• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kontrakt til Miller?

Started by Tom C, August 22, 2005, 11:07:52 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

jegløh

Quote from: "mobli"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "enavgutta"Vel, vi har UEFA cup. Når skandalegjengen vår er ferdig med det labre spillet, skadene, svingene moralen og innsatsen sin, har vi igjen muligheten til gull og cup gull igjen neste år... og Mesterligaen siden. "....DET SKAL SKJE ....."!


Så spørsmålet du stiller er: "Hvorfor i all verden vil Miller hjem til Dundee når han kan få spille med skandalegjengen vår med det labre spillet, den svingende moralen og varierende innsatsen.."? Tja... godt spm...


Dundee Utd, ikke Dundee. Dundee spiller i skotsk 1. divisjon, Dundee Utd spiller i skotsk premier league.

Uansett, så du mener at du kan skjønne at Miller vil tilbake til Skottland, for å spille for et dårligere lag enn Brann, et lag som spiller, og attpåtil sliter, i en dårligere liga enn den norske, en liga hvor lønningene ligger lavere enn i Norge, et lag som trekker færre tilskuere enn Brann, et lag som faktisk røk ut av UEFA-cupen mot en finsk lag?

Jeg forstår godt at enavgutta stiller spørsmålstegn ved Millers ambisjoner.


Nåja. Kan ikke automatisk se at norsk football er bedre enn skotsk og at Brann er bedre enn Dundee Unitet. Eller omvendt, for den saks skyld.

Både ligaene og lagene er vel paranteser å regne i europeisk målestokk.
Vet at Glasgow-lagene er atypisk, men tror Celtics snitt nærmer seg 60,000,00 og Rangers 50.000,00. Celtic tapte UEFA-cupfinalen i 2003.

Spillere som Henke Larsson og Brian Laudrup har valgt Skottland da de var på høyden av karrieren sin. Men bevares, vet at de ikke er  overmennesker i Skottland heller. EVil bar være djevelens advokat.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Tom C

Quote from: "mobli"
Quote from: "Tom C"
Quote from: "enavgutta"Vel, vi har UEFA cup. Når skandalegjengen vår er ferdig med det labre spillet, skadene, svingene moralen og innsatsen sin, har vi igjen muligheten til gull og cup gull igjen neste år... og Mesterligaen siden. "....DET SKAL SKJE ....."!


Så spørsmålet du stiller er: "Hvorfor i all verden vil Miller hjem til Dundee når han kan få spille med skandalegjengen vår med det labre spillet, den svingende moralen og varierende innsatsen.."? Tja... godt spm...


Dundee Utd, ikke Dundee. Dundee spiller i skotsk 1. divisjon, Dundee Utd spiller i skotsk premier league.

Uansett, så du mener at du kan skjønne at Miller vil tilbake til Skottland, for å spille for et dårligere lag enn Brann, et lag som spiller, og attpåtil sliter, i en dårligere liga enn den norske, en liga hvor lønningene ligger lavere enn i Norge, et lag som trekker færre tilskuere enn Brann, et lag som faktisk røk ut av UEFA-cupen mot en finsk lag?

Jeg forstår godt at enavgutta stiller spørsmålstegn ved Millers ambisjoner.


Jeg er klar over forskjellen på Dundee og Dundee Utd, men siden enavgutta skrev bare Dundee, regner jeg med at han skjønner hvem jeg mener.

Det jeg ironiserte over var at han nærmest latterliggjorde Miller for å ville velge bort Brann, samtidig som han fremstilte Brann som et særdeles dårlig alternativ... Skjønner?
Aldri mer Obos....

enavgutta

Jeg fremstiller ikke Brann som et dårlig alternativ. Jeg bare hoverer litt over at stjernegalleriet ikke har fått ut potensialet sitt denne sesongen... Gjengen vår er definitivt best i landet når de gidder, men virkelig bunndyr når de først ikke klarer eller orker og prestere. Vi har en stall som definitivt kan ta cup serie og avansement til Mesterligaen. For dit skal vi ... uansett hvor skadeskutt skuten vår er. Skipet skal repareres og seile ut mot ny storhet. Storhet man neppe finner i skotsk middelhavsfarvann.

Sharpy

Quote from: "enavgutta"Vi har en stall som definitivt kan ta cup serie og avansement til Mesterligaen.


Rorbua neste?;)
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KEA

Var det ikke denne uken POL skulle sette seg ned med Charlie for å få en avklaring om kontrakt? Er den øredøvende tausheten om dette en indikasjon på at han er på vei tilbake til Skottland, eller er der skjedd noe i forhold til videre kontrakt med Brann?

Noen som vet?

Mr_Soma

Virker som om POL har utrolig god tid med ting -

Virker heller ikke som om Miller har så mye hastverk... igår satt han sammen med Winters,Macallister og Helge B på nettcafé'en på Galleriet og kult'an.

Noe må skje før sesongen er over, slik at vi får en avklaring en gang for alle.

Mico

Naturlig nok har Miller lyst til å vente lengst mulig med å skrive under.
Det er vel rimelig klart at der som han får et bra tilbud fra skottland så drar han.
Samtidig har han ikke interesse av å brenne broer til Brann, om tilbudet fra skottland ikke skulle komme.

enavgutta

Vel, det er på høy tid Miller tar vare på folkenhetstatusen og signerer nå. Håper virkelig ikke POL går i fellen og ikke tilbyr det som er nødvendig, for nå vi har ikke råd til å miste spillere vi har bygget våre prestasjoner og spill rundt. Da blir det ihvertfall ikke noe edelt metall til Bergen i fremtiden.

megleren

Tror det er rimelig klart at Miller er ferdig i Brann. Han er og blir en utsuger og prøver å gjøre seg unnværlig. Men Brann finner nok en erstatter når vinduet åpner igjen. Når han ikke har skrevet under til nå er han ikke fornøyd og har et tilbud som han ikke vil si at han går for. Han går som han kom.
r og blir et sittesvin på Hansa

Nixon

Ifølge BT var det ny kontakt i går om en eventuell forlenget kontrakt til Miller. POL gir så en innstilling til styret som til syvende og sist (slik jeg leser det) skal avgjøre om Brann skal innfri det Miller forlanger.

Vi krysser fingre!:)
Rød makt på Hansa

Xminator

Så til syvende og sist blir det noe slikt som at:

"Miller vil ha 2 mill i årslønn, 3årskontrakt og fri 2 månder i vinter, bestem selv Revheim" :)

Brann_ruler

Forventer egentlig at Miller er på vei bort.

Allerede nå burde Brann kartlagt erstattere og handlet kjapt når overgangsvinduet åpner igjen. Dersom Miller fosvinner og brann sitter igjen uten erstattere er det håpløst.  Brann kan gi Miller ultimatum. Skriv under nå, eller så finner vi erstatter. Det er få som er uerstattelig og Miller er  ikke en av dem. Dessverre er det ikke stor dekning sentralt på midtbanen, spesielt etter Scharner ble midtstopper. PO og Mjelde sitt ansvar å finne fullgode erstattere og forsterkninger.

Men dette er et spill Brann burde kontrollere og ikke Viola. Dette har nå gått så lang tid at jeg (dessverre) tror Miller drar og da kan/ skal POL dra noen gode erstattere opp av hatten etter å ha skaffet seg eurobunos platina kort.

janjan

Vår gode venn Seyi Olofinjana sliter benken i Wolves. Satser på at vi får han tilbake før neste sesong. Det skulle vel være en fullgod erstatter vil jeg tro :)))

Tom C

Jeg blir klam i hakket bare av tanken. Seyi og Andresen på sentral midtbane med TFL og PVM på kantene i 2006. DET hadde vært noe.

Jeg tviler på at Seyi er interessert å komme tilbake til kalde Norge. Men for karrieren hans ville det vel vært bedre å spille på et lag som (forhåpentligvis) vil kjempe i toppen av Norsk serie enn å slite benken i engelsk første div?

Kall meg gjerne en brødgjøk, men jeg sendte nå en mail til POL og tipset ham om Seyi. Så får vi se om han undersøker muligheten.
Aldri mer Obos....

Nixon

Noen som vet om Seyi fortsatt er sammen med hun bergenske madammen? I så fall er jo sjansen mye større for en retur en gang. Selv om jeg nok tror neste år blir litt tidlig for en såpass ambisiøs kar som Seyi.

Vi får sette han på samme konto som Azar: Spillere med hjerte i Brann som kommer tilbake når kontoen er fyllt opp...
Rød makt på Hansa

Tom C

Det kan jo også være en ting som taler til fordel for Brann at Brann har krav på en viss prosentandel av neste salg av Olof'en.
Aldri mer Obos....

Nixon

Forhandler med Brann
Somas kontrakt med Brann går ut 2006-sesongen. Den håper han å forlenge allerede før jul.
- Det har forgått en del samtaler mellom Erik Mo (Somas rådgiver) og Brann. Håpet er at jeg kan signere en ny kontrakt før jul, sier Soma.


Fra bt.no i dag.

Får ikke håpe dette drar ut like lenge som kontrakten til Miller. I alle fall veldig positivt at Soma er innstilt på å forlenge.
Rød makt på Hansa

Go Up