• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

ALTERNATIVER TIL MJELDE?!?!

Started by Klaus_Brann, August 03, 2005, 22:45:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Kan vi ikke alle dere som klager,syter og sutrer etter tap, og som mener at nå må Mjelde gå, være vennlige å komme med noen alternative kandidater til å ta over stillingen til Mjelde???
Gjerne litt reelle, seriøse forslag...
og nei...Per Joar Hansen fortsetter i RBK..
han er ikke ledig...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BrannSupporter

Jeg kan liksom ikke skjønne hvem som eventuelt skulle ta over. Jeg håper ikke at Mjelde for sparken noe jeg også er rimelig sikker på at han ikke får.

johsmag

Det skjer ikke at Mjelde går før sesongslutt, med mindre han ikke får fingen ut og ordner opp i det møkke de vasser i.

håpet er fortsatt Harald Aabrekk

Tois


Toa

Quote from: "johsmag"
håpet er fortsatt Harald Aabrekk


Er det samme mann som ødela Haugesund?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Stalin

Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen skal overta for Mjelde.. han har overtatt brann og gjort det om til et av norges beste lag, lå jo å sleit rundt 10. plass før mjelde..

hocey

Brann hadde vært skakkjørt økonomisk før Mjelde tok over. Det er ikke sammenlignsbart i det hele tatt.

Backe i København er mitt tips
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

pusuren

Quote from: "Toa"
Quote from: "johsmag"
håpet er fortsatt Harald Aabrekk


Er det samme mann som ødela Haugesund?

Samme mann som reddet Brann for nedrykk i 98!!

Toa

Quote from: "pusuren"
Quote from: "Toa"
Quote from: "johsmag"
håpet er fortsatt Harald Aabrekk


Er det samme mann som ødela Haugesund?

Samme mann som reddet Brann for nedrykk i 98!!


Og nå skal vi reddes fra nedrykk nok en gang?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

runarnormann

Quote from: "Stalin"Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen skal overta for Mjelde.. han har overtatt brann og gjort det om til et av norges beste lag, lå jo å sleit rundt 10. plass før mjelde..


Er det ikke mer presist aa si de laa jo og sleit rundt 12. plass foer Kvisvik?  Vi ser jo hva som skjer naar Mjelde ikke har ham lenger...

Mener at Per Hoegmo er mannen som skal til, men Brann maa handle fort.  Han er paa vei til RBK.
egenden Alf Dahl

Brannfrelst

La Mjelde vere i fred. Her møter vi litt motgang så kan vi ikkje tåle det?
Brann burde aldri tatt bronse og cupgull i fjor,for da krever vi enda mer. 1 poeng på 3 kamper er riktignok ikke bra. Men tenk på rbk dere. 13 på rad,så plutselig er de på 8 plass etter mer enn halvspilt sesong. Det er krise det. Gi mannen et par kamper til. Er jo ikke KUN hans feil da.
2.10.07-Gullet kom hem!

hocey

Rosenborg som har hatt en grusom sesong ligger tross alt bare 4 poeng bak Brann. Det sier sitt.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Leffen

knut thorbjørn eggen.
han er trønder, javel, men en meget dyktig trener likeså.
han har jo sagt at han vil være hovedtrener neste år, og det blir han jo ikke i fredrikstad, ettersom drillo tar et år til

anders millar

Mons Ivar Mjelde er den beste treneren vi kan ha!
Og pengene kom ikke bare av seg sjøl når Mjelde tok over.
Mjelde bør hvertfall få lov til og fortsette ut 2006 sesongen så får vi se hvordan det går då!
Brann, må ha det bare må ha det..

BRANN gutten fra Os!

Quote from: "Klaus_Brann"
og nei...Per Joar Hansen fortsetter i RBK..
han er ikke ledig...


han er SISTE personen eg ville hatt som trener!
RANN<3

megleren

Det dere ikke tenker på midt oppi dettte er :  Mange spillere hadde ikke gått til Brann hadde det ikke vært nettopp for Mjelde. I hvor mange år har ikke Brann slitt med nei fra spillere? De vil ikke til heksegryten våres. Og hvorfor? Joda pga av nettopp oss og våres krav til klubben og spillere! Nå må vi ta til vetttet og se litt langsiktig på ting og gå tilbake til stein på stein filosofien til Mjelde! Og vi blir ikke seriemestere på to tre år. Vi må bruke fem seks år på å bygge stadion og laget. Tålmodighet er ikke vi kjent for!
r og blir et sittesvin på Hansa

wester

eneste ledige norske jeg kan komme på som duger er per mathias høgmo. han har iallefall en viss troverdighet og (faglig) tyngde.

normark, aabrekk etc - nei takk! det siste vi trenger er "fargeklatter".

DonCorlione

Når var sist vi fikk medalje OG cup-gull?
Gi MIM 2-3 sesonger til for "vi" kaster han på dør..
Han e helt ny i gamet..
han kommer, brann kommer...
rann + Hansa = Ekte Bergenser

KEO

Quote from: "DonCorlione"Når var sist vi fikk medalje OG cup-gull?
Gi MIM 2-3 sesonger til for "vi" kaster han på dør..
Han e helt ny i gamet..
han kommer, brann kommer...


2-3 sesonger til?? Det vi må være vældig klar over er at kommer ikke Brann seg ut i Europa nå, så vil vi havne i bakleksen i forhold til de andre topp klubbene i Norge. Sier ikke at Mjelde bør få sparken nå!, men han bør grundig evalueres etter sesong slutt. For noe blir gjort galt på stadion!
Om det ligger på trenings feltet eller på det  taktiske plan vet jeg ikke, og er Steffensen den rette man??  Det er mye vi kan lure på men la Mjelde sitte ut sesongen. Og skulle vi gjøre det helt store og ta Gull i år  så vil jeg forsatt ha en evaluering av trener teamet. For dette handler tross alt om Brann i mangen år fremover. Og vist vi ikke følger med nå så kommer vi aldri opp igjen de neste 10 årene.
Nu kør vi!

Xminator

Okay, da foreslår jeg at KEO tar ansvar og legger til følgende setninger i sin signatur:

"Mjelde fører aldri Brann til seriegull"
"Mjelde får aldri Brann til europa"

Det er tross alt det du antyder.

Og hva pokker mener du med "kommer aldri opp igjen de neste 10 årene"? Kommer Brann på en 4. plass eller bedre de 10 neste sesongene har vi gjort noe ingen andre lag enn RBK har klart de forrige 10 :p Det er jo absolutt ingenting som tyder på at Brann er på vei nedover på noen som helst måte. Vi har en trener som organiserer laget på en slik måte at vi scorer mer mål enn vi slipper inn, og slipper inn mindre mål enn på veldig veldig lenge. Vi henter endelig mer enn en klassespiller til klubben. Det skjer endelig noe med Stadion - noe som vil øke klubbens inntekter betraktelig - og dermed gi klubben mulighet til å lønne flere og bedre spillere.

Slik jeg ser det er vi endelig på vei til å utløse det potensialet som ligger i klubben. Og selv om noen sikker ikke er fornøyd før man skriver 14 på rad, så er jeg mer enn fornøyd om vi tar seriegull hvert 6. år og ligger blant de 4 beste hvert år...

Tom C

Fullstendig enig.

Kan ikke fatte og begripe hvorfor folk er så forbasket utålmodig. Vi har nå for pokker ventet siden 1963, så ingen skal fortelle meg at vi ikke har råd til å vente litt til på noe som jeg aner konturene av allerede.

For de av oss som har levd noen år mer enn snittet på disse debattantene her inne, så har aldri Brann vært en mer veldrevet, seriøs og skandale-fri klubb enn det den har vært de siste par årene.

Tidligere har det aldri gått en sesong uten en rekke skandaler, krangler og evt nedrykks-strid, så for min del må ledelsen som sitter i dag ihvertfall ha mange gode kvaliteter, ikke minst den at de vet hvordan media skal behandles i Bergen.
Aldri mer Obos....

naitsirk

trur poenget te mange som forlange gull i år, e den høge alderen på enkelte nøkkelspelara.
om mjelde får 2-3 år til so e sikkert ikkje winters,sæternes,miller,andresen,scharner,bjarnason,guntveit osv lenger i klubben(lagt opp elle solgt)

då må me bygga opp eit nytt lag igjen.
blir ikkje gull i år,men om brann ikkje dominere og utklasse dei fleste lag i neste vår sesong so må mjelde kastast ut porten.


stla

Nå skal det vel nevnes at mange av de som skriker etter Mjeldes avgang er de samme som er først ute meg gull-snakk når Brann vinner 2 kamper på rad... Enkle mennesker uten evne til å resonere og tenke forbi nesetippen sin... Som Megleren nevnte i et innlegg her
Quote"Det dere ikke tenker på midt oppi dettte er : Mange spillere hadde ikke gått til Brann hadde det ikke vært nettopp for Mjelde. I hvor mange år har ikke Brann slitt med nei fra spillere? De vil ikke til heksegryten våres. Og hvorfor? Joda pga av nettopp oss og våres krav til klubben og spillere! Nå må vi ta til vetttet og se litt langsiktig på ting og gå tilbake til stein på stein filosofien til Mjelde! Og vi blir ikke seriemestere på to tre år. Vi må bruke fem seks år på å bygge stadion og laget. Tålmodighet er ikke vi kjent for!"


Det eneste man gjør er å skyte seg selv i foten... Det ganger ikke laget i det hele tatt...

EMOM

Kruxleiven


Rudi

Jeg mener absolutt MIM må fortsette, vi har ikke bygget ferdig "huset" enda, mer stein igjen som gjenstår, for å si det i hans terminologi. Men som jeg har skrevet i en annen tråd tror jeg Harald Aabrekk ville vært en solid forsterkning til trenerteamet. Hva han har gjort med Haugesund blir meningsløst å se på i en slik sammenheng. Han var tidligere spillerutvikler og ønsket også, når han skulle komme tilbake til Brann etter permisjon å komme tilbake som det, men da sa Teitur nei. I tillegg har han jo forholdsvis gode resultater å vise til som trener i Brann.

En trener har ansvar for laget mens en spillerutvikler kan jobbe mer med enkeltspillere, og der har han gode kvaliteter. I tillegg er han jo også svært engasjert og kan være med å skape litt mer trøkk på sidelinjen. Ikke minst er det en mann som har hjerte og sterke følelser for klubben, noe vi som står på store stå kjenner godt til!



-Rudi
Selv om du er en fyrig elsker, så er du ikke automatisk skikket til å være gynekolog!"
Ivar Hoff om at Kjetil Rekdal ønsket å bli Brann-trener i framtiden.

KennethS

Den e go, eg leverer et steinlass på stadda imorgen, ser ut som vi trenger litt fortgang :D
tå på Brann

KEO

Quote from: "Xminator"Okay, da foreslår jeg at KEO tar ansvar og legger til følgende setninger i sin signatur:

"Mjelde fører aldri Brann til seriegull"
"Mjelde får aldri Brann til europa"

Det er tross alt det du antyder.


Antyder?? Jeg er ikke den personen som kaster meg på toget og sier at Mjelde må få sparken i morgen, men det jeg sier er at etter sesong slutt må Brann  evaluere jobben Mjelde har gjort.
Kan ikke skjønne at dere er kritisk til det? Brann så ut som ett topplag før sommerferien men det kan man ikke si pr i dag, og hva er grunnen? Kvisvik,Andresen  så klart det spiller inn men for faen vi kan da ikke være hjelpeløse uten to spillere kamp etter kamp. Jeg tror noe av problemet til Mjelde er å få de andre spillerene til å løfte seg opp til nye høyder når det er motgang i klubben.  Ellers så har Mjelde allerede fått Brann til Europa, men poenget mitt er at RBK har økonomisk ryggrad, kommer VIF inn i CL vil også de få det  og de neste 2-3 årene tror jeg 1-2 norske lag vil delta i CL. Vist Brann ikke er ett av disse lagene så havner vi i bakleksen økonomisk. Det kan godt være at Mjelde er mannen som skla føre oss der, men la det bli evaluert godt. For det finnes nok en god del trenere med større cv en Mjelde på markede. Men som sagt det er ikke min jobb å evaluere. Uansett så støtter jeg klubben og Mjelde i de avgjørelser som måtte bli tatt.
Nu kør vi!

Go Up