• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny Trener et must!

Started by KennethS, July 31, 2005, 04:23:28 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

KennethS

Vi trenger en ny trener som kan føre Brann videre! Mjelde duger ikkje, sad to say :/ men slik e fakta per dags dato.
tå på Brann

rødesk

helt enig.. En trener som kan piske guttene til seier og gi de vilje.. Med ett av det beste mannskapet i norge skal det hvere mulig å vinne kamper som dette..
- kampen i går mener eg at Mons valgte helt feil taktikk!.. Burde heller spilt med Miller på høyre..
oen må gå...!

Xminator

Han burde spilt med Miller på benken. Innse det, dette laget er ikke godt nok til å henge med i toppen. Ikke med luksusspillere som Miller og Scharner sentralt. Det må være lov å miste ballen, men å stå med hoftefeste etterpå er utilgivelig.

AtroZ

Det er sant at han fortsatt har en del å lære, men det han har vist til nå som trener tyder på at han har stort talent for jobben. Branns offensive spill er til tider ren kunst. Skapt av et geni. Mjelde har riktignok gode spillere å jobbe med, men angrepsmønsteret er hans fortjeneste.

Skal de gjørest noe i trener-teamet så må det være å skaffe nye folk med komplettere ferdigheter som trener. Harald Aabrekk er mitt førstevalg til den jobben. Han er en god defensivorganisator, og en glimrende spillerutvikler.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Brannfrelst

Mjelde er vår mann! Han var jo gud etter cupfinalen,16.mai,RBK kampen osv. Vi er altfor kravstore her i Bergen! Er det ikke herlig?
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator

Aabrekk var rævva på defensiv organisering. Han var derimot en konge på overgangsspill. Aabrekk ble jo til tider sterkt kritisert for "manglende taktiske egenskaper". Cupfinalen noen?

hocey

4 - 3 - 1 -2 totalt uten vinger! Ikke sette innpå en ekstra spiss! Mjelde er grusom på taktikk. Husker godt vårsesongen hvor vi spilte i den forferdelige formasjonen i 2003. Sisteplass var vel fasit etter det. Blir dessverre ikke mange poeng hvis Brann fortsetter å spille uten rene vinger. Det burde Mons skjønt før kampen og at han knapt justerte før det sto igjen 10 min viser at han har ingenting i toppdivisjonen å gjøre.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Leffen

mjelde har aldri vært gud!
de resultatene vi har fått, må man kunne forvente når man har brukt flerfoldige millioner på forsterkninger. han setter opp laget i en 4-4-2 formasjon til hver kamp, og lar det stå til. ikke snakk om formasjonsendringer i kampen. og gjør det andre lagets trener et uventet trekk, blir mons handlingslammet og går og setter seg på benken.
han er flink med spillerne, og flink til å snakke med media, men han er ikke mannen som kan lede oss til gull.
har han utviklet sine taktiske evner, de årene han har vært trener? nope

KennethS

Brann kunne fått hav av plass på kanten hvis Mjelde hadde spilt 4-4-2, VIf spilte 3-5-2 og Brann kunne utnyttet sidene mye bedre. Fatter ikkje ka Mjelde tenkte på før kampen.
tå på Brann

Stalin

Er jo helt LATTERLIG at dere begynner å diskutere ny branntrener..
Er det ikke dommeren er det trenern, er det ikke trenern er det noen andre grunner.. men det er ALDRI laget sin feil?

Jeg blir flau på vegne av de fleste på dette forumet..

KennethS

Quote from: "Stalin"Er jo helt LATTERLIG at dere begynner å diskutere ny branntrener..
Er det ikke dommeren er det trenern, er det ikke trenern er det noen andre grunner.. men det er ALDRI laget sin feil?

Jeg blir flau på vegne av de fleste på dette forumet..


Laget? endre til en formasjon som ingen tydligvis behersket rett før årets viktigste kamp?? ka blir neste formasjon??
tå på Brann

Xminator

Ja kan vi få ett forslag KennethS? Så du fremstår som litt konstruktiv?

Leffen

akkurat like usaklig å skylde på laget!
skal man liksom aldri ta opp trenerspørsmålet, selv når det er åpenlyst at han ikke er kapabel?

morten_61

Quote from: "Xminator"Han burde spilt med Miller på benken. Innse det, dette laget er ikke godt nok til å henge med i toppen. Ikke med luksusspillere som Miller og Scharner sentralt. Det må være lov å miste ballen, men å stå med hoftefeste etterpå er utilgivelig.


Jeg er 100% enig med deg her, med den arbeids innstillingen han har, så gir han så dårlig signaler til de andre at han er mer til skade for klubben enn nytte.

Helginho

Manglet de kreative fremover...Kvisvik og Martin andresen i bytte mot Guntveit og Haugen, ganske stor forskjell der ja..

Stoffi

Jeg begynner også å tvile på Mjelde.

Når han presterer å spille UTEN vinger, så har det nådd klimakset.

Men then again, vi eier jo ikke noen vinger som faktisk kan spille fotball.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Xminator

Vi var vel alle noenlunde enige om at 4-3-1-2 kunne være en løsning før kampen. Brann prøvde, og fikk det ikke til. Våre spillere takler ikke rollene med 3 på sentral midtbane. At en slik løsning kan virke vist vel Molde med Khilberg, Rudi og Hestad. En midtbane som i kvalitet nok er bedre enn Haugen, Scharner og Guntveit.

Jeg mener helt klart probleme de to siste kampene har ligget i midtbaneleddet. Og jeg misnunner fortsatt ikke Mjelde jobben med å ta ut en fungerende midtbane ut fra det spillermateriell han har tilgjengelig.

Back to basic. 4-4-2 med kantspillere. Så får vi heller leve med at de som spiller på kanten har dårligere grunnteknikk enn ett par av de som startet mot VIF.

KennethS

Quote from: "Xminator"Ja kan vi få ett forslag KennethS? Så du fremstår som litt konstruktiv?


10-0-0 e vel en formasjon Mjelde gjerne ville spilt.
tå på Brann

Xminator

Det er fremdeles ikke din formasjon og så langt fra konstruktivt som overhode mulig.

KennethS

Quote from: "Xminator"Det er fremdeles ikke din formasjon og så langt fra konstruktivt som overhode mulig.


koffor skal eg komme med min formasjon? hvis du hadde giddet og lest litt X istedenfor og bare slenge dritt til alle du ikkje e enig med så ser du vel at eg vil ha Brann tilbake i 4-4-2 som de behersker. Skal et lag skifte formasjon så må det gjøres over tid, ikkje trene på det noen dager før årets viktigste kamp.
tå på Brann

Xminator

Joda, vi er vel alle enige om 4-4-2. Men kan du ikke fortelle oss hvem du vil skal spille på laget? Så du faktisk har noe å slå i bordet med neste gang du skal dele ut kritikk?

enavgutta

Mjelde bruker opp tabbekvoten litt etter litt. Vi får se om den er brukt opp ved sesongslutt eller ei. Mer eksperimentering tolereres ihvertfall ikke.

Om du ikke er en mester på det taktiske Mr.Mjelde så lær nå ihvertfall dette en gang for alle:

ALDRI bruk Scharner på kanten igjen.

ALDRI spill en fotballkamp uten vinger.

hocey

Ingen tvil om at det er bedre med vinger som ikke holder norgestopp klasse enn ingen vinger. Helt forferdelig å se på rommene på siden som ikke ble benyttet. Enda verre å se den østeriske fotballgutten løpe fortvilet rundt på banen. Knudsen og Walde burde begynt på kantene. Greit å tape kamper fordi andre lag er bedre, men absolutt ikke greit å tape en kamp pga en elendig taktikk. Brann har aldri taklet 4 3 1 2 formasjonen og enhver skjønner at det er idioti å bytte om foran årets kamp. Liker Mjelde som person, men han har absolutt ingenting å gjøre på benken til det som skal være et av Norges beste lag når de taktiske egenskapene er på Semb nivå!
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

NittenSekstiTre

I morgen sender eg mitt Fotball Manager 2005 med MCbud til Idrettsveien. Er verdt det syntes eg, da kan Mjelde leke seg med alle tenkelige formasjoner med eller uten vinger. Artig det.

R.I.P.Super-ray

Stemmer for KennethS som ny Brann trener. han kan tydligvis alt. CL gull, Tl gull, Nm gull, Rl gull med KennethS. Jævla sippegutt.
7 SUPER RAY - LEGENDE

Henki

Quote from: "R.I.P.Super-ray"Stemmer for KennethS som ny Brann trener. han kan tydligvis alt. CL gull, Tl gull, Nm gull, Rl gull med KennethS. Jævla sippegutt.


Dessuten skylder han meg 200 kroner... :D
Ballen skal fremover!

KEO

[
ALDRI bruk Scharner på kanten igjen.

ALDRI spill en fotballkamp uten vinger.[/quote]

Dette er jo basic fotballkunnskap!! og når en TL trener ikke ser det etter fadesen i Molde skjønner jeg at folk stiller spørsmål mot Mjelde.  Etter mangen år som fotball spiller selv vet jeg at med å rokere på sentrale spillere i ett allerede innspilt system vil aldri fungere. Når en spiller som Sharner går ut etter Molde kampen og sier at han ikke følte seg vell på kanten, så er du ganske tett i ræven når du plasserer han på samme plass i neste kamp..
Nu kør vi!

Xminator

Det slår deg ikke at Scharner og Mjelde snakket sammen før kampen også? Er virkelig folket så grenseløst naive at de tror Mjelde kom slentrende klokken 17:30 og klistret "Høyrekant" på Scharner?

Godt over halvparten av norges sentrale midtbanespillere er kant i en eller annen form for midtbane 3'er. Om det er 4-5-1 eller 4-3-3, så er de fortsatt indreløpere. Mjelde trodde Scharner tok utfordringen, Scharner selv trodde nok han skulle løse oppgaven. Han gjør ikke det, egentlig uforståelig for min del, og er selvsagt skuffet. Etter det jeg fikk med meg tok de konsekvensen av det og justerte etter pause.

Nemesis

et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Go Up