• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Forbud mot alkoholreklame på fotballdrakter/tribuner

Started by howie, September 05, 2005, 21:57:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

howie

Sitat fra nff: http://www.fotball.no/hordaland/t1.asp?p=53512&x=1&a=143240
Quote
Sosial- og helsedirektoratet har i et brev presisert forbudet mot reklame for bryggerinavn og produkter som forbindes med alkohol.
I brevet fra direktoratet heter det:

"På grunnlag av to saker som ble behandlet i markedsrådet våren 2005, hvor SK Brann og Tromsø IL var involvert, konkluderer direktoratet med at reklame for alkoholholdige produkter (også lettøl) og bryggerinavn som forbindes med alkohol (f.eks Hansa vørterøl og Mack eplemost), er å anse som brudd på norsk alkohollovgivning. Reklame for alkoholsvake og alkoholfrie produkter er tillatt dersom produktet er et eget varemerke f.eks Munkholm, Clausthaler , Solo."


Har ikke heldt fått med meg slutten på denne saken her eller hvor mye dette har vert snakk om i media og blant supportere nå, men nå ser det ut som en avgjørelse er tatt.

Dette betyr vel at det ikke lenger er lov og ha hansa på hansa-tribunen? Teit!
Hvorfor skal det plutselig akkuratt i år ikke lenger lov og ha alkoholreklame på drakter og tribuner?
Hva som har skjedd i 2005 at NFF plutselig skal nekte det!?

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Northside

Men hensyn til at små barn kan lese på dette forumet så skal eg gi min mening på en meget mild måte:

Faen i helvete for noen idioter som bestemmer i dette landet! TRAGISK.

takk.


ole3000

Quote from: "NorthsideFCDH"Men hensyn til at små barn kan lese på dette forumet så skal eg gi min mening på en meget mild måte:

Faen i helvete for noen idioter som bestemmer i dette landet! TRAGISK.

takk.


Nå skal vi ikke begynne å diskutere politikk, men du kan ikke si at de som styrer i landet er idioter på grunn av èn sak. Eller du kan jo selvfølgelig si det, men det virker jo helt bak mål!
i går for en til!

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Candyman

Quote from: "Xminator"

Er faktisk totalt uenig i dette. Vi kan ikke ha synse-lover her i landet. Hansa er en bedrift som blandt mange mange andre produkter, også selger øl. Men det er fremdeles bare ett firmanavn. Jeg likestiller det med at Rosenborg får ha Rema 1000 logo på drakten.

Hva er Rema 1000? Jo, ett firmanavn akkurat som Hansa. De selger i tillegg til mange andre produkter, også øl. For mange i dette landet er Rema ensbetydende med billig øl, gjerne Tuborg og Grans, uten at det er så viktig. De har ett firmanavn som ikke inneholder verken alkohol eller tobakk, men selger beggedeler. Hansa selger iallefall ikke tobakk, så egentlig leder Hansa 2-1 over Rema. Men det blir jo flisespikkeri.

Så hvis andre klubber i Norge får ha firmanavn på draktene/stadion for firma som selger øl, ja så skal vi og ha det. Det er INGEN forskjell på dette. Ren og skjær diskriminering av Hansa.

Hva blir det neste? Forbud mot å reklamere for utesteder? Forbud å ha reklame/logo på ølglass? Galskapen må ta slutt. Staten må slutte å behandle oss som idioter.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Northside

Quote from: "ole3000"
Quote from: "NorthsideFCDH"Men hensyn til at små barn kan lese på dette forumet så skal eg gi min mening på en meget mild måte:

Faen i helvete for noen idioter som bestemmer i dette landet! TRAGISK.

takk.


Nå skal vi ikke begynne å diskutere politikk, men du kan ikke si at de som styrer i landet er idioter på grunn av èn sak. Eller du kan jo selvfølgelig si det, men det virker jo helt bak mål!


selvfølgelig er det ikke bare en sak, kunne let klart en fin lang liste eg, eks innvandring, fartsgrenser, skatt, barnehager, eldreomsorg, skole og mye mer, men skal heller holde meg til det som angår Brann :wink:

At de ikke tåler en reklame hvor det står Hansa.no er tåpelig.

Kollevåg�

Og det pleier da å sitte folk på hansatribunen, så reklamen blir dekket?! Eller tar jeg feil?
#9829;Brann♥
♥Brann♥

kabelmann

Quote from: "Candyman"For mange i dette landet er Rema ensbetydende med billig øl


Dette tror jeg ikke du tror på selv engang. Skal du på butikken og ha deg en sixpack Rema? Med logikken du bruker i innlegget ditt så kan heller ikke Sparebanken Vest fortsette som hovedsponsor for Brann, for de låner jo ut penger til puber, butikker o.l. som skal starte opp. Og hva selger de på puber?
Og Auto 23? Ikke faen, de selger biler og biler blir brukt til ran, drap og andre kriminelle tiltak. Nei, det vil vi ikke ha.

Rema 1000 er ikke lik øl. Hansa er lik øl. Olden er lik Olden. Og Perle & Bruse? Drikker noen det? Selges det fremdeles?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Candyman

Nei, nei og atter nei...
No må ikke du bukke under for disse 20 år gamle univeritetsutdannede drittungene som sitter og dikter regler. Trodde verden gikk fremover jeg. Hansa har alltid sponset Brann. Hva har skjedd som gjør at dette plutselig er blitt så farlig?

Hansa er ett firmanavn. Hansa er ikke bare øl, men mye mye mer. Jeg kan godta at det ikke står Hansa øl på tribunen og draktene, men at ikke Hansa skal få profilere firmaet sitt er sprøtt.

Blir ikke enig med deg. Begge selger øl. Sparebanken selger ikke øl.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

ole3000

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "ole3000"
Quote from: "NorthsideFCDH"Men hensyn til at små barn kan lese på dette forumet så skal eg gi min mening på en meget mild måte:

Faen i helvete for noen idioter som bestemmer i dette landet! TRAGISK.

takk.


Nå skal vi ikke begynne å diskutere politikk, men du kan ikke si at de som styrer i landet er idioter på grunn av èn sak. Eller du kan jo selvfølgelig si det, men det virker jo helt bak mål!


selvfølgelig er det ikke bare en sak, kunne let klart en fin lang liste eg, eks innvandring, fartsgrenser, skatt, barnehager, eldreomsorg, skole og mye mer, men skal heller holde meg til det som angår Brann :wink:

At de ikke tåler en reklame hvor det står Hansa.no er tåpelig.



Hehe.. Synes egentlig at politikerne som styrer nå gjør en god jobb, kanskje derfor Norge er kåret til det landet i verden det er best å bo i. Skatten settes forhåpentlig vis ned hvis de samme som styrer nå styrer videre, det blir og bygget mange fler barnehager, eldreomsorgen blir ekstremt mye bedre. vet ikke helt hva du mener om fartsgrenser. Så skjønner fortsatt ikke hvorfor du syter over de som styrer!!
i går for en til!

Northside

vet ikke om politikk blir godtatt her, men eg svarer no.

At Norge ble kåret til Norges beste land er ikke rart med alle de olepengene vi har.
Noen av politikkerene våre er nok ikke så gale, men noen av de vi har der i stortinget er en skandale i seg selv, eks han KRF naturvernmiljøfyren som brukte mange millioner på å bygge noen stein trapper oppover i ene fjellet pga stien ble slitt. dette "byggverket" skulle til og med ta noen år før det ble ferdig.

Ka med då å putte disse millionene inn i skolen? noen kroner til vår skole og kanskje vi kunne fått det verktøyet og utstyret på verkstedet som vi faktisk har krav på. Slik som det er no så sitter vi der med 3 dreiebenker fra 1973 (læreren sa det nettopp), kun en virker fint. (har seff noen andre også, men ikke nok. Må si det ville vært bedre enn disse steintrappene oppover i fjellet

KEA

Selv om jeg absolutt synes en diskusjon om bruken av ordet HANSA i forbindelse med Brann og Bergen er relevant, så får dere nå beherske dere med dette politikktøvet her. Dette forumet handler faktisk om Sportsklubben Brann og livet rundt. Dere får henvende dere til Knut Olsen eller Pål T. Jørgensen om det er politikk generelt dere vil diskutere, eller eventuelt møte opp i nærmeste valglokale på mandag og legge "tippekupongen" i urnen - om dere har hår nok i ræven til å få lov til dét.....

Ad. HANSA så vil jeg anbefale at dere ser nærmere på http://www.hanse.org/hanse_staedte.php?lg=en og det eksklusive selskap vi er i (link til Bergen på http://www.hanse.org/hanse_staedte_details.php?staedte_id=123&lg=en).

Er HANSA et ølmerke eller noe mer? Jeg bare spør.

Nemesis

Quote from: "NorthsideFCDH"Må si det ville vært bedre enn disse steintrappene oppover i fjellet


Mulig miljøvernsministeren også er en tilhenger av stein på stein :p

MÃ¥ si jeg er enig med Candyman her...:
-Rema1000 er varemerket, produktene er blandt annet øl og tobakk.
-Hansa er varemerket, produktene er øl, og andre leskedrikker.

Skal vi følge kabelman sin argumentasjon så burde jo ingen hatt bil, da denne kunne brukes til f.eks ran............:p
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Likevel, når det snakkes om Hansa, så er det ikke leskedrikkene det tenkes på. Det er lagret lengst, verdt å vente på etc etc.

Rema er Rema, og hadde jeg bestemt hadde både Hansa (øllen) og tobakken vert gjemt på bakrommet.

mobli

Quote from: "Nemesis"
MÃ¥ si jeg er enig med Candyman her...:
-Rema1000 er varemerket, produktene er blandt annet øl og tobakk.
-Hansa er varemerket, produktene er øl, og andre leskedrikker.


Problemet her er at Hansa brygger øl, mens Rema 1000 bare selger øl.
Slik reglene er nå, så vil kun Hansa bli rammet alkoholreklamereglene

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Yngve

Quote from: "Xminator"Likevel, når det snakkes om Hansa, så er det ikke leskedrikkene det tenkes på. Det er lagret lengst, verdt å vente på etc etc.

Rema er Rema, og hadde jeg bestemt hadde både Hansa (øllen) og tobakken vert gjemt på bakrommet.


Endå ein gong,takk gud for at du ikkje bestemmer noko som helst her i verden.

Go Up