• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Flere medlemmer!

Started by Eddi The Fox, September 20, 2005, 02:28:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Eddi The Fox

NÃ¥ bør det jobbes med Ã¥ fÃ¥ flere medlemmer inn i bbb, ser at det ikke engang er over to tusen? BBB bør begynne Ã¥ ligge noen kraftige slag planer for hvordan dette skal økes og det kan jo vi iforumet hjelpe de med. NÃ¥r kvalmen(klanen) nÃ¥ har passert 13000, mÃ¥ jo vi ta opp kampen istedenfor Ã¥ bare slenge dritt om hvordan de har gjort det. Vi kan jo fek gjennom sk brann"pÃ¥legge" alle partour kort medlemmene et gratis medlemskap, at de fÃ¥ kronene mdlskapet koster ligger i prisen for p kortet, det handler jo bare om at folk ikke gidder Ã¥ melde seg inn, det handler bare om Ã¥ være litt effektive pÃ¥ markedsføringen, tviler pÃ¥ at det ville skapt problemer at de mÃ¥tte være mdl i branns supp gruppe,det er jo tross alt brann supp de er! Med dette ville vi passert 10000 medlemmer og for Ã¥ fÃ¥ de supp som ikke har part.kort..gÃ¥r det gjerne ann Ã¥ dele ut noen flyers etter gode kamper pÃ¥ stadion, hvor det stÃ¥r enkel informasjon om det Ã¥ bli medlem og hvor det gjerne bare trengs Ã¥ sende en sms for Ã¥ aktivere et mdl skap. Det  kunneog vært flere fordeler ved det Ã¥ være mdlm fek rabatter ved forskjellige handle steder, dette er jo noe som sikkert ville spilt postivt inn for en del. Dessuten kunne man begynnt fra sk brann sin side Ã¥ ha med bbb s mdl i diverse lodd trekninger sammen med p kort innehaverne, kunne sikkert ogsÃ¥ fÃ¥tt en gratis reklame av brann pÃ¥ slutten av hver kamp, hvor erik hanøy kunne tilbudt mdlskap i bbb og et tlf nummer de kan ringe for dette.
ed Brann i Blodet!

Nixon

Interessante tanker. Spørsmålet mitt er bare hvorfor vi skal ha 10.000 medlemmer? Synes ikke det kommer frem i innlegget. Er det bare fordi det ser tøft ut på papiret?
Rød makt på Hansa

mobli

Et annet spørsmål jeg kommer på er; vil Brann spille bedre om vi har 10-12000 liksom-supportere, slik som Engen har?

oppedal

Jeg vil heller ha 1000 engasjerte fans, enn 10000 fans som bare klapper når det skjer noe foran målet.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

DJ_ADG

Bataljonen har flere medlemer enn Black Army, men AIK har mange flere supportere enn Brann.. SÃ¥ antall medlemer i supporter klubben  trenger ikkje Ã¥ være høyt.

Og eg vil pÃ¥ stÃ¥ Bataljonen gjør noe for Ã¥ fÃ¥ medlemer. pÃ¥ toppen av forsiden stÃ¥r det  VERVEKAPANJE, é ikkje det Ã¥ fÃ¥ flere medlemer.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Andrés

Grunnen til at klanen har så mange medlemmer er visstnok at du får gratis medlemsskap i denne skitsupporterklubben om du er narkoman eller arbeidsledig har eg fått opplyst av ei venninne som er medlem der...

Da sier det seg selv korfor dem har så mange medlemmer..
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Motyka

Quote from: "Andrés"Grunnen til at klanen har så mange medlemmer er visstnok at du får gratis medlemsskap i denne skitsupporterklubben om du er narkoman eller arbeidsledig har eg fått opplyst av ei venninne som er medlem der...

Da sier det seg selv korfor dem har så mange medlemmer..


Gjelder dette bare narkomane og arbeisledige i Oslo, eller andre deler av landet også?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Xminator

Så på en måte blir det "Månedskort til bompengeringen og gratis medlemskap i BBB"? Da hadde vi nok parkert klanen :p

Nemesis

Det som er litt skremmende er at sportslig suksess som i fjor, ikke førte til merkbar oppgang i medlemstallene.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Motyka

Hva får man igjen for å være medlem av BBB? er nok et spørsmål mange stiller seg....
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jegløh

Quote from: "Motyka"Hva får man igjen for å være medlem av BBB? er nok et spørsmål mange stiller seg....


"Spør ei om hva BBB kan gjøre for deg. Spør om hva du kan gjøre for BBB".
-John Fitzgerald Kennedy (nesten).
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"Hva får man igjen for å være medlem av BBB? er nok et spørsmål mange stiller seg....


"Spør ei om hva BBB kan gjøre for deg. Spør om hva du kan gjøre for BBB".
-John Fitzgerald Kennedy (nesten).


Det er enkelt, betale 200 kroner.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Vi har en mye mer stabil tilskuermasse enn det VIF har og bør være mer fornøyd med det. 8500 tilskuere (inkludert bortesupportere) når man har 13.000 medlemmer er ikke akkurat noe å skryte av.
Rød makt på Hansa

jegløh

Quote from: "Motyka"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"Hva får man igjen for å være medlem av BBB? er nok et spørsmål mange stiller seg....


"Spør ei om hva BBB kan gjøre for deg. Spør om hva du kan gjøre for BBB".
-John Fitzgerald Kennedy (nesten).


Det er enkelt, betale 200 kroner.


Nettopp.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "jegløh"
Quote from: "Motyka"Hva får man igjen for å være medlem av BBB? er nok et spørsmål mange stiller seg....


"Spør ei om hva BBB kan gjøre for deg. Spør om hva du kan gjøre for BBB".
-John Fitzgerald Kennedy (nesten).


Det er enkelt, betale 200 kroner.


Nettopp.


...og der står saken den dag i dag.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

BigDipper

Quote from: "oppedal"Jeg vil heller ha 1000 engasjerte fans, enn 10000 fans som bare klapper når det skjer noe foran målet.


Sånn som det er i dag er vel store stå bare forbeholdt bbb (selv om det kanskje ikke bare er de som står der), men allikavel er det ikke noe stemning derfra.. Så da har vi vel ikke 10000 uengasjerte fans, men 985 (basert på dine 1000) uengasjerte..
ar du sett min fetter styggen?

Eddi The Fox

Eg tror definitivt at et medlemskap i bbb, gjør at man tar større ansvar i forhold til det å gå på hver kamp og støtte brann...kunne og tatt ca 20 kr ekstra pr hode og hatt en sms tjeneste før hver kamp hvor, medlemmene ble ønsket velkommen til fek :viktig kamp i dag mot start ,som brann må vinne for å ha kjangs på medalje! Du er hjertelig velkommen i dag på stadion og ta gjerne med familie og venner så vi får fylt opp! hilsen bbb kampstart 1900, dette er noe folk ville likt pga de føler at de faktisk får oppmerksomhet og de får en ekstra påminnelse gjennom sitt herlige medlemskap!
ed Brann i Blodet!

Motyka

Quote from: "Eddi The Fox"Eg tror definitivt at et medlemskap i bbb, gjør at man tar større ansvar i forhold til det å gå på hver kamp og støtte brann...kunne og tatt ca 20 kr ekstra pr hode og hatt en sms tjeneste før hver kamp hvor, medlemmene ble ønsket velkommen til fek :viktig kamp i dag mot start ,som brann må vinne for å ha kjangs på medalje! Du er hjertelig velkommen i dag på stadion og ta gjerne med familie og venner så vi får fylt opp! hilsen bbb kampstart 1900, dette er noe folk ville likt pga de føler at de faktisk får oppmerksomhet og de får en ekstra påminnelse gjennom sitt herlige medlemskap!


Må innrømme at dette faktisk var et meget godt forslag!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Alexåsane

Jo flere medlemer jo mer penger i kllubbkassen. Mer penger til tifo, div. aktiviteter, turer osv!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Andrés

Quote from: "Motyka"Gjelder dette bare narkomane og arbeisledige i Oslo, eller andre deler av landet også?


Det er jeg ikke sikker på, men går ut ifra at det gjelder kun i Oslo..
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Candyman

Quote from: "Andrés"
Quote from: "Motyka"Gjelder dette bare narkomane og arbeisledige i Oslo, eller andre deler av landet også?


Det er jeg ikke sikker på, men går ut ifra at det gjelder kun i Oslo..
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Bataljonen

Det er mange delte meninger om hvorvidt vi burde vært flere medlemmer enn det vi er i dag. Selvfølgelig hadde vi i BBB ønsket høyere medlemstall men samtidig streber vi ikke å være størst heller. Jeg tror en av grunnene til at BBB ikke har flere medlemmer er at folk forbinder SS med Bataljonen, that's it. Eneste forbindelsen Bataljonen har med SS er at man må være medlem for å stå der. Vi ønsker å samle alle Brannsupporterne og at Bataljonen skal være for alle, enten man går på stadion eller ei, gammel som ung, sittende eller stående.


Når det gjelder medlemsfordeler så vil vi ikke gå i fotsporene til tidligere BST. Der hadde man medlemsfordeler hos flere forskjellige butikker og i ettertid når man målte bruken av disse, så viste det seg at den var minimal. Vi vil heller knytte medlemsfordelene opp mot Brann relaterte ting. 10 % i Brannbutikken er en av disse.

Jeg tror hovedutfordringen ligger i det å vise at Bataljonen ikke kun er for de som står på SS men at man er med å støtter oppunder supportermiljøet, gir Bataljonen bedre rammevilkår og ikke minst støtte Bataljonen og Brann i dets arbeid.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Northside

Riktig som "bataljonen" sier her, alt for mange tenker bbb-feltet når de hører ordet bbb, dermed ingen grunn til å melde seg inn siden de ikke står der...

Men eg e sikker på vi ville fått flere folk med dersom de satte opp en bod før hver kamp tydlig merket "bbb medlemskap?" Kanskje gi ut ett lite hefte gratis med litt info om bbb.

En annen ting er å gi medlemmer som ikke står på bbb feltet flere fordeler! slik det er no så er eneste fordelen borteturene som et fåtall av oss bruker (kanskje prøve å få flere med her også?).

Forslag kan være sÃ¥ mye, eks lage en avtale at alle som melder seg inn i bbb fÃ¥r 10-20% pÃ¥ parturkort? eller noen prosent pÃ¥ billetten til noen spesielle kamper?  
Fikse i stand en supporter cup kun for bbb medlemmer? Utenfor stadion om sommeren, i Vestlandshallen om vinteren?

Noe lignende som disse quiz kveldene (som desverre ikke ble en suksess).
Kanskje noen prosent avtaler med puben enkelte kvelder hvor de kan sende gamle gode kamper, eks cupfinalen...

Er egentlig en del vi kan gjøre for å få flere medlemmer og eg e rimelig sikker på at mye av dette ville fungert i lengden.

dons599

Jeg vet om mange som ikke gidder melde seg inn i BBB fordi det er for mye styr.. De mÃ¥ notere ned konto nr, giro nr, ta med seg i nettbanken/ banken og mye andre greier...  

Tror det hadde vært bedre at de bare registrerte seg på internett/sms, og så fikk de en regning i posten på 200 kr, da tror jeg det hadde vært en del flere som hadde meldt seg inn.. Jeg vet ihvertfall at om jeg får en regning i posten så har jeg mye enklere for å betale den, enn om det gjøres på andre måter....


Yngve

Quote from: "dons599"Jeg vet om mange som ikke gidder melde seg inn i BBB fordi det er for mye styr.. De mÃ¥ notere ned konto nr, giro nr, ta med seg i nettbanken/ banken og mye andre greier...  



Kødde du?

KennethS

Quote from: "atlascopo"


Dette tror eg ikkje BBB kan gjøre så mye med.
tå på Brann

Gull2006

Quote from: "oppedal"Jeg vil heller ha 1000 engasjerte fans, enn 10000 fans som bare klapper når det skjer noe foran målet.


Klanen har ihvertfall 5000 - 6000 syngende fans. Og helt sikkert en del medgangs også som er med på å lage liv når Engen vinner..
Hva har vi da? 500stk som synger litt på SS og halvparten så mange på Hansa?

Her i Bergen er alle med utelukkende bare når vi vinner. Når vi taper holder alle kjeft! Men det er jo da laget trenger støtte..

atlascopo

Quote from: "Gull2006"
Quote from: "oppedal"Jeg vil heller ha 1000 engasjerte fans, enn 10000 fans som bare klapper når det skjer noe foran målet.


Klanen har ihvertfall 5000 - 6000 syngende fans. Og helt sikkert en del medgangs også som er med på å lage liv når Engen vinner..
Hva har vi da? 500stk som synger litt på SS og halvparten så mange på Hansa?

Her i Bergen er alle med utelukkende bare når vi vinner. Når vi taper holder alle kjeft! Men det er jo da laget trenger støtte..


Synest det er fint på Hansa. Akkuratt passe synging. Synger når vi vinner.
Piper og skjeller ut når vi taper. Flytter SS bort til Hansa, tror eg nok Hansa kjernen vil flytte på seg.

Northside

Hele store stå
hele store stå,
Heisann hoppsann og fallerallera,
Vi synger kun når vi vinner :)

Liker den sangen eg...

Xminator

Meld deg inn i Bataljonen, send sms BBB til xxxx. Det hadde jo faktisk vært en grei måte å gjøre det på.

Bataljonen

Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nemesis

Scenario:  Jeg skal til Ã¥ betale regningen for mitt patout-kort for sesongen 06. Men vent, hva stÃ¥r det her? Jo hvis jeg plusser pÃ¥ 200 kr pÃ¥ regningen sÃ¥ blir jeg automatisk medlem i BBB!  Det var jo jekla enkelt, tror faktisk jeg gjør det :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Bataljonen

Quote from: "Nemesis"Scenario:  Jeg skal til Ã¥ betale regningen for mitt patout-kort for sesongen 06. Men vent, hva stÃ¥r det her? Jo hvis jeg plusser pÃ¥ 200 kr pÃ¥ regningen sÃ¥ blir jeg automatisk medlem i BBB!  Det var jo jekla enkelt, tror faktisk jeg gjør det :-)


Ikke et dumt forslag, jeg har allerede vært inne på tanken om noe lignende og noe er blitt presentert for Brann tidligere. Flott at dere kommer med løsninger, tanker og ideer omkring dette.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nemesis

Har et tips til et kjempeprodukt som kunne vært inkludert i medlemskapet.

Do-ruller med de andre TL-lagene sine logoer pÃ¥, evt bilder av de vi skikkelig hater....   Det hadde vært digg Ã¥ tørke seg med...:p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Go Up