• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Store Stå idag var rett og slett PATETISK!!!!

Started by KennethS, July 31, 2005, 04:14:46 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KennethS

tå på Brann

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!


Stoffi

Tragisk post, KennethS.

Rett og slett tragisk.
Hatet mot Flo engasjerer. Brann igår engasjerte like mye som fyllingen gjør til Hammerfest.
Når rivaliseringen Brann/Vålerengen engasjerer som den gjør, så er det veldig flott.

Det gikk stort sett i Brann sanger, men i perioder var det meget stille, men Flo oppildnet til stemning ved å komme innpå. Er det en dum ting? Skulle vi bare holdt kjeft og stått der som noen apekatter? Når det ikke er noe annet som gjør at vi kommer i stemning, kan det like gjerne være Vålerengen.
Man må jo for faen få lov til å synge dritt om motstanderne. De fleste i verden gjør dette.

Om vålerengen supporterne, så skuffet de sterkt. Såpass mange, men man hørte dem så vidt etter at de scorte og litt til. Tydelig at de sliter med samme problem som oss, folk som ikke synger, og mumlere.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Torvanger

Pinlig at fjortisser slipper inn med bannere der det står Hore Andre Flo. Mer raffinement takk!

SuperBrann

Det spørrs hvor du står når du er på stadion for hva du hører, klart om du sitter på HANSA i andre enden fra bortesuporterene med bare brannfan rundt deg så hører du ikke mye til dem. Jeg stod i går rett forran klanen for å kunne ta bilde av Tifo (noe jeg angrer) og VIF suporterene, og hørte dem godt. De sang også sammen, ikke som jeg hørte fra resten av stadion som ikke klarte det. Det var en gang at SS og HANSA klarte å være samstemt slik at det runget over stadion og til og med klanen var imponert.

Synes at suporterene bør fokusere mer på fotballen og det som skjer på banen, istedenfor alt annet tull. Har stått på SS i mange år, og det er fylt opp av folk som nesten ikke får med seg kampen for de holder på med andre ting. Og dere som hadde oppe banners og flagg med at Flo er en "hore" burde hvert ute fra stadion for livstid. Hvorfor respekterer dere ikke BRANN sitt ønske om at dette ikke var lov?? Koffor husker dere bare at han dro, ikke alt han gjorde for oss. Jeg tror enhver av dere hadde gjort det samme som Flo om dere var fotballspillere. Er Kvisvik og snart en "hore" og nå da?

Og "tifo" gruppen til Bataljonen går ut å sier at de ikke hadde noe med de bannerene som var hvist i avisen, de var da laget i lokalene til "tifo" på Laksevåg så det må ha vært noen med tilknytting til "tifo" gruppen. Er dette bare en måte å redde sin egen ræv??

Veldig skuffet over enkelte brannsuportere etter denne helgen. Geir Tonning gikk i hele gÃ¥r kveld Ã¥ gratulerte alle VIF suporterene med gullet.. Ja for det var deres nÃ¥, vi hadde ikke mulighet for Ã¥ hente det hjem i Ã¥r. Vi hadde solgt oss vekk fra gullet. Hvilken innstiling er dette?? En brannsuporter skal være positiv innstilt uansett, og 11 kamper igjen og 33 poeng maximalt kan Brann fÃ¥. Det er mer enn de har i dag, sÃ¥ slutt Ã¥ suttre og se fremover, stÃ¥ ved Brann side istedenfor Ã¥ rive de fra hverandre. Det er i slike stunder at Brann virkelig trenger sin 12 man.  HÃ¥per det er noen som gÃ¥r seg selv etter i sømmene etter dette innlegget.
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Stoffi

Quote from: "Torvanger"Pinlig at fjortisser slipper inn med bannere der det står Hore Andre Flo. Mer raffinement takk!


Så det at det var "voksne" karer på Hansa som gjorde det samme, det er ok? Tenk før du snakker.

Ytringsfrihet er det snoe som heter. Engasjement! Følelser! Initiativ!

Tydeligvis mange som ikke vet å verdsette dette på en fotballbane. Selvfølgelig skal Flo "hetses". Det skulle jo faen med bare mangle! Skal vi bare gi faen og "tilgi" ? Er vi en gjeng med bibelstudenter hele gjengen? Jeg velger å ha egne meninger og være engasjert.
Man kan ta en titt på England, Italia, Spania, osv. Da blir dette latterlig lite i forhold.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Mr_Soma

Ja hva var egentlig alt det derre styret om?

Forbanna provoserende når onkel politi pluttselig begynner å romstere rundt MIDT på SS.

Mistet jo helt fokus til tider når du pluttselig har en idiot i blått forran deg, og det eneste du ser er en dum politicaps.

Men man må ikke komme å si at Klanen mumlet igår, for er det noen som kan synge samstemte så er det nettopp de.

Ble nesten flau når noen på SS startet "Kan vi høre bønder synge"

Når vi nettopp KUNNE dette så til de grader - for de ga virkelig lyd fra seg!
Som de alltid gjør.

Stoffi

Quote from: "Mr_Soma"Ja hva var egentlig alt det derre styret om?

Forbanna provoserende når onkel politi pluttselig begynner å romstere rundt MIDT på SS.

Mistet jo helt fokus til tider når du pluttselig har en idiot i blått forran deg, og det eneste du ser er en dum politicaps.



En gutt med et hjemmesnekret "fuck off Flo" banner med en langefinger. Dette falt ikke i smak hos en securitas dame som var i ferd med å overtale gutten til å motvillig komme ned og gi det fra seg da Raymond reiste seg, og flere med han.
Flere securitas vakter kom til, men banneret ble lusket ned i mengden og forsvant bak en kjede av kropper til andre siden av SS. Etterhvert kom purken til og måtte konstatere at det ikke var noen vits å provosere mer for å få fatt i det.
Deretter dukket banneret opp overalt på SS, med forskjellige personer som holdt det for hver gang. Etter dette, kom onkel politi opp for å prøve å få fatt i det, men måtte slukøret gå ned igjen etter en stund.
Etter dette, tittet banneret opp igjen overalt.
Vanskelig for politi/securitas og ta en synder når alle sammen synder.

Bra at gutten viser engasjement og faktisk lager et banner, selv om det ikke var det mest avanserte. :)  Men bra jobbet.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Mr_Soma

Jeg trodde det var snakk om en som satt og drakk midt inne på SS eller som hadde truet lekepolitiet ect.

SÃ¥ er det kun snakk om det amatørmessige "Fuck off Flo" banneret  - (den som lagde det mÃ¥ selvfølgelig ikke ta det ille opp,for det er ingenting gale med Ã¥ ta initiativ)

Men alvorlig talt! Jeg var sikker på at det var snakk om ett seriøst lovbrudd eller noe i den rettningen.

Så kommer det SEKS (!) Politifolk løpende og klatrende over gjerder "til unsettning".

For skjønte ingenting når jeg så det banneret pluttselig bevegde seg mot Hansa på SS igår.

Dette her e SKANDALE!

Northside

det flagget ble laget med tusj i pausen i Birmingham kampen, då uten navnet Flo. Rett før denne kampen malte, tegnet noen sterkere linjer og skrev på Flo, derfor så det ikke så bra ut :wink:

Greit at folk støttet opp, men politiet skulle aldri hatt mulighet til å bevege seg fritt rundt på den måten. Du skal stå bom stille når de prøver å gå borbi deg, de kan ikke straffe deg for det.


Stemningen minnet mye om 16.mai, mye fulle folk som skulle starte sanger i hytt og pine, men når vi fikk motgang så var ikke det så kult lenger, dermed så stoppet de helt med syngingen. Var også utrolig vansklig å starte en sang i andre omgang, nesten ingen som gadd å synge med jo!

howie

(Mr.Soma og Stoffi, please start en ny tråd når dere skal diskutere andre ting en hva dette temaet handler om... ;) )

Jeg er enig med trådstarter, KennethS her.
Vi e Brann SUPPORTER!
Selvfølgelig helt greit og hetse og pipe på flo, var fult med på det fra hansa, men går det ikke en grense da?
Hore? Er det liksom alt han er?

Men jeg tenker ikke bare på kampen i går.
Jeg har gått på stadion noen år, i år skaffet jeg meg partoutkort på felt Z i hansa, der det er en del liv.
Men jeg synes at det generelt de siste sesongen at det er mer piping og mer buing og dritslenging til motstandere og sånt.
Mindre synging og mindre fokus på vårt eget lag!
Vet ikke helt 100% hvordan det er på SS da jeg ikke har vert der på to år. Men virker for meg at det er det samme over hele stadion. Vi piper og buer og sutrer mer en før for dommer feil, offside og teite frispark og kort osv. Selv prøver jeg og starte "Jobbe brann, jobbe brann, jobbe brann" i dårlige perioder i stede for og begynne og pipe og bue hver gang det går galt.

Jeg er bare 18år, og har bare gått på stadion i noen år(4-5år), men alikvel mener jeg at den gangen jeg ble supporter og digget og gå på SS så var det mer øh... vist jeg kalle det "glad-stemning" på stadion og SS, enda vi det ene året kom på kvalik plass et år!

Gruer meg nesten til den nye hovedtribunen blir ferdig... Blir det ikke 4000 VIP plasser der, med alkoholservering i pausen og sånt?
Så 4000 gamle rikinger skal få stå der og skrike og skjele ut både VIF, RBK og Opdal når han sleiver ballen ut?

Får to år siden husker jeg at jeg satt på Felt F på hovedtribunen og da ble det delt ut "sanghefte" et A4 ark som var brettet i to med masse sangtekster på alle sider.
Det var tider...

Gud

Det var tragisk å høre SS rope Homo-Hoseth! Vi er jo for faen i 2005 no. Ikke 70- og 80- tallet. Det er jo en fornærmelse mot homofile å sammenligne dem med Magne Hoseth.

Alexåsane

Quote from: "Gud"Det var tragisk å høre SS rope Homo-Hoseth! Vi er jo for faen i 2005 no. Ikke 70- og 80- tallet. Det er jo en fornærmelse mot homofile å sammenligne dem med Magne Hoseth.


Er for hets mot spillere som flo og hoseth, men er helt enig med deg. Derfor eg lot vær å synge med på disse sangene. E for gammel til å syns det var morsomt, og for ung til å ha fordommer!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Sharpy

Quote from: "Stoffi"Om vålerengen supporterne, så skuffet de sterkt. Såpass mange, men man hørte dem så vidt etter at de scorte og litt til. Tydelig at de sliter med samme problem som oss, folk som ikke synger, og mumlere.


NÃ¥ ja. Fra min posisjon pÃ¥ Hansa hørte jeg Klanen langt sterkere enn jeg hørte Store StÃ¥. Det er vel strengt tatt litt pinlig.  

At Store Stås fokus gikk over i "homohets" mot Hoseth, og at bannerene på både Store Stå og Hansa var lite raffinerte er vel hevet over enhver tvil. Om man skal ha en tifo-gruppe bør man vel også kunne forvente at de kan noen flere "hets-metoder" enn ord som "homo" og "hore"?

Nei, i det store og det hele er jeg faktisk enig med KennethS, og det er om ikke annet en merkedag;)
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Kenny

Er ikke alltid enig i postene dine KennethS, men denne er jeg så fullstendig enig som jeg kan være i. Jeg fikk ikke med meg kampen, var i brullup, men det gjorde jo ikke så mye forstår jeg. Har stort sett bare hørt dårlige ting angående denne kampen.

Vi er Brann-supportere, og da bør fokuset vårt ligge i å backe opp laget vårt! Brann-spillerene spiller ikke bedre om vi står og gauler "Hater Enga!"... Men hvis vi synger og prøver å få Brann til å mane enda mer til kamp, vil de nok yte enda bedre.

Jeg sa det før helgen, og sier det igjen: Jeg hadde ikke spilt noe bedre hadde fansen min sunget at de hatet motspillerne i en kamp jeg hadde spilt! Men hadde de sunget til meg eller laget mitt, tror jeg det hadde vært inspirerende. Så jeg maner til at folk skal sitte fokus på de rette tingene her!

Skjerpings!

Northside

Quote from: "Sharpy"Om man skal ha en tifo-gruppe bør man vel også kunne forvente at de kan noen flere "hets-metoder" enn ord som "homo" og "hore"?
Quote

SÃ¥ hadde heller ikke tifo gruppen noe home, hore i tifoen sin!
"Velkommen til vårt land" hmm, leser eg eller du litt feil der?

hmm, heller ikke noe homo, hore på byvåpenet:
http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=2832


Sorry, ikke noe homo, hore hets på flaggene heller:
http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=2517
Og eg tviler på at det var det på de vi brukte på kampen...


SÃ¥ du mÃ¥ du fortelle meg hvor dette homo,hore hets greiene til tifo-gruppen var.  

Eg så et banner hvor det stod "Din Hore", men det tilhører felt Z. "Hore Andre" Var hjemmelaget, og det lille "fuck off" flagget hadde heller ikke tifo-gruppen noe med....


Nei, no må du komme med forklaringen, regner med du vet ka du snakker om siden du kritiserer tifo-gruppen!

Sharpy

Min feil Northside! Dette med "homohets" var ment som et spark til alle som mener dette er kvalitetshetsing/mobbing/erting, og ble skrevet særs feil. Tar den på min kappe.

Men jeg holder fast ved at tifo-gruppen er forholdsvis lite oppfinnsom i sine tifo-arrangement. Foreløpig har jeg ikke blitt særdeles imponert over det jeg har sett.  Det blir enten for enkelt og banalt, eller for "høytflyvende" i den forstand at man ikke bortimot umiddelbart skjønner hvor dere vil hen. Dog skal dere ha for at dere prøver, for du skal for all del ikke føle det sÃ¥nn at jeg mener dere ikke fortjener livets rett.

Jeg håper også du ser det er store muligheter for forbedring, eller skal jeg nå få svaret: "Så kom og gjør noe med det selv, da!"?
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Nixon

Det berømte hore-banneret ble laget på en dugnad som tifo-gruppen hadde ansvaret for. Med pressedekning og det hele. At selve hore-delen av det banneret dukket opp på felt Z spiller ingen rolle.
Men det er klart at tifo-gruppen må leke uskyldige...
Rød makt på Hansa

Xminator

Synest Flo og resten av publikumet bør tåle såpass. Som alle andre steder der grenser sprenges går noen over streken. Så lenge det er såpass uskyldig og faktisk har noenlunde rot i virkeligheten blir det skinnhellig å skulle fordømme og unnskylde seg ut hytt og pine.

Banner med "Homo Hoset" klarer vi oss uten. "Hore Tore" er ikke verre enn hva man finner i VG på en noenlunde normal dag.

P-K

Bannerne var direkte pinlige. Utropene det samme. Jeg trodde nesten vi skulle få oppleve "Sønn av en alkis" igjen.

At Klanen utsynger Store Stå tar jeg nesten som en selvfølge. Det er minst tolv år siden Store Stå kunne sammenligne seg med dem.

Men det pinligste av alt lørdag var selvsagt innsatsen fra Mjelde og spillerne. Horribelt!! Vålerengen er ikke bedre enn at vi kunne spilt dem ut med litt tenning. En ving eller to hadde heller ikke skadet...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Nixon

Quote from: "Xminator"Synest Flo og resten av publikumet bør tåle såpass. Som alle andre steder der grenser sprenges går noen over streken. Så lenge det er såpass uskyldig og faktisk har noenlunde rot i virkeligheten blir det skinnhellig å skulle fordømme og unnskylde seg ut hytt og pine.


Flo selv syntes ikke det var så ille. Så da kan vel alle andre også slappe litt av...
Rød makt på Hansa

Toa

Flo er en fotball-hore. Han ga en god faen i om Brann ikke fikk en krone for han, så lenge han selv fikk lommene fulle. Null klubbfølelse. Null takknemlighet. En ekte hore! Hore André!!!
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Northside

Quote from: "Sharpy"Min feil Northside! Dette med "homohets" var ment som et spark til alle som mener dette er kvalitetshetsing/mobbing/erting, og ble skrevet særs feil. Tar den på min kappe.

Men jeg holder fast ved at tifo-gruppen er forholdsvis lite oppfinnsom i sine tifo-arrangement. Foreløpig har jeg ikke blitt særdeles imponert over det jeg har sett.  Det blir enten for enkelt og banalt, eller for "høytflyvende" i den forstand at man ikke bortimot umiddelbart skjønner hvor dere vil hen. Dog skal dere ha for at dere prøver, for du skal for all del ikke føle det sÃ¥nn at jeg mener dere ikke fortjener livets rett.

Jeg håper også du ser det er store muligheter for forbedring, eller skal jeg nå få svaret: "Så kom og gjør noe med det selv, da!"?


Då må du pelle deg på en dugnad då! hehe, bare tuller :wink:
Vi kan alltid bli bedre, det kommer nok med tiden.... Vi har jo ikke holdt på med dette så lenge, men skal vi ha de store tifoene med mosaikk eller lignende så må folk stille pga det tar utrolig lang tid å utføre det aleine.

At klanen synger ss ut kan vi ikke si er ss sin feil, der ligger skylden på alle de som har gått opp til Hansa. Hadde de blitt på ss så hadde vi fortsatt vært Norges beste supportere! Og det hjelper ikke sitte der oppe å sutre, blir ikke bedre av det.

grei

Quote from: "P-K"Bannerne var direkte pinlige. Utropene det samme. Jeg trodde nesten vi skulle få oppleve "Sønn av en alkis" igjen.

At Klanen utsynger Store Stå tar jeg nesten som en selvfølge. Det er minst tolv år siden Store Stå kunne sammenligne seg med dem.


Tolv år? Neppe mer enn 8-9. Uansett er vel dette med utsynging en overdrivelse. Plasseringen hadde vel endel å si, men hørte de knapt før i andre omgang (bort på Hansa). Hørte også lite til Store stå, dette var noe helt annet enn de skikkelig høylydte oppgjørene vi hadde mot slutten av 90-tallet.

Men at tekstene er platte og lite raffinerte er riktig. Det holder ikke bare å ha en gjeng som er villige til å betale og lage bannere, man må ha noen som kan komme opp med skikkelige kommentarer også. Ikke humørløse barnsligheter eller meldinger om land og fugler som ingen forstår seg på.

KEO

Har sagt det før og sier det igjen, innfør aldersgrense på SS 18+. Man kan ikke forvente at folk som ikke har vert i stemmeskifte kan lage lyd i fra seg. Ellers så er det patetisk å synge om motstanderen når vi liger under 2-1. Den 12 mann??? er det begrepet på vei ut stadion porten??
Nu kør vi!

Sharpy

Quote from: "Xminator"Banner med "Homo Hoset" klarer vi oss uten. "Hore Tore" er ikke verre enn hva man finner i VG på en noenlunde normal dag.


Det er ikke et spørsmål om hva man bør tåle. Flo fortjener selvsagt all den hetsen han kan få. Det er mer en konstatering av hvor særdeles lite oppfinnsomt det er, og at man selvsagt bør kunne forvente seg mer når folk tross alt tar seg bryet med å lage det.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Northside

Quote from: "KEO"Har sagt det før og sier det igjen, innfør aldersgrense på SS 18+. Man kan ikke forvente at folk som ikke har vert i stemmeskifte kan lage lyd i fra seg. Ellers så er det patetisk å synge om motstanderen når vi liger under 2-1. Den 12 mann??? er det begrepet på vei ut stadion porten??



18års grense så ville det ikke vært mange folk igjen der du, det ville vært nedleggelse av ss å gjøre det.

Sharpy

Quote from: "NorthsideFCDH"Då må du pelle deg på en dugnad då! hehe, bare tuller :wink:
Vi kan alltid bli bedre, det kommer nok med tiden.... Vi har jo ikke holdt på med dette så lenge, men skal vi ha de store tifoene med mosaikk eller lignende så må folk stille pga det tar utrolig lang tid å utføre det aleine.


Vel. Tekstbannere rekker dere tydeligvis å lage. Der er det kun kreativiteten det står på. Det gjelder også mossekråker og andre som også er fugler. Det har vært endel forsøk på tifo som dessverre ikke har slått ut slik dere hadde tenkt.

Quote from: "NorthsideFCDH"At klanen synger ss ut kan vi ikke si er ss sin feil, der ligger skylden på alle de som har gått opp til Hansa. Hadde de blitt på ss så hadde vi fortsatt vært Norges beste supportere! Og det hjelper ikke sitte der oppe å sutre, blir ikke bedre av det.


Jeg har alltid forsvart Store Stå. Er dog ikke medlem av Bat al jonen, og står dermed ikke lenger på midten av langsiden. Og når jeg da hører ufattelig platte "homo-hoseth", er jeg fryktelig glad for nettopp dette. Skjønt, lavpanner finnes over hele Stadion. Lenger oppe på Felt Z begynte noen idioter med "Sønn av en alkis". Triste tilrop man vel knapt kan forsvare med supporterkultur. Det blir rett og slett bare for dumt.

Før noen tilter helt: Da Flo entret banen sang jeg med på "solgt seg som en hore". Han fortjener å få høre det. Poenget er at det tross alt går en grense et sted. Hoseth og Iversen var ikke utgangspunktet for vår misnøye, og tilropene til disse var banale og langt fra på sin plass.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

KEO

[18års grense så ville det ikke vært mange folk igjen der du, det ville vært nedleggelse av ss å gjøre det.[/quote]

?? Eller at de som er litt eldre hadde startet å gå der igjen. Du har ikke tenkt den tanken? Det er jo en av hovegrunnene til at folk forlater SS for de at det er så mye dritt unger der.
Nu kør vi!

Sharpy

Quote from: "Toa"Flo er en fotball-hore. Han ga en god faen i om Brann ikke fikk en krone for han, så lenge han selv fikk lommene fulle. Null klubbfølelse. Null takknemlighet. En ekte hore! Hore André!!!


Nå skal vi vel strengt tatt ha fått utløp for det? Det er nok nå.
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Northside

Quote from: "KEO"[18års grense så ville det ikke vært mange folk igjen der du, det ville vært nedleggelse av ss å gjøre det.


?? Eller at de som er litt eldre hadde startet å gå der igjen. Du har ikke tenkt den tanken? Det er jo en av hovegrunnene til at folk forlater SS for de at det er så mye dritt unger der.[/quote]

jo, eg har tenkt den tanken, og nesten ingen av guttene kommer til å flytte seg ned igjen, det er hvertfall ikke det de sier.

Så tror nok ikke det kommer til å bli noe bedre med 18 års grense, felt Z kommer til å holde seg på felt Z, dermed så kommer det ikke noen ny tilskudd med supportere, det vil bare bli endå mindre folk der.

KEO

SS er snart historie! Når de nye tribunene kommer så må /bør Bataljonen finne en klar linje om hvilken suporter kultur vi skal ha. De har alle tiders mulighet til å få laget ett eget felt/side med voksne(18+) som kan stå samlet og være den 12 mann som klubben trenger. Når man ser på klubber rundt om i Europa så er det ikke lise på 13 år som står mitt i den harde kjernen og sender opp bluss. Det er jo dette som er patetisk på SS
Nu kør vi!

Toa

Quote from: "Sharpy"
Quote from: "Toa"Flo er en fotball-hore. Han ga en god faen i om Brann ikke fikk en krone for han, så lenge han selv fikk lommene fulle. Null klubbfølelse. Null takknemlighet. En ekte hore! Hore André!!!


Nå skal vi vel strengt tatt ha fått utløp for det? Det er nok nå.


Joda, jeg gir en god f i hele greien, men at det skal være avisoppslag, diskusjoner, tv-reportasjer, radio-intervjuer, overivrig leke-politi osv osv pga noen bannere er helt utrolig. Folk mener han er en hore, hvorfor ikke la han få høre det?! Er det fordi det er koselige og søte lulle-gutten Flo, som er så snill atte, kosebamsen fra Stryn, osv osv, at alle skal være så overbeskyttende?

Selv Flo syns jo det var labre saker...

Neste banner: "Ja til ytringsfrihet, satans horer!"
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Sharpy

"Ytringsfrihet er noe herk, eller hva Davy?"
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Xminator

Om du kutter delen etter kommaet så er det faktisk ett banner som slår litt :p

Eventuelt "Ja til ytringsfrihet, <sensurert>!" Eller for den del "Hvor ble det av ståplassene Dahl?" SS skal være en motvekt til Altanen og pampene. Det skal ikke være tirsdagsklubben og politisk korrekt. Det skal være egne meningers mot. De som stod med bannerene gjorde ikke dette anonymt. De stilte seg opp med trynet godt plassert i landets nyhetsformidlere. Så det er ikke en gang anonym ytringsfrihet. Hvor er tror herlig straff når vi trenger støtte! ;)

Charlie Winters

d va elendig stemning på stadion fordi alle som spiller fotballvar på Dana Cup eller på vei til Norway cup...
RANN vinner!

Sharpy

Quote from: "Xminator"
Eventuelt "Ja til ytringsfrihet, <sensurert>!"


Haha! Konge! Noterer dere denne, tifo?

Eventuelt bare: "<Sensurert>"
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Xminator

Den er faktisk bedre Sharpy. Trenger faktisk ikke "< >" rundt heller da :p Ett banner med ordet "Sensurert". Om ikke annet hadde Normark fått noe å le av :) Dette er 100% hans form for humor :p

Sharpy

Hvorfor ikke ta den helt ut, og kjøre på med et 40 meter langt banner uten noe som helst skrift?

Samme poenget. Mindre arbeid. Og banneret kan faen meg brukes på nytt også!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Xminator

"Sensurert" er fortsatt bedre :p Det er tross alt komplett umulig å misforstå ;)

Sharpy

Quote from: "Xminator""Sensurert" er fortsatt bedre :p Det er tross alt komplett umulig å misforstå ;)


Ja til høytsvevende bannere! Ja til mindre arbeid! Nei til sarkastiske spark umulige å feiltolke!
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Northside

Quote from: "Sharpy"Hvorfor ikke ta den helt ut, og kjøre på med et 40 meter langt banner uten noe som helst skrift?

Samme poenget. Mindre arbeid. Og banneret kan faen meg brukes på nytt også!

|Netti|

SS kjem ingen vei før det blir innført 18års grense. Dei under atten som er der no blir eldre - og kjem tilbake, og dei yngre kan øve seg på å synge fra andre felt..

Banneret til den litle gutten va heilt "ok", men det tok VELDIG av på slutten av kampen.. Når han står opp i trynet på politiet KUN for å få oppmerksomhet, så vise da mest umodenhet fra hans side..

Northside

Hvorfor vil noen her ha 18 år på bbb-feltet. Har ikke dere helt fått med dere hvilket aldersnivå som gjør mye positivt på dette feltet, sier ikke eg er fornøyd med alle "Dritt ungene" som henger der, men du kan ikke si 18års aldersgrense pga noen av de under 18 oppfører seg som noen idioter.

Det er ikke alderen som er problemet, men hvordan noen av personene under 18 oppfører seg (også over 18år!). Men du kan ikke bare stenge alle under 18 ute, det vil i såfall bli utrolig urettferdig for de under 18 som faktisk bidrar til noe godt.

Eks er tifoen på Lørdag.
Samtlige av de som gjorde klart pyvåpenet, "Welkommen til vårt land" banner og alle flaggene er under 18 år eller akkurat fylt 18år.
Dvs hadde de ikke vært der så ville vi muligens ikke hatt noe tifo.


Det er veldig mange mellom 16 og 20år der som bør være der, de synger, starter sanger etc. Samme gjør de eldre, men uten de "unge" så ville jo sangene blitt redusert med 50%. Ikke særlig gøy dersom Tromsø hadde komt å overdøvet ss.


Eneste mÃ¥ten Ã¥ fÃ¥ ss bra pÃ¥ igjen er Ã¥ samle alle som synger, dÃ¥ tenker eg pÃ¥ Hansa og spesielt felt Z.  Det hjelper ikke Ã¥ ha 2 smÃ¥ grupper som aldri synger samstemt pÃ¥ stadion, mÃ¥ no være bedre med 1 stor gruppe som synger samstemt.
Hadde alle disse eldre komt tilbake så ville ikke folk hatt det inntrykket av at ss er bare en gjeng med 14-tisser pga det vil vært et flertall av eldre. Då kunne vi slengt noen kommentarer til de som ikke har noe å gjøre på ss slik at de ville følt seg dum etterhvert og trekt ut mot sidene slik som før i tiden. Og du klarer lett å skille en 16 åring som bryr seg om Brann og en som ikke gjør det.


Skulle det vært en aldersgrense så måtte den ha blitt på 16år, og de under må ha tillatelse fra foreldrene for å komme inn der (i form av en lapp eller lignende). Då ville de som egentlig driter i Brann, de ville funne seg et annet sted pga de ikke hadde orket å stresse med denne tillatelsen foran hver kamp, mens de som brenner for Brann ville fikset det uten problem.

KEO

Nu kør vi!

Xminator

Har heller ikke sansen for aldersgrense, og min alder er snart den doble av foreslått aldersgrense :p

Samme pris uansett alder, og billigere alternativer andre steder på Stadion. Det funker bra nok.

KEO

Quote from: "Xminator"Har heller ikke sansen for aldersgrense, og min alder er snart den doble av foreslått aldersgrense :p

Samme pris uansett alder, og billigere alternativer andre steder på Stadion. Det funker bra nok.


Har ikke sagt at jeg har sansen for aldersgrense, men slik som utviklingen er nå så må noe gjøres.
Nu kør vi!

Northside

Quote from: "KEO"


Føler meg litt truffet ja.

Men at folk under 18 skal holde seg et annet sted blir helt feil, personer fra 15-16år og oppover er helt vanlig i supporter grupper, grunnen til at du muligens ser det så bra her er at mange av de eldre har flyttet til Hansa!

Før i tiden var det vanlig å stå i klokkesvingen noen år, og så etterhvert flytte innover mot ss når du ble eldre, var slik eg startet og det er slik kompisene mine på stadion gjorde det. Når vi følte vi kunne de fleste sangene og var litt mer voksne så begynte vi på siden av ss, og ettersom tiden gikk lengre og lengre inn. Tror det var slik før i tiden også, men no så starter jo små folkene på bbb feltet og nesten går motsatt vei, altså opp til hansa når de føler seg eldre.

Hvorfor dette skjedde må gudene vite (ikke Kvisvik), men uansett så må det finnes en annen løsning en 18års aldersgrense. Det sier eg ikke fordi eg då muligens må stå et annet sted noen kamper, men fordi eg er rimelig sikker på at ss bare vil bli endå mer svekket.

Men som Wminator sier:
Det bør være lik pris på medlemskap og billett der, uansett alder. Det vil jo ikke bli mindre dritt unger der når de har fordeler med tanke på billetter etc.

Go Up