• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Du skylder meg 200 kr, Klock!

Started by Stoffi, September 15, 2005, 21:11:26 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Stoffi

Du skylder meg 200 kr, Klock!

Vi spiller helt ok, brann har spillet. Så skjer det, Klock kommer inn. Dermed snudde det og pang, Klock driter seg ut og Sergei scorer.
Like etter, Klock driter seg enda kraftigere ut, og nok en Sergei scorer.

Jeg kom ikke for å se Klock senke Brann, så jeg vil gjerne ha pengene mine tilbake av denne herren som greide å ødelegge kampen.

Vil ellers si at vår mangel på plan for spillet offensivt er tydelig, og ELENDIG. Spillerene vet ikke hva de skal gjøre og alt blir tilfeldig.
Jeg er nå i den oppfatning av at Mjelde bør gå etter sesongen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann_Askøy

Skrev akkurat et lignende innlegg, og støtter deg. Men vil ikek si at Mjelde skal gå uansett. Han ledet oss tross alt til cupgull i fjor. Har hentet NOEN dyktige spillere. Grunnen til at vi raser sammen i år, er overgangen til Kvisvik. Dette kan jo ikke Mjelde klandres for, fordi han ville hjem. Men å lete etter en erstatter for Kvisvik burde blitt gjort noe med fra han singaliserte at han ville hjem.

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Brann_Askøy

Quote from: "Stoffi"


2 målet er horribelt. Hva tenker han på`?

enavgutta

ELENDIG- Gavepakker! Vi kan ikke gjøre slike juniorfeil i internasjonal fotball, freser Mjelde.

Jaja, fres i vei du Mjelde. Du har deg selv å takke for at du bruker en spiller som ikke engang holder juniornivå.

Stoffi

Quote from: "enavgutta"
Jaja, fres i vei du Mjelde. Du har deg selv å takke for at du bruker en spiller som ikke engang holder juniornivå.


Veldig riktig!
Når man kjøper slike spillere, så får man en stall som er så svak som Brann sin faktisk er idag, noe som er en konsekvens av Mjelde's dårlige dømmekraft av spillere, og manglende medisinske undersøkelser.

Legen må gå.....!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

De eneste som ikke har tatt selvkritikk sesongen 2005 er publikum...

Og avisene selvsagt, men de tels liksom ikke :p

BL

Nok en gang straffer det seg å ha en benk på linje med 2.laget til Tufte IL...
Hansa-
Felt Z

KEA

Quote from: "Xminator"De eneste som ikke har tatt selvkritikk sesongen 2005 er publikum... Og avisene selvsagt, men de tels liksom ikke :p
!), og derfor hadde et godt (!) utgangspunkt foran returkampen.

....måtte arbeidslivet ha stilt samme krav til oss alle, så hadde det vært like festlig å gå på jobb som å ta seg en fest....

enavgutta


abe78

Kan noen nevne et ungt tallent som kom til Bergen og ble en suksess..? Ok - du kan nevne én kanskje, men kan du nevne tre?
.og husk!

BL

Quote from: "abe78"Kan noen nevne et ungt tallent som kom til Bergen og ble en suksess..? Ok - du kan nevne én kanskje, men kan du nevne tre?


Helstad, PFO (hvertfall sammen med Helstad), Karadas, Opdal, Hanstveit, Olofinjana...

Alle kan vel ikkje kalles talenter med tanke på alderen, men alle var helt ukjente som har gjort det bra for Brann. Kan vel egentlig ta med Kvisvik og då  :wink:
Hansa-
Felt Z

Xminator

For ikke å glemme El-fakiri eller hva med Lundekvam?

Dinho

Quote from: "enavgutta"


Tom Sanne var faktsk god idag, ørn var ikke gale han heller. Men walde, huseklepp, klock, helegbe, til tider hanstveit blir altfor lett mot lag som lok moskva. Vi har hele tiden visst at vihar en for dårlig stall og det vises veldig klart på dager som denne.

jegløh

Quote from: "Dinho"

Tom Sanne var faktsk god idag, ørn var ikke gale han heller. Men walde, huseklepp, klock, helegbe, til tider hanstveit blir altfor lett mot lag som lok moskva. Vi har hele tiden visst at vihar en for dårlig stall og det vises veldig klart på dager som denne.


Enig. Walde, Huseklepp, Klock og Helegbe var håpløs. De som mener Sanne var blant de dårligste har tydeligvis fordommer mot ham.

Vi må la stakkaren få mer tid, naturligvis, men har snakket med Fyllingentilhengere som ikke synes Huseklepp briljerte på det som er et 2.divisjonsbunnlag. Erik Mjelde til Løv Ham og Huseklepp til Brann? Ikke alt i verden jeg skjønner.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"Enig. Walde, Huseklepp, Klock og Helegbe var håpløs. De som mener Sanne var blant de dårligste har tydeligvis fordommer mot ham.


Dette er jo veldig typisk egentlig og viser hvor lite vi supportere egentlig vet om fotball. Vi har skreket etter både Walde og Helegbe (Huseklepp har vist at han kan være god...) og trodd at de kunne være løsningen. Hvorfor har ikke de fått sjansen? De kan jo ikke være dårligere enn Sanne og Knudsen?

I går spilte de temmelig rævva. Mens en spiller som Sanne som alltid får pes faktisk skapte mye på sin høyrekant før han måtte gå ut med skade.
Rød makt på Hansa

Rudi

Det er noen som har sett seg litt blind her inne, og ønsker å finne en syndebukk og henge han i galgen. Klocks innsats var kanskje ikke den beste på det 2. målet, men det første målet, var det ikke han som feilet, som noen vil ha det til. Det var det (nok en gang) Soma som ikke holder mannen sin og lar han spasere inn i 16 meteren å putte enkelt.
Forøvrig er det et mysterium for meg hvorfor Walde spillte, han presterte ingenting, mener det burde jo vært bedre å skyve Miller frem og la Haugen spille.

Men det blir håpløst og altfor enkelt å skylde på ungguttene. Man kan ikke forvente at folk som blir kastet innpå skal levere noen toppkamp. Det var ikke en eller to mann som feilet igår, det var hele laget som gir fra seg initiativet i kampen og mot et storlag som Lok. Moskva blir det fort mål. Skal ikke glemme at dette er et lag som trolig kan vinne hele turneringen!


- Rudi
Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog!"
Ivar Hoff om at Kjetil Rekdal ønsket å bli Brann-trener i framtiden.

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Nixon

La det være klart med en gang: Sanne burde ikke spilt i Brann. For han er ikke god nok for et Brannlag med ambisjoner. Så jeg håper han forsvinner etter sesongen.
Men han var slett i Brann sin dårligste spiller i går. Så mye kreditt bør han få.
Rød makt på Hansa

Xminator

500000? Det var nok en del mindre enn det. Og Sanne er på ett helt annet nivå nå enn det han har prestert før i Brann.

Synest Miller gjør sin beste kamp for Brann som sentral midtbane. Det var innsats  og plan derfra så lenge kreftene holdt.

naitsirk

"Men det blir håpløst og altfor enkelt å skylde på ungguttene. Man kan ikke forvente at folk som blir kastet innpå skal levere noen toppkamp."

forklar meg rudi når ein bør forventa stor spel av ungutta.
når dei e 23år eller har fått litt erfaring og ligger tett opp mot 30.
alder har ingenting å sei, men alle kan ha ein dårlig dag.
da hadde ungutta i går, men eg forvente likavel betre spel og då spesielt frå walde.

Rudi

Mulig alder ikke har noe å si, men erfaring er en svært viktig del av dette gamet. Og det får man ikke uten å spille!




- Rudi
Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog!"
Ivar Hoff om at Kjetil Rekdal ønsket å bli Brann-trener i framtiden.

Xminator

Vi har generelt altfor lett å kappe hodet av de spillerene som er urutinert. Klock er fortsatt en fersking i faget. Se på en spiller som Erik Hagen og progresjonen i hans karriere.

Jeg vil selvsagt ha en Brannstall med 24 landslagspillere med profferfaring. Det er derimot fint lite sannsynlig at vi noengang får.

jegløh

Quote from: "Xminator"Vi har generelt altfor lett å kappe hodet av de spillerene som er urutinert.
Jeg vil selvsagt ha en Brannstall med 24 landslagspillere med profferfaring. Det er derimot fint lite sannsynlig at vi noengang får.


Jeg skulle òg ønske at alt var perfekt. Men da hadde debatten her vært drita kjedelig.

Inntill vi når det perfekte vil det alltid være himmel eller helvete. TAKK OG PRIS!
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Der tar du feil. Til det er perfekt er det en gråfarge. Så vi oppholder oss fortsatt ett sted imellom :p Kvanteteori kan heldigvis ikke overføres til fotball...

Nemesis

Quote from: "Nixon"La det være klart med en gang: Sanne burde ikke spilt i Brann. For han er ikke god nok for et Brannlag med ambisjoner. Så jeg håper han forsvinner etter sesongen.
Men han var slett i Brann sin dårligste spiller i går. Så mye kreditt bør han få.


Det  som er trist er denne buingen eller mangelen på jubel når han entrer. Det gir et bilde, delvis skapt gjennom media et vi ikke liker ham. Og det er overhodet ikke riktig. Det er ikke personen Tom Sanne vi vil ha vekk, men fotballspilleren Tom Sanne, og grunnen er mangel på fottik egenskaper og ingen annen.  Er enig i at han var langt fra den værste på Brann i går. HelgeB skuffet også, ett par horrible skudd som heller burde vært innlegg, men det skyldes vel at han vil ha et mål, noe som han håper sikrer han kontrakt......
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle


nummer9

Det er utrolig hvor mange bestemødre som kunne gått rett inn på et TL-lag. Rart vi ikke har sett noen av disse i aksjon? ;)

Uansett, Klock har spillt få TL-kamper, og ingen(?) europacupkamper, så man  kan ikke forvente at han skal ha rutinen til Soma/Scharner. Det ene målet var vel Soma som mister markeringen sin som nevnt Rudi tidligere i denne tråden? Ingen hylekor der.

Toa

Vi må jo etterhvert bare innse at Mjelde ikke klarer å få det beste ut av spillerne sine.

Og Sanne var IKKE god igår. Gang på gang stilte han seg i håpløse posisjoner, slik at høyresiden ikke kunne brukes. Og uansett hvor mye rom det var på siden, så gikk han ikke inn i disse rommene. Virker ikke som mannen har veldig god fotballforståelse.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Xminator

Joda, la oss fokusere på alt det Sanne gjorde feil. Og huske alle de gangene han mistet ballen, misslykkes med vendinger og sender feilpasninger. Og så glemmer vi de 4-5 overgangene han skapte ved å vinne ballen høyt på banen. Man ser det man vil se. Sanne var hverken bedre eller dårligere enn resten av laget før han gikk ut. Og det var strengt tatt ikke før han gikk ut det raknet.

Joda, det var skuffende at det raknet, men i dag bør kanskje en del lese kommentaren til Langeland, som er en god del mer jordnær enn hva tilfellet var tirsdag .p

PS! Eksempler på spillere som har fått ut potensialet sitt under Mjelde: Winters og Scharner. For ikke å glemme Olofinjana... Eller for den del Soma.

Toa

De spillerne du nevner var alle bedre ifjor enn i år (utenom Scharner, som har personlig motivator...).
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

naitsirk

for ikkje å gløyme miller, kvisvik, helstad,svante, opdal

Toa

Ok... Så vi har en haug med spillere som alle får ut potensialet sitt, men Brann er ute av cupen, de henger i en tynn tråd i UEFA cupen, og gjør det dårlig i serien. Hmm... Javel...
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Botch

Begynner å bli litt lei all denne frustrasjonssutringen fra supportere.

Hvor var brann før MiM, PoL og Dahl snudde skuten? Konkursrand, nedrykksplass, og uten planer for ny stadion.

To år senere har vi en mye bedre stall, gjeldsfri, og snart ny stadion. At folk ikke evner å se at skader og overgangen til Kvisvik har hatt mye å si for prestasjonene er ubegripelig.

Og for å trekke frem et eksempel på sutring. Var en som skrev her at han ikke kunne fatte hvorfor Walde spilte.. Vel tidligere har jo Mons fått kritikk for at han ikke lar de unge få prøve seg.

Vi må gi Mjelde minst en sesong til, såpass fortjener han faktisk.
Så får dere alle svelge bitterheten og støtte laget i stedet for all denne sutringen.

-Botch
Brannmann og evig optimist

naitsirk

"Og for å trekke frem et eksempel på sutring. Var en som skrev her at han ikke kunne fatte hvorfor Walde spilte.. Vel tidligere har jo Mons fått kritikk for at han ikke lar de unge få prøve seg. "

me har vel alle fått svar på kva walde står for. sats på talent maset har vel fått seg eit skot for baugen.

i tillegg so ser me og at mim veit kven som e best til ei kvar tid, og ikkje me supporterane som får all informasjon gjennom aviser og internett.

Alzheimer/Silverspurs

Eg er faktisk litt einig med Mjelde som her ein dag sa at "ein må ta eit steg til bake for å ta to fram".

Greit nok, eg og håpte på at Brann var kapable til å ta gull i år, men det viste eg raskt at det ikkje holdt inn. Første11 blenda slik at eg ikkje såg kvaliteten i resten av troppen.

Trur likevel at, trass i at vi har mange gode spelarar og gjer det dårleg, ikkje bør sparke Mjelde. Ein blir ikkje best berre av at det går framover. Eg vil faktisk tru at laget blir betre til neste år av å ha fått den smellen som dei har fått i haust.

Føler nesten eg høyres ut som Mjelde faktisk:)

Og så trur eg det medisinske apparatet blir betre, heh, for eg har ein "Tottenham-følelse" av Brann i år. Viktige brikker i laget er ute lenge og då raknar det. Nye spelarar kjem inn, men medisinsk er dei ikkje testa godt nok.

Høyrte forresten MIM-sang i går. Var det ironisk eller var det til støtte for han (at det var spelarane som gjorde det dårleg, ikkje han) ?
Den tok vi ikkje heilt, vi som sat litt bortanfor.

jako

Quote from: "Rudi"Mulig alder ikke har noe å si, men erfaring er en svært viktig del av dette gamet. Og det får man ikke uten å spille!


Men de bør i det minste vise tendenser i større grad enn det Arve Walde har gjort. Huseklepp har vist litt, nok til at jeg faktisk fortsatt tror på ham.
Helegbe må vise betraktelig mer. Han har så langt ikke vært i nærheten av det vi har forventet. Det vil overaske meg stor om Mjelde vil gi denne gutten fast kontrakt.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

jako

Quote from: "Xminator"
PS! Eksempler på spillere som har fått ut potensialet sitt under Mjelde: Winters og Scharner. For ikke å glemme Olofinjana... Eller for den del Soma.


Herregud man, dette er jo klassespillere og alle var allerede godt etablerte på sine klubblag. Olof er kanskje unntaket. Men han hadde alt fra før; styrken, blikket og teknikken.

Sier ikke at Mjelde er håpløs, men det er en del som ikke har hatt noen klar fremgang under Mjelde. F.eks. Valencia, Knarvik, Furuseth Olsen, Hanstveit, Nhleko, Storesund, Walde, Mjelde, Haugen og McAllister. Ikke så rent få heller.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

janjan

Du har bodd for lenge i Trønder-helvetet hvis du tror at Scharner var etablert stjernespiller før han kom til Brann. Den sportslige utviklingen hans har vært meget god siden han kom til Bergen.

jako

Quote from: "janjan"Du har bodd for lenge i Trønder-helvetet hvis du tror at Scharner var etablert stjernespiller før han kom til Brann. Den sportslige utviklingen hans har vært meget god siden han kom til Bergen.


Han var en sentral brikke på Salzburg så vidt meg bekjent. Han kostet jo litt. Han har hatt bra utvikling ja, men poenget mitt var at han var ferdig utviklet fotballspiller. Han trengte bare litt tid på seg til å tilpasse seg den norske spillestilen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Xminator

På tide å dra opp litt tråder for å se hva motgangssupporterene liret ut av rævhullet om Scharner i fjor?

oppedal

Quote from: "Stoffi"Jeg er nå i den oppfatning av at Mjelde bør gå etter sesongen.


Morsomt. Mjelde får skylden for en annens tabber. Lokomotiv Moskva er en av europas største klubber og det er utrolig vi ikke tapte mer. Saeternes, Ludvigsen, Bjarnason og Guntveit er skadet. Andresen er ikke 100 %. Kvisvik er vekke. Jeg synes det var en noelunde bra kamp, med tanke på alle skadene. Neste sesong vil bli MYE BEDRE, visst ikke halve stallen blir skadet.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Rasmus_brann

Helt enig med oppedal, over her....
Kan ikke alltid skylde på treneren....
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Stoffi

Quote from: "Rasmus_brann"
Kan ikke alltid skylde på treneren....


Nei, det er helt rett. Mye av skylden hviler på spillere og skadesituasjon.

Men når man ser på den totalt fraværende planen over spillet, elendig taktikkeri (f. eks. ingen vinger i et par kamper), dårlige bytter, dårlig dømmekraft av åpenlyst dårlige spillere, så er summen av det noe som har gjort at vi har mistet veldig mange poeng.

Jeg har alltid likt Mjelde, men de siste månedene har jeg begynt å tvile skikkelig. Vektskålen for min del, har bikket mot at vi trenger ny trener, etter sesongen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Go Up