• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

oppsummering så langt

Started by Leffen, July 30, 2005, 20:18:38 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Leffen

tap igjen i dag, gullet er vel tapt.
savnet av andresen og raymond er for stort til at vi klarer å prestere på samme nivå som i vårsesongen.

jeg mener at brann har gitt fra seg gullet i sommerpausen. alle kunne fortalt POL at man ikke selger kvisvik, uten å ha erstatter på plass umiddelbart. istedetfor har de lagt 10 MILL(!!!) på bordet for en unggutt fra hamar som såvidt har etablert seg i tippeligaen. med et år igjen av kontrakten, er dette en latterlig sum. han hadde uansett ikke fortsatt i hamar etter kontrakten utløper, og med litt is i magen kunne vi fått han betraktelig billigere. samtidig kunne man da brukt høsten, til å finkjemme markedet i større grad og kanskje finne et sikrere kort, som også ville vært rimeligere.
kjøpet av tfl er forsåvidt greit. men han mener jeg utelukkende må brukes som backup for de to på topp. vi kan ikke i vårt spillesystem ha en høyreving, som ikke har defensive fiber i kroppen.

et spørsmål som ikke har kommet opp i løpet av sesongen, er mangelen på midtstoppere. dette naturlig nok fordi bjarnason og soma har spilt alle kampene. men den dagen en av disse blir skadet, er fredrik klock den eneste vi har i bakhånd. scharner har sagt han vil spille stopper, men alle vet at vi trenger han på midten. hvorfor ikke de har hentet inn nye fjes i dette leddet, er for meg et stort spørsmål.

når det kommer til Mons, så har jeg aldri hatt stor tro på ham, og har det heller ikke nå. han har et par sterke sider, som gjørat han virker veldig kompetent i møte med mediene. han har språket i sin makt, og evner å forklare/bortforklare de valgene han gjør. i tillegg er han god til å snakke med mulige spillere, og overtale dem til at brann er et godt sted og fortsette karrieren.
når det kommer til hans evner i forhold til taktikk, og spilleforståelse, er han lungt unna det nivået vi bør kunne kreve av en brann-trener.
han ledet laget til bronse og cupgull i fjor, men dette var på grunn av en god spillerstall, som holdt seg skadefri, og et par matchvinnere i troppen.
hans berømte stein-på-stein filosofi, er vel strengt talt falt i grus for lenge siden. vi er ikke noe bedre enn vålerenga. vi er ordentlig kjøpelag.

potensialet i laget er stort. masse gode spillere, men også altfor mange som ikke er gode nok, som drar ned nivået. sanne,klock,mcallister,knudsen. u know the drill.

denne sesongen ender med fjerdeplass tror jeg. viking tar gullet, engen på andre, lillestrøm på tredje. mens vi må kjempe om de neste plassene med start og lyn.

ny trener etter sesongen. 2 nye stoppere, ny høyreback, høyreving med både offensive og defensive kvaliteter(vikings lundqvist hadde vært perfekt). og vi har mulighet på gullet.

paf

I dag ttror jeg vi taper mye fordi vi setter flere spillere i roller de er ukomfortable og ukjente med. Scharner høyre kant og Cato venstre. Er det rart vi ikke får til noe kantspill? Hvorfor ikke bare sette Johan Torbjørnsen på kanten i neste kamp? Han er jo god i en rolle. Samtidig sitter vi med helt kurante kantspillere i MK og Arve som først kommer inn når det er et kvarter igjen og hele laget har gitt opp. Sukk! Dette fungerte jo ikke i det hele tatt, og det er heldigvis ikke ofte jeg ser et så tafatt Brannlag. Nå har vi tapt de to første kampene etter Raymond. Jeg er redd det blir mange flere tap i høst. Jeg ser ikke noe særlig håp, dessverre.

Lurkin

I dag var vel Paul alle andre steder enn på høyrekanten.

1. Fredrikstad
2. VÃ¥lerenga
3. Start
4. Lillestrøm
5. Viking
6. Brann
......
Berømte Brann fra Bergen

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Alexåsane

" Det er spesielt skuffende at vi ikke er bedre i vårt eget spill. Det var små marginer et par ganger, men det vi leverte var for dårlig, sier Mjelde."

Kan noen forklare meg ka Mjelde mener med "vårt eget spill". I det siste har ikke eg kjent igjen noe som ligner på det. Forskjellige formasjon i hver kamp, forskjellig taktikk osv osv. Hvor er denne glade klikk klakk fotballen som vi så i enkelte kamper før ferien? !!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Skotten

Det er flere ting som skurrer med dette Brannlaget. Det er sikkert flere enn meg som begynner å forstå hvorfor Sæternes gikk under tilnavnet "skipperen uten spinat" i Belgia. Dårlige mottak, dårlig spillerforståelse og svakt pasningspill. Før i dag hadde ikke mannen skåret siden 16 mai. Det er en grunn til at vi sakker akterut. Ryktet om det livsfarlige spissparet var betydelig overdrevet, og det blir ikke bedre av at de kun fores med lange baller fra midtforsvaret, og at de ikke får støtte fra vingene når de har ballen høyt på banen.

Miller ser heller ikke ut til å trives der han er nå. Mens Vålerengen spiller rått og vinner ballen, så spiller Miller som en gris uten å vinne verken ball eller meter. Han bare krangler og surmuler, slik han gjorde i Molde. Spill fotball, din gjøk!

Og dette fordømte røde toget : Jeg kan en toghistorie som er enda bedre. Vet også om et blått tog fra en viss gjennområtten by som er enda tøffere. Tsjo tsjo opp i rævhålet! Dette røde toget tar oss til Arna, det blir buss hjem igjen.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Alexåsane

Quote from: "Skotten"Det er flere ting som skurrer med dette Brannlaget. Det er sikkert flere enn meg som begynner å forstå hvorfor Sæternes gikk under tilnavnet "skipperen uten spinat" i Belgia. Dårlige mottak, dårlig spillerforståelse og svakt pasningspill. Før i dag hadde ikke mannen skåret siden 16 mai. Det er en grunn til at vi sakker akterut. Ryktet om det livsfarlige spissparet var betydelig overdrevet, og det blir ikke bedre av at de kun fores med lange baller fra midtforsvaret, og at de ikke får støtte fra vingene når de har ballen høyt på banen.

Miller ser heller ikke ut til å trives der han er nå. Mens Vålerengen spiller rått og vinner ballen, så spiller Miller som en gris uten å vinne verken ball eller meter. Han bare krangler og surmuler, slik han gjorde i Molde. Spill fotball, din gjøk!

Og dette fordømte røde toget : Jeg kan en toghistorie som er enda bedre. Vet også om et blått tog fra en viss gjennområtten by som er enda tøffere. Tsjo tsjo opp i rævhålet! Dette røde toget tar oss til Arna, det blir buss hjem igjen.


For det første, JA, det er mye som skurrer med dette brann laget. Skal sikkert bare små justeringer til for at det snur.

Men,
Du kritiserer 2 spillere som etter min mening ikke fortjener pepper!

Såvitt jeg vet så er Sæternes toppskårer i norge sammen med *kremt*berre*kremt*

Og i de 2 siste kampene så har miller vært en av få som har fortjent stå karakter!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Skotten

 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Xminator

Etter min mening bør ikke Miller spille uten at han har to sentrale midtbanespillere bak seg. Og noen kant er han ikke.

Slik jeg ser det er den eneste sentrale midtbanen som er i nærheten av å fungere Haugen+Scharner. Miller blir løpt over altfor mange ganger til at han kan spille sentralt. En ting er sikkert - vi trenger en kantspiller på ihvertfall en av sidene. Scharner gikk vel på ett løp til høyre, med hele siden helt for seg selv. Hvordan Miller klarte å overse den er en ren gåte.

Nå er det bare å krysse fingrene for ett nytt Start-tap, og at Brann tetter igjen bakover og tar noen heldige poeng de tre neste kampene. Poengmessig er det ikke så galt - spillemessig er det rævva. God natt!

Alexåsane

Begynner å se det vanskelig å få plass til miller på laget når de vi har blir skadefri. Bare venstresiden og kanksje spiss som jeg evt. kan se det kan bli plass til han.

ludviksen - scharner - andresen - miller/helegbe/sanne/guntveit/knutsen

winters/miller - sæternes/miller

Andresen er soneklar på laget det samme mener jeg med scharner!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

KennethS

Mjelde taper kampen for Brann idag, det vet alle som har litt peiling og var på kampen. Du begynner ikkje og eksprimenterer med laget i en gull kamp.... laget gikk rundt som blinde høns for det meste. Helt utrolig talentløst av Mjelde.. Begynner veldig og lure på om det e på tide med ny trener. Det vil si, eg forventer at Brann seriøst ser på treneren snart.
tå på Brann

Xminator

Hva er talentløst? Hvilke alternativer mener du han burde brukt? Selv mener jeg Miller eller Scharner burde startet på benken, men hadde ramaskriket blitt mindre da? Nei... Mjelde ser på motstanderlaget og blir stemplet som taktisk uklok (taktikk ER å se på motstanderen...)

De som ikke klarer å se at Brannlaget er svekket etter ferien bør egentlig finne seg noe annet å drive med. Og det var langt fra noe komplett lag vi stilte i vår heller, vi har jo manglet en høyreside som fungerer i hele år.

Nei, sett Miller i intense intervalltreninger og hold ham på benken til han faktisk har fysikk nok til å spille på midtbanen i tippeligaen. Eller bruk ham som backup for Winters.

Northside

Quote from: "Xminator"Hva er talentløst? Hvilke alternativer mener du han burde brukt? Selv mener jeg Miller eller Scharner burde startet på benken, men hadde ramaskriket blitt mindre da? Nei... Mjelde ser på motstanderlaget og blir stemplet som taktisk uklok (taktikk ER å se på motstanderen...)

De som ikke klarer å se at Brannlaget er svekket etter ferien bør egentlig finne seg noe annet å drive med. Og det var langt fra noe komplett lag vi stilte i vår heller, vi har jo manglet en høyreside som fungerer i hele år.

Nei, sett Miller i intense intervalltreninger og hold ham på benken til han faktisk har fysikk nok til å spille på midtbanen i tippeligaen. Eller bruk ham som backup for Winters.


Han har sett på motstanderen i e 2 siste kampene, begge gangene har spillerene virret rundt om som en gjeng med invalide knehøner!
Når han spiller slik de skal spille så går det mye bedre!
Eks. er Molde kampen i andre omgang, då lå de seg ikke bakpå mer men stormet heller frem og klinte inn et mål, uflaks gjorde at kampen ikke fikk et annet utfall der.

Xminator

Ah, så Mjelde så på motstanderen i denne kampen? Kom igjen, ett sitat som understøtter påstanden din. Var det ikke Mjelde som før denne kampen sa at "spilleren har en plan, de vet hvordan dette skal gjøres, de er inteligent".

Og om du i samme slengen kan forklare hvordan man kan være taktiker uten å se på motstanderen, så mottas forklaringen med takk :p

Jeg ser en haug med mennesker med skylapper nå, som slenger rundt seg med påstander de overhode ikke har belegg for. Lær å tape...

Northside

Quote from: "Xminator"Ah, så Mjelde så på motstanderen i denne kampen? Kom igjen, ett sitat som understøtter påstanden din. Var det ikke Mjelde som før denne kampen sa at "spilleren har en plan, de vet hvordan dette skal gjøres, de er inteligent".

Og om du i samme slengen kan forklare hvordan man kan være taktiker uten å se på motstanderen, så mottas forklaringen med takk :p

Jeg ser en haug med mennesker med skylapper nå, som slenger rundt seg med påstander de overhode ikke har belegg for. Lær å tape...


mener eg har lest i en eller flere aviser at han la opp spillet etter motstander ogsÃ¥ i denne kampen. Du skal selvfølgelig gjøre det, men ikke i sÃ¥ stor grad som Mjelde gjør og legge deg sÃ¥ forferdelig langt bakpÃ¥.  Mot Molde sÃ¥ hadde vi egentlig ikke trengt Ã¥ se pÃ¥ motstanderen, de er et desidert dÃ¥rligere lag og der skulle han spilt slik som de pleier Ã¥ spille hjemme. AltsÃ¥ blÃ¥se andre laget av banen enkelt Ã¥ greit.

Lurer litt på hvilken plan spillerene hadde? den virket hvertfall ikke

Tape kan eg gjøre, men når laginnsatsen er så forferdelig foran 16 000 stykker, og sist kamp foran mange tilreisende så blir eg forbanna.

Tålte tapet mot Molde, tenkte at slikt kan no alltid skje av og til, men når det skjer igjen kampen etter så begynner eg virkelig å lure, derfor reagerer eg.

Nixon

Mjelde la opp spillet etter de spillerne han hadde til disposisjon. Hadde Andresen og TFL vært med hadde de spilt 4-4-2.
Rød makt på Hansa

Xminator

Nå la Rekdal opp laget sitt etter motstanderen også... Betyr det at han er en forferdelig dårlig trener som bør få sparken med en gang? Bare det at han gir spillerene beskjed om å spille i bakrom på Miller er grunn god nok for øyeblikkelig avskjedigelse. Eller at han starter med Flo og Hoseth på benken? Skandale!

Og i hvilke aviser la Mjelde opp laget etter motstanderen? Har ikke lest søndagsavisene enda, så det må være der. Ført i pennen av Pamer? Stemmer? :p

Som jeg sa før kampen, jeg misunner ikke Mjelde å sette opp midtbanen slik stallen er nå. Han kan stille med en balansert midtbane med 2 sentrale og to kantspillere, men kantspilleren har da klart dårligere ferdigheter enn de to som blir satt på benken. Alternativet er å kjøre de 4 beste midtbanespilleren samtidig, og håpe de tar ansvar. Scharner melder seg enda en gang ut av kollektivet, og Miller er for dårlig defensivt og generelt ble de fire for stillestående.

Jeg mener Scharner eller Miller må benkes før Tromsøkampen. De fungerer ikke sammen som sentral midtbane. Fjerner vi Miller mister vi en god del kreativitet. Fjerner vi Scharner mister vi duellstyrke - og offensive ferdigheter. Kjører vi dem sammen har vi en midtbane som etter å ha mistet ballen står med hoftefeste og lurer på når ballen kommer frem igjen.

Her har våre gutter mye å lære av innstillingen til de sentrale på VIF. Der er det lov å miste ballen, men de jobber som gale etterpå for å vinne den tilbake. Det er den holdningen Haugen eller en Hassan har. Så lenge Andresen er skadet bør den første spilleren som blir tatt med på midtbanen være Haugen. Miller må være enhver tippeligatreners drøm å sette opp laget mot...

Slik mener jeg vi bør sette opp midtbanen de neste 3 kampene:

Knudsen/Guntveit/Sanne - Haugen - Scharner - Walde/Helegbe

Om vi skulle vinne lotto, månen være en ost og Hassan komme til Brann nå, så erstatter han Haugen på midten. Det er faktisk mer sannsynlig at Andresen blir helbredet av Svevende Ord Bibelsenter og kaster krykkene før tiden. Da er også Haugen erstattet. Skulle Ludvigsen slå følge med Andresen, så har vi faktisk en høyrekant. En liten sensasjon i seg selv. Og med Andresen sentralt får kanskje kantene låne ballen de også.

Northside

Rekdal setter i såfall laget opp på en bedre måte en Mjelde. Noe burde Mjelde gjort når han vet VIF har spillere som blør for klubben og jobber til de ikke jobber mer. Og la Scharner spille der han gjorde blir helt feil, tydlig at han er passe forvirret etter å ha skiftet plass etter hver eneste kamp no.

At Mjelde har problemer med midten er tydlig, men hvem skal vi skylde på? Ledelsen i Brann, Mjelde, POL? Det er hvertfall tydlig at noe skurrer her når de har hatt så mye penger å kjøpe spillere for så sitter vi igjen men nesten ingenting!

Xminator

Det har ikke slått deg at Rekdal har en "litt" bredere stall også vel? Og har trent laget sitt i 2 år mer enn Mjelde? Gi Mjelde 2 år til og fortsatt frie tøyler til å hente spillere. Tror ikke vi stiller med Sanne og Knudsen på benken da for å si det slik...

QuoteNoe burde Mjelde gjort når han vet VIF har spillere som blør for klubben og jobber til de ikke jobber mer.


Trodde det var bred enighet blant kritikerene om at Mjelde ikke skulle se på motstanderen?

Northside

Quote from: "Xminator"Det har ikke slått deg at Rekdal har en "litt" bredere stall også vel? Og har trent laget sitt i 2 år mer enn Mjelde? Gi Mjelde 2 år til og fortsatt frie tøyler til å hente spillere. Tror ikke vi stiller med Sanne og Knudsen på benken da for å si det slik...

QuoteNoe burde Mjelde gjort når han vet VIF har spillere som blør for klubben og jobber til de ikke jobber mer.


Trodde det var bred enighet blant kritikerene om at Mjelde ikke skulle se på motstanderen?

Xminator

Hvordan kan han spille på "samme" måten med Andresen og Kvisvik borte fra laget? Det er ikke noen "samme" måte å spille på.

Legger Brann seg bakpå mot VIF? Det kan jeg ikke huske å ha hørt Mjelde eller for den del Robert Hauge ("ekspertkommentator på stadion") si noe om? Det var noe snakk om det røde toget som skulle kjøre over det blå (mulig det ble litt forvirring så lenge VIF stilte i hvitt) toget. Bare så synd *spillerene* kom 5 minutter for sent og gikk av toget på Voss.

Northside

Quote from: "Xminator"Hvordan kan han spille på "samme" måten med Andresen og Kvisvik borte fra laget? Det er ikke noen "samme" måte å spille på.

Legger Brann seg bakpå mot VIF? Det kan jeg ikke huske å ha hørt Mjelde eller for den del Robert Hauge ("ekspertkommentator på stadion") si noe om? Det var noe snakk om det røde toget som skulle kjøre over det blå (mulig det ble litt forvirring så lenge VIF stilte i hvitt) toget. Bare så synd *spillerene* kom 5 minutter for sent og gikk av toget på Voss.


de la seg bakpå etter 1-0.

Xminator

Ikke etter det jeg husker. De gikk rett i angrep igjen, men som du sier, det ble noe baktungt med Sæternes utenfor linjen for å plastre gnagsår...

Leffen

kan ikke dere holde dere til linkens tema, istedenfor å begynne å diskutere dagens kamp?
jeg vil gjerne høre synspunkter på de tingene som nevnes

Go Up