• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

urovekkende statistikk

Started by Leffen, September 04, 2005, 11:42:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Leffen

fant denne tråden på vg-nett. er vel noe vi er klar over, men det er allikevel skremmende.

ghog skrev:

Har gått gjennom de siste uttakene for landslagene fra G15 til U21. Ikke overraskende er Lyn i toppen her. Det står bra til i Enga og Grenland også.
Har tatt med alle lagene som hadde 2 eller fler med totalt, pluss TL-lagene.
Klubb Totalt
FC Lyn Oslo 12
Odd Grenland 9
Vålerenga 9
Fredrikstad FK 6
Bodø/Glimt 6
Start 6
Rosenborg BK 6
Mandalskameratene 5
Ham-Kam Fotball 4
Bryne 4
Stabæk 3
Pors Grenland 3
Tromsø 3
Moss FK 3
Lillestrøm 2
Tromsdalen 2
Viking 1
Molde 1
Brann 0
Aalesund 0

anders millar

Dette stemmer jo ikke. Arve Walde, Thor-Jørgen Spurkeland og Nicolai Misje har/er alle på aldersbestemte landslag til tider! det vil si hvertfall tre!
Brann, må ha det bare må ha det..

KennethS

Når Hareide står frem og sier vi har et keeper problem i Norge og tar ut reserve keeperen til Odd så sier det jo seg selv at landslaget ser kun etter spiller på østlandet. E ikkje tvil om at det e mye lettere å komme på alderbestemmte landslag hvis du bor på østlandet, helst i oslo.
tå på Brann

anders millar

Dessuten har vi flere på gang rundt i Bergensområdet som er på landslaget for aldersbestemte lag. Så det er ikke så stor krise. Det er bare å ha riktig mannskap til å ta vare på talentene våre!
Brann, må ha det bare må ha det..

Lurkin

Quote from: "anders millar"Dette stemmer jo ikke. Arve Walde, Thor-Jørgen Spurkeland og Nicolai Misje har/er alle på aldersbestemte landslag til tider! det vil si hvertfall tre!


er ikke Hammersland på et landslag også?
Berømte Brann fra Bergen

Leffen

men ingen av de har vært i de siste troppene. talenter har vi, men det finnes overalt. skepsisen her stiller seg jo til om vi er flinke nok til å utvikle dem!
pors grenland har 3 mer enn oss. det sier vel det meste

Xminator

Og den beste av alle ble jo ikke oppdaget av landslaget :p

Ellers verdt å legge merke til at Huseklepp har trent mer enn sine jevnaldrede. Her tror jeg noe av problemet til Bergensidretten ligger - manglende treningskultur.

paf

Sist vi nesten rykket ned hadde vi vel rundt spillere på aldersbestemte landslag. Arve og Johan er fortsatt i klubben. Resten spiller 1. og 2. divisjonsfotball. Det er klart en sånn statistikk sier noe om talentutvikling, men det tar ikke høyde for at Brann har lagt om strategien og nå heller lar talentene spille i andre klubber fremfor å hente de til Brann i ung alder. Vi har ikke en gang et eget juniorlag lenger, og det forklarer svært mye synes jeg.

BRANN gutten fra Os!

har du alderen på han som spiller for molde???

trur nemlig det e petter.. og har har spillt for brann i 3 år... før denne sesongen..
RANN<3

BRANN gutten fra Os!

har ikkje hovding ein spiller på g15 landslaget då??
RANN<3

EPPY

Misje er nå tatt ut,  Og det gror nå godt i Bergensområdet. Juniorlaget til Follese på Askøy har nettopp Tapt Knepent 5-0 mot Rosenborg på Lerkendal i Kvartfinalen i Cupen. Up an Coming Team.


[/url]

BigDipper

Quote from: "BRANN gutten fra Os!"har ikkje hovding ein spiller på g15 landslaget då??


Han som spiller på hovding er på g15 landslaget, det stemmer ja.

Et annet spørsmål er om han i det hele tatt bør spille i Hovding, de bruker han nesten i hver kamp. Jeg mener dette er helt feil da, i og med at han ikke holder nivået i det hele tatt. Dette er jo faktisk talent-pedofili. Men det er ikke en diskusjon om Brann, så kanskje ikke rett sted og diskutere det.
ar du sett min fetter styggen?

Tom Bjarne

Jeg vet ikke om det var ironi EPPY, men å tape 5-0 er faen meg ikke knepent.
jomp

naitsirk

so har vel norheimsund og ein spelar på g18 laget.
har i tillegg trent med brann.
spele og ein på rbk som e ifrå norheimsund. 19-åring.

EPPY

Quote from: "Tom Bjarne"Jeg vet ikke om det var ironi EPPY, men å tape 5-0 er faen meg ikke knepent.


det var nok litt ironi inne i bildet ja

Go Up