• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva får en igjen for å være medlem?

Started by abe78, August 24, 2005, 16:07:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

abe78

Jeg meldte meg inn i Bataljonen for et par måneder tilbake. Dette gjorde jeg rett og slett for å støtte opp rundt organisasjonen ikke for å få noe igjen. Har vært medlem i BST tidligere.

Det jeg lurer på er hva man får igjen for å være medlem? Under overskriften "Hva får du igjen for å være medlem?" står det at man får tilgang til borteturer og det området til BBB på storestå. Man satser også på å gi ut et par-tre blader i året.

Er dette virkelig alt man får for å være medlem? Det merkelige er at bataljonen gjør veldig mye bra, men dette gjelder alle - ikke bare de som er medlem. Bare se på dette forumet. Hvorfor er det i det hele tatt åpent for allmenneheten å skrive innlegg her. Hvorfor ikke bare medlemene? Det hadde skjerpet kvaliteten betraktelig. Eventuelt kunne man hatt et område som kun var tilgjengelig for medlemmer.

Føler også at man kunne gjort mye for å lage litt mer liv og røre for medlemene. Hva med spørrekonkuranser, konkuranser om beste supporter effekter, eller hva med egne fotballtreninger? Egne brannfester med visning av opptak tidligere kamper?

Noen må ta ansvar for dette - det er jeg klar over. Slike finnes det ikke veldig mange av. Jeg tror at man kunne hadde kommet langt med å starte et eget forum (underforum) kun for medlemmer. Da kunne man planlagt slike ting og spurt om folk var villig til å organisere.
.og husk!

Bataljonen

Quote from: "abe78"Jeg meldte meg inn i Bataljonen for et par måneder tilbake. Dette gjorde jeg rett og slett for å støtte opp rundt organisasjonen ikke for å få noe igjen. Har vært medlem i BST tidligere.

Det jeg lurer på er hva man får igjen for å være medlem? Under overskriften "Hva får du igjen for å være medlem?" står det at man får tilgang til borteturer og det området til BBB på storestå. Man satser også på å gi ut et par-tre blader i året.

Er dette virkelig alt man får for å være medlem? Det merkelige er at bataljonen gjør veldig mye bra, men dette gjelder alle - ikke bare de som er medlem. Bare se på dette forumet. Hvorfor er det i det hele tatt åpent for allmenneheten å skrive innlegg her. Hvorfor ikke bare medlemene? Det hadde skjerpet kvaliteten betraktelig. Eventuelt kunne man hatt et område som kun var tilgjengelig for medlemmer.

Føler også at man kunne gjort mye for å lage litt mer liv og røre for medlemene. Hva med spørrekonkuranser, konkuranser om beste supporter effekter, eller hva med egne fotballtreninger? Egne brannfester med visning av opptak tidligere kamper?

Noen må ta ansvar for dette - det er jeg klar over. Slike finnes det ikke veldig mange av. Jeg tror at man kunne hadde kommet langt med å starte et eget forum (underforum) kun for medlemmer. Da kunne man planlagt slike ting og spurt om folk var villig til å organisere.



Når det gjelder medlemsfordeler så har vi gjort avtale med Brann at de gir 10 % i Brann butikken til våre medlemmer. En annen fordel du glemmer er at man har større mulighet for å få evt. cupfinalebillett.

I gamle BST tiden fikk man % i alle mulige butikker, det ble gjort målinger på dette og responsen var omtrent null. Det var omtrent ingen som benyttet seg av disse, Derfor vil vi ikke gjøre dette på nytt. Om vi skal inngå et samarbeid på disse områdene må dette være Brann - relatert.

Bataljonen Bar på fotballpuben har blitt brukt til Quizkvelder med blandet respons. Det har stort sett vært den samme gjengen som har stilt opp. I tillegg har ikke den nye røykeloven hjulpet på besøket.
Men Bataljonen Bar er et satningsområde og vi jobber med ideer/tanker på hvordan vi kan bruke denne mer.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

BL

Du får stå på midten av SS, som vel er de rimeligste plassene på stadion, ser ganske bra også. Du får være med på turer med BBB, billige turer. Og du får vel også 10% avslag i Brann-butikk. Hvis eg ikkje tar helt feil.

Hvis du krever noe mer så kan du jo bare melde deg ut og kjøpe deg en kasse øl for pengene istedet.
Hansa-
Felt Z

Xminator

Du får muligheten til å føle at du er noe mer enn de 14000 andre på 16. mai :p

Northside

du betaler 200kr for et år, og 100kr billetten på bbb midt på banen (ikke sirkelen på gresset, men midt på tribunen).

Men noe flere konkuranser hadde sikkert ikke skadet, eks beste flagg= 1 gratis kamp. litt slike små ting.

Nemesis

De eneste klare fordelene med et BBB medlemskap er innpass på SS og rett til å dra på organiserte turer til bortekampene. Det gjenspeiles også i medlemstallet.

BBB Vs. Klanen
Som nevnt i den andre tråden så er realiteten slik pr dags dato: Klansmedlem: 150kr året, og er blitt en fellesbetegnelse for alle viffere (13000 medlemmer).  Brannsupporter: 0kr i året, og er en felles betegnelse for alle som holder med Brann (mellom 5- og 40- tusen medlemmer, varierer i takt med prestasjonene til Brann). BBB-medlem: 200kr året. og er den harde Brannkjernen. Tror ikke jeg bommer mye hvis jeg sier det er den almene oppfattning.  

I og med at vi ikke er størst, så driter vi i hvem som har mest medlemmer, det sier jo seg selv :-)  Men vil vi virkelig bli så stor? evt fungerer BBB så dårlig at vi må til med store omveltninger? Hva tjener vi på å bli større? Det er jo spørsmål som må besvares først. En kan godt argumentere med tifo fond og slikt. Men i det siste har det jo vært en del ildsjeler som har organisert dette på egenhånd (enavgutta:hvordan går det med miller flagget?).
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

DJ_ADG

Quote from: "Nemesis"De eneste klare fordelene med et BBB medlemskap er innpass på SS og rett til å dra på organiserte turer til bortekampene. Det gjenspeiles også i medlemstallet.
http://www.blackarmy.se/Sidor/medlem.shtml
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Erik

Er en økning på 86 medlemer på 1 år bra?

BL

Det er vel egentlig helt feil. Var det ikkje 1600"og-noe" som stod på forsiden bare for et par mnd siden?

QuoteMedlemmer
1886
Registrert ved 2005-08-01
Hansa-
Felt Z

Bataljonen

Quote from: "Erik"Er en økning på 86 medlemer på 1 år bra?


Medlemstallet for HELE fjoråret var ca 1860 mens HITTIL i år er medlemstallet pr idag 24/8 1932.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Xminator

12% av publikumssnittet :p Og hvor stor del av de 88% som heller ville kuttet av seg neven enn å bli sett sammen med gjengen fra SS (for det er det BBB blir assosiert med fremdeles, fakta eller ikke) ;)

I Oslo kan det være nødvendig å vise tilhørighet. Det er det ikke i Bergen. Bergen - Brann, ferdig med det. Og det er ikke så lenge siden Klanen snek seg over 2000 medlemmer tror jeg?

TERD

Quote from: "abe78"Bare se på dette forumet. Hvorfor er det i det hele tatt åpent for allmenneheten å skrive innlegg her. Hvorfor ikke bare medlemene? Det hadde skjerpet kvaliteten betraktelig.

Hehe, tidenes utsagn!
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

28966mustang

Fritt etter W.Churchill?: spør ikke hva supporterklubben kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for supporterklubben.
Hvil i fred- 1963!

Henki

Quote from: "28966mustang"Fritt etter W.Churchill?: spør ikke hva supporterklubben kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for supporterklubben.


Regner med at det er John F.Kennedy sitt sitat "Spør ikke hva landet ditt kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for landet ditt" du tenker på. Churchill sa mye, men den der kan han ikke ta æren for :)
Ballen skal fremover!

abe78

Quote from: "TERD"
Quote from: "abe78"Bare se på dette forumet. Hvorfor er det i det hele tatt åpent for allmenneheten å skrive innlegg her. Hvorfor ikke bare medlemene? Det hadde skjerpet kvaliteten betraktelig.

Hehe, tidenes utsagn!


Dette er enkelt å forklare. Gjøres det på denne måten vil hver konto være knyttet opp til en person.

En annen fordel er at en person ikke kan opprette flere kontoer. Det er det flere eksempler på her...
.og husk!

Nemesis

Quote from: "abe78"
Quote from: "TERD"
Quote from: "abe78"Bare se på dette forumet. Hvorfor er det i det hele tatt åpent for allmenneheten å skrive innlegg her. Hvorfor ikke bare medlemene? Det hadde skjerpet kvaliteten betraktelig.

Hehe, tidenes utsagn!


Dette er enkelt å forklare. Gjøres det på denne måten vil hver konto være knyttet opp til en person.

En annen fordel er at en person ikke kan opprette flere kontoer. Det er det flere eksempler på her...


Min  anonymitet her inne gjør at jeg uttaler meg friere enn jeg ellers ville gjort.

Moderatorene har ip-adressene våre, noe som gjør at de i de fleste sammenhenger kan luke bort folk med to kontoer.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Go Up