• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stormen og AaFK inntar Bergen!!

Started by Nemi, August 05, 2005, 15:51:16 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nemi


Texas

hjertlig velkommen skal dokker være.....

Nixon

Herregud! Oransje er for appelsiner og passer overhodet ikke til å fargelegge denne vakre byen! Jeg får frysninger allerede! Jeg får be til høyere makter om at det blir full storm ved Stad på søndag slik at båten må returnere tilbake til jugendbyen...

Jeg kan vel ikke få sagt hvor mye jeg misliker det laget. Kommer lett på min topp 3 liste. Mitt fjerde høyeste ønske her i livet er at Aafk skal rykke ned. Og jeg satser på at våre gutter gir sitt bidrag på søndag!
Rød makt på Hansa

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

abe78

Ser heller at Odd og Tromsø rykker ned ja...

Drømmer om at Molde skal ta turen, men det virker ikke slik.
.og husk!

Northside

VIF, RBk, Viking, Molde, Start, Ham Kam, Tromsø, BG, Lyn og odd kan alle rykke ned før Aafk! Bra publikum og gode borteturer for oss, i tillegg så pleier vi å ha et godt tak på de så vil heller la de blir her i TP :wink:

Candyman

10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

BrannSupporter

Quote from: "Nixon"
Jeg kan vel ikke få sagt hvor mye jeg misliker det laget. Kommer lett på min topp 3 liste. Mitt fjerde høyeste ønske her i livet er at Aafk skal rykke ned. Og jeg satser på at våre gutter gir sitt bidrag på søndag!


Aafk kommer på min topp 3 liste over lag jeg liker i Tippeligaen. Jeg synes det var veldig synd da de rykket ned i 03 og håper absolutt at de klarer seg i år. Et bunnlag som har utsolgt stadion på hver kamp fortjener og spille i Tippeligaen!

Xminator

Ingenting er bedre enn at det kommer folk :)

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Gaustad

Hva med oss, da? Ligger vi óg på denne lista over klubber dere liker?:P

Aalesund har veldig bra fotballkultur, for øvrig.
roillan fra Trondhjæm, vi e her!

Candyman

Hehe, nei det gjør dere ikke. Vi liker ikke klubben deres, men og dette er ett stort men, vil heller ha dere i serien enn småklubber som ikke trekker folk (Lyn, Stabæk...)

Om ikke annet enn for å ha gleden av å stjele poeng fra "nordens stolthet" som dere kaller dere litt uoffisielt. Så beklageligvis så satt jeg og koste rævva av meg når FFK lagde miniputtlag av dere hin dagen, men sånn blir det vel når dere så og si har vunnet det som var å vinne siste ti-femten årene d:-)

Men så skal det og sies at jeg misliker VIF mer. Det laget er som en magnet for usympatiske typer, som jeg aldri unner en tittel noen gang. Så ville heller faktisk sett 20.000 smil med bart over, enn ett Rekesmil når sesongen er over. Men nå vinner vel ikke dere, så dersom ikke vi vinner, så håper jeg Tom N og makrellgutta tar det iår.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

Quote from: "Candyman"Men så skal det og sies at jeg misliker VIF mer. Det laget er som en magnet for usympatiske typer, som jeg aldri unner en tittel noen gang.


Enig. Det absolutt verste som kan skje (jeg våkner ofte om nettene skrikende med dette marerittet) er at VIF vinner serien, cupen og kvalifiserer seg til CL. Da har vi det gående med VIF, Rekdal, Flo, Hoseth og ikke minst Klanen i alle kanaler det neste halve året. Det vil ikke bli levelig i kongeriket...
Rød makt på Hansa

Gaustad

Candyman: Så sant, så sant. Personlig så er det kun Arni Gautur Arason jeg synes virker sånn noenlunde sympatisk på det laget.
Jeg skjønner også godt at dere ler når vi driter oss ut på den måten vi gjorde på onsdag. Slikt spill som vi presterte da, og for så vidt også i resten av kampene denne sesongen, hører ingen steds hjemme!

Helt uakseptabelt, etter min mening. Vel, ja, vi liker vel å kalle oss for det der du sa, ja. Men; skal vi kunne det, så må vi faen meg begynne å spille fotball igjen, som vi er kjent for. Vi håper på Tom Nordlie som trener nå, men det er vel rimelig usannsynlig at han forlater et lag på veg mot seriegull til fordel for et lag i tilnærmet krisetilstand.
roillan fra Trondhjæm, vi e her!

Stoffi

Heller RBK enn VÃ¥lerengen. SÃ¥ mye som jeg misliker Rosenborg, kommer det fortsatt ikke opp imot mitt hat til VÃ¥lerengen.
Måtte de havne på kvalikkplass til evig tid!
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Gaustad

roillan fra Trondhjæm, vi e her!

Stoffi

Quote from: "Gaustad"Hvorfor ikke nedrykk, da?


Fordi da mister vi disse oppgjørene, som tross alt er ganske artige. :)

Men RBK hadde jeg ikke hatt noe imot at rykket ned. Dere fortjener det etter 13 år på toppen.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Quote from: "Stoffi"
Quote from: "Gaustad"Hvorfor ikke nedrykk, da?


Fordi da mister vi disse oppgjørene, som tross alt er ganske artige. :)

Men RBK hadde jeg ikke hatt noe imot at rykket ned. Dere fortjener det etter 13 år på toppen.


greit at vi ikke liker RBK, men eg mener de bør være i TP, bare litt lavere enn de siste 13 Ã¥rene :wink:  De har bra med publikum pÃ¥ kampene sine, og borteturen er ikke sååååå langt vekke heller.


Xminator

Gidder ikke hate noen av de andre lagene. Bruker mer enn nok energi på å ikke hate mine medsupportere :p Og når har Gud tenkt å bli bergensk igjen? Kom igjen du der oppe! Vi har like mange bedehusgjengere i førstelaget som start for pokker!

Lene

Det å hate andre lag og spillere er jo en del av fotballen, akkurat som det er å støtte laget sitt, da... :P

Men det er kontrollert hat! Tror jeg... ;)

Lurkin

Quote from: "Xminator"Gidder ikke hate noen av de andre lagene. Bruker mer enn nok energi på å ikke hate mine medsupportere :p Og når har Gud tenkt å bli bergensk igjen? Kom igjen du der oppe! Vi har like mange bedehusgjengere i førstelaget som start for pokker!


Knut Walde flyttet til Danmarksplass.. om 2 år så er vi i 1. div og Løv-Ham i TP skal du se. The Lord works in.....
Berømte Brann fra Bergen

Brannfrelst

Skulle ikke forundre meg om denne stormen øker i morgen.
Ligger Brann under kommer det vel bare hatsanger mot kjempe Aarøy og Ivar Morten Normark. I morgen må dere synge for klubben,spillerne,Mons,hele gjengen! Ikke kom med "Kan vi høre bønder synge" og rett etterpå begynner dere med "Hold kjæft bønder". Det blir for dumt. Greit at Aafk er bønder. Men men.
2.10.07-Gullet kom hem!

Kruxleiven

Quote from: "Gaustad"Hva med oss, da? Ligger vi óg på denne lista over klubber dere liker?:P

Aalesund har veldig bra fotballkultur, for øvrig.


Nei! Ikke så mye med dere i det hele tatt. Er nå bare en klubb som er i tippeligaen på lik linje f. eks Bodø/Glimt. Har AaFK langt høyere opp i strupen enn dere.

Mr_Soma

<<Stormen>> FEIDE bokstavelig talt over Brann Stadion i kveld, og kledde av oss Brannsupportere.

Det er skandaløst i seg selv - jeg sitter her med en flau smak i munnen.

Vi,som er over 12 000, klarer ikke å lage mer liv enn veivesenet fra sunnmøre!
Kan ikke huske sist det var så dødt blant oss rødkledde!
Det var mer liv da Lillestrøm feide over oss i fjor (les:1-5).
Det sier ALT.

All kredit til Stormen! Dere var de eneste som klarte å lage liv i samtlige 90 minutter på Stadion idag!

Grattis!

GamleErik

Stormen møtte mannsterkt opp, men å holde det såpass gående at man skal beskrive det som liv i samtlige 90 minutter vil jeg absolutt ikke si at de gjorde.
(Jeg var forøvrig strategisk plassert med ca like forutsetninger for å høre store stå og borteseksjonen)

Men uansett så var det usedvanlig svakt av Brann-tilhengerne i kveld. Store stå var ikke i nærheten av å levere godkjent, og forsøkene på å få hjelp fra Hansa og resten av stadion bortkastet.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.


Northside

Det var no ikke så mye liv der, men de var glad for 1 poeng, vi var utrolig skuffet, tror det har myyyyyyyyyyyyyyyye å si!

Ellers så var Hansa latterlig! Sitte å synge e for bønder! Nei, de som sier det er bedre med 2 syngene grupper tar heeelt feil, det er bevist!
Må være bedre med en stor enn 1 gruppe som synger litt, og en gruppe som nesten ikke synger, når de gjør det så sitter de! Latterlig!

TcK

Enig med mye av det du sier Mr_Soma... Stod og tenkte på det i dag: "Om ca. 5 år er sikkert store stå like knall som før, for da har folk vokst opp". Men seriøst, jeg tror ikke alder er proposjonelt med engasjement og ikke minst samkjørt sang osv...

Dette høres vel unektelig ut som et standard "det-var-bedre-før-og-ss-stinket-i-dag" innlegg, men ta det seriøst! noe må gjøres på store stå.. Frykter tilstander der det er åpen splittelse mellom hansa-svingen og ss.. Om det kun gjelder et fåtall personer, så kom "mjelde må gå"-syngingen klart fra Hansa, mens ss prøvde å gi litt lyd fra seg med MIM-rop..

Er jeg inne på noe, eller kun sterkt påvirket av dagens elendige forestilling?

tck
Jesus elsker alle barna

Northside

Regner med de som klager over ss står der hver kamp og jobber for å få det bedre!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"Regner med de som klager over ss står der hver kamp og jobber for å få det bedre!


Sier han som nettopp klaget over Hansa...

Ellers skal jo SS være flaggskipet vårt som skal støtte laget verbalt uansett. Ingen har vel lagt skjul på at Hansa stort sett bare synger når vi vinner...
Rød makt på Hansa

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Dere på SS hørte sikkert litt mer til Stormen. Men vi på Hansa hørte de svært lite. Så de kan umulig vært så veldig bra.
Rød makt på Hansa

Mr_Soma

Så sant så sant - er nesten litt "kniving" mellom SS og Hansa til tider.
Hvor Hansa "slår seg på kassen, se her er vi! de eldre karer".

Eneste de engasjerte seg på idag var klaging og sutring over personlige feil,eller dommeravgjørelser.

Var ikke snakk om respons når vi prøvde å få de igang.

Det jeg stod og lurte litt på idag, var om hvor dødt det ikke hadde vært om de få som tar initiativ, som står nede ved reklameskiltene ikke hadde vært der idag?
Og vi som står samlet mot Hansa.

Er alt for få som tør å åpne kjeften, ellers så det så mye mumling.
Du skal være HES nå du går ut stadionportene!

kabelmann

Satt på gamle sitter, rett vis a vis SS og med Stormen omtrent like langt fra på høyresiden. Stormen kom klart best fram.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Northside

Quote from: "Nixon"
Quote from: "NorthsideFCDH"Regner med de som klager over ss står der hver kamp og jobber for å få det bedre!


Sier han som nettopp klaget over Hansa...

Ellers skal jo SS være flaggskipet vårt som skal støtte laget verbalt uansett. Ingen har vel lagt skjul på at Hansa stort sett bare synger når vi vinner...


ja, for eg har ikke som mål å få Hansa bedre. Men dokkar sier at det var bedre på ss før og noen må fikse det! Det var ikke berdre på hansa før, dvs ingenting å fikse. Eg sier heller ikke eg vil ha det bedre der, derfor gidder eg ikke hjelpe til.

Nixon

Det var utrolig dødt på Hansa i dag. Må personlig innrømme at jeg ikke har sunget så lite på Stadion på svært lenge.

Ellers var det litt uvant at Brann ikke spilte mot Hansa i 2. omgang. Lenge siden sist. Er jo mye lettere å bli engasjert på slutten av en kamp når Brann presser på mot oss.
Rød makt på Hansa

enavgutta


Nemi

Takk for god kamp, og 0-0 var forsåvidt greit, sjøl om Brann har kjempeflaks med poengdeling... :D

Vi var faktisk over 1000 på "Staddan" og fra hva vi hørt fra erkebergensere, livligste gjengen som har vært på stadion på mange år!!!

Vi gar spesielle men fine drakter!  Oransje og blÃ¥tt skiller seg ut, men vi blir lagt merke til.  Vi har hatt ei kjempehelg her!

Håper ikke dere Brannsupportere slakter deres egne spillere og trener på nett og i avisen!!

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BL

Quote from: "Nemi"Takk for god kamp, og 0-0 var forsåvidt greit, sjøl om Brann har kjempeflaks med poengdeling... :D

Vi var faktisk over 1000 på "Staddan" og fra hva vi hørt fra erkebergensere, livligste gjengen som har vært på stadion på mange år!!!

Vi gar spesielle men fine drakter!  Oransje og blÃ¥tt skiller seg ut, men vi blir lagt merke til.  Vi har hatt ei kjempehelg her!

Håper ikke dere Brannsupportere slakter deres egne spillere og trener på nett og i avisen!!


Ja, kjøss meg! Aafk ville drepe kampen med fittefotball og det klarte de...
Hansa-
Felt Z

Mr_Soma

QuoteVi vet hvordan det er på Brann stadion: Har det gått ti minutter uten at Brann har scoret, begynner folk å pipe og laget flytter framover,sier Aafk-trener Ivar Morten Normark.


Det er så sant som det er sagt!

BrannSupporter

Jeg så kampen på canal plus og Nils Johan Semb sa at stemningen på stadion i dag var noe av det dårligste han hadde hørt der..

DJ_ADG

Litt av stemmning diskusjonen og over på tifo.

Tifo-gruppen har  ofte fÃ¥tt kretik for at bannerene har ikkje vært om Brann og sÃ¥nt, men i dag var det sÃ¥ Brann aktigg tifo man bare kan tenke seg.
Det mest geniale banneret eg har sett på lenge i Norge. Det viser ka vi faktisk mener, Heia Brann. og skriften hentet fra Hansa gjør jo banneret endå mer Bergensk.

Ka med å henge det banneret over SS på torsdag, sånn som "drakten" hang mot Levski?

Genial tifo :D Heia Brann
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Nixon

Bra tifo!
Og jeg tror nok man kan legge det banneret hvor som helst på Stadion på torsdag. Det vil sikkert ikke være mangel på åpne flater for å si det sånn...
Rød makt på Hansa

Xminator

Stormen skal ha skryt. Beste bortesupportere på lang lang tid. At de overdøver SS synest jeg ikke er så veldig rart. De var flere, de hadde en større tribune, og de har ikke hullet i midten. (Observert fra mitt kongerede rett over altanen ;) )

SS skal ha skryt for å ihvertfall prøve. Det var en stund rundt kampstart der Stormen drar med seg SS til noe som ligner årsbeste. Stemninger "dør" med kampen, men igjen skryt til de som tok tak mot slutten av kampen og sang.

Hansa skuffer. Både med manglende fotballkunnskap og stemning. Her hadde de en kjempemulighet til å ta tak i stemningen. Det ble med litt homoerotisk sang om Miller og Scharner.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

KennethS

E ikkje så rart at det ble som det ble, Stormen var storfornøyd med 1 poeng, for oss var 1 poeng det samme som tap i denne kampen.
tå på Brann

x-prod

Stormen suger eselræv når det gjelder sanger.....

kun på hjemmebane når vi står samla alle som synger at det høres noenlunde bra ut ..... Når vi drar på bortekamp (som i går) er det som dere selv sier - jævlig høy faktor av bestemor/jentunge på tribuna og de kan såvidt en sang (vi e stormen) så da går den omigjenogomigjen hele tida ... Samme med det forbanna ropet "åååååleeesuuuuu'un" .....

Heldigvis har vi fått opp en gruppering nå som er mer aktiv på utenlandske melodier, flagging, bluss, hopping osv osv osv ..... Noen vil kalle oss ultras - men vi selv ser på oss som bare bajaser - derav navnet (Bare Bajas Gutta) ....

Kjipt med kampen i går men vi skal være jævlig fornøyd med det ene poenget vi klarte få med oss hjem!
 B G

Alexåsane

På en dag som i går så er stemningen på stadion den samme som man kan oppleve på mange stadioner i norge, molde, odd, glimt, tromsø osv. Men det er et nivå vi IKKE skal være på, man kan selvsagt skylde på at vi faktisk er veeldig nervøs på at denne tapsrekken ikke skal slutte.

Når det gjelde Aafk så er jeg sjeleglad for at de er i tippeligaen, håper at de holder seg. Trekker mye tilskuere og er en fargeklatt i norsk fotball.
Var i ålesund å så kampen mot ham-kam, og det jeg la merke til var at det er bare stormen som synger, resten av stadion er stille som graven. Mens på Brann stadion har jeg den oppfatningen av at store deler av stadion til tider er med å synge. DET er unikt i norsk fotball.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Go Up