• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

VIF - dommernes nye favoritt?

Started by oj3, July 30, 2005, 20:15:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

oj3

Brann var dårlige, men dommeren avgjorde kampen.

1) Gashi skulle vært utvist - han tar rennefart og dytter til en motspiller overende. Dommerne har trukket det røde for slikt mange ganger før.

Gjør du det samme på åpen gate, kan du bli tiltalt for overfall eller legemsbeskadigelse.

2) Og så Skiri. Avkledd på farten tar han Winters bakfra, men Winters kjemper lykkeligvis for Skiri for å holde seg på beina.

Serien er så jevn at dommerfeil kan bli utslagsgivende. Sånn sett har vel ikke Brann vært heldige i det siste: Miller ble uforståelig nektet straffe mot Molde og fratatt et mål mot Odd.

Og vi har jo sett før hvordan dommerfeil har reddet et Rosenborg i knipe. Dommeren i Lyn-Rosenborg for tre sesonger siden bidro sterkt til RBK-gull, for å nevne noe.

Som Eggen har sagt: I Europa får storlagene 70/30 dommerhjelp mot Rosenborg - hjemme er det motsatt. Men ikke i år, av en eller annen grunn, og da er ikke RBK like suverene.

Og Vålerenga - vi vet jo hvordan dommere har hjulpet dem før. Kvaliken mot Sandefjord er jo legendarisk, scoringen mot Glimt i fjor der dommeren umulig kunne om ballen var inne er et annet eksempel.

Er VIF dommernes nye favoritt?

Nixon

Kan ikke skylde på dommeren.
Brann gjorde ikke jobben.
Enkelt og greit.
Rød makt på Hansa

Gud

Du burde ta av deg VIF-brillene Kimmelimm. Tommy Skjerven har alltid dømt dårlig i kamper hvor Brann er med. F. eks Brann-LSK tidligere i år og RBK-Brann i fjor hvor han snøt Brann for scoring da han dømte på magefølelsen. Du skal jo dømme etter reglene, ikke etter magefølelsen.

bernu

Spillerene gjorde ikke jobben,
Mjelde gjorde ikke jobben,
vi på tribunen gjorde ikke jobben.
Da vinner man ikke fotballkamper...
HANSA - Z

oj3

Det Gashi gjorde, ER rødt kort. Uansett briller. Jeg har sett en rekke rødt kort for akkurat det samme f.eks i Premier League. Jeg tror jammen jeg har sett det i Norge også.

En annen ting er at Brann var dårlige. Men det er jo aldri lett å spille 11 mot 12.

gull05

Dommeren?? Brann e ikkje nokke topp lag! Latterlig, tape for det Vålekål laget e en prestasjon i seg selv.... Flau stemmning flaut lag!
ød makt.

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

Stalin

Bombe at vi skylder på dommern her ja.. som kommer det vel en post snart om at Mjelde må gå..

Mr_Soma

Skjerven hadde INGEN innvirkning på resultatet idag - herregud.

Miller fortjente også gult i den situasjonen med rotten Gashi mtp taklingen.

Hadde du gjort DET på åpen gate så tror eg du hadde fått noe mer enn egemsbeskadigelse på rullebladet.

Brann var pissdårlige idag - Engen e ett bedre lag pr dags dato!

Thats life!

oj3

Stalin - om man prøver å ta to tanker i hodet samtidig, kan det hende at både dommeren og Brann var dårlige? Det ene utelukker vel ikke det andre?

Brann var jo sant å si jævlig dårlige. Ingen nekter for det. Det verste er at det minner om Royal League-kampen mot nettopp VIF på Ullevaal der Brann så ut som de var i teselskap. Der også Scharner var den eneste som orket.

De andre viste ingen vilje, ingen innsats, ingen evne i dag.

Kvisvik var forresten med på den kampen på Ullevaal, så det kan ikke være hele forklaringen.

Skotten

 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Lurkin

Eneste morsomme i dag var "Homo Hoseth" og "Hoseth suger Flo". Ja, vet det er lavmål, men alle andre bergensere var vel det også. Vi blir utspilt av moldensere, stryning, trønder, islending, albaner, haugesunder og bleeeeeh.
Berømte Brann fra Bergen

Alexåsane

Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Lurkin

...tror han gikk under albaner...eller noe sånt.
Berømte Brann fra Bergen


rødesk

Tydligvis ikkje bare dommeren som e på vif sin side..
- Minst to ganger ble det fyrt opp nødbluss borte i klanen... Onkel gjorde ikkje en dritt, men for et lite banner skal de henge opp faen hele kampen.. VIF bør få en saftig bot for blussene!..
oen må gå...!


Xminator

Det er nok hjemmelaget som får reaksjonen. Slik har det alltid vert. At enkeltidioter stikker bluss opp i anus for å drive fetisjen sin på tribunen er ikke noe nytt.

Når det gjelder dommeren så gikk det i hytt og pine og begge veier i år. Det var ikke offside på 2-1, og straffen var helt grei. Opdal skal egentlig være glad det ikke ble kort av det. Gult kort for Gashis dytt er helt greit for min del. Dommeren burde ellers sett dyttene til Grindheim i luftduellene, eller har jeg ikke noe å utsette på Skjerven (annet enn vanlig lavt nivå).

Brannfrelst

Hjemmelaget fÃ¥r ca 40.000 og Klanen fÃ¥r 30.000?? Klanen skal iallefall ha bot  
også.
Straffen var ikkje helt ok,Iversen hadde aldri nådd igjen ballen og derfor låg han seg bare ned.
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannfrelst

Quote from: "Lurkin"Eneste morsomme i dag var "Homo Hoseth" og "Hoseth suger Flo". Ja, vet det er lavmål, men alle andre bergensere var vel det også. Vi blir utspilt av moldensere, stryning, trønder, islending, albaner, haugesunder og bleeeeeh.


Er det ikke Flo som er horen da?? Eller er det noe eg ikkje har fått med meg?
Mange spontane sanger igår,de fleste var ikkje bra.
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator

Sangene står ikke noe tilbake for det våre kjære standupkomikere klarer å rive av seg på en god dag. Takk og pris for at den moten er på retur :p

Strilen

Quote from: "Mr_Soma"Skjerven hadde INGEN innvirkning på resultatet idag - herregud.


Så du mener at når dommeren IKKE utviser en mann på det ene laget (som vant fordi de var litt bedre) så har ikke det noen innvirkning på resultatet? Da tror jeg faktisk at jeg også må legge til herregud......

Mr_Soma

Jeg har vært borti MYE værre dømming, enn dømmingen til Skjerven igår!

Hvor står det at ett lag blir mye dårligere av å få en mann utvist?

Det skjedde mot Lyn, men her er det snakk om VÃ¥lerengen.

Er det ett lag som er samspilt der så er det nettopp de.

Må folk slutte å syte om at hadde det ikke vært for dommeren igår så hadde Brann vunnet.

V'engen er pr dags dato ett bedre lag!

Thats life.

Strilen

Quote from: "Mr_Soma"Jeg har vært borti MYE værre dømming, enn dømmingen til Skjerven igår!
Må folk slutte å syte om at hadde det ikke vært for dommeren igår så hadde Brann vunnet.


JA, jeg har ogsÃ¥ vært borti verre dømmingen, men det er ikke det vi diskuterer nÃ¥. Vi diskuterer konkret en situasjon i gÃ¥r, som helt klart ville vært med pÃ¥ Ã¥ pÃ¥virke kampen. Dersom du ikke vet at det  Ã¥ spille med en mann mindre i utgangspunktet er med pÃ¥ Ã¥ pÃ¥virke en kamp, sÃ¥ kan du jo ikke ha sett sÃ¥ mange kamper. Og for min egen del har jeg ikke sytet, men bare konstatert at dommer, pÃ¥ lik linje med Brann-spillerne, ikke gjorde jobben sin i gÃ¥r.

Mr_Soma

Quote from: "Strilen"
Quote from: "Mr_Soma"Jeg har vært borti MYE værre dømming, enn dømmingen til Skjerven igår!
Må folk slutte å syte om at hadde det ikke vært for dommeren igår så hadde Brann vunnet.


JA, jeg har ogsÃ¥ vært borti verre dømmingen, men det er ikke det vi diskuterer nÃ¥. Vi diskuterer konkret en situasjon i gÃ¥r, som helt klart ville vært med pÃ¥ Ã¥ pÃ¥virke kampen. Dersom du ikke vet at det  Ã¥ spille med en mann mindre i utgangspunktet er med pÃ¥ Ã¥ pÃ¥virke en kamp, sÃ¥ kan du jo ikke ha sett sÃ¥ mange kamper. Og for min egen del har jeg ikke sytet, men bare konstatert at dommer, pÃ¥ lik linje med Brann-spillerne, ikke gjorde jobben sin i gÃ¥r.


Taklingen til Miller i forkant da?
Hva hadde du sagt om han hadde dratt opp det røde kortet da?

Yngve

Quote from: "Strilen"
Quote from: "Mr_Soma"Jeg har vært borti MYE værre dømming, enn dømmingen til Skjerven igår!
Må folk slutte å syte om at hadde det ikke vært for dommeren igår så hadde Brann vunnet.


JA, jeg har ogsÃ¥ vært borti verre dømmingen, men det er ikke det vi diskuterer nÃ¥. Vi diskuterer konkret en situasjon i gÃ¥r, som helt klart ville vært med pÃ¥ Ã¥ pÃ¥virke kampen. Dersom du ikke vet at det  Ã¥ spille med en mann mindre i utgangspunktet er med pÃ¥ Ã¥ pÃ¥virke en kamp, sÃ¥ kan du jo ikke ha sett sÃ¥ mange kamper. Og for min egen del har jeg ikke sytet, men bare konstatert at dommer, pÃ¥ lik linje med Brann-spillerne, ikke gjorde jobben sin i gÃ¥r.


Skal me diskutere situasjonar som kunne ha ført til det eine eller kunne ført til det andre så hadde Brann aldri rykka ned og me hadde hatt minst 15 seriegull siste 16 år..

Ja, det var rar dømming i går, men jaggu svinga det begge veger.. Eg hugsar særs godt ein situasjon i andre omgang der Winters riv ned ein vif forsvarar i rein frustrasjon, og deretter snur han seg for å gå vekk avdi han veit veldig godt at det kjem til å bli frispark mot han. Eg har sjeldan sett eit meir forvirra tryne enn winters sitt når det plutseleg vart dømd kårner til Brann..

Dette var ein situasjon som kunne ført til at Brann hadde vunne kampen.

Konklusjon: Alle må gå, skjerven må bestå..

Gaustad

Er av samme oppfatning som dere. Virker som om dommerne er tilfredse med at det er Oslo-laget som gjør det så godt for tida. GUUUUUUUUUUD, som jeg hater Vålerenga.
roillan fra Trondhjæm, vi e her!

pela

Hvis en skal gi rødt kort for dyttingen til Gashi ville det blitt mange røde kort i løpet av sesongen. Litt tempratur skal det være der ute, spesielt med en hat match som Brann - Vif er. Straffen er soleklar. Ivers hadde kanskje/kanskje ikke nådd den ballen, men det spiller ingen rolle så lenge han er først på den og blir felt i etterkant.

Men det er helt klart at dommerstanden i norge er langt under hva en kan forvente.

Til dere som tror gullet er tapt i Bergen. Jeg har mine tvil. Det er mange kamper igjen, og start vil sprekke. Jeg er sikker på at Brann vil henge med ut hele sesongen. Men jeg for min del håper gullet går til Oslo. men sikker.... Langt ifra.

johsmag

Quote from: "pela"Men jeg for min del håper gullet går til Oslo. men sikker.... Langt ifra.


?? hva snakker du om??

Xminator

Med teskje? Pela er fra Oslo, holder nok med VIF (ikke pokker om en Lynsupporter tør seg inn her igjen enda :p), er høffelig nok mot vertskapet til å gi oss muligheten til fortsatt toppkamp, og er ikke sikker på om det blir gull til VIF - men håper.

Var ikke så vanskelig det vel? :)

Sharpy

Quote from: "Xminator"Med teskje? Pela er fra Oslo, holder nok med VIF (ikke pokker om en Lynsupporter tør seg inn her igjen enda :p), er høffelig nok mot vertskapet til å gi oss muligheten til fortsatt toppkamp, og er ikke sikker på om det blir gull til VIF - men håper.

Var ikke så vanskelig det vel? :)


Har du en mindre en?
En spiller som Martin Knudsen på høyre kant jobber enormt mye. Da kan man i større grad tåle å ha Raymond Kvisvik på andre siden, som ikke er fullt så løpssterk. Slik er det i et lag. Noen smører, mens andre briljerer." - Martin Andresen

Go Up