• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva har skjedd med oss?

Started by Henki, August 07, 2005, 21:06:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Henki

Trodde aldri jeg skulle si dette men i dag var jeg flau over oppførselen til en god del Brannsupportere på Stadion. Pipekonserten da Miller ble byttet ut var uverdig, tåpelig og utrolig respektløst overfor de to spillerne som kom inn. Det var vel heller ikke så veldig vanskelig å se at Tom Sanne var preget av dette den tiden han fikk på banen.
Hvis vi ikke klarer å takle motgang bedre enn det der har vi ingenting på Stadion å gjøre. Vi er der for å støtte laget og da får vi for pokker gjøre det! Vi har erfaring nok med motgang fra før at vi tåler en sesong til uten seriegull.
Ballen skal fremover!

mr-bolstad

pipekonserten som kom når Miller ble byttet ut var nettopp derfor, fordi han ble byttet ut! (ihvertfall fra min side)
get land, Eget Landslag.
Brann!!

`Nisse

Denne pipingen var rettet mot Mjelde (slik jeg forsto det) som tok Miller av banen. Ikke fordi det var akuratt Walde eller Sanne som kom inn. De ble mottatt med mer eller mindre hurra-rop og klapping. Jeg synes vi Brann supportere tåler veldig mye og det var på sin plass at Mjelde fikk høre hva vi mente da Miller ble byttet ut. Jeg mener ikke at Mjelde skal sparkes, men litt veiledning kan han godt få.

Nixon

Quote from: "`Nisse"Jeg synes vi Brann supportere tåler veldig mye og det var på sin plass at Mjelde fikk høre hva vi mente da Miller ble byttet ut. Jeg mener ikke at Mjelde skal sparkes, men litt veiledning kan han godt få.


Helt klart. Mjelde trenger veiledning. Tenk å bytte ut en spiller som ber om det selv. For en skandale!
Rød makt på Hansa

megleren

Jeg skjemmes på vegne av oss supportere. Jeg sitter på felt z og så på disse såkalte supporterne som skrek som gale da Miller ble byttet ut.. Etter å ha gjort tegn til benken at han ville bytte. Disse supporterne bør følge med hva som skjer og heller begynne å støtte laget som spiller i stedet for å skrike Mjelde må gå.Disse supporterne er ikke Brann tjent med på noen måte. De er noen misfornøyde supportere som heller burde sitte hjemme i stedet for på stadion. Har ikke de annet å bidra med så kan de heller slutte å gå på Brann kamper.
r og blir et sittesvin på Hansa

nummer9


mr-bolstad

Quote from: "nummer9"


Er det noe i veien med deg?
Miller og Scharner var de eneste som ofret noe utpå banen idag!
så å si at Miller spilte ræv blir feil!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Northside

Det var på sin plass at han ble byttet! enten så gadd han ikke jobbe eller så var han sliten. Merket det allerede i 1 omgang, mast han ballen så stoppet han å så dum ut, det skal du ikke gjøre! Løp etter å kjemp ballen tilbake! Bare synd vi ikke hadde noen gode spillere å bytte han med

anders millar

Latterlige greier det som skjedde ja.
Og at de krevde Mons Ivar sin avgang var flaut!
Skjerpings karer. Miller var en av de bedre til Brann idag.
Men eg synst Scharner var best!
Og Sæternes må snart få se en kamp på benken helst allerede mot Bodø Glimt. Ikke mot Alliansi (?) tror det er en kamp som passer han!
Brann, må ha det bare må ha det..

tj00m

Det er nå faen meg ikke sæternes sin feil! Sæternes får lange baller opp mot seg, han vinner hodeduell for å legge tilbake, mens resten av brannfolka kommer sullende etter.. De må følge på, Sæternes kan ikke klare det alene der fremme..
Brann Bergens Stolthet!

anders millar

Nettopp, han fikk lange baller som han headet tilbake hver fordømte gang!! Så mye penger så Brann stikker i ræva på han, må jo han skjønne at det ikke nytter og at han må prøve sjøl!
Brann, må ha det bare må ha det..

tj00m

Han kan jo isje gjøre alt selv der fremme.. Det er midtbanen som må følge på når han legger ned igjen til de, de e ALTFOR trege.. Haugen spilte ræv
Brann Bergens Stolthet!

anders millar

Nei han kan jo ikke gjør ALT aleine, men han kan jo prøve noen ganger!
Makan til fyr med fast klippekort har eg ikke sett på lenge.
Men ikke misforstå meg. En Sæternes i form er opphissende!
Tror han har godt av en liten vekker, som kunne vært en kamp på benken.
Brann, må ha det bare må ha det..

kabelmann

Quote from: "anders millar"Nettopp, han fikk lange baller som han headet tilbake hver fordømte gang!! Så mye penger så Brann stikker i ræva på han, må jo han skjønne at det ikke nytter og at han må prøve sjøl!


Sæternes er ikke den type spiss. Han er relativt dårlig på hodet (utenom i avslutninger) og må ha ballen rettvendt i beina for å skape noe. At enkelte bak i forsvaret tror det er en Iversen-type vi har der fremme er litt kjipt, for jo fortere de skjønner at han ikke er det, jo fortere vil han komme til sjansene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

anders millar

Brann, må ha det bare må ha det..

Lene

Quote from: "anders millar"


NETTOPP!
Skulle ønske BA kunne slutte å ta eksempler på de mest tjukkhua supporterne og gjøre deres meninger til alles! Selv om noe ikke ser lengre enn sitt eget nesegrev, så betyr ikke det at vi alle gjør det!
Piping mot egne spillere og trenerens avgjørelser må slutte, og MJELDE BLIR!

Mr_Soma

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "anders millar"Nettopp, han fikk lange baller som han headet tilbake hver fordømte gang!! Så mye penger så Brann stikker i ræva på han, må jo han skjønne at det ikke nytter og at han må prøve sjøl!


Sæternes er ikke den type spiss. Han er relativt dårlig på hodet (utenom i avslutninger) og må ha ballen rettvendt i beina for å skape noe. At enkelte bak i forsvaret tror det er en Iversen-type vi har der fremme er litt kjipt, for jo fortere de skjønner at han ikke er det, jo fortere vil han komme til sjansene.


Nå er det kaos i Tr.Heim - og da er det annledning for oss (mr.vollvik) å hente Helstad tilbake!

Så benker vi Sæternes i noen kamper og håper han tar lærdom av det!

sveines

Quote from: "Lene"
Quote from: "anders millar""
Man blir ikke seriemester over natta i Norge. Ikke med det nivået som er her nå.



Nja, blir Start seriemester så må du vel bite i det akkurat det....?
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Henki

Quote from: "sveines"
Quote from: "Lene"
Quote from: "anders millar""
Man blir ikke seriemester over natta i Norge. Ikke med det nivået som er her nå.



Nja, blir Start seriemester så må du vel bite i det akkurat det....?


Kanskje mer rett å si at man ikke blir et stabilt topplag over natten da.
Ballen skal fremover!

Northside

Sæternes gjør det no bra han, er måten Brann spiller på som gjør at han ikke får det helt til... Men se litt på hvem som er toppscorer i Brann denne seongen, og ligger godt an i TP også, jo Sæternes!

kabelmann

Quote from: "Mr_Soma"Nå er det kaos i Tr.Heim - og da er det annledning for oss (mr.vollvik) å hente Helstad tilbake!


I alt virvaret klarer vi kanskje å få han gratis? ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

anders millar

Quote from: "sveines"
Quote from: "Lene"
Quote from: "anders millar""
Man blir ikke seriemester over natta i Norge. Ikke med det nivået som er her nå.



Nja, blir Start seriemester så må du vel bite i det akkurat det....?


ja eg skal heller bite i det sure eplet der.
men så har de Norges 2. beste trener i Tom Nordlie da.
Og det står i stor respekt i det Start klarer.
Men tror nok ikke de vil holde seg stabile.
Og vist noen lurte så er selfølgelig Mons Ivar nummer 1 i Norge!
Brann, må ha det bare må ha det..

Mr_Soma

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Mr_Soma"Nå er det kaos i Tr.Heim - og da er det annledning for oss (mr.vollvik) å hente Helstad tilbake!


I alt virvaret klarer vi kanskje å få han gratis? ;)


Sikkert ingen som hadde merket at han var vekke ;)

Klaus_Brann

Quote from: "mr-bolstad"
Quote from: "nummer9"


Er det noe i veien med deg?
Miller og Scharner var de eneste som ofret noe utpå banen idag!
så å si at Miller spilte ræv blir feil!


Helt enig med deg Bolstad...Men for de som ikke har fått det med seg så slet Miller allerede i pausen, med vonde legger..så da er det kanskje greit å ta han av før han og blir småskadet..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Miller var god i første omgang. Og både Walde, Knudsen og Sanne fikk med seg en prosjon applaus fra Gamle sitter ihvertfall. Så helt på trynet kan det ikke ha vært.

Her burde Hanøy gjort som speakeren i Molde, brukt ett stopp i spillet til å opplyse om at Miller var skadet. Eller latt Miller få sagt glosene selv :p "Yer fecking emberesing, bot thenks" :)

jegløh

Quote from: "NorthsideFCDH"Sæternes gjør det no bra han, er måten Brann spiller på som gjør at han ikke får det helt til... Men se litt på hvem som er toppscorer i Brann denne seongen, og ligger godt an i TP også, jo Sæternes!


Hvor dårlig må BS spille for at du skal være misfornøyd med ham? Har tidligere blitt hudflettet for å ha kritisert ham. Folk har t.o.m. undret seg over hvorfor han ikke er på landslaget.

Han er på hugget i en av fem kamper. Ikke godt nok.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Northside

Quote from: "jegløh"
Quote from: "NorthsideFCDH"Sæternes gjør det no bra han, er måten Brann spiller på som gjør at han ikke får det helt til... Men se litt på hvem som er toppscorer i Brann denne seongen, og ligger godt an i TP også, jo Sæternes!


Hvor dårlig må BS spille for at du skal være misfornøyd med ham? Har tidligere blitt hudflettet for å ha kritisert ham. Folk har t.o.m. undret seg over hvorfor han ikke er på landslaget.

Han er på hugget i en av fem kamper. Ikke godt nok.


tja, spiller han slik neste kamp også så må han begynne å gjøre noe. Men BS e ganske avhengig av de han har rundt seg, slik som i går så fungerte ikke det spillet som han er best til, derfor så ble ikke han så god som vi håpte

Xminator

Sæternes hadde sin beste kamp siden ferien og var bedre enn noen av alternativene på topp. Ferdig med den. Om noen faktisk er så hjernedøde at de tror Walde eller Surferen kan gjøre en bedre jobb, så får det stå på egen regning. Ny spiss? Glem det. For det første er ikke bedre spillere tilgjengelig, for det andre hadde vi hatt nye spillere inn i andre posisjoner om betalingsevnen var der på Stadion.

Brannfrelst

Det som har skjedd er at spillerne blør ikke for drakten slik som Start,VIF LSK osv. Scharner får godkjent. Makan til kjempe og noen susende taklinger!! :D
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator

Lagene du nevner har en annen spillestil. De baserer spillet sitt på å slå langt og vinne andreball. Og hvor mye blødde LSK for drakten mot Start borte, eller for den del da de besøkte oss? VIF har da strengt tatt ikke noe angrepsspill de heller :p

Det er ikke slik Brann skal spille. "Alle" forlanger at Brann skal spille "pent". Vinne serien med Stil. Spillere som Miller ville ikke ha vært i nærheten av en startoppstilling med en trener som satser på å vinne andreballer.

Når det er sagt, Marius Johnsen hadde gjort seg på venstrebacken til Brann. Det er "desverre" like usannsynlig som at Riise skulle spille der.

Northside

Quote from: "Brannfrelst"Det som har skjedd er at spillerne blør ikke for drakten slik som Start,VIF LSK osv. Scharner får godkjent. Makan til kjempe og noen susende taklinger!! :D


I går jobbet noe samtlige av spillerene hardt, utenom Miller som gang på gang bare stoppet opp når han mast ballen! Tåpelig, du SKAL kjempe ballen tilbake.

anders millar

Og denne gullgutten din, Sæternes kan jo ikke skryte over at han jobber opp igjen heller.
Dessuten var Miller god i går men ingen Banens Beste.
Brann, må ha det bare må ha det..

jegløh

Quote from: "Xminator"Sæternes hadde sin beste kamp siden ferien og var bedre enn noen av alternativene på topp. Ferdig med den.


Alle som spiller er jo per definisjon bedre enn alternativene, det hindrer jo ikke folk i å kritisere dem.

Problemet er at mange her inne ikke evner å se feil ved enkelte av spillerne, eksempelvis CM og i aller høyeste grad BS.

Da BS sin plass på laget er trygg må det være lov til å si at laget har et spissproblem om det ønsker å være et topplag.

Hvis noen her inne mener at det BS gjorde var vesentlig mer fruktbart enn det MK gjorde så de ikke samme kamp jeg gjorde. Stor forskjell i kritikk derimot.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Stoffi

Problemet er ikke spillerene, men mangel på spilleopplegg. Det virker som om alt angrepsspill er tilfeldig, og når det ikke funker noe særlig, så pøses det på med langpasninger som ender opp i ingenting.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Lurkin

Quote from: "jegløh"
Quote from: "Xminator"Sæternes hadde sin beste kamp siden ferien og var bedre enn noen av alternativene på topp. Ferdig med den.


Alle som spiller er jo per definisjon bedre enn alternativene, det hindrer jo ikke folk i å kritisere dem.

Problemet er at mange her inne ikke evner å se feil ved enkelte av spillerne, eksempelvis CM og i aller høyeste grad BS.

Da BS sin plass på laget er trygg må det være lov til å si at laget har et spissproblem om det ønsker å være et topplag.
Berømte Brann fra Bergen

Brannfrelst

Hørte ikkje BBB feltet noe bra igår. Skammelig å høre stormen bedre når du sitter nermere BBB feltet.
2.10.07-Gullet kom hem!

Northside

Quote from: "Brannfrelst"Hørte ikkje BBB feltet noe bra igår. Skammelig å høre stormen bedre når du sitter nermere BBB feltet.


trenger ikke overdrive, sang bra frem til 2 omgang, då begynte alt for mange å bli frustrert, dermed så sang de ikke...
At Stormen sang oss ut tar eg som en selvfølge, de stilte med like mange som vi er på bbb feltet, når de i tillegg er i lykkerus for 1 poeng mens vi nesten står å griner så sier det seg selv hvem som kommer til å synge høyest.

anders millar

Så vi er den typen supportere som ikke støtter laget vårt i motgang?
Igår ble det kanskje satt årsverste på SS/BF.
Vi var rett og slett for slappe igår.
Brann, må ha det bare må ha det..

jegløh

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Brannfrelst"Hørte ikkje BBB feltet noe bra igår. Skammelig å høre stormen bedre når du sitter nermere BBB feltet.



At Stormen sang oss ut tar eg som en selvfølge, de stilte med like mange som vi er på bbb feltet, når de i tillegg er i lykkerus for 1 poeng mens vi nesten står å griner så sier det seg selv hvem som kommer til å synge høyest.


Falitterklæring!!!

Lurer på om the Kop hadde tatt det som en selvfølge. Ja, lurer faen på om Saftkokadn hadde tatt det som en selvfølge.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Northside

Quote from: "jegløh"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "Brannfrelst"Hørte ikkje BBB feltet noe bra igår. Skammelig å høre stormen bedre når du sitter nermere BBB feltet.



At Stormen sang oss ut tar eg som en selvfølge, de stilte med like mange som vi er på bbb feltet, når de i tillegg er i lykkerus for 1 poeng mens vi nesten står å griner så sier det seg selv hvem som kommer til å synge høyest.


Falitterklæring!!!

Lurer på om the Kop hadde tatt det som en selvfølge. Ja, lurer faen på om Saftkokadn hadde tatt det som en selvfølge.


Ja, eg tar det som en selfølge etter å ha fulgt Brann dette året og i fjor! Sier ikke det skal være slik, og eg var ikke en av de som sluttet å synge, men desverre så tenker 90% av ss slik at når vi ikke spiller bra så trenger ikke de å synge.

Om Kop eller tyttebærsafkokergjengen tenker det samme gir eg en god faen i, de står verken på stadion eller holder med Brann, ikke så mye hjelp i de liksom...


anders millar:
Ja, vi er faktisk blitt den type supportere som ikke støtter laget vårt i motgang. Du tenker sikkert det er feil siden du støtter de (?) men når meste parten av de som pleier å synge holder skjeft når vi har motgang så kan vi ikke si at Brann supportere generelt støtter laget i motgang. Heldigvis er det unntak, men desverre så er det for få av de.

Liten sang:...
Hele Store Stå, hele store stå
Heisann Hoppsann og fallerallera
Vi synger kun når vi vinner....

Enkel sang som burde blitt inført til visse tider.

Nixon

Vi har blitt bortskjemte og kravstore. Det er det som er problemet.
Vi var i ødeland da SS var på sitt beste. Vi vant ingenting, var som oftest ikke engang i nærheten, men likevel var det god stemning.

Og før de som " har fulgt Brann dette året og i fjor" halshugger meg må jeg legge til at den samme problematikken finner man også på Hansa. Vi som absolutt burde vite bedre faller i samme fellen. Bortskjemte og kravstore!
Rød makt på Hansa

Northside

Quote from: "Nixon"Vi har blitt bortskjemte og kravstore. Det er det som er problemet.
Vi var i ødeland da SS var på sitt beste. Vi vant ingenting, var som oftest ikke engang i nærheten, men likevel var det god stemning.

Og før de som " har fulgt Brann dette året og i fjor" halshugger meg må jeg legge til at den samme problematikken finner man også på Hansa. Vi som absolutt burde vite bedre faller i samme fellen. Bortskjemte og kravstore!


endelig e eg også enig med deg :)
Vi e rett og slett bortskjemte!

Tror vi har alt for store forventninger og har vunne alt for mye i det siste, dette sammen gjør at folk heller blir frustrert og ikke gidder å synge. Noe e hvertfall helt galt for tiden.

Og som de sier på fremsiden no, på torsdag vi gi alt!!! Kan bli spennende med endelig en stor syngene gruppe igjen, kanskje vi kan få et svar på om det faktisk er bedre slik? Håper på en Bryne kamp som i fjor, då var det enorm stemning til tross for lite publikum, i tillegg så støttet vi laget når vi lå under 2-0! Og alle vet hvordan kampen endte :wink:

Xminator

Torsdagen blir en typisk treningskamp stemningsmessig. Om det kommer like mange og ser kampen som en typisk Brann-Fana i februar. Langt fra sikkert :)

Kruxleiven

Synes det er en trend i de aller fleste land egentlig. Lag som ikke har tradisjoner og som gjerne har svinget opp og ned mellom divisjoner søttter laget uansett. Lag som har utnevnt seg selv til topplag eller er utnevnt til det av andre har ikke altfor stor støtte i motgang. Slik er det bare. For å sette det ekstremt på spissen så tviler jeg på om det ville være spesielt mange Chelseafans som gadd å synge for deres lag om de lå på nedrykningsplass etter halvspilt serie.

For min egen del er jeg egentlig lei etter å ha stått 5 år på store stå. Filosofien før var at når laget ikke evner å prestere så må vi på tribunen trå til for å løfte laget eller vise at vi i hvertfall ikke lar oss knekke. Synge for å vise stolthet eller noe slikt. Har skjønt for lenge siden at det ikke er mange på stadion som deler det synet. Nå gjør jeg det ikke selv heller.

Jeg er spesielt bitter på den sportslige ledelsen som riktignok har hentet ganske gode spillere, men altfor få. Hvorfor var ikke vi innblandet i noen av de "billige" gode handlene som Ishizaki, B H Riise, Hoseth, Tchoyi eller Muri? Dette gjør at jeg mister tålmodigheten når det går dårlig for laget. Andre ting er at jeg føler at enkelte spillere ikke fortjener støtte. Et typisk eksempel for det er Håkon Opdal. Maken til likegyldig, arrogant tulling når han har gjort en feil. Står frem i media og blånekter på at han har vært i nærheten av å gjøre en tabbe. Enhver spiller som ikler seg den røde drakten skal få vår støtte sies det. I vår klubb har vi unntakk av en eller annen grunn. For min del er Håkon et unntak. For andres del er tydeligvis Sanne og MK et unntak. Jeg har ikke sansen for de to sistnevnte heller, men jeg tier stort sett selv om de gjør en feil.

Mine forhåpninger foran sesongen var at vi skulle være med å kjempe om gullet til siste serierunde og kanskje ikke klare det. Kanskje vi måtte nøye oss med sølv eller bronse. Da ville jeg vært fornøyd. Nå er vi i ingenmannsland. Spillet gutta leverer kan jeg nøye meg med å se på Canal +. Inngangspengene er det ikke verdt. Alt dette i sum gjør at jeg heller gir mishagsytringer enn å støtte i motgang, men jeg er skuffet over at det ikke er flere unge og "nyforelskede" som ikke støtter laget bedre i motgang.  I en så stor by burde det da være mulig å få større syngende gruppering enn hva vi har? Flere typer supportere på tribunen også. Tenker på casuals, ultras, skjerfere og andre som lager liv visuelt og hørbart.

Til slutt vil jeg nevne sangrepertoaret på SS som for dårlig og uholdbart. Om vi bare kunne være som kanaris eller $$. Utvikler seg hele tiden. Forbanna tragisk at vi ikke har noe kultur eller miljø som vil godta sanger som forza (fyll inn hva som helst her) ale, ale ale!

nummer9

Bare for å påpeke en liten feil i et ellers bra innlegg:

- Ishizaki var Brann interressert i, men ble for dyr (ellerno sånn), eller så var det bare det at VIF var mest aktuell.

- Hoset var "så godt som signert" for Brann, intill han fikk en lur idé om å sende Siem en SMS.

Ellers helt enig i resten av innlegget :)

Nixon

Quote from: "nummer9"Bare for å påpeke en liten feil i et ellers bra innlegg:

- Ishizaki var Brann interressert i, men ble for dyr (ellerno sånn), eller så var det bare det at VIF var mest aktuell.


Brann var interessert. Men han valgte VIF. Så Brann gjorde forsåvidt jobben sin i det tilfelle.
Rød makt på Hansa

Go Up