jeg for meg et slags utopia, der  alle virkelig gir alt nÃ¥r vi er pÃ¥ kamp. Det er jo som han fra styret sier; man er der først og fremst for Ã¥ synge.
Så få vekk den idiotiske janteloven, man skal ikke føle seg som en idiot når man synger. Jeg mener, i medgang er det greit for da synger de fleste (men for lavt), men i motgang er det til tider helt umulig å få igang noe som helst, og det hele ender med at du står der som en jævla klovn!

Jeg støtter styret i BBB, og er sikker pÃ¥ at de finner en løsning pÃ¥ dette. PÃ¥ sikt vil vi sikkert være tilbake der vi en gang var, og kanskje enda bedre  :D
Det var en over her som sa at det ikke er BBB sin feil (styret), eller deres ansvar at det er slik det er nÃ¥. Det er jo helt sant, men nÃ¥r vi har et slikt problem sÃ¥ mÃ¥ jo noen ta tak i det og gjøre noe med det. Jeg kan ikke stille meg pÃ¥ SS og fortelle alle hvordan det skal gjøres (janteloven), men styret bestÃ¥r av respekterte medlemmer av supportermiljøet, og disse har sikker 10000++ ganger mer gjennomslagskraft en det jeg har  :?

Tiltak er lovet fra styret. I mellomtiden må alle bare gjøre sitt beste! Vi kommer sikkert til å bli en jævla bra supportergruppe igjen..

Gull2006

QuoteOgsaa til slutt maa jeg faa lov til aa refse en i styret i bataljonen, husker ikke hva han heter, men like greit egentlig..

vedkommende kom med folgende utspill
-se der, der e det en som har laget en sang.. ogsaa har han faen meg printet an ut og klippet opp i smaa lapper og deler han ut til folk..
(snakker om river sangen som noen fikk utdelt)


En på forumet her som skrev dette.. Om dette er sant, så bør vedkommende da seg selv kraftig i nakken! Om det er noen som lager litt liv på SS nå for tiden så er det de utrasgutta som har kommet etterhvert.

SKJERPINGS. dette bekrefter mye av det inntrykket jeg hadde fra før..

panZer micky

Quote from: "Nixon"
Quote from: "panZer micky"Mener åsså at vi bør flytte over til hansa UMIDELLBART fordi vi får mye bedre trøkk der. åsså står vi sammen med guttene som synger bra.

JA til å flytte til hansa og NEI til trommer


Sånn rent umiddelbart før Viking-kampen mener du? Det går helt sikkert bra. Brann hiver gjerne vekk noen partoutkortfolk fra et par felt...


Tenkte mer på at vi flytter i hansa etter sesongen. DVS til fra og med neste sesong. Blir mye bedre stemmning der og tribunen e mer TIFO vennlig.

Bataljonen

Quote from: "panZer micky"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "panZer micky"Mener åsså at vi bør flytte over til hansa UMIDELLBART fordi vi får mye bedre trøkk der. åsså står vi sammen med guttene som synger bra.

JA til å flytte til hansa og NEI til trommer


Sånn rent umiddelbart før Viking-kampen mener du? Det går helt sikkert bra. Brann hiver gjerne vekk noen partoutkortfolk fra et par felt...


Tenkte mer på at vi flytter i hansa etter sesongen. DVS til fra og med neste sesong. Blir mye bedre stemmning der og tribunen e mer TIFO vennlig.



Det er ikke "bare" å flytte SS bort til Hansa. Problemet er at Hansa har mye partoutkort innehavere og på nedre del blitt en innarbeidet familietribune. Og da er det ikke bare å hive disse vekk. Vi vil se på flere løsninger på plassering av SS på nye Brann Stadion når vi går i møte med Brann. Ellers får vi glede oss over at Brann mest sannsyling går for "ekte" gress på banen. :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

panZer micky

Hansa e familie tribune, Umbro VIP tribune, Klokkesvingen bortetribune og Hovedtribunen for de som har kjøpt plasser i 15 år.

Kor skal vi være då?? Storskjerm på gratishaugen??

Nixon

Quote from: "panZer micky"Hansa e familie tribune, Umbro VIP tribune, Klokkesvingen bortetribune og Hovedtribunen for de som har kjøpt plasser i 15 år.

Kor skal vi være då?? Storskjerm på gratishaugen??


Når Nye Stadion står ferdig kan Brann fristille alt dette. Og mye tyder som sagt på at SS blir flyttet til nedre Hansa. Men det skjer ikke neste år.
Rød makt på Hansa

Bataljonen

Quote from: "Nixon"



Når Nye Stadion står ferdig kan Brann fristille alt dette.


Det er godt mulig men de signalene vi har fått tyder på at denne tribunen står veldig "høyt" hos Brann. Et av problemene som Brann "ser", er at om plassering av SS blir på nedre felt, vil utsikten til de som sitter på øvre felt blir begrenset siden de på nedre felt vil stå.

QuoteOg mye tyder som sagt på at SS blir flyttet til nedre Hansa. Men det skjer ikke neste år.


Hvor har du dette fra ? Eller er dette noe du tror ?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Informasjon i sommer fra sentralt hold i Bataljonen om at BBB vil gi en innstilling til Brann om å flytte til nedre Hansa.

Dette kan jo selvsagt være endret. Men jeg tror ikke Brann kan/ønsker å løse problemet med at stående supportere skygger for de som sitter bak og på siden.

Hvis ikke Brann gir de stående supporterne et felt på øvre del. Men da blir jeg imponert...:)
Rød makt på Hansa

Gull2006

Det er da virkelig en ganske høy mur bak nedre felt da.

Nixon

Quote from: "Gull2006"Det er da virkelig en ganske høy mur bak nedre felt da.


Det er da virkelig ikke Hansa vi snakker om her.
Rød makt på Hansa

fettnok

hadde det ikke vært bedre å være på en langside? skjønner ikke hva folk skal på en kortside når man kan være på en langside...
ette går aaaaaldri bra!

Professoren

Quote from: "Bataljonen"

Det er ikke "bare" å flytte SS bort til Hansa. Problemet er at Hansa har mye partoutkort innehavere og på nedre del blitt en innarbeidet familietribune. Og da er det ikke bare å hive disse vekk. Vi vil se på flere løsninger på plassering av SS på nye Brann Stadion når vi går i møte med Brann. Ellers får vi glede oss over at Brann mest sannsyling går for "ekte" gress på banen. :)


Kanskje det beste er om dette skjer naturlig uten innblanding. Flere og flere av de eldre drar fra SS til Hansa av seg selv. Selv om Hansa skal vaere familietribune kan ikke Brann nekte de som foeler for det aa kjoepe partoukort i Hansa. Er man tidlig ute saa er det ikke noe problem for de som onsker det.
Jeg mener Bataljonen boer arbeide for aa innfoere en slags rabatt for folk under 18 et annet sted enn Hansa eller hvor enn de syngende supporterene samler seg.

Gull2006

Quote from: "Nixon"Informasjon i sommer fra sentralt hold i Bataljonen om at BBB vil gi en innstilling til Brann om å flytte til nedre Hansa.

Dette kan jo selvsagt være endret. Men jeg tror ikke Brann kan/ønsker å løse problemet med at stående supportere skygger for de som sitter bak og på siden.

Hvis ikke Brann gir de stående supporterne et felt på øvre del. Men da blir jeg imponert...:)


Trodde at det var Hansa vi snakket om.. sorry, da er jeg ikke med.

Nixon

Vi snakker om å flytte til Hansa. Men når Tore i Bataljonen skriver: "Det er godt mulig men de signalene vi har fått tyder på at denne tribunen står veldig "høyt" hos Brann. Et av problemene som Brann "ser", er at om plassering av SS blir på nedre felt, vil utsikten til de som sitter på øvre felt blir begrenset siden de på nedre felt vil stå." Da er det nordre langside vi snakker om. Og det er der problemene med å sperre utsikten er.

Følg med når voksne folk diskuterer!:)
Rød makt på Hansa

Gull2006

http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=3103 --> The Kop?? :)

Hadde vært fint om vi fikk hele nedre del av Hansa. Med den plasseringen tror jeg at vi hadde klart å trekke dobbelt så mange som vi gjør pr. i dag til den syngende delen.

DJ_ADG

Hansa ville vært veldig bra. Felt Z kan bli værende der, og vi pÃ¥ nedre del av   Hansa(helst vil eg ha de feltene vi hadde mot Moskva). Det som lett skjer dersom vi sammler mange som synger é at nÃ¥r Bataljonen feltet og Felt Z synger henger nok resten av Hansa seg ogsÃ¥ lett pÃ¥.

Tenk på Ulleaal, mange sang som ikkje pleier å synge. Finale og godt soill hjelper til, men også det at når mange synger henger folk seg på.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

syma

Quote from: "Nixon"Vi snakker om å flytte til Hansa. Men når Tore i Bataljonen skriver: "Det er godt mulig men de signalene vi har fått tyder på at denne tribunen står veldig "høyt" hos Brann. Et av problemene som Brann "ser", er at om plassering av SS blir på nedre felt, vil utsikten til de som sitter på øvre felt blir begrenset siden de på nedre felt vil stå." Da er det nordre langside vi snakker om. Og det er der problemene med å sperre utsikten er.

Følg med når voksne folk diskuterer!:)




Skjønner ikke helt hvorfor det da er nordre langside vi snakker om. Ikke noe i mine øyne som tilsier det. Står jo ingenting om det i det innlegget til Tore. Kan virke som om det er nordre han snakker om siden det er snakk om å skygge for folk. Og en tribune som står "høyt" hos brann
Det har da aldri vert snakk om å ha øvre og nedre felt på nordre. Er det ikke en hel seksjon fra bane til tak?

Eller er det noe jeg ikke har fått med meg...?

Bataljonen

Nå vet jeg ikke hvor diskusjonen om hvilke tribune tok "feil" retning men det var Hansa jeg snakket om. Beklager om jeg var utydelig i innlegget det gjaldt. Det er ikke tvil om at nedre del av Hansa hadde vært en god plass å stå på, men ingenting er avklart enda, eneste vi vet er at Bataljonen vil bli invitert til et møte som omhandler plassering av SS på den "nye" stadion.

HÃ¥per vi da er enig :)
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Sorry, men trodde du mente Umbro da Dahl har uttalt at han setter SS sin tilstedeværelse på den tribunen veldig høyt. Der var det misforståelsen kom inn. For nivået opp til øvre del på Hansa er vel så høyt at ingen får sperret utsikt?
Rød makt på Hansa

Bataljonen

I følge Brann så er dette tilfellet, spesielt visstnok ved hjørnespark.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Da kan Brann få et problem med å plassere de stående supporterne hvis ikke avsatsen på Hansa er høy nok. For noe av det jeg syntes var bra med Nye Stadion var at det ikke skulle være avsatser på de tre andre sidene.

Et alternativ i så måte kan være å få fra topp til bunn på Umbro nærmest Hansa (mot felt Z) slik KFL har det. Da skygger man minst mulig for de som sitter.

Eller som mot russerne at SS får en del av øvre Hansa. Vil tro at det vil være av størst interesse blant de som står på SS.
Rød makt på Hansa

Bataljonen

Et annet alternativ er at vi står der vi gjør pr dags dato og at feltet blir like bredt men går helt opp til taket.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

syma

Hvordan vil de på sidene se da?

Og vil ikke da prisene bli vesentlig høyere enn idag. Hvis vi da skulle få en avtale om billigere billetter, vil nok endel yngre og personer som ikke er interessert i å lage stemning benytte seg av muligheten til å få veldig bra plasser for en billig penge.

DJ_ADG

Quote from: "Nixon"
Eller som mot russerne at SS får en del av øvre Hansa. Vil tro at det vil være av størst interesse blant de som står på SS.


Eg é ihvertfall en på Store Stå som ønsker den plassen som vi hadde mot Lokomotivo.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Alexåsane

Quote from: "Nixon"Da kan Brann få et problem med å plassere de stående supporterne hvis ikke avsatsen på Hansa er høy nok. For noe av det jeg syntes var bra med Nye Stadion var at det ikke skulle være avsatser på de tre andre sidene.

Et alternativ i så måte kan være å få fra topp til bunn på Umbro nærmest Hansa (mot felt Z) slik KFL har det. Da skygger man minst mulig for de som sitter.

Eller som mot russerne at SS får en del av øvre Hansa. Vil tro at det vil være av størst interesse blant de som står på SS.


Er du sikker på at den avsatsen ikke er høy nok? Er jo en avsats fra der man går og ned til setene og.
http://bataljonen.no/visgbilde.php?id=3103
De som står i "veien" mellom de 2 avsatsene har ikke hodene opp til de over. Og vist man da står nede med setene så er det vel god nok avstand?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Northside

Når du står intil den muren der på midten så ser du faktisk helt fint selvom alle foran på de nedrefeltene står. Midt hode er jo då på høyde eller kanskje litt lavere enn de som sitter på de øvrefeltene.

Ser faktisk ikke helt problemet med dette då.

Gull2006

Man ser helt fint selv om folk står på nedre felt. Kan hende det blir litt dårlig sikt helt nede med sidelinjen? Ikke vet jeg.. men det hadde vært flott om vi kunne flyttet til nedre Hansa når de nye tribunene kommer. Jo før jo bedre

TcK

Ikke flytt Bataljonen opp på Hansa. Der er det bra stemning. Vi får heller gjøre som vi vet vi egentlig skal, gi jernet selv på hver kamp! Om "de eldre" (sånne som meg - rundt 20) skal opp på Hansa, så flytter "de noe yngre" med på lasset.. Hva er igjen da? En totalt uorganisert "klokkesving" på ene langsiden, og kaos på Hansa.. Det tror ihvertfall jeg..

Men hvis folk skjerper *seg selv*, og BBB får i gang en sang-gruppe, "Ultras" fortsetter å utvikle seg, og ja.. sanger med melodi fra gode gamle Bergens-sanger blir innført (?), DA tror jeg det vi går bedre tider i møte.

Snakkes i morgen.

tck
Jesus elsker alle barna

Gull2006

SS må jo flyttes uansett. Så Hansa blir vel plassen..

er du rundt 20 år, så går vel du for å være en av de "yngre"

syma

Synes forslaget om umbro nermest felt Z var en bra ide ang. plassering av BBB. Da selvfølgelig fra bane til tak med plass til opp mot 2000 supportere.

Lurer på hvordan det da vil bli med tanke på eventuell ekspandering av de syngende. Eller om dette ikke lar seg gjøre pga. at de plassene ved siden av har folk forkjøpsrett på. Eller kan BBB få i havn en avtale om forkjøpsrett på et visst antall seter utenom den syngende gjengen. Fra år til år..?

Bataljonen

Quote from: "syma"
Lurer på hvordan det da vil bli med tanke på eventuell ekspandering av de syngende. Eller om dette ikke lar seg gjøre pga. at de plassene ved siden av har folk forkjøpsrett på. Eller kan BBB få i havn en avtale om forkjøpsrett på et visst antall seter utenom den syngende gjengen. Fra år til år..?



Dette blir veldig vanskelig å svare på i skrivende stund siden ingenting er avklart, men det er jo en god tankegang om dette skulle bli aktuelt.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up