• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjeldes i avgang?

Started by Superjack, September 12, 2005, 09:31:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Vollvik vil ha Eggen inn som motivator. Samme Vollvik vil overhode ikke kvitte seg med Mjelde. Det vil ikke Eggen selv. For ordens skyld får Mjelde full støtte fra Hoff (wohoo!), Semb, Eftevaag og Bjarman. Som Hoff sier det, Hvem er denne Langeland?

Jeg vet bare en ting, bytter vi trener nå så bytter vi igjen om 2 eller 3 år. Jeg er 110% overbevist om at fortsatt tillit til Mjelde (som VIF gav Rekdal i 2003) er nøkkelen til fremtidig suksess.

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Slik jeg ser det er Revheim og Styret de siste restene av det gamle Brann. Skandaleklubben uten kurs og styring. Det er her Mjelde, Dahls og POL verste fiender (eller ihvertfall lettere utro venner) sitter. Trusselen fra BA og BT er ikkeeksisterende. Etter min mening er styret også ansvarlig for denne sesongens nedtur. Det var styret som skrudde igjen pengekranen da det vi trengte aller mest var større dekning i stallen. Det er styrets ansvar at stadionutbyggingen er på vei til å ta fokus fra det sportslige. Og det er her jeg er redd Revheim vil sparke nedover uten selvkritikk.

enavgutta


brann-e-best

Lurkin skrev:
Hylekoret er i gang!

Dette skjer etter hver kamp, nå bare ignorerer jeg dere.

er helt enig med deg dette er bare tull. skal alle bare skrive negative komentarer når brann taper en kamp? ka e dette for noe tull??
gull_i_år-

Candyman

Quote from: "enavgutta"
Forøvrig kan denne Langeland ete drit som det heter på godt norsk.

Hoff setter ord på pakket:

– Hvem er denne Knut Langeland? Vedkommende som har ment dette hos dere kan ikke mer om fotball enn jeg har glemt. Dette er en «følge sivet etter det blåser»-uttalelse. En populistisk kommentar som passer godt i innspurten av en valgkamp.

Hvem sa dette? Hoff sier du? Vår alles "kjære" Ivar?
Hadde aldri trodd jeg kom til å være enig med han noen gang. Og iallefall ikke syntes at han kom med en sjefskommentar.
Må gå an å tape en kamp uten at alle skal få sparken, selv om det er jævlig irriterende å se Brann spille kamp etter kamp og skape massevis av sjanser, og bare vinne en gang i blandt. Effektivitet for faen!!!!!!!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Xminator

Om ikke annet, så klarte ikke FFK å ta innpå i dag heller :p

dudo

Quote from: "DrMeland"
Det er mulig at noen av disse kan gjøre det bedre enn Mjelde men jeg er ikke overbevist av noen av dem. Det blir et sjansespill uansett, som det vanligvis er når en skal bytte trener. Ideelt sett hadde vi hatt en spenstig assistenttrener i klubben som kunne tatt over nå Mjelde ga seg og som kunne sikret kontinuiteten, men med Espen Steffensen på sidelinjen er det enkelt og greit uaktuelt!


Jeg tror at den godeste Steffensen er mye av grunnen til problemene vi har. Personer jeg kjenner som har blitt trent av han maler et bilde av en manipulerende, selvforherligende trener med manglende selvinnsikt og reduserte evner som trener. Jeg har også latt meg fortelle at det i stor grad er han som tar seg av den defensive organiseringen, og at det er han som har påvirket Mjelde i feil retning (i mine øyne) og er mye av grunnen til at det offensive spillet er blitt nedtonet. (Var ikke det noe av dette Bjarmann var ute og sa og? Eller var det Soltvedt?)

Denne infoen tar dere selvsagt som dere vil, dette er bare en nokså direkte gjenfortelling av hva jeg har blitt fortalt.

Grepene jeg gjerne hadde sett: Aabrekk inn som spillerutvikler/2.lagstrenerassistent, og - hold dere fast - Andresen som kaptein og assistenttrener, evt 2. assistenttrener. 2.AT om vi greier å få inn en defensiv kapasitet, tror Bjarmann kunne vært ideell her. I tillegg vil jeg sparke Skjelvan på "hue og rævva" ut, og erstatte han med et "fysio-team" bestående av en fysioterapeut, osteopat eller hva pokker det heter, massør og en fysikktrener (Solvang?) med ansvaret for _all_ fysisk trening.

Med et slikt team kunne vi økt både treningsmengder og intensitet, og også fått skreddersydd bedre for spillerene. Laget skulle trent taktikk og smartness sammen, egentreningen skulle i stor grad foregå på egenhånd etter opplegg fra (og evt sammen med) Aabrekk og Solvang. Dette ville stilt Brann i en egen klasse i Norge, kostet noen kroner, javel, men noen risker må vi ta. 4 nye stillinger, 1 høytlønnet og tre i 350 000 kronersklassen, en totalpakke på ca to mill i året. Samtidig tror jeg at vi med dette teamet hadde hatt samtlige spillere i sin beste form størst mulig del av tiden. Kvitter vi oss med Revheim og, så er vi i mål.

I bunn og grunn ender jeg på at Mjelde kanskje ikke har godt nok apparat rundt seg. Han er en glimrende motivator etter hva jeg har hørt etter bedriftsbesøk, og han har gitt oss den fineste fotballen jeg kan huske i Brann. Nå er jeg riktignok bare 24 år, men alt var ikke bedre før. ;p Vi må huske spillerene Mjelde og POL har skaffet oss, og hvor lite indre stridigheter det er med disse to i Brann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Trond Sollied!!

Hvor lenge blir han i Olympiakos.
I en klubb som krever seier i CL, og som sparket treneren etter cup og serieklubb forrige sesong, så blir man ikke gammel med tap mot RBK...

Og RBK har allerede fått Høgmo.

Sollied fra nyttår, med Mjelde som assistent?
Brannsupporter.

janjan

Et annet alternativ er M Johansson inn som assistenttrener. Han har ikke lykkes allverden i Løv-Ham, men det tror jeg først og fremst har med spillermaterialet å gjøre samt at overgangen fra 2. til 1. er enormt stor. Treningene deres er visstnok veldig bra og jeg har en mistanke om at det delvis er her skoen trykker for Brann sin del.

Xminator

Og overgangen fra 1. til eliteserien blir mindre? :p

Nemesis

Har ikke helt klart å gjøre meg opp en mening om MIM bør sitte eller gå. Problemet er at han er jo så fordømt sympatisk, at det er vanskelig å mislike han. Det beste hadde vært å få MIM til klubben om 1-2 års tid, etter at han hadde bevist litt og opparbeidet seg erfaring fra andre klubber. Men den gang ei, det blir vanskelig å slippe ham nå, forså å hente ham igjen om et par år. Jeg tror nok det beste er å utvide trenerteamet, og la han sitte så lenge vi ikke finner et super alternativ til hovedtrener.....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Botch

Først litt fakta om Langeland:
Han har vært med på å skape branns utallige skandaler i nyere tid. Han har rost laget opp i skyene etter en god kamp (fyrt oppunder gullsnakk) for så å slakte trenere og klubb en uke senere.
At det har vært så mye harmoni i klubben under mons kan nok delvis skyldes at han ikke har skrevet for bt pga mac og datteren.

I artikler som ikke omhandler sport, har han utlevert sin ekskone på en lite flatterende måte, som nok en gang viser hvilken klyse han er.

Brann:
Klubben som bør være blant topp 3 i norge til enhver tid. Har slitt med indre stridigheter, korrupsjon, gamle spøkelser i korridorene og hele media i hælene på konstant jakt etter nye skandaler.

MiM, PoL og Dahl:
Dette trekløveret tok over en klubb med sikker retning mot avgrunnen. De har fått røsket opp i det gamle systemet, skapt positive tendenser, fått brann ut av økonomisk uføre, og ikke minst klart å få en rekke klassespillere til klubben.

Er fortsatt mye å jobbe med, f.eks nyere tids avsløringer om mangel på medisinsk test/apparat.

Men la det være klinkende klart, uten Dahl ville ikke brann fått snudd økonomien. Uten Mjelde og PoL ville nok ikke mange av dagens stjerner villet dra til brann.
Mjelde og Pol klarte å få profilerte spillere til et synkende skip, som igjen førte til at det ble mer aktuelt for andre spillere å komme hit.

For to år siden var Brann på randen av konkurs, på vei til å rykke ned, og uten noen konkret plan for ny stadion.
Idag har vi en god stall, god økonomi, og finansiering av ny stadion.

So what om vi ligger på 6. plass. Det får vi tåle. Trekløveret vårt har gjort så sinnsykt mye bra for brann at om vi krever deres avgang nå så skyter vi oss selv i foten med hagle.

Mjelde har en egenskap som er utrolig viktig som branntrener. Han klarer å holde folk nede i medgang. Tenk hva Sandstø ville spydd ut dersom han var brann trener og vi slo lsk 6-2....

Det vi trenger er å fortsette trenden, bygge ut trenerteamet og det medisinske apparatet.

Aabrekk inn som talentutvikler, Solvang er allerede inne og har bidratt positivt. vi må få flere folk i teamet og bygge en solid organisasjon.

Hvis mjelde har svakheter så må vi få inn folk som utfyller ham, ikke som erstatter ham.

De som vil sparke Mjelde nå har dårlig hukommelse og/eller har ikke lært en dritt av fortiden.

-Botch
Brannmann og evig optimist

Toa

Jeg har stort sett alltid støttet Mjelde, og ment han må fortsette...

Men om han ikke snart klarer å få noe mer ut av spillerne sine, så vil ikke min tålmodighet vare særlig mye lengre. Man kan ikke bare skylde på uflaks og skader. Selvfølgelig spiller det inn, men jeg syns Mjelde har en negativ holdning til dette som virker inn på spillerne.

Flaks er noe man har når man har troen på at ting skal gå, og når man er positivt innstilt på det. Det er ikke uten grunn at lagene i toppen alltid har mer flaks enn lagene i bunnen av tabellen. Det er ikke uten grunn at Norge hadde så mye flaks under Drillo, fordi spillerne TRODDE at de kunne utføre undere. Og Brann har ikke motgang bare på grunn av skadene. Brann har skader pga motgangen....

Det er noe negativt som henger over Brann for tiden, og jeg er slett ikke sikker på at Mjelde er mannen som får Brann ut av dette. Når vi ser hvordan Nhleko og Valencia har fått en ny vår under andre trenere, så kan man lure. Syns Brann sine spillere bare blir dårligere og dårligere.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Go Up