• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Landslaget/klubblag/skader

Started by tintin, September 07, 2005, 11:41:06 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

tintin

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=289413

Dette burde det vært klare regler om. Ka om Andresen skader seg mot Skotland idag, og er ute i et år, då må Brann betale hele regningen, og får hele ansvaret, er dette riktig?

kenta

det burde vært regler om slike ting fra før... se bare når mjelde mener andresen bør spares, så drar hareide han inn i landslagsdiskusjonene gang på gang...! klubb-lagene bør kunne bestemme om nøkkelspillere skal spares eller ikke...!

jævla nff ødelegger for brann på alle måter de kan!

bergen ut av norge no!!
ANSA, aldri frydenbø...!

Xminator

Nå er det en klubb i Belgia som vil prøve FIFA for retten med tanke på frigivelse av spillere til landslag og kompensasjon av dette. Sist var det Bosman, kanskje er fotballen på vei mot *enda* en revolusjon? Blir fotball-vm (og landskamper) i fremtiden som ishockey hvor "ingen" av de beste spillerene er med?

abe78

Bra at du leser posten skikkelig før du poster selv Xminator. (Hint: Link)

Jeg støtter dette fult ut. Klubbene betaler lønningene til spillerne og de bør ha siste ord i slike saker. FIFA liker tanken dårlig - da de frykter at klubblagene kommer permanent til å nekte de største stjernene å spille landslagsfotball. Dette ville da ført til at landslagskamper hadde blitt enda mer uintressante en de er i dag.
.og husk!

tintin

Eg mener det blir feil at klubbene kan nekte spillere å spille landskamper, det må være opp til spilleren selv. Men mener at forbundene må ta ansvar når spillere blir skadet på landslaget, det bør ikkje gå utover klubbene. Eg håper alle de beste spillerne fra norge er tilgjengelig for landslaget, men så lenge de er på landslagssamling, er de NFF sitt ansvar. Kommer det skader på feks Andresen som blir ute en gitt periode, skal NFF kompensere det. Min mening...

Xminator

Quote from: "abe78"Bra at du leser posten skikkelig før du poster selv Xminator. (Hint: Link)

Jeg støtter dette fult ut. Klubbene betaler lønningene til spillerne og de bør ha siste ord i slike saker. FIFA liker tanken dårlig - da de frykter at klubblagene kommer permanent til å nekte de største stjernene å spille landslagsfotball. Dette ville da ført til at landslagskamper hadde blitt enda mer uintressante en de er i dag.


Det er fint om de som poster linker gidder å gi en kjapp oppsumering før diskusjonen starter :p Det er jo utrolig hva folk ikke får med seg (ref karantener før ffk-kampen ;) )

Svante!!

Quote from: "tintin"Eg mener det blir feil at klubbene kan nekte spillere å spille landskamper, det må være opp til spilleren selv. Men mener at forbundene må ta ansvar når spillere blir skadet på landslaget, det bør ikkje gå utover klubbene. Eg håper alle de beste spillerne fra norge er tilgjengelig for landslaget, men så lenge de er på landslagssamling, er de NFF sitt ansvar. Kommer det skader på feks Andresen som blir ute en gitt periode, skal NFF kompensere det. Min mening...


Dersom ulike landslag skal økonomisk kompensere alt dette blir det umulig å hente inn spillere med høye lønninger og verdier på landslaget.  De har ikke budsjett til dette.  Da vil kun rike land stille med gode lag og vi får et VM hvor den beste spilleren for eksempel heter Runar Normann...
rann er best

tintin

det har eg ingen tro på... forbundene får sikkert forsikringsløsninger som kan dekke dette...

Lurkin

Tåpelig at Hareide skal bytte ut 3 spillere i pausen så Martin som sliter med belastning ikke har mulighet for å bytte. Hensynsløst rett og fuckings slett.
Berømte Brann fra Bergen

Go Up