• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Helge B

Started by paf, August 01, 2005, 20:05:18 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

paf

Helge B spilte hele kampen mot Sandnes Ulf i dag, og det ga dessverre ikke grunnlag for å tro at han er frelseren på kanten vi har ventet på. Vel gikk han på mye løp, og slot et og annet godt innlegg, men han mistet også ballen mye. Han dominerte med andre ord ikke i det hele tatt.
Ellers presterte Brann i dag å starte med en midtbane bestående av fire kantspillere, med MK og Helge B på hver sin kant og Tom Sanne og Spurken på sentral midtbane, så de som lurte på hvor kantspillerne var lørdaag, fikk vel et slags svar i dag.
Kampen endte for øvrig 3-3 etter mål av Arve, Dylan og Spurken. Fornøyelig å se vår gamle tredjekeeper Geir Håkon Valland gjøre en rekke horrible tabber forresten.

KEO

Når det gjelder unge spillere som Helegebe så hever de seg ofte når de får bedre spillere rund seg.
Nu kør vi!

Nixon

Ble også litt skuffet over Helegbe i kveld. Han trenger nok litt tid før han kan gjøre manns jobb på venstrekanten. Selv om han nok sikkert kan gjøre noen bra innhopp allerede nå. For det at han spilte hele kampen tyder nok på at han ikke spiller fra start på onsdag. Og skal man følge den logikken starter heller ikke Tom Sanne...
Rød makt på Hansa

megleren

Jeg var der også og at han kan spille på slutten er greit. Men noen ny Kvisvik er ikke han. Han må nok bygges sakte opp. Og la han få tid for all del. La ikke han få Sanne status hos oss supportere.
r og blir et sittesvin på Hansa

Nixon

Han får nok tid skal du se. Vi pleier å legge vår elsk på kortvokste utlendinger og gi de mer enn en sjanse...
Rød makt på Hansa

megleren

Joda at  han fÃ¥r tid er greit nok. Men han har ikke lange tiden pÃ¥ seg til Ã¥ gjøre seg spillbar. Han er tross alt bare innleid. Og etter sesongen kommer jo Moen til oss.
r og blir et sittesvin på Hansa

naitsirk

sant nok,men venstrekanten e vel ikkje overbefolka av kvalitet.
han får vel kontrakt om han spele nokolunde bra og neste år blir han ein hit som scharner

Truls

paf jeg er ikke helt enig. I første omgang synes jeg at helegebe var noksÃ¥ god. Han gjorde mye fint og viste at han ihvertfall hadde basisferdighetene inne (imotsetning til en del andre pÃ¥ laget).  Det kan jo være greit Ã¥ tenke pÃ¥ at han ikke har fÃ¥tt spilt sÃ¥ mye med laget og sikkert ikke er  i toppform! Jeg  synes han fortjener en omgang mot TIL, tror ikke han gjør seg helt bort , kan like gjerne ha han som Sanne/Knudsen. (Forresten det var jeg som var med Geir)
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Straffe!!!

Er vel mest enig med paf'en, selv om han ikke kjøpte pølse til meg igår...

Helge B gjorde en ålreit innsats, var et usikkerhetsmoment defensivt og viste prov på ganske god teknikk og mye fart, samt at et par greie skuddforsøk viste at den lille tassen kunne skyte hardt selv om han ikke traff målet helt . Gikk også på et par konringsløp med hele kanten for seg selv, men fikk desverre ikke ballen.

Snakket med en av spillerne etter kampen om han var god på trening, men de mente han ikke hadde vært på nok treninger til å vurdere. Men hadde teknikk og god selvtillit ihvertfall, og prøvde seg på noen C-momenter innimellom.

Tror han trenger litt tid og utvikling før han kanskje kan være klar.

KEA

megetLa gutten få spilletid N�

AtroZ

Brann ville la han avklimatisere seg først. Og se hva noen mnd med skikkelig trening ville gjøre med ham. Han vil få sine sjanser.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Kruxleiven

Er det ikke på tide å gi han sjansen uansett på venstrekanten nå? Vi har lånt spilleren. Blir jo helt meningsløst å sende spilleren tilbake uten en eneste kamp. Han kunne umulig ha gjort det noe dårligere enn Winters og Walde i dag. Sistnevnte er for øvrig en spiller jeg ikke ser helt hva er god på.

KennethS

Quote from: "Kruxleiven"Er det ikke på tide å gi han sjansen uansett på venstrekanten nå? Vi har lånt spilleren. Blir jo helt meningsløst å sende spilleren tilbake uten en eneste kamp. Han kunne umulig ha gjort det noe dårligere enn Winters og Walde i dag. Sistnevnte er for øvrig en spiller jeg ikke ser helt hva er god på.


Arve Walde e best som spiss. Mener han bør satses på som spiss istedenfor Dylan.
tå på Brann

KenFeltZ

Usikker på hva Mjelde og co tenker på nå når de ikke velger å bruke Helgbe i det hele tatt. Muligens de ønsker å avklimatisere han så han ikke får hete slag slik som Nhleko! Uansett så synest jeg det er rart at de ikke tør å bruke han. Jeg hadde ikke forventet at han skulle spille fra start allerede fra første kampen men at han skulle få noen minutter på slutten trodde jeg nesten var sikkert. Nå har det gått 3 kampen. Brann er skadeskutt og problemene er store(som jeg allerede diskuterte i tidligere post for 1 mnd siden). Dybden i troppen er for dårlig men når ikke Helegbe har fått ett eneste minutt enda så må jo man begynne å lure på hva som skjer. I Ghana spilte han en sentral rolle i ett av de beste lagene i landet. Han var topscorer i klubben og låg på 2.plass på topscorer listen i Ghana da han forlot dem i sommer. Han var playmakeren i laget og ble kalt "Prince of goals" av lagkammeratene. Nå er faktisk ghanesisk fotball rimelig bra og en spiller som Helgbe bør så absolutt få spille minst noen få minutter på ett skadeskutt Brann lag ihvertfall.

Nå var det som de fleste vet mye murring rundt Mjelde i kampen mot Aalesund. Toppen nådde seg da Miller ble tatt ut men dette ble bare forsterket av skuffelsen av Mjelde sine manglende grep. Hadde han satt innpå Helegbe så tror jeg optimismen på tribunen hadde tatt seg opp. Helegbe ville neppe gjort seg bort iforhold til Knudsen og Sanne som er ok spillere på en god dag men ikke spillere som kan gjøre det lille ekstra slik som teknikere som f.eks. Kvisvik og Miller og forhåpentligvis playmakeren vår fra Ghana. Når Brann nå har brukt 90.000 dollar på å leie han ett halvt år så forventer jeg at han blir brukt i den situasjonen Brann er i pr.idag.

På torsdag skal vi møte ett finsk lag i Allianssi. Dette er en klubb i delvis oppløsning hvor moralen er helt på bunn nivå og formen skral. Denne kampen skal vi vinne hjemme da det på papiret er klasseforskjell på lagene. Og her forventer jeg at Helegbe får spille ellers begynner jeg å virkelig lure på hva det sportslige apparatet i Brann tenker på!

enavgutta

Slapp av. Denne fyren er nok ikke så god som antatt. De kjører Sanne og Knutsen på kantene, og sikrer oss en ny uavgjort. :-D

Candyman

Syns å huske Mjelde beskrive han som en uslepen diamant, så måtte leite litt i BA...er ikke ofte han slenger rundt seg med superlativer. Fant det til slutt...

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1552232.ece

Mitt spørsmål er jo hvor lenge Mjelde skal drive å slipe på unggutten.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

SeTrE

Håper vi får se denne gutten på torsdagen i UEFA cupen, den kampen kan vi ta som en treningskamp, og kanskje få tilbake litt selvtilitt...GUTTA ser jo helt blåtta ut for det omdagen....

Ut med MK, er ikke god nok for 2 div engang, og dette bør Mjelde SE!!!

enavgutta


Gud

Leste i BA at Martin Knudsen skulle starte kampen mot Alliannsi. Enda en kamp uten høyreving...

Xminator

Holdt på å si, hva har det med temaet å gjøre? Vi har strengt tatt to skadefrie høyrekanter. Knudsen og Sanne. Pest eller Kolera. Velg selv.

Xminator

Hvordan klarte han seg mot andrelaget til Viking?

pusuren

Helegbe bør seriøst få sjangsen fra start mot moskva, utrolig bra innhopp, løper som bare det, dribler å gir gode å smarte pasninger.

At monsen ikke lar han spille mer er utrolig, jeg kan ikke bedømme trenningene, men det han gjør i idag og mot alliansi bør være mer enn godt nok til at han kan starte enn kamp...

Lurkin

Fikk ikke sett så mye til han i dag til å bedømme han, men å gi han innhopp i kampene framover hadde vært hyggelig. Fikk litt frysninger når han løpte forbi tre kanarifugler lett som bare det.

Virker litt puslete da, men flankene våres i dag var ikke akkurat lagd av six-packs og bodybuilders.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Quote from: "pusuren"At monsen ikke lar han spille mer er utrolig, jeg kan ikke bedømme trenningene, men det han gjør i idag og mot alliansi bør være mer enn godt nok til at han kan starte enn kamp...


Visst var han rimelig god i dag. Men som du selv skriver: Du har ikke sett han på trening. Og sikkert ikke sett han ikke imponere i 2. divisjon i de siste Brann2-kampene.

Jeg har sett han spille for andrelaget. Og jeg synes ikke det er utrolig at han ikke har fått spille fra start i Brann sine siste kamper. Men fortsetter han slik kan det jo være at han vil få mer spilletid i de neste kampene, og at Brann vil forlenge kontrakten hans.

Hvis ikke blir han nok en slager på venstrekanten til Odd neste år...
Rød makt på Hansa

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Tror han stiller på benken mot Moskva. Har en liten følelse av at Sanne starter på venstre neste kamp :p

enavgutta

Ble mektig imponert over innhoppet og farten til Helegbe mot Lillestrøm. I går så vi definitivt tendenser vi ikke har sett fra den kanten tidligere. Blir han kvitt den påfallende usikkerheten, tror jeg det er potensiale her likevel.

Northside

Gutten burde satse på 100 meteren i friidrett, ikke fotball! Sinnsyk fart han hadde når han rundet ene LSK forsvareren!

KEA


Leffen

brann ber om utsettelse på helegbe-avgjørelse. mjelde sier han har tatt sjumilssteg de siste ukene. deilig å høre! håper han blir

KEA

I følge låneavtalen måtte Brann ha tatt en beslutning innen i dag om eventuelt å kjøpe Helge B, men i dagens papirutgave av BT står det at POL har fått muntlig bekreftet at fristen for å benytte seg av opsjonen til å kjøpe Helge B er utvidet med 14 dager. Men (i følge artikkelen) er faktum at Brann fortsatt ikke har mottatt skriftlig at utløpsdato for opsjonen er forlenget.

Hva er dette for noe? Tror virkelig POL at muntlige avtaler er verd noe som helst i Vest-Afrika? Dette er ikke Norge!

Få papirene på plass jo før jo heller slik at dette stortalentet ikke glipper.

Xminator

Joda, det er jo særdeles sannsynlig at han blir snappet opp av Odd med det første :p

På den andre siden var det kniven på strupen for Helegbe. Og han har prestert under press. Det er ett styrketegn.

KEA

Quote from: "Xminator"Joda, det er jo særdeles sannsynlig at han blir snappet opp av Odd med det første :p
skriftlig på plass, så har de seg selv å takke dersom prisen går kraftig opp, eller hele overgangen glipper.

KEA

Helge B fyller 20 i dag.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4345&brann=0eb1fcd276bb6246aac9a78084c3b0a9

Så om han kommer innpå mot Lokomotiv Moskva i kveld får vi håpe han putter på og gir seg selv OG OSS en bursdagspresang. Og Tifo-guttene har sikkert pønsket ut hvilken bursdagssang som passer best.....

Nixon

I følge BT har Brann bestemt seg for å ikke bruke opsjonen på kjøp av Helegbe. Så da er han historie...
Rød makt på Hansa

Xminator

Samme sier BA. Det finnes bedre ikke-EU spillere der ute. Send Mcallister hjem også og vi kan få to :p

Motyka

Quote from: "KEA"

Hva er dette for noe? Tror virkelig POL at muntlige avtaler er verd noe som helst i Vest-Afrika? Dette er ikke Norge!

Få papirene på plass jo før jo heller slik at dette stortalentet ikke glipper.


Tror du virkelig at skriftlige avtaler er så mye mere verdt i vest-afrika?
NÃ¥ glipper stortalentet...
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Go Up