• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

De "eldre" supporterene må skjerpe seg

Started by Brann/Bergen, September 18, 2005, 16:23:41 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brann/Bergen

et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Sharpy

Quote from: "Brann/Bergen"vet ikkje om dette har blitt tatt opp før, men følte at eg måtte ta dette opp no..


Neida. Helt ferskt tema dette;)
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

SKB e BEST!!!

E ganske enig. Når eg e 80 kan eg se tilbake på et liv som Stadion besøker siden eg var 3;)
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

monzilla

for å nevne ett eksempel som stiller fjortissene i dårlig lys, så var det under VIF-kampen. "hoset suger flo"-ropet runget på storestå. må si at stolthet var ikke akkurat det jeg tenkte først på når jeg hørte det.

KennethS

Quote from: "SKB e BEST!!!"E ganske enig. Når eg e 80 kan eg se tilbake på et liv som Stadion besøker siden eg var 3;)


og selv da synger du "ja hvis faen gjør vi det som i 1963 mens vi ler av alle bønder i vårt land" :D
tå på Brann

Northside

Quote from: "monzilla"for å nevne ett eksempel som stiller fjortissene i dårlig lys, så var det under VIF-kampen. "hoset suger flo"-ropet runget på storestå. må si at stolthet var ikke akkurat det jeg tenkte først på når jeg hørte det.


så du mener det bare var fjortisser som sang dette??

Eller er dette bare enda et eksempel på at folk skylder på fjortisser med en gang det skjer noe negativt?

syma

For ca 8? år siden på en kamp på stadion mot Rosenborg ble det sunget "sønn av en alkis" til Steffen Iversen.

Denne runget mye mer, og var en del hakk verre en "hoset suger Flo".

Og noe som er helt sikkert er at de som sang dette er mange av de som klager på fjortiser nå.

Kanskje du også var en av disse monzilla?

oppedal

Quote from: "NorthsideFCDH"Eller er dette bare enda et eksempel på at folk skylder på fjortisser med en gang det skjer noe negativt?


Nei, de skylder på Mjelde...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

monzilla

vel, en 20-åring kan oppføre seg som en fjortiss, det er en tilstand og ikke et spørsmål om alder, selv om det ikke er til å legge sjul på at fjortisser ofte ikke er eldre enn alderen tilsier.

hoset suger flo er syv ganger mer barnslig enn sønn av en alkis, selv om sistnevnte er et og et halvt hakk mer alvorlig.

naitsirk


Sharpy

Quote from: "naitsirk"og kanskje ein smule meir sant.


Noe som ikke akkurat gjør det bedre... Jeg har aldri vært så flau av mine medsupportere som da den sangen runget på Stadda. Det var skammelig! Noe forsåvidt "Hoset suger Flo" også er. Ikke akkurat finesse i den heller.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Skyscraper

Enig med Brann/Bergen. Det er ofte unødvendig hets av oss i Den Yngre Garde. Kanskje, er det noen karakteristikker som passer på et fåtall av oss i unge, men har da vært vitne til et omtrent like stort antall betydelig mer "voksne" supportere som "glemmer" å synge og som bekjentgir seg med barnselig/rølpete oppførsel.
Ã¥ skal det skje... Nei, vent... NÃ¥

Brann/Bergen

Vel, denne diskusjonen har styrt en helt annen vei...Ka har fjortisser med denne saken å gjøre?
En ting e i alle fall sikkert, dere eldre ødelegger stemningen på likl inje med fjortissene som synger usaklige ting som hoset suger flo. Mange av de eldre som står på store stå, ja de står bare der, ikkje e de med å synger og ikkje klapper de heller.


Det var jo selvfølgelig noen som måtte ta opp dette med fjortisser fordi denne kritikken var ment for de "eldre" supporterene, er det ingen som tåler litt kritikk?
et er en tilstand som går ut over all forstand, hjertet hamrer og banker for byen og Brann <3

Nemesis

Quote from: "syma"For ca 8? år siden på en kamp på stadion mot Rosenborg ble det sunget "sønn av en alkis" til Steffen Iversen.


Denne kunne også høres fra felt z under årets vif-kamp.........
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

jegløh

Er enig med Brann/Bergen. Har ofte undret meg på hvorfor alt negativt som gjøres på ss får "Fjortis"-merkelappen.

De nevnte lyriske perlene om Flo, Hoseth og Iversen er naturligvis pinlig og jeg levner ikke forfatterne mye intellekt, men jeg har da vært ung selv uten å ha måttet synge slike. Samtidig vet jeg at mange eldre har en del mangler i filteret sitt vedr hva som slipper ut av kjeften.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

mbs

Quote from: "syma"For ca 8? år siden på en kamp på stadion mot Rosenborg ble det sunget "sønn av en alkis" til Steffen Iversen.

Denne runget mye mer, og var en del hakk verre en "hoset suger Flo".

Og noe som er helt sikkert er at de som sang dette er mange av de som klager på fjortiser nå.

Kanskje du også var en av disse monzilla?


NÃ¥ er vel det ene utsagnet fakta, mens det andre er fri fantasi.
Om en skal få lov til å si sannheten, eller om en skal fortie den blir en annen.
blir som daniell sangen.

Nixon

Sangen til Daniel synes jo alle på SS både er tøff og akseptabel. Så hvorfor sangen til Steffen da skal være helt forkastelig skjønner ikke jeg. Jeg sang den for 10 år siden og står for det!

Når det gjelder sanger til Steffen så ble den sunget ved flere anledninger uten at noen reagerte på det. Blant annet under cupfinalen i 95. Det var vel året etter at noen fant ut at dette var sosialt uakseptabelt...
Rød makt på Hansa

Xminator

Vel, Nixon nå gjør du deg litt vanskelig. Den ene sangen rakker ned på noe hovedpersonen strengt tatt ikke har kontroll over, og som etter min mening er en sykdom på linje med kreft.

Den andre er en metafor på noe spilleren selv har gjort og som ble gjort med overlegg. Barnslig ja, men det er langt igjen til "Sønn av en alkis". Eller for den del å synge "Mora di har kreft". Det tror jeg til og med Nixon skjønner.

"Du har solgt deg som en hore Tore" er jo faktisk riktig :p De fleste av oss har vel mumlet det samme om en haug andre brannspillere opp igjennom uten å være i nærheten av sviket Flo presterte.

Nixon

Quote from: "Xminator"Vel, Nixon nå gjør du deg litt vanskelig. Den ene sangen rakker ned på noe hovedpersonen strengt tatt ikke har kontroll over, og som etter min mening er en sykdom på linje med kreft.

Den andre er en metafor på noe spilleren selv har gjort og som ble gjort med overlegg. Barnslig ja, men det er langt igjen til "Sønn av en alkis". Eller for den del å synge "Mora di har kreft". Det tror jeg til og med Nixon skjønner.


Da snakker vi ikke om samme sang til Daniel. For den jeg snakker om har heller ikke Daniel noe kontroll på.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Jeg er vel å regne som en av de eldre på SS. (Skal ikke mye til). Men jeg er enig i at av de som har stått på SS en del år, så er det alt for mange som står og holder kjeft og ikke synger med på en dritt. Men kjefte på egne spillere (som Tom Sanne) kan de! Så når 90% av Store Stå har lyse stemmer (fordi de er unge eller jenter), og 9% er eldre som holder kjeft, så er det ikke rart vi er elendige... Den siste prosenten er meg og seks andre... hehe... :)
Legg ned hele klubben!

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

NÃ¥r det gjelder sangene til Daniel: "Hvor er mora di". PÃ¥ kanten, og litt over. Det taler likevel til sangens fordel at Hareide faktisk mÃ¥tte ta sin hatt (eller bukse) og gÃ¥.  "Hvor er bilen din". Den mÃ¥ han tÃ¥le.

mobli

Quote from: "Xminator"NÃ¥r det gjelder sangene til Daniel: "Hvor er mora di". PÃ¥ kanten, og litt over. Det taler likevel til sangens fordel at Hareide faktisk mÃ¥tte ta sin hatt (eller bukse) og gÃ¥.  "Hvor er bilen din". Den mÃ¥ han tÃ¥le.


Det var tider det.
Mener vi også sang: "Hvem er faren din?" til Daniel. På kanten, og over, men artig for det.

Tom C

Har et helt vilt forslag:

Hva med å fokusere på Brann?

Bare en tanke...
Aldri mer Obos....

Sharpy

Quote from: "Xminator"NÃ¥r det gjelder sangene til Daniel: "Hvor er mora di". PÃ¥ kanten, og litt over. Det taler likevel til sangens fordel at Hareide faktisk mÃ¥tte ta sin hatt (eller bukse) og gÃ¥.  "Hvor er bilen din". Den mÃ¥ han tÃ¥le.


Joda, på kanten, men likevel milevis unna "sønn av en alkis"...
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Straffe!!!

Hovedproblemet, og det synes jeg vi så tydelig blant annet mot Lokomotiv, er stemmevolumet på dagens Store Stå.

En ting er at det kanskje synges for lite, for ensidig, og med mye dritt om motstanderen istedet for støtte til Brann. Men jeg la veldig merke til LYDEN mot moskovittene.

Når den "vanlige" gjengen fra SS sang ble det mest mumling og lavmælt synging, mens "gamleguttene" på Z satte igang med skikkelig trøkk. Virket faktisk som at man i starten ønsket å vise hvordan det KAN være, for utover kampen ble det mer mumling også fra den kanten.

Jeg har stått på Store Stå i 15-20 år etterhvert, og skulle tro jeg var relativt meningsberettiget. Når jeg begynte å gå der var jeg blant de yngre og reagerte forsåvidt på mye av de samme flåsete tilropene som jeg idag som en av de eldre reagerer på, eller at det innimellom bare ble sunget noen få sanger av et utvalg på ganske mange.

Men først og fremst reagerer jeg på volumet idag, i forhold til for noen få år siden.

Det skal kjennes på kroppen at man har vært på stadion, og det må være greit å skrike av full hals. Virker for meg som at endel av de yngre synes det er litt 'flaut' å synge eller skrike så veldig høyt, for tenk om noen synes de skiller seg ut.

Yngve

Det du seier Straffe!!! er faktisk heilt sant. Lydnivået på SS er diverre skuffande dårleg. Eg har mitt faste sete nede på felt ø, og som kjent var jo det rett under der SS samla seg på torsdag mens guttene som vableg stod på felt z. Og når dei fyrst sette i gong så overdøyva dei SS så det ljoma i veggane. Og i felt z er to felt bort og eit opp i forhold til meg, mens SS var i ryggen min.

Når SS byrja vart ein berre ille til mote, mens når gjengen på Z fyrst sette i gong var det nesten frysningar nedover ryggen på meg. Deilig trøkk, i alle tilfelle i byrjinga.

Ein annan ting er det at det er ein del som har fast plass på hansaen, og fleire av dei var der mot lokomotiv og. Av desse folka var det omtrent ingen som song med når SS byrja, men når felt z sette i gong så heiv folk seg på.. T a det til dykk SS..

Det var omtrent som på ein vanleg sereikamp når dei 5 klovnane på rad 6- 7 (?) på ø byrjar å synge tostemt.. Rett og slett pinligt..


jegløh

Quote from: "HansaZ"


Hvis det er dem jeg tror dere mener er jeg uenig. Satt bak dem mot AaFK i treningskamp og de sang. Syntes det var artig. Alltid rom for artige påfunn på stadion.

Naturligvis vil de aldri få igang allsang, men er vel ikke målet deres heller.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Motyka

Quote from: "HansaZ"


Prøver du hermed å si at Carreras, Domingo og Pavarotti sitter på nedre del av �?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nemesis

Quote from: "Motyka"
Quote from: "HansaZ"


Prøver du hermed å si at Carreras, Domingo og Pavarotti sitter på nedre del av �?


Selv er jeg ikke overrasket over at du ikke klarte å si noe fornuftig om saken.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Motyka

Quote from: "Nemesis"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "HansaZ"


Prøver du hermed å si at Carreras, Domingo og Pavarotti sitter på nedre del av �?


Selv er jeg ikke overrasket over at du ikke klarte å si noe fornuftig om saken.


Ditto!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Gull2006

Quote from: "syma"For ca 8? år siden på en kamp på stadion mot Rosenborg ble det sunget "sønn av en alkis" til Steffen Iversen.

Denne runget mye mer, og var en del hakk verre en "hoset suger Flo".

Og noe som er helt sikkert er at de som sang dette er mange av de som klager på fjortiser nå.

Kanskje du også var en av disse monzilla?


Den ble sunget på Hansa når vi møtte vif tidligere i år også.. Der er det ikke så mage "drittunger" at det gjør noe.

Motyka

Quote from: "Gull2006"
Quote from: "syma"For ca 8? år siden på en kamp på stadion mot Rosenborg ble det sunget "sønn av en alkis" til Steffen Iversen.

Denne runget mye mer, og var en del hakk verre en "hoset suger Flo".

Og noe som er helt sikkert er at de som sang dette er mange av de som klager på fjortiser nå.

Kanskje du også var en av disse monzilla?


Den ble sunget på Hansa når vi møtte vif tidligere i år også.. Der er det ikke så mage "drittunger" at det gjør noe.


For å si som Kjetil Rekdal sa om disse episodene etter denne kampen, "de må kunne tåle såpass".
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Gull2006

Quote from: "Motyka"
Quote from: "Gull2006"
Quote from: "syma"For ca 8? år siden på en kamp på stadion mot Rosenborg ble det sunget "sønn av en alkis" til Steffen Iversen.

Denne runget mye mer, og var en del hakk verre en "hoset suger Flo".

Og noe som er helt sikkert er at de som sang dette er mange av de som klager på fjortiser nå.

Kanskje du også var en av disse monzilla?


Den ble sunget på Hansa når vi møtte vif tidligere i år også.. Der er det ikke så mage "drittunger" at det gjør noe.


For å si som Kjetil Rekdal sa om disse episodene etter denne kampen, "de må kunne tåle såpass".


Nei det plager ikke meg heller.. Når jeg er på fotballkamp så legger jeg i fra meg alt som heter moral og etikk, ihvertfall når det gjelder motstanderen.

Motyka

Quote from: "Gull2006"
Quote from: "Motyka"
Quote from: "Gull2006"
Quote from: "syma"For ca 8? år siden på en kamp på stadion mot Rosenborg ble det sunget "sønn av en alkis" til Steffen Iversen.

Denne runget mye mer, og var en del hakk verre en "hoset suger Flo".

Og noe som er helt sikkert er at de som sang dette er mange av de som klager på fjortiser nå.

Kanskje du også var en av disse monzilla?


Den ble sunget på Hansa når vi møtte vif tidligere i år også.. Der er det ikke så mage "drittunger" at det gjør noe.


For å si som Kjetil Rekdal sa om disse episodene etter denne kampen, "de må kunne tåle såpass".


Nei det plager ikke meg heller.. Når jeg er på fotballkamp så legger jeg i fra meg alt som heter moral og etikk, ihvertfall når det gjelder motstanderen.


Det synes jeg ikke at du bør gjøre!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Gull2006

Joda.. det gjør jeg. Men du hadde aldri sett at jeg hadde startet en slik sang/rop. Jeg vil heller ha gode sanger som skaper herlig stemning på stadion.

Motyka

Quote from: "Gull2006"Joda.. det gjør jeg. Men du hadde aldri sett at jeg hadde startet en slik sang/rop. Jeg vil heller ha gode sanger som skaper herlig stemning på stadion.


Ingenting skaper stemning som litt hat, så hva med å bruke Raga Rockers "Noen å hate"?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

jako

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "monzilla"for å nevne ett eksempel som stiller fjortissene i dårlig lys, så var det under VIF-kampen. "hoset suger flo"-ropet runget på storestå. må si at stolthet var ikke akkurat det jeg tenkte først på når jeg hørte det.


så du mener det bare var fjortisser som sang dette??

Eller er dette bare enda et eksempel på at folk skylder på fjortisser med en gang det skjer noe negativt?


Det var helt klart yngre suportere som ledet an der. Jeg stod rett ved siden av. Har aldri blitt så flau og sint på Stadion før.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

syma

Fatter ikke hvorfor folk skal stå på bataljonsfeltet uten å synge. Dette gjelder svært mange.

Det verste er at dette også gjelder personer som burde vært "forbilder" Styremedlemmer, mange av de du ser på borteturer, personer fremme med muren som bare holder kjeft, og de som bare er opptatt av å være full.

Brann-Peter!

Quote from: "syma"Fatter ikke hvorfor folk skal stå på bataljonsfeltet uten å synge. Dette gjelder svært mange.

Det verste er at dette også gjelder personer som burde vært "forbilder" Styremedlemmer, mange av de du ser på borteturer, personer fremme med muren som bare holder kjeft, og de som bare er opptatt av å være full.


Veldig riktig det du sier.
Folk syter om at folk maa synge med naar det gaar bra for brann, men i motgang er det fullstendig stille paa gaarden. De henger heller over fremmede med uutholdelig daarlig aande, medfolgt av usympatiske og dumme rop.
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

Nixon

Hvis dette stemmer (tar et forbehold) er det bare for dumt dersom folk i BBB-styret ikke er med på å lage stemning på SS. Og enda verre hvis de virker negativt inn på de som prøver å lage litt liv. Da bør de tenke seg litt om hva de holder på med. Og kanskje ringe Brann og få "styreplass" på Altanen. Der kan man sitte i pompøs verdighet med litt promille og samtidig gli rett inn i miljøet...
Rød makt på Hansa

Rasmus_brann

de som ikke e med på å lage stemning e faktisk mange av de eldre. Greit nok at de synger med, men på start kampen hadde vi tenkt prøve å få innført an ny sang på BBB, men ble motarbeidet på det sterkeste!!
Vi hadde printet ut 300 tekster.... (det er river-sangen eg snakker om)
Og på den sangen "må"man nesten ha trommer for å holde takten.. Men da ble vi motarbeidet på det sterkeste, pga. trommene.
Eg kan skjønne korfor nokken ikke liker trommer, men hvis de brukes riktig kan det skape jææævla bra stemning.
Men det som ikke e kult e når nokken har med tromme og synger kjedelige gamle sanger og bruker tromme istedenfor å klappe. det e ikke kult... Men at vi blir motarbeidet uten at halvparten har hørt sangen.
Et argument som kom var at "det e for italiensk", ka faen??, kor finner man de beste supporterene i europa, jo i italia (etter min mening), mente han kansje at vi ikke skulle herme etter italiensk supporter kultur?
Neeeida vi har jo aldri brukt noen sanger som er brukt i england, eller andre tippeliga klubber, det har aldri skjedd.... Kjerp dokkar!!!! Hvis sangen blir brukt på storestå og dokkar ikke liker den, då kan dokker la vær å synge med..... Ikke begynn å slenge drtitt uten å vite ka det gå i..

Dokkar bestemmer ikke alt selvom dokker e eldre... Hvis hele bataljone e imot trommer og river sangen, kan vi heller la vær, men dokker kan vel gi oss en sjanse.. Ps. Det var så provoserende at eg nesten vurderer å flytte over på Hansa (selvom eg hadde slitt litt med det)...
En annen ting e at vi e jævla lite effektiver her i Bataljonen... de eneste som får til nokke e jo TIFO-gruppen....
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Bataljonen

Quote from: "Nixon"Hvis dette stemmer (tar et forbehold) er det bare for dumt dersom folk i BBB-styret ikke er med på å lage stemning på SS. Og enda verre hvis de virker negativt inn på de som prøver å lage litt liv. Da bør de tenke seg litt om hva de holder på med. Og kanskje ringe Brann og få "styreplass" på Altanen. Der kan man sitte i pompøs verdighet med litt promille og samtidig gli rett inn i miljøet...[/quote


Nå kan jeg kun snakke for meg selv og ikke hele styret. Jeg har stått og sunget på SS i over 15 år og gjør det fortsatt. Og når det gjelder den River sangen som det er blitt diskutert her så kan jeg fortsatt kun snakke for meg selv, jeg fikk en lapp av Henk som River sangen sto på og ventet på at de som sto ansvarlig for dette skulle sette igang. Registrerte også at det var noen som hadde tatt med trommer men hørte ingenting. Det var et flott initiativ som her ble tatt men tydeligvis trenger man mer "støtte" oppunder dette og derfor vil vi gjøre noe med det iform av å få organisert en gjeng på gjerne 15-20 stykker som kan dra dette lasset. Vi er helt nødt til å få snudd denne negative trenden som hersker på SS og heller ta imot nye sanger og hjelpe til å få de innført. Vi har en lang vei å gå, men jeg tror og håper at vi ila neste sesong kommer til å få en mye bedre stemning på SS. Vi i Bataljonen skal ihvertfall ikke la dettte gå oss hus forbi.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Rasmus_brann

endelig nokke som har nokke oppi hodet sitt.... Takk for støtten. Det var foresten eg som tok med trommene, men nå de "eldre" (ikke alle), begynte å syte begynte en etter en å trekke seg fra river ideen. Lite kult... Prøver bare å lage litt bedre stemning bill. mrk. 90-tallet da branns hjemmesupportere var fryktet over hele landet...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

monzilla

Vel, det viktigste er å holde tempoet nede. Vi på Hansa er svært gode til dette, derav trøkket som kommer når vi virkelig trår til.
Hadde SS kunnet holde tempoet nede når de synger tror jeg at ting ville ha blitt hevet ett hakk.

DJ_ADG

Quote from: "monzilla"Vel, det viktigste er å holde tempoet nede. Vi på Hansa er svært gode til dette, derav trøkket som kommer når vi virkelig trår til.
Hadde SS kunnet holde tempoet nede når de synger tror jeg at ting ville ha blitt hevet ett hakk.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

syma

Hvor mener dere det er best stemning på BBB feltet. Venstre eller høyre? Jeg står stort sett på høyre. Stod noen ganger på venstre ifjor. Jeg mener at det er bedre stemning på høyre. Da jeg stod på venstre var det mye stillhet og prating/diskutering og få som gadd å være med på sangene.

Dette er jo litt rart siden jeg også mener at på venstre er det et høyere aldersgj.snitt.

Problemet på ss er ikke fjortisser (snittet er nok godt over 20), men at folk ikke synger!

mener også at den syngende gjengen ikke var så mye bedre for 10-15 år siden. Det var ferre i gjengen, men var nok mer samstemt og mer kraft i stemmene. Og alle sang. Men flere var det ikke.

Det er jo bare å lese i tidligere Red Army (kampreferat) hvor de da skrev at det var rundt 500 i den syngende gjengen (som ofte var overdrevet) Og på store kamper opp mot 800. Og på borteturer var det langt fra samme oppmøte.

Et annet poeng er vel at vi har stått på stedet hvil, og de andre gjengene i norge har ekspandert.

Og ikke minst er det et problem at folk er lei sangene, og at de blir sunget mange ganger i samme kamp.

Lurer på hva Tore BBB mener ang. fjortisser, høyre/venstre, 10 år siden, idag osv.

Bataljonen

For å ta det i kronologisk rekkefølge, når det gjelder "fjortisser" så var jeg selv en "fjortiss" da jeg begynte å stå på SS. Men den gang var det ikke diskusjon om dette. Bare du sang var du velkommen, enten du var 14 eller 20.Vi kan ikke forvente at dagens SS kun skal bestå av 20 åringer med kraftig stemme. Men det som er det essensielle er at man bruker den stemmen man har.

Jeg er enig med deg at på høyre side av SS(høyre når du kommer inn på SS) er det "best" stemning. Virker som det er der de fleste sangene kommer igang. Det som har forandret seg mest på stadion stemningsmessig er at nå koker det mer på HELE stadion, det er mye mer liv på samtlige tribuner enn det var før. På SS var det nok mer samstemte tidligere enn det er idag, det virker rett og slett at man skynter seg å synge slik at man kan bli ferdig med sangen ?

Det er helt klart vi har en utfordring på flere felt og det er som mange sier her inne at man må gå i seg sjøl og spørre seg om hvorfor man står på SS i det hele tatt ?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

slang

Quote from: "Yngve"Det du seier Straffe!!! er faktisk heilt sant. Lydnivået på SS er diverre skuffande dårleg. Eg har mitt faste sete nede på felt ø, og som kjent var jo det rett under der SS samla seg på torsdag mens guttene som vableg stod på felt z. Og når dei fyrst sette i gong så overdøyva dei SS så det ljoma i veggane. Og i felt z er to felt bort og eit opp i forhold til meg, mens SS var i ryggen min.

Når SS byrja vart ein berre ille til mote, mens når gjengen på Z fyrst sette i gong var det nesten frysningar nedover ryggen på meg. Deilig trøkk, i alle tilfelle i byrjinga.

Ein annan ting er det at det er ein del som har fast plass på hansaen, og fleire av dei var der mot lokomotiv og. Av desse folka var det omtrent ingen som song med når SS byrja, men når felt z sette i gong så heiv folk seg på.. T a det til dykk SS..

Det var omtrent som på ein vanleg sereikamp når dei 5 klovnane på rad 6- 7 (?) på ø byrjar å synge tostemt.. Rett og slett pinligt..


Bedre å synge tostemt enn å holde kjeft!
ansa 08

Go Up