• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ord til ettertanke

Started by Harald 32, August 17, 2005, 21:50:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Harald 32

Med 26 poeng kan vi glemme å bli seriemester i år. Det er 12 poeng opp og 9 poeng til kvalik/nedrykk.
Hva er det så jeg har på hjertet, jo det er noen ord til alle dem som gikk ut og erklærte Brann som seriemester før sesongen. Med sang på sinnet om at "det skal skje" og med klare ytringer om at i år vinner vi serien, må en minne om noe. Brann vinner nemlig ALDRI serien når man går ut og sier det. Man har selvsagt lov til å tro og håpe på det i det stille, men si det aldri høyt!
Det har vist seg at det er andre makter som avgjør vår skjebne. Og disse maktene liker ikke at vi erklærer oss for seriemester før sesongen har startet. Sånn er det bare.
Så til neste sesong er mine hørbare ord at vi satser på Royal League ;-)
Harald

Nixon

Hmm, så det er altså grunnen...

Men hvor mange må si det før det skal gå troll i ord neste sesong da? Det bor jo tross alt nesten 250.000 mennesker i denne byen, og noen optimister finnes det jo alltid. Hvis det bare holder at en person sier det forbudte ordet (seriemester) høyt er det jo bare tåpelig. Det må jo selv disse "maktene" innse. Men kjenner jeg de rett er de uimottagelig for logikk.

Må si dette var ord til ettertanke. Vet nesten ikke om jeg får sove nå...
Rød makt på Hansa

oppedal

Før hver eneste sesong så sier de fleste bergensere at "det skal skje". Hvert eneste år! Jeg tror at vi kanskje tenker mer med hjertet enn med hjernen...

Hadde det ikke vaert for alle disse skadene og Kvisviks farvel, hadde vi fortsatt vaert en gullkandidat. Skulle aldri tro at en spiller kunne bety så mye for et lag.

Det er ikke før neste sesong vi kan snakke om gull. For da har vi PVM, MA er skadefri (det bør han vaere!!), Opdal er enda bedre, TFL har blitt vant til 4-4-2 og Saeternes og Winters er ikke lenger plaget med sine problemer (rygg osv.).
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!


Nixon

Bra innlegg Xminator. Selv om det satte mitt tulleinnlegg i et litt dårlig lys...:)

Jeg er enig i mye, men ikke at det var en tabbe å snakke om gull før sesongen. Sett i lys av trøndernes nedtur og stallens potensiale var det en helt naturlig og offensiv målsetting. En skadefri tropp i form, Kvisvik hele sesongen, den obligatoriske sommerforsterkningen (en skadefri TFL) og vi hadde kjempet om gull til siste slutt. At gullkampen nå bare er et fjernt minne forandrer ikke det etter min mening.
Rød makt på Hansa

Xminator

Joda, selvfølgelig om vi hadde en skadefri topp og alt det der. Det hadde vi ikke. Sæternes og Winters gikk skadet. Miller hanglet og nølte på kontrakt (og det må sportslig ledelse ha vist). Andresen var utrent og langt fra kampklar. Høyresiden var ikke styrket. Selv om offentligheten ble beroliget og ryktene om Kvisvik avkreftet så viste Kvisvik, Mjelde og Brann veldig godt at han var på vei bort.

Derfor var det en tabbe å snakke om gull. For på det tidspunktet gullsnakket begynnte var situasjonen omtrent som nå...

Nixon

Quote from: "Xminator"Derfor var det en tabbe å snakke om gull. For på det tidspunktet gullsnakket begynnte var situasjonen omtrent som nå...


Omtrent som nå? Vi var i sterkt inne i gullkampen helt til ferien. Ikke på noe tidspunkt i år har situasjonen vært i nærheten av slik den er nå!
Rød makt på Hansa

naitsirk

Om Brann som klubb ikkje tole at heile byen snakke om gull, so fortjene dei da heller ikkje.
Greit nok at presset e enormt stort, men trur faktisk rbk har hatt da litt værre dei siste 10 åra. Der forventa jo alle gull.

Tabben brann gjorde va nok å gå ut i pressa å sei at me kan ta gull utan å tenka seg om.Gull snakket byrja ikkje lenge før seriestarten og eg trur mim,kvisvik osv sa dette pga alt vif maset.(ville ikkje vera dårligare)
Problemet ligg nok heller i korleis ein ska motivera seg for å ta gullet. Når ein sett eit mål som ligg ca 6 mnd fram i tid utan å setja seg delmål, blir da vanskelig å gjennomføra.
Eg har sjølvsagt ikkje nok info om detta, men sånn va ihvertfall min tankegang når eg dreiv aktivt med idrett.

oppedal

Quote from: "naitsirk"Tabben brann gjorde va nok å gå ut i pressa å sei at me kan ta gull utan å tenka seg om.


Før sesongen var det uaktuelt for Mons å snakke om gull. Da begynte vi å snakke om gull. Visst det er noen som har skyld i dette gullsnakket, så vare det vi, supporterne. Det var vi som presset Brann til å ha mål som ikke var 100 % realistiske. La Mons bygge stein på stein, det er det han er god til. Det tar tid å bygge et topplag, iallefall i Bergen...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

naitsirk

"Visst det er noen som har skyld i dette gullsnakket, så vare det vi, supporterne."

ehh.. har da ikkje vore sånn i bergen i 40 år? Trur heller ikkje at mim setter sine mål ette kva bergen meine.Då bør han ihvertfall finna seg ein ny jobb.Poenget e at mim sa ein stund før sesongen at topp 4 va målet, men rett før seriestart då alle avisene hadde satt brann som gullfavoritt då skifta plutselig monsen meinig.vart vel litt rive med.
og stein på stein filosofien te monsen har vel heller blitt te skiferstein på skiferstein.

Toa

Quote from: "Nixon"En skadefri tropp i form, Kvisvik hele sesongen, den obligatoriske sommerforsterkningen (en skadefri TFL) og vi hadde kjempet om gull til siste slutt.


Skal heller ikke undervurdere hvor mye Cipot kunne betydd for Brann. Fordømt uflaks! Jeg så nesten en ny Scharner i han.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Gaustad

Jeg deler deres følelser. Jeg vet óg hvordan det føles når man vet helt sikkert at laget sitt ikke vinner serien i år. Greit, vi har vært litt bortskjemte tidligere, men likevel. Gode vaner er vonde å vende, som kjent.
roillan fra Trondhjæm, vi e her!

oppedal

Quote from: "naitsirk"ehh.. har da ikkje vore sånn i bergen i 40 år? Trur heller ikkje at mim setter sine mål ette kva bergen meine.Då bør han ihvertfall finna seg ein ny jobb.Poenget e at mim sa ein stund før sesongen at topp 4 va målet, men rett før seriestart då alle avisene hadde satt brann som gullfavoritt då skifta plutselig monsen meinig.vart vel litt rive med.
og stein på stein filosofien te monsen har vel heller blitt te skiferstein på skiferstein.


Det jeg skulle frem til er at vi burde holdt kjeft om gullmaset og ikke prøvd å overtale han.
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

Kruxleiven


Kruxleiven

Quote from: "oppedal"
Quote from: "naitsirk"Tabben brann gjorde va nok å gå ut i pressa å sei at me kan ta gull utan å tenka seg om.


Før sesongen var det uaktuelt for Mons å snakke om gull. Da begynte vi å snakke om gull. Visst det er noen som har skyld i dette gullsnakket, så vare det vi, supporterne. Det var vi som presset Brann til å ha mål som ikke var 100 % realistiske. La Mons bygge stein på stein, det er det han er god til. Det tar tid å bygge et topplag, iallefall i Bergen...


Blæææh! I så fall bygger han ned topplaget sitt. Cupseier i fjor og 3. plass. Ser det ut som om vi bygger oss opp mot det nå? Nei. Vi taper kamp på kamp, og vil realistisk sett slik jeg ser det ende mellom 8. eller 6. plass. Det er dårligere enn i fjor. Hva har vi da blitt bedre på? Cupen kan vi selvfølgelig vinne igjen men opp med hånden de jeg kan telle på en hånd som tror det. Så neste sesong skal den neste steinen til Mjelde lede oss fra 6. plass til 5 plass? Og hvor mye stein er lagt til eller fjernet da i forhold til det "steinbygget" (he asks for it) Mjelde hadde i 2004 med en 3.plass?

cyp

"Til helvete med stein på stein"!? Hva skjer med folk innpå dette forumet da? Dere krever og krever uten å ha peiling på noe som helst. Man kan ikke bygge et topplagg over natten. Det gjelder også alle topplag rundt om i verden. Ta Manchester United f.eks...de var overlegne på 90-tallet pga Fergeuson hadde bygget stein på stein gjennom en lengre periode.

Skammelig å lese her at folk kritiserer Mjelde fordi han ikke knipser med fingrene, så har han et topplagg. Ting tar tid. Man må være tålmodig, så kommer stabiliteten og resultatene etter hvert. Husk at Brann har et ganske nytt lag. Samspill kommer med tiden.
elt O e snobbete!!

oppedal

Lukter jeg dårlig tålmodighet her? he he...
g e' ikkje fra Norge, eg e' fra Bergen!

maximus1963

Faren er at vi konstant blir tappet for klasse spillere. Kvisvik , Oluf , osv.
Hvem blir de neste , Soma vil ut i verden , Scharner har sagt at dette skal være ett springbrett. Miller skriver kanskje ikke ny kontrakt , da er det vanskelig å bygge stein på stein , eller å spille inn en fast første ellver. Synes at de ikke alltid tenker like langsiktig i idrettsveien. Kunne ønske de kunne skrevet lengre kontrakter med klassespillerene , helt oppp til 5 år. Går de før så får vi ihvertfall kroner for dem. ref . Flo.
Uansett med tanke på i år og den målsettingen som ble annonsert har sesongen vært en gedigen skuffelse. Med tanke på Kvisvik så er det utrolig at de ikke kunne greie å få til en avtale hvor han f.eks trente med Fredrikstad for så å fly til Bergen å spille resten av kampene dennne sesongen. Ikke sikkert det hadde hjulpet , men en kan jo undre seg. Neste sesong ser lysere ut , PVM kommer , MA frisk ( kanskje), BS på hugget , innkjøp av en høyre back og en god midtbane spiller til , så er vi der ........ Det er ihvertfall lov å drømme , det har jeg gjort hver dag siden jeg var 11 og begyndte å gå på Stadda , så første kampen i 1971. Så utrolig mange nedturer, så mange ganger har jeg tenkt , iår skal vi klare det , vel til neste år sier jeg nok det samme , i år må det skje.
Kniksen var kongen

cyp

Faren, i mine øyne, er at Brann prioriterer for det meste å kjøpe utenlandske spillere og/eller norske "klassespillere". Mange av disse har vanskeligheter for å slå seg til ro i en norsk klubb, og vil videre i karrieren. Hadde man prioritert lokale spillere og en god talentutvikling i klubben, hadde stein på stein metoden vært uhyre mer effektiv og gjennomførbar.
elt O e snobbete!!

Xminator

Joda, for det er så utrolig mange gode unge lokale spillere. Urban myth klasse 1... Og hvor lenge gikk det før Lundekvam reiste?

Nixon

Aldri i verden om vi Brannsupportere har tålmodighet til å vente på et lag med lokale talenter. Spesielt hvis vi må ta noen år i 1. divisjon mens vi venter...
Rød makt på Hansa

Harald 32

Ja og så hører jeg folk snakke om Gull til neste år. Nei det blir ikke gull til neste år. Få ned ambitionene da slipper spillerne ned skuldrene og da kan vi vinne kamper.
Hvorfor spiller Brann 6 dårlige kamper så 6 gode så 6 dårlige osv... Dette skyldes nettopp at det tar av ved seire og er verdens undergang ved tap. Summa summarum blir det aldri gull av slikt.

Go Up