• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mjelde bør ikke sparkes!

Started by ChRiStEr87, August 18, 2005, 20:07:31 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ChRiStEr87

Hinter til den linken litt under, der det stod at Mjelde bør sparkes.
Men det var så mange innlegg at eg startet en ny.

Har den som laget den linken glemt alt fra forgie sesong?
Kem andre hadde klart å ta bronse og vinne cupen med brann andre en Mjelde?

Spark han, så havner vi i 1 divisjon sammen med Rosenborg :lol:

Hvorfor har Rosenborg havnet der de er, pga av mange trener skift ville eg si.

Hadde ikke mons kommet til klubben hadde vi ikke vert et topplag nå, det har blitt stilt alt for store krav til klubben i år.

Eg er glad vi komme høyere en Rosenborg på MANGE år :D

Støtt heller Mons, sier bare eg.
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

R.I.P.Super-ray

7 SUPER RAY - LEGENDE

Super Hasund

Lenge leve mons ivar mjelde. Måtte an være brann trener i mange mange år fremover. De har bare vert sinnsykt uheldig etter sommeren me gule kort å skader. Og salget a kvisvik preger laget så d e faen meg isje mons sin feil. Til dere som mener at mons bør få sparken... sku likt å sett dokker som trener i brann. Samtlige hadde ført brann ner en divisjon. Så slutt å klag å få dokker på brann kamp å syng for vårt elskede brann til dokker blir hes i stemmen. Takk for meg
La Folket Synge

*Feltz*

kabelmann

Uten å krangle på trådens tema, så går det vel likevel an å svare på et par av punktene...

Quote from: "ChRiStEr87"Kem andre hadde klart å ta bronse og vinne cupen med brann andre en Mjelde?


Hvor lenge skal man få sitte på gamle meritter?

Quote from: "ChRiStEr87"Hvorfor har Rosenborg havnet der de er, pga av mange trener skift ville eg si.


Pga feil trener, vill jeg si.

Quote from: "ChRiStEr87"Eg er glad vi komme høyere en Rosenborg på MANGE år :D


Uten at _det_ nødvendigvis er noen stor prestasjon sånn som de spiller.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

oppedal

Quote from: "Super Hasund"Lenge leve mons ivar mjelde. Måtte an være brann trener i mange mange år fremover. De har bare vert sinnsykt uheldig etter sommeren me gule kort å skader. Og salget a kvisvik preger laget så d e faen meg isje mons sin feil. Til dere som mener at mons bør få sparken... sku likt å sett dokker som trener i brann. Samtlige hadde ført brann ner en divisjon. Så slutt å klag å få dokker på brann kamp å syng for vårt elskede brann til dokker blir hes i stemmen. Takk for meg


Kunne ikke sagt det bedre selv... Taper vi noen kamper er det krise. Vinner vi noen kamper snakker vi om gull. Andre toppklubber skal vaere glad de ikke holder til i Bergen. Vi er for kritiske og har for høye forhåpninger.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

hocey

Mange av oss her inne som mener at Mjelde ikke er riktig mann har ment det I lang tid, lenge før denne grusomme sommeren. Som sagt har ikke Brann imponert før sommeren heller, selv om vi var effektive på sjansene. Uansett så har krisen denne sommeren forsterket bildet av en trener som ikke klarer å motivere laget samt at det til tider har vært anarki tendenser. Senest I dag hvor en sier at en skal bli tydliggere på spillemønster. Er ikke det litt sent å komme med dette mitt I sesongen? Dessuten holder ikke Rosenborg argumentet. Laget hadde troligvis slitt uansett trener, men det bør jo være liten tvil at de også har hatt feil trener I år. Dessverre ligner mye av oppvaskmøtene og uttalelsene fra Brann fra det vi har sett fra Trøndelag I år. Tydlige sykdomstegn.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Nemesis

Quote from: "ChRiStEr87"Hinter til den linken litt under, der det stod at Mjelde bør sparkes.
Men det var så mange innlegg at eg startet en ny.

Har den som laget den linken glemt alt fra forgie sesong?
Kem andre hadde klart å ta bronse og vinne cupen med brann andre en Mjelde?

Spark han, så havner vi i 1 divisjon sammen med Rosenborg :lol:

Hvorfor har Rosenborg havnet der de er, pga av mange trener skift ville eg si.

Hadde ikke mons kommet til klubben hadde vi ikke vert et topplag nå, det har blitt stilt alt for store krav til klubben i år.

Eg er glad vi komme høyere en Rosenborg på MANGE år :D

Støtt heller Mons, sier bare eg.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

nummer9

Quote from: "Nemesis"
Quote from: "ChRiStEr87"Hinter til den linken litt under, der det stod at Mjelde bør sparkes.
Men det var så mange innlegg at eg startet en ny.

Har den som laget den linken glemt alt fra forgie sesong?
Kem andre hadde klart å ta bronse og vinne cupen med brann andre en Mjelde?

Spark han, så havner vi i 1 divisjon sammen med Rosenborg :lol:

Hvorfor har Rosenborg havnet der de er, pga av mange trener skift ville eg si.

Hadde ikke mons kommet til klubben hadde vi ikke vert et topplag nå, det har blitt stilt alt for store krav til klubben i år.

Eg er glad vi komme høyere en Rosenborg på MANGE år :D

Støtt heller Mons, sier bare eg.


For å kommentere dine punkter:

1. Cup er cup, og nå er det nå slik at de som scorer mest i en kamp går videre. At de "store" lagene ikke spiller godt nok til å slå disse "dårligere" lagene du nevner, er ikke MIM sin feil. Korriger meg om jeg tar feil, men cupfinalen spilles vel mellom de to lagene som har vunnet flest kamper i cuppen, ikke?

2. Enig med at det er generasjonsskifte som har vært mye av grunnen til dårlig spill, men det er klart at det hadde vært lettere å ha én trener å forholde seg til når alle skal skiftes ut. Er en grunn til at den nye treneren har 3. årskontrakt.

3. Alt dette mase om midler er en medieskapt sannhet. Man M� regne både penger ut og inn når en regner spillerkjøp. Selger man hele laget til 100 millioner, vil man sannsynlighvis være svekket om man kjøper nye spillere for 40 mill (satt veldig på spissen). Brann går vel ca i 0 når det gjelder spillerkjøp/salg de siste årene.

Samtidig har 12 av disse sagnomsuste millionene (hvor mange har media nå kommet opp il ?30, 40, 50?!?) vært skadet hele sesongoppkjøringen, og det meste denne sesongen. Denne personen ble kjøpt inn for å være en av grunnpilarene i laget etter Olofinjana salget. Det er klart at det merkes.

10 av disse millionene er ikke kommet til Bergen enda. Er jo et ordtak som sier at man ikke skal selge skinnet før bjørnen er skutt. Her kan man nesten si Brann er den ulykkelige "kjøper" i ordtaket.

Det er KLART av Cupgullet taler til fordel for MIM, som noen andre påpekte, vi er det laget i TL som var det siste til å vinne noe. Mange mener det er tilfeldigheter som gjorde at vi vant cupgullet, hvorfor kan det ikke være tilfeldigheter som gjør at det går dårlig nå?

Xminator

Glimt og Stabæk på bortebane er vel strengt tatt noe av det verste man kan servere ett brannlag... Kan ikke skjønne hvordan noen får seg til å si at Glimt i Bodø er enkelt. Spesielt med tanke på at de hentet hjem seieren etter en uke med hurlumhei rundt rønningen, og alt det der...

Nemesis

For all del, cup-gullet er jo det største som har hendt oss pÃ¥ langt over 20 Ã¥r.  Mitt poeng var bare Ã¥ bemerke at MIM bør ikke fredes av den grunn, og at motstanden kunne vært mye tøffere. f.eks som i morgen borte mot Vif.
For å være litt på de sist nenvte talernes side: mulig vi hadde tatt gull uansett hvem vi hadde møtt på veien, men det får vi desverre aldri vite.

Greit pengene gÃ¥r "opp i opp", men ser vi pÃ¥ laget, sÃ¥ er det nok klassespillere der til Ã¥ gjøre det bedre enn en sjette plass....  Hvem har skylden?  (forhÃ¥pentligvis venter de til etter sesongen med svaret)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Selv stiller jeg VIF på bortebane og Glimt på bortebane rimelig likt. Ihvertfall på det tidspunktet vi faktisk møte Glimt på i fjor. Akkurat der og da var jeg mye sikrere på nederlag enn jeg er nå (mot VIF) :p

Northside

Støtter Nemesis på det lange innlegget der... MIM har ikke vært en god trener, han fikk oss opp av dritten med ikke lenger. Men ikke spark han no, dersom vi skal sparke en trener så må vi ha en klar som er bedre, ellers så blir det bare rot slik som med RBK


oppedal

Quote from: "pathel"Tør du ikke gå for det, klarer du det ihvertfall ikke.


Hørt om Start??
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nixon

Quote from: "pathel"Brann har skuffet noe enormt denne sesongen, så får vi ta debatten når folk er villige til å innse det. Alle mulige andre bortforklaringer kan vi klare oss uten!!!


Tror ikke noen er uenig i at Brann har skuffet i år. Men det betyr ikke automatisk at treneren skal sparkes. Jeg for min del har fortsatt tro på Mjelde!

Til sammenligning er både ledere og supportere i VIF sjeleglad de ikke sparket Rekdal etter 2003-sesongen. VIF skuffet jo tross alt noe enormt den sesongen...
Rød makt på Hansa

cyp

La Mjelde bli! Mannen er klok, selv om veldig mange tviler på hans evner!
elt O e snobbete!!

oppedal

Det er en tabbe å sparke Mons nå. Vi er midt i en sesong og det vil bare svekke Brann om Mons forsvinner nå. Visst det å sparke han er et tema i Brann bør de vente til etter sesongen. Da har de god tid til å finne en erstatter, men hvem kunne tenkt å trene brann? De fleste dyktige trenere er jo opptatt for tiden, så mulig vi måtte letet i utlandet.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Nemesis

Quote from: "Nixon"
Quote from: "pathel"Brann har skuffet noe enormt denne sesongen, så får vi ta debatten når folk er villige til å innse det. Alle mulige andre bortforklaringer kan vi klare oss uten!!!


Tror ikke noen er uenig i at Brann har skuffet i år. Men det betyr ikke automatisk at treneren skal sparkes. Jeg for min del har fortsatt tro på Mjelde!

Til sammenligning er både ledere og supportere i VIF sjeleglad de ikke sparket Rekdal etter 2003-sesongen. VIF skuffet jo tross alt noe enormt den sesongen...


Godt poeng det med rekdal!

Det morsomme er at vinner vi de to neste seriekampene ligger vi faktisk poengmessig bedre ann i år enn til samme tid i fjor, og hvis i tillegg knekker Vif i dag, så kan ingen hyle krise, da vi har tatt et steg nærmere toppen i år også :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

naitsirk

la merke te at mjelde skulda på uflaks og at laget ikkje har flyt under kampen.snakka heile tida om marginane og forskjellen mellom brann og vif låg der.

trur mjelde bør tenka litt på andre ting under ein kamp enn å legga seg opp i ting som ikkje går ann å påvirka.
synst at mjelde ganske mange gongar no skulda på slike ting istadenfor å konsentrera seg om spelet.
Synspunkt?

Ginger

forsåvidt enig med forrige innlegg, men det er jo mye sant i det som blir sagt
En Robbie i form hadde scoret på sin sjanse, et Brann lag i "toppen" og i "siget" hadde fått straffe o.s.v.
Mye marginer ute å går.

uansett mye positivt og klar forbedring for guttene

naitsirk

marginane e ikkje på brann si sida, da e greit. men når mjelde gjenntar dette fleire gonger i ein kamp so flytte han fokus spør du meg.

Xminator

Joda, Mjelde stod sikkert 10 minutter i garderoben i pausen og maste om sjansene som ikke ble satt og hvor dårlig dommeren var. NOT! Han gav dommeren en skikkelig kjeftekule på vei inn til pause, til spilleren var det nok helt andre meldinger. Blant annet den med "flytt laget 15 meter opp og gi gass". Mennesker er rare ting, og kan faktisk holde fokus på mer enn en ting om gangen.

hocey

For en gang skyld skal jeg gi litt ros til Mjelde: Byttene kom endelig før det var 1 minutt igjen og bra taktisk omlegging i 2 omgang når Big Mac kom inn. Bare så synd det ikke holdt
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

naitsirk

satt du i garderoben?
når mjelde kjem med forklaringar når da går dårlig vise jo berre ka som e gale.brann har ikkje klart i år å vunne ein kamp der dei låg under te pause.kvar gong mim blir intervjua før han går inn i garderoben so e da enten spelarane,dommaren,publikum osv si feil at dei ikkje lede.
mjelde sa sikkert i pausen at;" bra spelt,men forskjellen ligg i marginane.vif har flyt og ikkje brann.forskjellen på eit topplag og ein middelhavsfarar"

då blir da sånn tenking når ein feks bomme på ein stor sjanse.

pathel

Synes det blir helt feil å kritisere Mjelde for noe i denne kampen. Har stor sympati med mannen etter det bitreste tapet på lang lang tid, ikke minst takket være dommeren, og likte at Mjelde ga dommeren det glatte lag på vei inn i pausen. Et tegn på at han ønsker å sette seg i respekt!

Ingenting går vår vei om dagen og dette var for jævlig etter en bra kamp av Brann mot luckye VIF som alltid er like jævla heldige mot oss. Dette var en kamp som smertet enhver med hjerte i Brann, uavhengig om man er kritisk til det meste ellers, eller om man ser rosenrødt på alt ellers.

Forferdelig lørdagskveld!!!

BL

Quote from: "naitsirk"kvar gong mim blir intervjua før han går inn i garderoben so e da enten spelarane,dommaren,publikum osv si feil at dei ikkje lede.


Sikker på dette då? Mener han pleier å skylde stort sett på laget sin innsats eg då men... Og det må jo være lov å skylde på dommeren når han ikkje dømmer på et helt klart straffe.
Hansa-
Felt Z

Nixon

Quote from: "naitsirk"kvar gong mim blir intervjua før han går inn i garderoben so e da enten spelarane,dommaren,publikum osv si feil at dei ikkje lede.


Nå har vel aldri Mjelde lagt skylden på publikum. Hvis du kan dokumentere det hadde jeg satt stor pris på det!
Men hvis vi også tar vekk spillerne og dommeren er det ikke mange på banen som man kan skylde på. Og det er jo tross alt på banen det skjer...
Rød makt på Hansa

naitsirk

ikkje publikum,men  da for Ã¥ setta da litt pÃ¥ spissen.
poenget e at han altfor ofta heng seg opp i sånne ting, synst eg.

greit at han poengtere at brann skulle hatt straffe, men dommaren har blåst og ferdig med saken.eg veit ikkje om dette påvirke brann, men meine at mim bør bruka energien sin på viktigare ting.

ChRiStEr87

Brann-trener Mons Ivar Mjelde er også klar på at Brann skulle hatt straffe, men også han velger å legge mesteparten av skylden på eget lag.

Dette står svart på hvitt i VG! Henger han seg opp i det da?
roppen er i Stavanger, men hjerte er fra Bergen.

Xminator

Mjelde har i likhet med mange andre i Brann fremstått som svært ydmyke de siste ukene. Start har lagt en ny list for treningsmengder, og det er langtfra bare Brann som sov i den timen. Trener ikke Brann like mye som VIF foresten? Eller var det Viking vi tangerte?

Go Up