• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjeldes i avgang?

Started by Superjack, September 12, 2005, 09:31:22 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Superjack

http://www.bt.no/sport/article403596

Hva skal man si?
Jeg er forsåvidt enig i denne konklusjonen, og har vært det lenge.
Mjelde er en knakendes kjekk kar, og kan ikke si noe annet negativt om han enn at han en gang for lenge siden gikk valgte Bryne! og LSK fremfor Brann!

Men en ting er å kreve Mjeldes avgang, hvem skal da overta?
Jeg ser ikke de klare kandidatene til den jobben.
I Norge er det stort sett resirkulering av trenere. Drillo, KT Eggen, Høgmo, Aabrekk, Semb... osv

Hvem kan lede troppene til nye høyder?
Brannsupporter.

Rasmus_brann

helt enig.... Det hjelper ikke å bytte trener. statistikken snakker kraftig imot det. Stein på stein teorien til mjelde e ganske bra.... Høst sesongen kan ikke skyldes på mjelde, men skader og tapet av super ray... la mjelde bli. Og har vi ikke lgat denne diskusjonen død for lenge siden...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

TERD

Quote from: "Rasmus_brann"Og har vi ikke lgat denne diskusjonen død for lenge siden...

Denne diskusjonen er et resultat av Mjeldes uttalte mål om bedre plassering enn fjorårets. Dersom måloppnåelsen til de grader uteblir, må jo til og med de mest ivrige Mjelde-tilhengere tillate en diskusjon rundt Mjeldes rolle.

Forøvrig finnes det dyktige trenere, både norske og andre, utenfor Norges grenser.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Xminator

Bullshit. Langeland er, har alltid vært og vil alltid bli en forbannet dust uten ett snev av integritet.

Nemesis

Quote from: "Xminator"Bullshit. Langeland er, har alltid vært og vil alltid bli en forbannet dust uten ett snev av integritet.


Virker som han har blitt blendet av engelske avisers krasse journalistikk av Svennis, og prøver seg med dette her hjemme, funker dårlig.

Ellers er jo stein på stein filosofien genial... sjeldent har en Brann-trener fått så lite pes, mtp spillerkjøp/disponeringer i forhold til resultater. Men alt dette  er helt greit for oss, fordi vi bygger stein på stein....  en illusjon er hva det er. Hva er det MIM har gjort som ikke forgjengerene gjorde som går under kategorien stein på stein...?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

TERD

Quote from: "Nemesis"Ellers er jo stein på stein filosofien genial... sjeldent har en Brann-trener fått så lite pes, mtp spillerkjøp/disponeringer i forhold til resultater. Men alt dette  er helt greit for oss, fordi vi bygger stein på stein....  en illusjon er hva det er. Hva er det MIM har gjort som ikke forgjengerene gjorde som går under kategorien stein på stein...?

Fornuftig tanke. Og hva skjer når det beviselig ikke blir bygget sten på sten? Eller kan man komme seg unna med at et byggverk ikke trenger å bli høyere; man kan like gjerne bygge nedover, men bredere?

Sten på sten-filosofien dreier seg i all hovedsak om Mjelde selv, og hans læring for å bli en topptrener. Det er ille...
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

enavgutta

Denne artikkelen er et tabloid svada tuftet på dårlig fotballinnsikt. Langelang beviser igjen at han er innhabil, og ikke burde skrevet saker relatert til Brann (les BigMac relasjonene). Det er en skam at denne famøse teksten blir førstesidestoff i BT !!! For meg er dette bare et tydelig signal om at BA ikke lenger er skrotavisen her i byn.

TERD

Quote from: "enavgutta"Denne artikkelen er et tabloid svada tuftet på dårlig fotballinnsikt.

Kanskje du du kan opplyse oss andre om hvilken manglende fotballinnsikt du tenker på?

Ellers er det vel mest natulig at hans inhabilitet burde føre til mer rosende omtale enn Brann heller enn det motsatte, eller?
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

DrMeland

rMeland

Leffen

det er hvertfall håpløst å si at mjelde bør få sitte, fordi man ikke ser noen klar arvtager. det er jo en prosess som må påbegynnes den dagen mons eventuelt får fyken.
det finnes flere bra trener i norge, og enda flere bra i utlandet.

sturlalv

Mener det er useriøst å argumentere for å sparke Mjelde, men det er klart at tiden jobber mot ham. Skal det listes opp alternativer, har jeg to:

Tom Prahl, som vi kjenner fra Malmö FF, skal visstnok være ledig på markedet etter sesongen. Alternativt får vi vente på at unge, lovende Tørum kommer hjem til Vestlandet.

Mvh
Sturlalv

- som forøvrig mener Rösler er en bedre skuespiller enn Mjelde er i fremmedspråk. Fin måte å ta bort presset fra spillerne på. Rart forresten at de ikke tok krangelen på tysk, men kanskje engelsk- og tyskkunnskapene står i stil :-)

abe78

Det vi må spørre oss er hva vi tjener på å sparke Mjelde: at vi gir beskjed om at vi er forbanna eller at vi gjør brann til et bedre fotballag.

Jeg har liten tro på at et trenerbytte vil snu alt opp ned eller rettere sagt ned opp for Brann. La Mjelde få prøve seg en sesong til...
.og husk!

KEA

Det er i situasjoner som dette at det vil vise seg om Brann omsider har lært av sin egen utålmodige historie og har baller nok til å fortsette den langsiktige satsningen man startet på med Mjelde i førersetet , eller om man nok en gang foretar utskiftinger og kursendringer som ikke akkurat har resultert i nye trofeer - før i fjor.

Xminator

Opdal må gå! Chelsea og VIF har bedre keeper!

Snublefot


Xminator

Selv tror jeg vi kommer lenger med 2 spiller med 2 millioner i årslønn enn en ny trener med 4 millioner i årslønn. Men det er vel bare meg :p


Xminator

Da håper jeg vi får Soltvedt som hovedtrener så jeg får se Soltvedt på gråten etter hvert tap neste sesong.

DrMeland

Quote from: "Leffen"det er hvertfall håpløst å si at mjelde bør få sitte, fordi man ikke ser noen klar arvtager. det er jo en prosess som må påbegynnes den dagen mons eventuelt får fyken.
det finnes flere bra trener i norge, og enda flere bra i utlandet.

Så vi skal altså sparke treneren vår og deretter sette oss ned og tenke!? Handle først, tenke etterpå? Dette burde jo være morgedagens slagord på Stadion så er vi i 1 div før noen rekker å ... nettopp tenke!

Ja, det er noen gode trenere i Norge og mange gode trenere i utlandet men de har en ting felles: de vil ikke trene Brann. Så da står vi der med en trener som totalt sett ikke har innfridd forventningene men som tross alt har gitt oss vår første medalje siden 1982. Alt i alt, ikke så verst...
rMeland

Snublefot

Kjetil Rekdal har jo sakt han vil trene brann en gang i fremtiden..


HEHEHEHEHE....    hmm, hysterisk morsomt faktisk;)



ellers så har vi jo Tom Nordlie;) hhehe

Xminator

Rekdal var faktisk vannvittig nærme å blir Branntrener istedenfor Teitur. Noen som tror Rekdal hadde overlevd som Branntrener i 2002? :p

Rasmus_brann

Hvis mjelde skal gå må han ihvertfall gå etter sesongen. Ka med Andresen som spillende trener?? Og mjelde eller Steffensen som assistent trener.... Kunne ikke det funket? Andresen har jo en god del han kan lære mjelde.... Mjelde hører mye på Andresen på treningene, pluss han e` tøffere enn mjelde, tror nok han tør å la formspillerene spille også, i motsetning til Mons.....

Det var bare en tanke........
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

AtroZ

Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

AtroZ

Quote from: "Rasmus_brann"Hvis mjelde skal gå må han ihvertfall gå etter sesongen. Ka med Andresen som spillende trener?? Og mjelde eller Steffensen som assistent trener.... Kunne ikke det funket? Andresen har jo en god del han kan lære mjelde.... Mjelde hører mye på Andresen på treningene, pluss han e` tøffere enn mjelde, tror nok han tør å la formspillerene spille også, i motsetning til Mons.....

Det var bare en tanke........


Andresen snakker like mye med Hareide under kampene som med Mjelde. Han tar samme tak på treningene på lanslaget. Andresen er en kaptein alle i norge kan misunne oss, men han er bare det. Kaptein

(dog ikke offisielt denne sesongen)
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Rasmus_brann

Det var bare en tanke... Eg e imot å sparke mjelde, behold han, men hvis det blir trenerbytte..... Ps, stein på stein.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

TERD

Quote from: "DrMeland"Ja, det er noen gode trenere i Norge og mange gode trenere i utlandet men de har en ting felles: de vil ikke trene Brann.

Hvor har du dette fra? Og hvilke trenere er det du sikter til? Trenerskifte i Brann har jo ikke vært et tema på lang tid, så det ville jo være underlig om man gikk rundt og avslo en ikke-eksisterende trenerjobb i Brann.

Igjen noterer jeg at en del av de Mjelde-vennlige menneskene her er ekstremt usaklig. Jeg fatter ikke hvordan man kan ta kritikken mot Mjelde så utrolig personlig.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Leffen

helt enig! flere som sier at ingen vil trene brann! gi met et eksempel på en som har sagt det! jeg tror flesteparten av norske trenere gjerne skulle trent klubben vår, hvis de fikk sjansen.

DrMeland

Quote from: "TERD"Hvor har du dette fra? Og hvilke trenere er det du sikter til? Trenerskifte i Brann har jo ikke vært et tema på lang tid, så det ville jo være underlig om man gikk rundt og avslo en ikke-eksisterende trenerjobb i Brann.

Igjen noterer jeg at en del av de Mjelde-vennlige menneskene her er ekstremt usaklig. Jeg fatter ikke hvordan man kan ta kritikken mot Mjelde så utrolig personlig.

Jeg tar ingenting personlig, og usaklig er jeg ihvertfall ikke. Jeg argumenterer for mine meninger.

De siste 13 årene så er det 4 trenere som har tatt gull i Tippeligaen: Eggen, Sollied, Hareide og By Rise. Eggen er pensjonist. Sollied er i utlandet, Hareide trener landslaget og By Rise ble kjeppjaget. Ellers har vi Tom Nordlie (har trent lag i 10 år og har sin første sesong med suksess, han har forøvrig signert ny 3-års avtale med Start om jeg ikke tar feil). Kjetil Rekdal har suksess med Vålerenga og drar vel utenlands om kort tid. Ellers har ingen trenere utrettet noen verdens ting over tid de siste 15 år.

Det er lett å sitte å skrive inn på et diskusjonsforum at treneren må gå, men hvem vil dere skal overta? Hvis det er så mange gode trenere rundt omkring så må dere vel ha noen navn? Kom med noen forslag!

Jeg ønsker på ingen måte å frede Mjelde, men pr. i dag er det ingen reelle alternativer. Og skal vi sparke en middels trener (dere er sikkert enig i at Mjelde minst fortjener den betegnelsen) så må vi ihvertfall kunne erstatte ham med en bedre. Hvem?
rMeland

Nemesis

Arne Sandstø ryker vel snart til i Odd, resultatmessig har han gjort det bra der de siste årene i forhold til spillerstall og midler han disponerer...  Men synes Odd spiller kjedelig fotball......

Det er nå hvertfall et alternativ..... om det er bedre enn det nåværende er vanskelig å si.........

Venter slakt fra fritidsklubbene MIM-ultras og forza-MIM :p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

janjan

Nå har vel spillerne i Odd vist stor misnøye med Sandstø over flere år. Blant annet klages det på dårlige treninger. Noen autoritet i spillergruppen har han visstnok heller ikke. Med andre ord ikke et godt alternativ.

TERD

- Hans Bache (FC København), aktuell for både RBK og Viking
- Tom Prahl (Malmø),
- Kjell Jonevret, har gjort det bra med Djurgården.
- Ståle Solbakken, kan helt sikkert lurest til en større klubb enn Ham-Kam
- Knut Torbjørn Eggen, absolutt mulig
- Jørn Andersen

Gode kandidater
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

MadSkillz

Synes Brann skulle hentet en trener som vet å dyrke frem talenter, såvidt jeg kan se er det ikke mange brannspillere som er blitt bedre de siste årene.. Hva med "stortalentene" walde og storesund? Storesund sliter i løv-ham og walde har ikke akkurat dominert..
Forhåpentligvis gjør styret de nødvendige grep etter sesongslutt, personlig kunne jeg igjen tenkt meg og sett Aabrekk på stadion igjen, gjerne i tospann med Arne Sandstø. Aabrekk er jo en kløpper på spillerutvikling, Haugesund rykket ned, men se på spillere som f.eks Grindheim , talent som er blitt foredlet over tid og tok nivået i tippeligaen på strak arm.

Lurkin

Hylekoret er i gang!

Dette skjer etter hver kamp, nå bare ignorerer jeg dere.
Berømte Brann fra Bergen

Rasmus_brann

Eg e helt enig men Lurkin....
Selv om eg selv blir revet med i diskusjonene om mjelde av og til...
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Rasmus_brann

Quote from: "MadSkillz"Synes Brann skulle hentet en trener som vet å dyrke frem talenter, såvidt jeg kan se er det ikke mange brannspillere som er blitt bedre de siste årene.. Hva med "stortalentene" walde og storesund? Storesund sliter i løv-ham og walde har ikke akkurat dominert..
Forhåpentligvis gjør styret de nødvendige grep etter sesongslutt, personlig kunne jeg igjen tenkt meg og sett Aabrekk på stadion igjen, gjerne i tospann med Arne Sandstø. Aabrekk er jo en kløpper på spillerutvikling, Haugesund rykket ned, men se på spillere som f.eks Grindheim , talent som er blitt foredlet over tid og tok nivået i tippeligaen på strak arm.

Det har man talentutviklere til...
Det Brann trenger er at Løv Ham holder seg i 1.divisjon, og gjør avtaler/sammarbeide med dem om spillerutvikling. Det er veldig vanskelig å hoppe fra 2.divisjon til eliteserien... Og selfølgelig at mjelde tør å la unge spillere spille.... Ka tror dokkar skjer med huseklepp til neste år, hvis han ikke får spille? samme som storesund, Vegar Landro og det som holder på å skje med walde Jr.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Leffen

Quote from: "Lurkin"Hylekoret er i gang!

Dette skjer etter hver kamp, nå bare ignorerer jeg dere.[/

så du mener vi bare skal sitte på ræva og holde kjeft helt til vi ligger på kvalikplass? forbilledlig at så mange forsvarer mjelde i tykt og tynt, men et sted går grensen. på den listen terd lagde var det mange gode navn. hans backe er en mann jeg tror kunne tatt klubben til nye høyder.

naitsirk

merkelig at denne diskusjonen kjem opp rett etter ein kamp der brann var det klart beste laget, men tapte.

hadde brann spelt lika dårlig som tidligare i haust og ikkje vist forbetring so hadde mjelde må gå tråden vore på sin plass.
men no har brann spelt god fotball i dei to siste kampane og vist at me er på rett spor.då e da ikkje tid for å sparka noko som helst.

TERD

Quote from: "naitsirk"merkelig at denne diskusjonen kjem opp rett etter ein kamp der brann var det klart beste laget, men tapte.

hadde brann spelt lika dårlig som tidligare i haust og ikkje vist forbetring so hadde mjelde må gå tråden vore på sin plass.
men no har brann spelt god fotball i dei to siste kampane og vist at me er på rett spor.då e da ikkje tid for å sparka noko som helst.

Feil, av flere grunner.

Diskusjonen startet som følge av at det synes klart at Mjelde ikke oppnår sin egen målsetning. I tillegg er ikke pro/con Mjelde, i alle fall ikke blant alle, noe som skifter like hyppig som Branns prestasjoner.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

BL

Mjelde må gå for et bedre alternativ! Men per dags dato finnes ikke denne mannen. Så Mjelde sitter hvertfall ut dette året.
Hansa-
Felt Z

Lurkin

Quote from: "Leffen"
Quote from: "Lurkin"Hylekoret er i gang!

Dette skjer etter hver kamp, nå bare ignorerer jeg dere.


så du mener vi bare skal sitte på ræva og holde kjeft helt til vi ligger på kvalikplass? forbilledlig at så mange forsvarer mjelde i tykt og tynt, men et sted går grensen. på den listen terd lagde var det mange gode navn. hans backe er en mann jeg tror kunne tatt klubben til nye høyder.


Jeg mener at vi bør høre på hva Mons sier om stein-på-stein. Det var stein på stein på stein helt til vi vant cupen, og da ble gull til gråstein fortere enn faen. Er det rart vi er skuffet?
Jeg kan glatt nevne kamper som i går, borte mot Odd osv hvor Brann har mistet poeng pga dommere, men da blir jo jeg selvfølgelig bare beskyldt for å legge skylden på dommerene.
Husk at det er folk bak Mons, som legeteamet som tydeligvis har mye av skylden. Sæternes, Andresen, Guntveit, Macallister, Ludvigsen og Kalvenes er helt tydelig spillere som ikke har fått god nok oppfølging.

Det er lite som skiller topp og bunn. Gudene vet om Sæternes er tilbake i storslag til Start-kampen, og vi ender på 4. plass og i UEFA-cupen. Vent til sesongen er over med å sparke banemester og trener, det har jeg sagt hele denne jævla sesongen og er lei av Doddo og resten av medgangssupporterene sine - for hva vi mener har ikke noen effekt og vi kan like godt støtte laget.
Berømte Brann fra Bergen


naitsirk

"Noe må gjøres uansett, for den progresjonen som har utviklet seg etter denne sommerferien er helt uakseptabel."

kanskje brann bør kutta ut sommarsamlinga si i sogn.

"Feil, av flere grunner.

Diskusjonen startet som følge av at det synes klart at Mjelde ikke oppnår sin egen målsetning. I tillegg er ikke pro/con Mjelde, i alle fall ikke blant alle, noe som skifter like hyppig som Branns prestasjoner."

synst da blir feil å sparka mjelde pga dette.Målsettinga når me ikkje, men når sant skal seiast so har ikkje mjelde hatt ein lett jobb heller.
personlig har eg skifta litt meining om mjelde.frå å villa kasta han ut porten, om me ikkje får minst bronse, til å trykka han nærare mitt bryst. dette mykje pga dei to siste kampane og det positive spelet som brann viser.
da hadde vore noko anna om brann sleit og ikkje kunne bli betre enn nr.6.Når alle spelarane e klare, då får me sjå kva som bur i både mjelde og brann.

TERD

Quote from: "naitsirk""synst da blir feil å sparka mjelde pga dette.Målsettinga når me ikkje, men når sant skal seiast so har ikkje mjelde hatt ein lett jobb heller.

Jeg vil ikke være vanskelig, men jeg mener at også dette er feil:

- Aldri har noen Brann-trener hatt større midler til rådighet.
- Det har stort sett vært ro rundt klubben, og Mjelde har hatt god tid til å sette sitt preg på laget.

At skader har satt sitt preg på laget, er jo forsåvidt riktig, men det er Mjeldes ansvar at stallen er bred nok.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

TERD

Quote from: "naitsirk""synst da blir feil å sparka mjelde pga dette.Målsettinga når me ikkje, men når sant skal seiast so har ikkje mjelde hatt ein lett jobb heller.

Jeg vil ikke være vanskelig, men jeg mener at også dette er feil:

- Aldri har noen Brann-trener hatt større midler til rådighet.
- Det har stort sett vært ro rundt klubben, og Mjelde har hatt god tid til å sette sitt preg på laget.

At skader har satt sitt preg på laget, er jo forsåvidt riktig, men det er Mjeldes ansvar at stallen er bred nok.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

TERD

Quote from: "naitsirk""synst da blir feil å sparka mjelde pga dette.Målsettinga når me ikkje, men når sant skal seiast so har ikkje mjelde hatt ein lett jobb heller.

Jeg vil ikke være vanskelig, men jeg mener at også dette er feil:

- Aldri har noen Brann-trener hatt større midler til rådighet.
- Det har stort sett vært ro rundt klubben, og Mjelde har hatt god tid til å sette sitt preg på laget.

At skader har satt sitt preg på laget, er jo forsåvidt riktig, men det er Mjeldes ansvar at stallen er bred nok.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.


Leffen

du skal for faen ikke kalle meg medgangssupporter bare fordi jeg setter spørsmål ved treneren!
selv om vi skulle klarer å karre oss til en fjerdeplass, er vel ikke det akkurat en vellykket sesong?
jeg er helt enig i at vi skal vente til sesongen er over, med å la mjelde renne ned dørene på aetat. men selv om han klarer sølv denne sesongen, mener jeg at han ikke er rett mann. han har ikke utviklet seg en døyt på disse årene, og stein-på-stein er blitt vår tid største floskel.

Lurkin

Hvor gammel er du Leffen? 14?
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Det heter ikke medgangsupporter. Det heter motgangssupporter. De trives ikke helt med tilværelsen om de ikke har noe å klage på. Jeg mistenker dem faktisk for å sitte med en dårlig følelse hver gang vi vinner :p

DrMeland

Quote from: "TERD"- Hans Bache (FC København), aktuell for både RBK og Viking
- Tom Prahl (Malmø),
- Kjell Jonevret, har gjort det bra med Djurgården.
- Ståle Solbakken, kan helt sikkert lurest til en større klubb enn Ham-Kam
- Knut Torbjørn Eggen, absolutt mulig
- Jørn Andersen

Gode kandidater

Tja, du kom ihvertfall opp med noen kandidater. Den som frister mest er vel Hans Bache, han har gjort det bra i Danmark. Men han har trent lag i Norge tidligere og imponerte ingen den gang.

Ståle Solbakken er også en god trener men spiller Drillo-fotball. Det er jeg prinsippielt motastander av, spesielt etter enkelte kamper vi har hatt under Mjelde hvor vi har spilt vakker fotball (kampen mot Fredrikstad sist er et godt eksempel). K. T. Eggen har ingenting å vise til etter 15 år som trener så han er for dårlig etter min mening.

Det er mulig at noen av disse kan gjøre det bedre enn Mjelde men jeg er ikke overbevist av noen av dem. Det blir et sjansespill uansett, som det vanligvis er når en skal bytte trener. Ideelt sett hadde vi hatt en spenstig assistenttrener i klubben som kunne tatt over nå Mjelde ga seg og som kunne sikret kontinuiteten, men med Espen Steffensen på sidelinjen er det enkelt og greit uaktuelt!
rMeland

Go Up