• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Soma

Started by Kruxleiven, July 31, 2005, 14:21:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kruxleiven

Det drukner vel i tema her nå. Sikkert mange som ikke blir lest. Alle vil vi vel ha vår syndebukk. For meg blir det litt Soma. Mjelde også selvfølgelig.

Når Raymond er borte, Andresen er skadet like forever og always, Scharner har mistet hodet og Bengt er fornøyd med å score et mål og gjøre ingenting annet da er det på tide Soma står frem. Han har vært i West Ham, han var Brynes desidert beste spiler når han var der og i fjor var han i landslagsdiskusjonen. Hva er det igjen av det nå? 9. valg på stopperplass på landslaget? Forbigått av Borgersen som snart har spilt fotball i 40 år. Jeg synes han virker totalt uinspirert. Han tjener da millioner? Hvem som var skyld i det andre baklengsmålet kan vel diskuteres, men Soma fremstår uansett ikke som den sjefen der bak man skulle tro. Fremover på banen virker han bedre. Kanskje han burde fått prøve seg fremover eller gjort offensive raid oftere?

Man kan si hva man vil om VIF. De færreste her har vel sympatier for dem, men forsvar. Det kan de. Hvorfor var vi for arrogant til å ikke blande oss inn i kampen om Muri, Skiri, Johnsen eller Bergdølmo for den del? De tre førstnevnte er drivende gode forsvarsspillere selv om Johnsen begynner å dra på årene. Om Hagen skulle komme tilbake til dem er jeg ikke sikker på at han får fast plass på laget en gang. Vi virker låst i troen på at Bjarnason og Soma er de beste stopperne i ligaen. For øvrig når det gjelder VIF har de gjort en mye bedre jobb enn oss når det gjelder bredde i stallen. Alle trodde Ishizaki skulle bli deres store signing, men de har så mye å velge i at han ikke får spille så mye.

Til neste sesong håper jeg vi kan spille inn flere lag og ha litt flere strenger å spille på. Bengt-Robbie på topp begynner å bli utrolig forutsigbart. Hva blir det til med Dylan? Han var da god i noen RL oppgjør. Vingene er et problem som må få en løsning snart. Det bør også tenkes på at Ludvigsen og PVM vil få skader og at vi da bør ha skikkelig oppbacking. Helegbe er på lån og da bør han brukes. Gjerne fra start i neste kamp.  

For øvrig! Raymond, kom deg tilbake! Drittsekken på Birmingham som meide ned Cipot skulle faen meg fått en klekkelig bot. Vi kan trenge alt mulig av forsterkninger nå. En slovensk landslagsspiller klinger bedre enn Haugen og Guntveit. Om Wolves skulle gå lei må de bare offloade Seyi hos oss igjen.

anders millar

Soma var Brann sin beste spiller igår..
Hvordan denne jurien presterte og kåre Sæternes som Brann sin beste er et under.
Brann fremstår som et dårlig samspilt lag.
Igår hadde vi flere overgangsmuligheter men istedenfor og sjanse på å bruke de spilte vi ballen tilbake i forsvar!
Og Sæternes som starter kamp etter kamp etter kamp!
Greit at han scorte igår men det var jo det også.
Neste kamp kunne det vært Winters og McDylan på topp.
Miller som hengende spiss. Walde og Helge B på vær sin side vist det er mulig og Scharner midt på midten.
Bakover er det for så vidt greit.
Sæternes har godt av et par kamper på benken!
Brann, må ha det bare må ha det..

Xminator

Synest Soma gjør en grei kamp. Både han og Bjarnason er blant de eneste som faktisk kan slå pasninger på Brann. Og da Knudsen kom på banen hadde de noen å slå på også. Soma hadde en krosser til Knudsen på slutten som det luktet klasse over.

Det var først og fremst midtbanen som sviktet i går. Og både Sæternes og Winters blir til tider stillestående. Kanskje mulig å forstå når vi tenker på at begge har slitt med skader og neppe har det beste treningsgrunnlaget av våre spillere. Kanskje bør Miller inn for en av dem mot Tromsø?`Kan være taktisk klokt siden kampene kommer tett nå.

Go Up