• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Store Stå idag

Started by Stoffi, September 19, 2005, 21:27:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Og forsåvidt Hansa og. E L E N D I G!

Dette temaet har blitt diskutert frem og tilbake veldig mye, men selv når vi nettopp har scoret, så får vi ikke noe trykk på Store Stå. Det virker rett og slett som om SS har dødd.
Det at det sto 3 15 år gamle jenter foran meg, 5-6 16-17 årige gutter bak meg, og en mutt gjeng på rundt 20 år på høyre siden, hjalp ikke så veldig mye at det gjorde noe.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Slutt å preike om hvor jævlig dårlig alt er og gjør noe med det.


Northside

Quote from: "Xminator"Slutt å preike om hvor jævlig dårlig alt er og gjør noe med det.


Det søg rett og slett stemningsmessing, Hansa sitter å mumler på noen sanger mens SS står og mumler på noen sanger.... Har prøvd å gjort noe med det men er tydlig at folk vil ha det slik.

Frister å stille meg i klokkesvingen neste kamp, så kan de som føler for å synge gjennom hele kampen og lage litt liv komme der å stille seg, mens resten (90% av SS og 98% av Hansa) de kan bli der de er...


Og no kommer det sikkert mange hyggelige kommentarer tilbake=)

Stoffi

Quote from: "Xminator"Slutt å preike om hvor jævlig dårlig alt er og gjør noe med det.


Dummeste jeg har hørt. Jeg står på SS denne sesongen, og synger med for full hals. Jeg vil påstå at jeg bidrar til å å prøve å gjøre noe med det, enn så lenge.

SS er død.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Mr_Soma

Tingen er at vi er nødt å stå samlet alle sammen (les: VIF,LSK)

Slik at vi får en egen seksjon på en stor tribune - som Hansa.

Men det kommer ikke til å skje før en ny stadion står på plass - som dessverre er alt for lenge til.

Så får vi leve med dette håpløse greiene...for det er det virkelig.

Og til de som sikkert lurer, nei jeg syter ikke - jeg bare forteller hvordan realiteten er.

Erik

Store Stå har vert død lenge.. BBB må gjøre Hansatribunen om til en Supportertribune for alle...

Sharpy

Pent plassert i, for anledningen, Klokkesvingen, sammen med en særs fotballinteressert sunnmøring, hadde jeg en viss ambivalent følelse over stemningen i dag.

"I dag e det trøkk i dei", sa kameraten min, og henviste til Store Stå.

"Slapp av. De får bare utløp for litt åpningsnerver. Om et kvarter er de tilbake i godt gammelt slag", svarte jeg.

Og ganske riktig, stemningen døde hen etter nøyaktig femten minutter, kun avbrutt av et par "Scharner - Fussballgott", og litt knalltrøkk fra Hansa i begynnelsen av 2.omgang da Brann kjørte på for scoring.

Ikke har jeg noe svar på hvordan ting kan bedre seg heller...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Mr_Soma

Noe må ihvertfall skje - Hansa tribunen hadde sikkert ikke vært en dum ide.

MEN, FeltZ blir jo fortsatt værende,med den samme kjernen.

Så blir det en ny gruppering gjerne lengre nede på tribunen - så er vi like langt når det gjelder samkjøring.

Felt Z synger en sang,og "SS" er på en helt annen.

Noen andre forslag?

BL

SS kommer aldri til å bli som før. Trist men sant...

Redningen kan være Hansa.
Hansa-
Felt Z

Xminator

Det er foresten litt smått utrolig at vi dagen etter en av de beste Brannkampene noensinne bruker mer tid på å snakke om manglende stemning enn hvor jævlig bra laget spilte.

Styrker egentlig bildet mitt av motgangssupportere i Brann. De som overhode ikke trives uten å ha noe å klage på.

Igjen, det er for dårlig organisering i miljøet rundt SS (eller for den del Z). SS eksiterer kun på kamp. Jeg vet dette er forferdelig urettferdig mot de som bruker tid på bannere og tifo generelt. Jeg er likevel villig til å vedde på at dere i antall er færre enn de vi sammenligner oss med. Du kan flytte gruppen hvor pokker du vil på Stadion, alt jeg kan garantere er at du

Hva med Ã¥ opprette ett lukket forum for de som vil delta aktivt? Med lukket mener jeg at det kreves godkjenning av konto, og at de som skriver opptrer under fullt navn. Og siden det postes med fullt navn er det en klar fordel Ã¥ ikke gi Ã¥pen tilgang til det som skrives. Det er altfor lett Ã¥ skrive store ord og springe fra ansvaret nÃ¥r det gjøres anonymt. Det mÃ¥ jo være mulig Ã¥ fÃ¥ en større gruppe mennesker til Ã¥ møtes gjevnlig og skape en rettet kjerne for supporterkultur i Bergen ogsÃ¥. Kanskje de 3  15-Ã¥ringene og de 6 18-Ã¥ringene ikke er sÃ¥ jævlig skremmende nÃ¥r de har ett navn og gjør sitt engasjement kjent?

For det er her kritikken min ligger Stoffi. Det er ikke konstruktivt å etter hver kamp klage på stemningen. Det er ikke konstruktivt å si at alt var så mye bedre før. Det er konstruktivt å komme med forslag til hva som kan gjøres.

Stoffi

Quote from: "Xminator"

For det er her kritikken min ligger Stoffi. Det er ikke konstruktivt å etter hver kamp klage på stemningen. Det er ikke konstruktivt å si at alt var så mye bedre før. Det er konstruktivt å komme med forslag til hva som kan gjøres.


Helt enig. Det er for jævlig at jeg ikke kan komme på noe konstruktivt å si om situasjonen, som faktisk ville hjulpet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

jegløh

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Xminator"

For det er her kritikken min ligger Stoffi. Det er ikke konstruktivt å etter hver kamp klage på stemningen. Det er ikke konstruktivt å si at alt var så mye bedre før. Det er konstruktivt å komme med forslag til hva som kan gjøres.


Helt enig. Det er for jævlig at jeg ikke kan komme på noe konstruktivt å si om situasjonen, som faktisk ville hjulpet.



Fruktbart som alltid, Stoffi.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "Stoffi"

Helt enig. Det er for jævlig at jeg ikke kan komme på noe konstruktivt å si om situasjonen, som faktisk ville hjulpet.


Etter følgende uttalelser i går så burde du kanskje vurdere å ikke si noe som helst en liten stund framover?

Quote from: "Stoffi"Vel, dette er blasfemi, men jeg håper innerst inne at Start vinner imorgen. Vi har ingenting å kjempe for lenger, og Vålerenga må for alle del ALDRI vinne gullet.

Sanne bør ikke spille, punktum. Jeg ville ikke engang latt ham spille på andrelaget.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Alexåsane

Stemningen rett etter målet var veldig bra. Folk trenger vist eg mål får å åpne kjeften. Brann får score sån hvert 10min så blir det bra stemning hele kampen.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Klaus_Brann

Dette er helt tragisk!blir nesten litt flau av å gå på stadion om dagen...
Det var nesten bedre trykk med 5000 mot Lokomotiv enn det var med 14000 mot Start, tidvis...
Det virker som om det bare er BBB feltet som synger på store stå, noen fler rett etter målet...
og Hansa inne i mellom...og ss synger så lavt at hansa ikke får med seg det og starter en ny sang, når vi er midt i en...
Sang med av full hals på det meste som ble startet av bbb, men det var kun litt mumling bak meg på ss...
Det er rett og slett tragisk, vi spilte en kjempekamp, dog selv om det ikke ble kalassifre, så trillet vi rundt med Start...og det burde vært galskap på tribunene, ikke mumling!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

28966mustang

På sittetribunen virker det som om det er forbudt å klappe/skrike. Prøver meg avogtil, men da er det rett før folk henter vaktene. Sittefolket må få fingen ut og sørge for stemning de også.
Hvil i fred- 1963!

TODDII

Mange snakker om at vi må få samlet alle syngene Brann fans enten på Hansa eller Store stå! Vet ikke om det har så mye for seg. Har vært to ganger på ullevaal i år der vi var ca 1500 brannsupportere begge ganger. Men klarte vi å lage trøkk og god organisert stemning? Nei!! Det ble startet sanger i hytt og pine, og for meg fremstår vi Brannsupportere i dag som et sørgelig skue uten pondus eller stemmeprakt! Var selv fast gjenganger på Store stå i gamle dager(når jeg var ung) og det var også da en blanding mellom unge og gamle. Men i motsetning til i dag var det da iallefall organisert og samstemt synging der alle bidro så godt man kunne! Det virker for meg fraværende idag. Uten at jeg påstår at Store stå var så fantastiske i gamle dager, for det var vi ikke!!!
Nei vi får gå i oss selv hver enkelt, gammel eller ung, og gi utrykk for våre følelser verbalt om vi nå er på hansa, gamle sitte eller Store stå!!
For det er snart bare en "klisje" at Brann Stadion og dens supportere er noe sydlansk og unikt! Vi er ikke i nærheten!

Og til Brann Bataljonen----- Burde ikke dens organisasjon i sin kraft gjøre noe mer organisert for å bedre Stemningen i og rundt Branns supporterkultur??? Fra mitt ståsted gjøres det iallefall ikke nok for å få et snev av liv og røre rundt Branns kamper! Det være seg på stadion og på bortekamper!!

Brann-Peter!

Quote from: "TODDII"
Og til Brann Bataljonen----- Burde ikke dens organisasjon i sin kraft gjøre noe mer organisert for å bedre Stemningen i og rundt Branns supporterkultur??? Fra mitt ståsted gjøres det iallefall ikke nok for å få et snev av liv og røre rundt Branns kamper! Det være seg på stadion og på bortekamper!!


Veldig enig her! haaper virkelig bataljonen som har vaert fravaerende saa til de grader tar i et tak naa!
Haaper paa en uttalelse fra bataljonen!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Bataljonen

Nå er det ikke Bataljonens jobb å "lage" stemningen på Stadion eller på bortekampene, det blir for snevert å si. MEN, Bataljonen kan komme med tiltak eller være behjelpelig på andre måter på hvordan vi sammen kan dra lasset for å få tilbake stemningen som vi vet har vært tidligere på stadion.


For det er ikke til å legge skjul på at stemningen de siste år har vært synkende. Fra å være en syngende supportergjeng har vi nå opplevd at det har dannet seg en gruppe på Hansa. Vi så hvilke trykk vi kan skape sammen da vi sto der på Lokomotiv kampen. Men vi kan ikke forvente at disse flytter ned på SS. Kanskje en gang i fremtiden kan vi bli en samlet gjeng, men det vil vise seg hvordan den nye stadion blir.

Vi i Bataljonen er enig at noe må gjøres på SS for å få opp trykket og stemningen. Vi vil etter sesongslutt sette oss ned for å diskutere bla dette. Men vi alene kan ikke si "sånn og sånn skal vi gjøre" Vi må og skal involvere supporterne slik at vi står sammen og får et kollektivt løft om løsninger på problemstillingen. Desverre finnes det ingen fasitsvar på hvorfor det har blitt sånn, ellers hadde problemet vært løst for lenge siden.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Northside

Quote from: "Bataljonen"
Vi i Bataljonen er enig at noe må gjøres på SS for å få opp trykket og stemningen. Vi vil etter sesongslutt sette oss ned for å diskutere bla dette. Men vi alene kan ikke si "sånn og sånn skal vi gjøre" Vi må og skal involvere supporterne slik at vi står sammen og får et kollektivt løft om løsninger på problemstillingen. Desverre finnes det ingen fasitsvar på hvorfor det har blitt sånn, ellers hadde problemet vært løst for lenge siden.


riktig at dere ikke skal fikse alt aleine, der skal vi sammerbeide. Men dere skal "starte oss" få litt fart i oss som det skjer noe... leser du diverse poster om stemning etc her inne så finner du nok mange villige personer som vil være med å fikse bedre stemning, selvom du blir litt skuffet når en person fra bbb ler av deg pga du kommer med noen sangtekster. men regner med det bare var en litt uheldig sitvasjon.

TODDII

Positivt at det iallefall er rettet fokus på problemstillingen fra bataljonens side og at det jobbes for å finne løsninger på dette.

Er enig i at det ikke er Bataljonens hovedansvar å stå for stemningen på stadion og bortekamper. Men som jeg skrev i mitt innlegg burde bataljonen gjennom dens kraft bidra i større grad til å forsøke å bedre rammen rundt kampene. Brannsupportere fremstår i dag uorganisert og uten samlet kraft til å lage den stemningen og rammen som Sportsklubben Brann bør ha på enhver fotballkamp. Og når vi supportere ikke kan bli enige om en felles målsetting og strategi for å bedre dette, mener jeg Bataljonen i større grad bør gå inn for å finne konstruktive forslag og løsninger.

Takker for svaret fra bataljonen.

jako

quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Stoffi

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Stoffi"

Helt enig. Det er for jævlig at jeg ikke kan komme på noe konstruktivt å si om situasjonen, som faktisk ville hjulpet.


Etter følgende uttalelser i går så burde du kanskje vurdere å ikke si noe som helst en liten stund framover?

Quote from: "Stoffi"Vel, dette er blasfemi, men jeg håper innerst inne at Start vinner imorgen. Vi har ingenting å kjempe for lenger, og Vålerenga må for alle del ALDRI vinne gullet.

Sanne bør ikke spille, punktum. Jeg ville ikke engang latt ham spille på andrelaget.


Står fortsatt for den uttalelsen. Nå vinner kanskje VIF pga vår seier, og det er noe som gudene måtte forby.
Men hjertet mitt er glad for seieren, selv om hjernen min er litt irritert.

Jegløh
QuoteFruktbart som alltid, Stoffi.
QuoteStemningen rett etter målet var veldig bra. Folk trenger vist eg mål får å åpne kjeften. Brann får score sån hvert 10min så blir det bra stemning hele kampen.


Hvis stemningen var bra etter målet, så var stemningen helt sinnsyk tidligere denne sesongen. Vi jublet bra, ja. Men første sangen ETTER den umiddelbare feiringen, så bar det rett ned til vanlig lavmål.

Jeg er frustrert over utviklingen, og greier virkelig ikke se hvordan SS skal komme seg igjen. Håper noen har løsningen.

Og til dere gutter som sto helt forrerst på SS med litt to-stangs og enkel stangs flagg: Når dere er så keen på å starte sanger (ikke noe negativt det) , så still dere lengre opp på SS. Der høres det bedre og flere blir med.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

runarnormann

Takk Stoffi.  Naa er jeg endelig kvitt insomniaen.
egenden Alf Dahl

Motyka

Quote from: "Stoffi"

Står fortsatt for den uttalelsen. Nå vinner kanskje VIF pga vår seier, og det er noe som gudene måtte forby.
Men hjertet mitt er glad for seieren, selv om hjernen min er litt irritert.

Jegløh
QuoteFruktbart som alltid, Stoffi.


Du la mine ord i din munn.....

Jeg konstaterer at SS var dårligere enn på lenge. Hvor står det skrevet at jeg må ha en løsning på problemet for å snakke om det?? Vær vennlig og vis meg, jeg er meget interessert i å se det.


Det står selvsagt ingen steder, det jegløh sikkert prøvde å fortelle deg at innlegget ditt var ufattelig kjedelig og lite fruktbart som vanlig.
Ville jo overraske meg enormt om du av alle klarte å komme opp med en løsning på hvilket som helst problem.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Northside

Quote from: "jako"
En ting dere burde gjøre var å rope Heia Brann litt oftere. Der får dere alltid resten av publikum med dere. Og det er jo en start.
QuoteOg til dere gutter som sto helt forrerst på SS med litt to-stangs og enkel stangs flagg: Når dere er så keen på å starte sanger (ikke noe negativt det) , så still dere lengre opp på SS. Der høres det bedre og flere blir med.


er helt enig med deg, og vi stod oppe mot FFK noe som fungerte bra. Problemet vårt er som oftest at vi baler med tifo før kampen, eks de 14 flaggene vi hadde mot start no (stor-flagg). Då er det vansklig å samle seg helt oppe 5 minutter ut i kampen.

BrannSupporter

Jeg bare lurer på når dere sier at: "Stemningen vil aldri bli like bra på SS som i gamle dager". Hvor mange år tilbake er det snakk om liksom?

Bataljonen

Vi i Bataljonen er fullstendig klar over problemet vedrørende stemningen på SS. Og ja, vi har tenkt å gjøre noe med dette. Vi har allerede diskutert saken og eventuelle løsninger, men dette er ikke gjort over natten, som de fleste er inneforstått med.

Vi har et ønske på årsmøtet at det blir valgt inn 2 ekstra varamedlemmer i styret. Da ser vi for oss en person som vil få det overordnede ansvar for en "sanggruppe" eller hva vi skal kalle det. Vi ser for oss en gjeng på 15-20 mann/kvinner som da finner melodier, tekster og kamprop som man øver på og innfører på SS. Det vil gi en mye større effekt og flere vil henge seg på om 20 stykker starter en ny sang enn 2 stykker. Dette er en av løsningene som vi vil diskutere. Mange etterlyser en mer aktiv bataljonsside når det gjelder sangrepetoar og melodier. Dette vil vi også gjøre noe med.

Dette med mer vil undertegnede ta opp på neste styremøte og vi vil skissere opp en handlingsplan på hvordan vi skal gå frem.

I mellomtiden får alle og enhver gå i seg sjøl og spørre seg om hvorfor en går på SS. Er det fordi man skal se kamp ? Eller fordi man skal se kamp og støtte, synge og bære laget frem til seier ?

Håper de fleste tenker sistnevnte og gjør noe med stemmen sin !
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Erik

Flott dere vil lage nye sanger, men det er bare en liten bit i forhold til det som må skje.. Jeg er lei av å stå stuet på SS blandt ja 14-18 åringer som regel.. sikten er ræv, klaging fra lave fjortisser.. Har BBB tenkt å flytte den syngende gruppen til en bedre tribune??

Bataljonen

Quote from: "Erik"Flott dere vil lage nye sanger, men det er bare en liten bit i forhold til det som må skje.. Jeg er lei av å stå stuet på SS blandt ja 14-18 åringer som regel.. sikten er ræv, klaging fra lave fjortisser.. Har BBB tenkt å flytte den syngende gruppen til en bedre tribune??


Vi vet at nye sanger bare er en del av totalen men vi er nødt til å begynne en plass, og en "sanggruppe", eller hva man skal kalle det, er et godt utgangspunkt å starte med.

Når det gjelder plassering av SS på fremtidens stadion som forhåpentligvis blir påbegynt bygging ila neste år, vil vi gå inn i en dialog med Brann vedrørende dette. Vi har allerede pratet "løst" med Brann om hvor plassering av SS vil bli, men vil i nær fremtid ha et møte med Brann der vi vil diskutere dette mer konkret.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

jako

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "jako"
En ting dere burde gjøre var å rope Heia Brann litt oftere. Der får dere alltid resten av publikum med dere. Og det er jo en start.


Nei det var ikke ironi. Selv om det et enkelt rop så skaper det bra trøkk. Det enkle er ofte det beste vet du;)

Dette ropet er dessverre blitt nesten fraværende de siste årene. En fotballkamp skal ikke være en konsertopplevelse, men vi skal heie spillerne frem til ekstra innsats. Og det er kun Byen e Bergen som skaper like stor trøkk som Heia Brann ropet.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Northside

Quote from: "Erik"Flott dere vil lage nye sanger, men det er bare en liten bit i forhold til det som må skje.. Jeg er lei av å stå stuet på SS blandt ja 14-18 åringer som regel.. sikten er ræv, klaging fra lave fjortisser.. Har BBB tenkt å flytte den syngende gruppen til en bedre tribune??


ForreslÃ¥r at du slutter Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ stadion, bruk heller pengene pÃ¥ en parabol hvor du kan se nesten alle kampene til Brann. DÃ¥ ser du fint, du kan snu deg dersom du ser for mange fjortisser, du kan ta av lyden nÃ¥r vi synger sÃ¥ lyst og dÃ¥rlig, du kan skru opp lyden nÃ¥r vi synger lavt, du kan skifte kanal nÃ¥r Brann spiller elendig, du kan droppe Ã¥ se de første minuttene sÃ¥ du slipper Ã¥ se all den elendige tifoen som blir lagd i tillegg sÃ¥ kan du kjøpe deg hverdens største sofa slik at du fÃ¥r all den plassen du mÃ¥tte ønske. Bon Apetitt slipper du ogsÃ¥ dersom maten og prisene plager deg der...  nei, tror din lille verden ville blitt mye bedre for deg dersom du gjør dette, i tillegg sÃ¥ slipper du Ã¥ diskutere trommer ettersom det ikke vil angÃ¥ deg noe mer.

Hilsen en som er lei alt det negative du kommer med hver eneste dag, (suss suss fra en liten "fjortiss")

Over til noe saklig:
Flott at bbb prøver å fikse dette, er sikker på at en sang gruppe hvertfall vil hjelpe litt, er nok mer som skal til for å få det perfekt, men dette er en bra start :wink:

Og til Jako:
er enig i at dette ropet har bra trøkk og at det enkle ofte er det beste.
Men var du i lillestrøm? Holdt på å bli gal av det ropet pga det ble brukt så ofte! Og det brukes alt for mye her hjemme også, men kanskje ikke sist kamp mot Start...

Uansett, bedre enn ingenting :wink:

jako

Vel jeg ble mer gal av å høre pippipene synge. Men jeg var der ikke selv.

Men en ting so irriterer meg ved sangene er at folk er altfor lite flink til å dra på vokalene. Dette er de veldig flink til i England. Og det bærer sangene mye bedre.

Og ja for Guds skyld få samle alle suporterne som vil synge og ikke lag et eget felt kun for Bataljonens medlemmer.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Erik

NorthsideFCDH du er vell en av de små som klager på de høye eldre.. Jeg mener det jeg sier.. SS er en barnehage blitt.. Det vet du også??

Northside

Quote from: "Erik"NorthsideFCDH du er vell en av de små som klager på de høye eldre.. Jeg mener det jeg sier.. SS er en barnehage blitt.. Det vet du også??


skal ikke nekte på at ss blir mer og mer en barnehage nei, men det er til tider sterkt overdreve.

og nei, jeg klager ikke over de høye eldre pga eg ikke ser noe men pga de klager på oss men gjør ikke en dritt selv!

Erik

Overdreve?? jeg blir nesten skuffet.. si store stå er 60% fyllt før en kamp, tror 85% av de som er kommet er mellom 14-18 år.. Hvor er resten av de eldre da? jo de har stikket av.. Det har skjedd de siste 2-3 årene.. Neste sesong er store stå enda mer barnehage om ikke BBB setter foten ned..

Northside

Quote from: "Erik"Overdreve?? jeg blir nesten skuffet.. si store stå er 60% fyllt før en kamp, tror 85% av de som er kommet er mellom 14-18 år.. Hvor er resten av de eldre da? jo de har stikket av.. Det har skjedd de siste 2-3 årene.. Neste sesong er store stå enda mer barnehage om ikke BBB setter foten ned..


det har du helt rett i, de eldre kommer rett før kampstart. Men det er ikke så fryktlig mange drittunger der som folk skal ha det til alltid. (under kampen)

Stoffi

Det jeg sier nå, er ikke så veldig populært, men mange tenker det jeg skriver, men vil ikke si det.

Grunnen til at så få møter opp på dugnader, synger og er på SS, er at mange ikke vil bli fortalt hva de skal gjøre av etter deres syn; drittunger.
Vil gjette at mange følte det samme når en 19 årig jente ble leder av BST, noe som fikk en del av skylden for at det gikk litt til helvete.


Det blir litt som i militæret, når man er litt opp i 20-årene, så er det ikke noe særlig å bli fortalt hva man skal gjøre av en 18 årig sersjant som ikke har fått hår på brystet enda.


Jeg sier her ingenting om MIN mening, så ikke bli sur på meg. Jeg sier her bare hvordan jeg tror mange tenker og litt av grunnen til den dårlige oppslutningen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Motyka

Quote from: "Stoffi"Det jeg sier nå, er ikke så veldig populært, men mange tenker det jeg skriver, men vil ikke si det.

Grunnen til at så få møter opp på dugnader, synger og er på SS, er at mange ikke vil bli fortalt hva de skal gjøre av etter deres syn; drittunger.
Vil gjette at mange følte det samme når en 19 årig jente ble leder av BST, noe som fikk en del av skylden for at det gikk litt til helvete.


Det blir litt som i militæret, når man er litt opp i 20-årene, så er det ikke noe særlig å bli fortalt hva man skal gjøre av en 18 årig sersjant som ikke har fått hår på brystet enda.


Jeg sier her ingenting om MIN mening, så ikke bli sur på meg. Jeg sier her bare hvordan jeg tror mange tenker og litt av grunnen til den dårlige oppslutningen.


Er godt at de som ikke vil si noe nå har fått deg som talerør.
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Gull2006

Quote from: "Stoffi"Det jeg sier nå, er ikke så veldig populært, men mange tenker det jeg skriver, men vil ikke si det.

Grunnen til at så få møter opp på dugnader, synger og er på SS, er at mange ikke vil bli fortalt hva de skal gjøre av etter deres syn; drittunger.
Vil gjette at mange følte det samme når en 19 årig jente ble leder av BST, noe som fikk en del av skylden for at det gikk litt til helvete.


Det blir litt som i militæret, når man er litt opp i 20-årene, så er det ikke noe særlig å bli fortalt hva man skal gjøre av en 18 årig sersjant som ikke har fått hår på brystet enda.


Jeg sier her ingenting om MIN mening, så ikke bli sur på meg. Jeg sier her bare hvordan jeg tror mange tenker og litt av grunnen til den dårlige oppslutningen.


En attenåring kan vel synge like høyt som en førtiåring... Ser ikke helt problemet. BBB ledes ihvertfall ikke av en 19 år gammel jente.

Stoffi

Quote from: "Motyka"
Er godt at de som ikke vil si noe nå har fått deg som talerør.


Ja, er ikke det flott...

Personlig kjenner jeg endel som føler det på denne måten, og jeg vil anta at det er en relativt stor årsak blant andre også, til det jeg skrev i min forrige post.

Det blir som sagt som i militæret, mange liker ikke å måtte se opp til og ta ordre fra noen de selv ser på som "drittunger".
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Gull2006

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Motyka"
Er godt at de som ikke vil si noe nå har fått deg som talerør.


Ja, er ikke det flott...

Personlig kjenner jeg endel som føler det på denne måten, og jeg vil anta at det er en relativt stor årsak blant andre også, til det jeg skrev i min forrige post.

Det blir som sagt som i militæret, mange liker ikke å måtte se opp til og ta ordre fra noen de selv ser på som "drittunger".


Hva er det egentlig du snakker om? Du tar vel ikke ordre fra noen på SS?
På en slik tribune skal det være sterk solidaritet blandt supporterne! De eldre skal ta seg av de yngre, de yngre skal lære og på den måten bli flinkere.
Jeg er 22 år så jeg går vel ikke for å være en "drittunge" (håper jeg), men jeg støtter de som lager flagg, div tifo og nye sanger fullt ut. Det er noe vi trenger. Den jantelov-mentaliteten er ikke verdt en dritt på en plass som SS, da ødelegger vi bare alt.
De eldre maser om at det er så mange "fjortisser" på SS, men de eldre er jo ikke der. Og det er deres egen feil, for de gir vekk plassene sine til 14-åringer.

kenta

eg er hvertfall enig med at det er alt for mange små-unger på ss og i diverse undergrupper av BBB! det burde være aldersgrenser på minst 18-20 år for å stå på SS og ha verv i BBB eller TIFO o.l.
ikke fordi de ikke kan gjøre en god jobb, men helst for å få tilbake de "gode gamle", og for å engasjere resten av den voksne verden på SS!

vet dette er å kaste sten i glasshus, men tror eg sier noe de fleste tenker!
ANSA, aldri frydenbø...!

Gull2006

Utvid BBB feltet og la det bli en plass for "alle". Det er den beste løsningen, og da den harde kjernen i midten..

Stoffi

Quote from: "Gull2006"[
Hva er det egentlig du snakker om? Du tar vel ikke ordre fra noen på SS?
På en slik tribune skal det være sterk solidaritet blandt supporterne! De eldre skal ta seg av de yngre, de yngre skal lære og på den måten bli flinkere.
Jeg er 22 år så jeg går vel ikke for å være en "drittunge" (håper jeg), men jeg støtter de som lager flagg, div tifo og nye sanger fullt ut. Det er noe vi trenger. Den jantelov-mentaliteten er ikke verdt en dritt på en plass som SS, da ødelegger vi bare alt.
De eldre maser om at det er så mange "fjortisser" på SS, men de eldre er jo ikke der. Og det er deres egen feil, for de gir vekk plassene sine til 14-åringer.


Jeg er selv på din alder, og lar meg ikke affisere så mye av det jeg tar opp.
Men, som Kenta sier, det burde vært en aldersgrense på å ha verv i BBB, selv om det høres dumt ut. For folk har stukket fra SS pga "drittunger", for enkelte/endel gidder ikke assosieres med dem.
Det at en gjeng med "drittunger" , i enkeltes øyne, har sentrale roller, kan faktisk gjøre at mange trekker seg litt unna.
Jeg sier ikke at det er en god ting, skulle ønske folk ikke tenkte slik, men slik ser det ut som det er, dessverre.

For å si det på en annnen måte, det blir tatt mer seriøst hvis en 30 år gammel mann/dame deler ut sanglapper, enn en 14-15 år gammel jente...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Gull2006

Ja det er vel slik det er. Men jeg tar heller imot en sang fra en 14-gammel jente, når alternativet er ingenting.
Disse gamlegutta som folk snakker om eksisterer ikke lengre, de gir tydeligvis F'en. Derfor mener jeg at vi må jobbe med det vi har, tenke nytt!

Om noen late gubber oppe på Hansa slår seg på brystet og forteller om gamle dager kontra i dag så gidder jeg ikke å høre på. Slik jeg har erfart det så bidrar ikke disse med noe positivt i det heletatt, DERFOR må vi heller ta godt vare på disse som faktisk gidder å engasjere seg, selv om de kanskje bare er 18 år.
Jeg gir ihvertfall pokker i om de jeg synger sammen med er eldre eller yngre enn meg selv, så lenge de synger, og ikke minst synger høyt!

Si ikke at vi må få vekk "drittungene", si heller at vi må få vekk de som ikke synger. Aldersgrense er en ting.. Jeg vil heller ha en uskreven regel som sier at alle skal synge til en hver tid, selv om vi taper. Det er jo derfor vi er der, for å støtte laget altså.
Der kan de eldre også bli flinkere, mange av disse "gamlingene" som holder kjeft og ikke bidrar med noe. Det er verre det enn at snittalderen er for lav.

Gull2006

Her har du "Unge Enga", en gjeng med "drittunger" eller "fjortisser" om dere vil. Men det er ikke det som er viktig å sette fokus på.. Disse unge menneskene klarer faktisk å lage skikkelig bra stemning i cola-svingen.

Noe å se opp til (selv om dette er Vålerengen)
http://www.sandem.no/vif/2005/cupen/vif-brann-20082005/tribune/pages/vif-brann-20082005-tribune-007b.htm

Eller hele Cola:
http://www.sandem.no/vif/2005/cupen/vif-brann-20082005/tribune/pages/vif-brann-20082005-tribune-022b.htm

Mer skjer fenn vi har på SS.. Sier mye!

Stoffi

Vel, selv flytter jeg opp til Hansa neste sesong med mine kompiser. Synd at det har kommet til dette, men jeg takler faktisk ikke det faktum at jeg må menges med så mange småfolk som skal være stadion sitt ansikt utad. Blir flaut, og jeg føler meg utilpass der jeg står.
Skyt meg, men jeg er en av mange, dessverre.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Quote from: "Gull2006"

Noe å se opp til (selv om dette er Vålerengen)
http://www.sandem.no/vif/2005/cupen/vif-brann-20082005/tribune/pages/vif-brann-20082005-tribune-007b.htm



Selv hadde vi "Lille Stå" med banner i noen kamper for mange år siden, i KLOKKESVINGEN. Var vel rundt 13-14 på den tiden.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up