• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mens vi venter på Vaagan Moen...

Started by tintin, July 29, 2005, 07:42:42 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mr-bolstad

jeg holder en knapp på at Helegbe kommer til å spille venstrekant i tiden frem til jul!
han spiller ihvertfall én omgang mot vif og hvis han imponerer der så kan det bli bra! Da må bare TFL bli friskmeldt så har vi midtbanen "up and running" igjen!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

viks

Quote from: "mr-bolstad"jeg holder en knapp på at Helegbe kommer til å spille venstrekant i tiden frem til jul!
han spiller ihvertfall én omgang mot vif og hvis han imponerer der så kan det bli bra! Da må bare TFL bli friskmeldt så har vi midtbanen "up and running" igjen!


Spiller han en omgang? Syntes jeg leste i avisen i dag at han sannsynligvis ikke var med i troppen engang (BT)...Har du gode kilder eller?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

mr-bolstad

Quote from: "viks"
Quote from: "mr-bolstad"jeg holder en knapp på at Helegbe kommer til å spille venstrekant i tiden frem til jul!
han spiller ihvertfall én omgang mot vif og hvis han imponerer der så kan det bli bra! Da må bare TFL bli friskmeldt så har vi midtbanen "up and running" igjen!


Spiller han en omgang? Syntes jeg leste i avisen i dag at han sannsynligvis ikke var med i troppen engang (BT)...Har du gode kilder eller?


Jeg må få lov til å legge ordene riktig!

Han er aktuell mot vif! det var ihvertfall det MIM sa til BTV her om dagen.
Jeg håper han spiller en omgang.

ellers så leste jeg i dagens BA at Arve Walde kansje får starte på venstrekanten imorgen!
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Gud

Leste et sted at Helegbe trolig ikke var aktuell for kampen. Han trengte å komme i bedre form og MIM var ikke sikker på om han hadde spille-tillatelsen i orden.

KennethS

Håper på dette laget:

Opdal

Knudsen, Soma, Bjarnasson, Hanstveit

TFL (Miller), Scharner, Miller (Haugen), Helegbe (Walde)

Winters, Sæternes

( ) = Hvis skadet eller uaktuell.
tå på Brann

KEO

Skla vi slå Enga tror jeg dette er løsningen.

Opdal

Knudsen, Soma, Bjarnasson, Hanstveit

Sanne (Miller), Scharner,Haugen, Helegbe (Walde)

Winters,Miller,(seternes)

( ) = Hvis skadet eller uaktuell.[/quote]
Nu kør vi!


Xminator

Da har jeg ombestemt meg igjen :p Etter å ha sett BTV er jeg 78,3% sikker på at Guntveit og Haugen starter. Hvor det blir plass til Miller da vet jeg ikke. Har en følelse av at vi får se en sentral midtbane bestående av 4 spillere :p Noe sært hele greien egentlig. Miller - Haugen - Scharner - Guntveit. Eller Scharner - Miller - Haugen - Guntveit. Eller blir det Guntveit på backen og Sanne på venstre? Spørsmålen er mange, Xminator er forbannet nervøs på hele greien :p

KEO

Nærvøs?? Brann har for vane å reise seg etter dårlige kamper, hadde vert mer nærvøs vist vi hadde overkjørt Molde.
Nu kør vi!

Asbjørn

Molde-kampen viste iallefall at Scharner/Miller ikke var særlig gunstig løsning sentralt.

Mulig de kan lære av sine feil og gjøre det bedre mot VIF. Men det er nok mer trolig at Monsamjelden velger Haugen.

Miller på en kant, i en "Kvisvik"-rolle, jojo, men da i så fall på høyrekanten, der han delvis har vent seg til å spille.

Hadde jo vært morsomt å se om Helegbe hadde klart å utrette noe på ventresiden, men det er nok safere å kjøre Gunny ja.

Sanne viste vel at det er forskjell på feriefotball mot B'ham og seriefotball mot Molde Fotballklubb.

naitsirk

"Sanne viste vel at det er forskjell på feriefotball mot B'ham og seriefotball mot Molde Fotballklubb."

Gjorde ikkje alle da?

tintin

spent på hvordan 4-3-1-2 formasjonen slår ut idag, tror den kan slå positivt ut mot enga... husker eg var skeptisk til forandringen mim gjorde før rbk kampen, når han vraket winters til fordel for miller, får håpe mim gjør et nytt taktisk go`grep:)

Nixon

Spennende formasjon. Vi har i alle fall løpsstyrke nok i Scharner, Haugen og Guntveit til å spille tre på midtbanen. Litt lite kreativt kanskje. Men de får passe på å gi ballen ofte til Miller!
Rød makt på Hansa

Keano

Må bare sei at det der laget e det absolutt besta laget mjelde konne satt opp me den stallen! Jeg er bombesikker på 3 poeng idag!
`m gonna torture you anyway

Xminator

Yeah right... Neste gang spiller vi med Sanne, Helgbe eller Knudsen fra start. Ihvertfall *en* kantspiller takk! :p Enten det eller så bør Miller legges frem *foran* en sentral midtbane 3'er. I dag var det 4 hodeløse høns og det røde toget var parkert på ett sidespor en plass nær Voss :p

KennethS

Quote from: "Xminator"Yeah right... Neste gang spiller vi med Sanne, Helgbe eller Knudsen fra start. Ihvertfall *en* kantspiller takk! :p Enten det eller så bør Miller legges frem *foran* en sentral midtbane 3'er. I dag var det 4 hodeløse høns og det røde toget var parkert på ett sidespor en plass nær Voss :p


Ka har Helegbe gjort som fortjener og bli nevnt i samme setning som Sanne og Knudsen?? høres jo ut som du dømmer han ned allerde før han har fått spilt 1 minutt.
tå på Brann

rødesk

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Xminator"Yeah right... Neste gang spiller vi med Sanne, Helgbe eller Knudsen fra start. Ihvertfall *en* kantspiller takk! :p Enten det eller så bør Miller legges frem *foran* en sentral midtbane 3'er. I dag var det 4 hodeløse høns og det røde toget var parkert på ett sidespor en plass nær Voss :p


Ka har Helegbe gjort som fortjener og bli nevnt i samme setning som Sanne og Knudsen?? høres jo ut som du dømmer han ned allerde før han har fått spilt 1 minutt.


Tror nok han mener at vi bør starte med en av dem !..
oen må gå...!

rødesk

Quote from: "KennethS"
Quote from: "Xminator"Yeah right... Neste gang spiller vi med Sanne, Helgbe eller Knudsen fra start. Ihvertfall *en* kantspiller takk! :p Enten det eller så bør Miller legges frem *foran* en sentral midtbane 3'er. I dag var det 4 hodeløse høns og det røde toget var parkert på ett sidespor en plass nær Voss :p


Ka har Helegbe gjort som fortjener og bli nevnt i samme setning som Sanne og Knudsen?? høres jo ut som du dømmer han ned allerde før han har fått spilt 1 minutt.


Tror nok han mener at vi bør starte med en av de !..
oen må gå...!

Xminator

Er det deg som lager dusteoppgaven i BA kampdagen KennethS? Den der du får 4 spillere og 3 har en likehet? Da må du skjønne at Knudsen, Sanne og Helegbe har en ting til felles, de spiller på kanten...

Og "noen" må lære seg å tape fotballkamper. Det er bare å venne seg til følelsen. Balansen i sommerutgaven av Branns midtbane er totalt fraværende. Og det hjelper ikke at Brannfetisjen Miller overhode ikke holder mål defensivt. Og til tider totalt mangler det overblikket mange skryter på ham.

KennethS

Quote from: "rødesk"
Quote from: "KennethS"
Quote from: "Xminator"Yeah right... Neste gang spiller vi med Sanne, Helgbe eller Knudsen fra start. Ihvertfall *en* kantspiller takk! :p Enten det eller så bør Miller legges frem *foran* en sentral midtbane 3'er. I dag var det 4 hodeløse høns og det røde toget var parkert på ett sidespor en plass nær Voss :p


Ka har Helegbe gjort som fortjener og bli nevnt i samme setning som Sanne og Knudsen?? høres jo ut som du dømmer han ned allerde før han har fått spilt 1 minutt.


Tror nok han mener at vi bør starte med en av dem !..


Ah mistforstod da eg skrev innlegget godt bedugget inatt :D , trodde ikkje eg fant en som ærlig talt mente at vi bør starte med Sanne eller Knudsen. Vi bør spille 4-4-2 , men Knusen eller Sanne bør ikkje starte.
tå på Brann

paf

Quote from: "KennethS"Vi bør spille 4-4-2 , men Knusen eller Sanne bør ikkje starte.

Det kan jeg for så vidt være enig med deg i, men jeg mener likevel at vi går i fellen til en del norske landslag. Vi setter sammen et lag av de presumtivt beste spillerne uavhengig av om de er i stand til å fylle sin rolle. Jeg mener at både Tom og Martin hadde fylt høyre kantrollen bedre enn Fussballgott i går. Med dagens stall og skadesituasjon ønsker jeg meg imidlertid en midtbane med (fra høyre til venstre) Cato, Paul, Helge og Arve. Helge gjør jobben defensivt. Paul har vist at han er god på offensiv, sentral midtbane, Cato er en litt defensivt orientert kantspiller, mens Arve er mer offensiv av legning. Ikke minst er alle fire vant til å spille i akkurat de rollene. Charlie er for god til å sitte på benken, ja, men lider under at han ikke har tatt tak i noen av rollene han har fått og gjort seg uunnværlig der. Det har selvsagt sammenheng med at han ikke har fått ro til å stabilisere seg i en rolle, men er blitt flyttet rundt i mange forskjellige.

Xminator

Med fare for å bli grisetaklet av moderator, som jeg skulle sagt det selv paf ;)

megleren

jeg mener at vi som supportere må se i øynene at gullet gikk i går. Og da gjenstår spørsmålet, Hvem av dagens spillere som er frisk kan få oss til å henge sammen igjen som lag? For det som vi ser utpå der henger ikke sammen. Jeg håper jo at Helgbe og Knutsen/Sanne spiller kanter heretter. Og spørsmålet er jo også om vi ikke må dytte Soma opp midten i en 3-5-2 formasjon. Med Soma som defensiv/stopper. blir mye jobb for Soma men tror det kan gi oss tyngde og kraft vi trenger på midten. I går stilte Engen i 4-5-1 formasjon og drepte alle oppspill via midten. Derfor burde vi skøvet Soma opp på midten og spilt 3 bak. Og når vi var under press burde han trekke hjem og hjelpe til som forsvarer. For med denne formasjonen kan vi bruke Miller og Scharner offentsiv og la Haugen/Soma være de som balanserer midtbanen. Og Helgbe/Knutsen/Guntvedt/Sanne spille kanter. Men et er sikkert. Vi savner en kreativ spiller på midten. Miller og Scharner er for like. Visst ikke vi finner en snart går dette galt. Da spørs om det om vi ikke må begynne som Engen. Lage krig av alle kamper og ikke spille foppball og kun satse på at før eller siden får vi mål. Og drite i hvordan det ser ut på banen. At vi som supportere må se at de spiller ræva foppball og heller se på tabell slik klanen gjør. For å si at det Engen presterer på banen er vakkert er jo synd å si. Men all ære til de. De vinner jo kamper på det. Noe ikke vi gjør!
r og blir et sittesvin på Hansa

Stoffi

Quote from: "paf"
Med dagens stall og skadesituasjon ønsker jeg meg imidlertid en midtbane med (fra høyre til venstre) Cato, Paul, Helge og Arve. Helge gjør jobben defensivt. Paul har vist at han er god på offensiv, sentral midtbane, Cato er en litt defensivt orientert kantspiller, mens Arve er mer offensiv av legning. Ikke minst er alle fire vant til å spille i akkurat de rollene. .


Det er dette som er problemet, at vi mangler totalt vingspillere.

Skadesituasjonen til Brann er ikke noe gale, den er normal. Vi mangler to spillere, en landslagskaptein (stort savn akkurat nå) og en TFL, høyrekant som ikke har imponert hittil. Han kommer nok sterkt senere.

Så jeg spør, hvordan i huleste kan man være i krise med en spiller fra førstelaget ute med sakde? Jo, ved å kjøpe benkesliter vinger fra Viking, og ved å selge den eneste venstrevingen vi har uten å få tak i en erstatter, i tillegg til vår tynne stall som ifølge Revheim er "god nok".

Helegbe er ikke ment å fylle ving rollen denne sesongen, men jeg håper inderlig han slår til kjapt, for vi trenger virkelig den mannen på kanten.

Walde på vingen, det er ikke akkurat dynamitt. Han blir et nummer for lite.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

mr-bolstad

Quote from: "megleren"jeg mener at vi som supportere må se i øynene at gullet gikk i går.


Nå må dere slutte å si at gullet røk!
vi gjør det samme Rangers gjorde mot Celtic (eller var det omvendt? :? )
og stjeler gullet rett foran trynet på enga!

"We still belive"
get land, Eget Landslag.
Brann!!

Gud

Ser at Vaagan Moen gjør det bra. Scoring mot Tromsø og banens beste mot VIF.

Xminator

Tviler sterkt på at Brann vil bruke enda mer penger på Vaagan Moen nå. Vi må nok bare innse at det blir kriseløsninger mot Tromsø, BG og Aalesund. Så får vi krysse fingrene for at Ludvigsen og Andresen er tilbake etter de kampene der. Tror vi da er kommet ett stykke bak teten, men 48 poeng (medalje) bør fortsatt være innenfor rekkevidde. Det er tross alt 33 poeng igjen å spille for ;)

Nixon

Hvis Vaagan Moen klarer å gi HamKam en betryggende tabellplassering innen vinduet lukkes om 4 uker kan det jo være at mellomlegget ikke blir så altfor stort. Og det er da fortsatt 21 viktige poeng å spille om.

For Brann kan jo være troendes til å brenne noen millioner på en kriseløsning hvis vi taper noen kamper til. PVM vet vi i alle fall kan levere varene.
Rød makt på Hansa

Xminator

Må si jeg håper mer på ett lite Brannunder de 3 neste kampene enn krise og panikkhandling i 72. time (ikke glem at papirene skal leveres personlig på NFFs kontor ;) )

Kirk

Quote from: "paf"Med dagens stall og skadesituasjon ønsker jeg meg imidlertid en midtbane med (fra høyre til venstre) Cato, Paul, Helge og Arve.


Ville heller kjørt Gunn Tveit ned på backen og Martin Knudsen på høyre kanten. Synes MK var positiv de minuttene han fikk spille, pluss at da blir vi kvitt vår islanske venn på backen. Hvorfor Arve Walde ikke blir brukt mer er for meg et mysterium. Gutten har både teknikk og kan legge gode innlegg, og det er mer enn en kan si om de fleste andre som har bekledd kantrollen etter at Kvisvik forsvant.

Dette vil være en midtbane med klar rollefordeling og med spillere som (utenom Walde) er vant til å spille sammen. Miller får heller være et alternativ på topp så lenge han er så stasjonær som han var mot vif.

enavgutta


Bolsen

Det virker som Cuntveit gjør kaptein jobben fra sidelinjen...
På banen virker det isje som han masser, og holder gutsen oppe, men når han va på linjen no løp han fra og tilbake... Han bør ta det med seg ut på banen og!

Xminator

Det er første gang jeg har sett Guntveit på den måten. Han fremstod som Kaptein. Slik må han begynne å være på banen også. Ta tak og piske laget. Det samme gjelder Brannveteranene Winters, Soma og Hanstveit. De er stjerner i laget og bør ta tak nå.

Sigurdssonb bør prestere snart, om ikke *må* Brann panikkhandle en høyreback. En fungerende høyreback, kanskje en stjernespiller på midtstopperplass, og førstelaget for 2006 er faktisk rimelig komplett. Så bør det komme inn 4-5 sultne spillere med kvalitet for å komplettere stallen. *Da* kan Revheim forlange resultater.

enavgutta


morten_61

kirk
Ville heller kjørt Gunn Tveit ned på backen og Martin Knudsen på høyre kanten. Synes MK var positiv de minuttene han fikk spille, pluss at da blir vi kvitt vår islanske venn på backen. Hvorfor Arve Walde ikke blir brukt mer er for meg et mysterium. Gutten har både teknikk og kan legge gode innlegg, og det er mer enn en kan si om de fleste andre som har bekledd kantrollen etter at Kvisvik forsvant.

Dette vil være en midtbane med klar rollefordeling og med spillere som (utenom Walde) er vant til å spille sammen. Miller får heller være et alternativ på topp så lenge han er så stasjonær som han var mot vif.

megleren

Jeg var på stadion i dag og så på Helgbe. Uten at han overbeviste på noen måte. Men flink med ballen og slo et par gode innlegg og skjøt et par skudd. men at han skal være klar for førstelaget nå? det tviler jeg på. Liten og lett og virket litt lite tilpass. Men at han kan spille foppball?Joda det kan han. Mulig han blir bedre med bedre spillere rundt seg.
r og blir et sittesvin på Hansa

Roffarne


Kirk

Greit nok at de prioriterer Stadion, men Vollvik har jo lovet penger til nye spillere, så det er vel bare å svelge stoltheten å spørre han hvis de har noen på gang . . .

gjestkamma

Dere kan glede dere til PVM kommer, men dere får han ikke før etter sesongen. Jeg har sett en del hamkam matcher gjennom årene og Petter er blitt veldig god fotballspiller i det siste. Hans driv, pasninger, kvikhet kommer til å passe perfekt hos dere. Etter han signerte for dere har han blitt banens beste(fortjent) i de to siste kampene. gled dere

Xminator

Joda jeg gleder meg som pokker :p Og det er vel bare deres og våre supportere som faktisk tror han er verdt pengene :) Resten har jo satt seg godt til rette i sofakroken med trangsyntbrillene på nesten.

Henki

Quote from: "gjestkamma"Dere kan glede dere til PVM kommer, men dere får han ikke før etter sesongen.


Ah, der var du ja! For det er vel du som bestemmer over spillersalg i Hamkam er det ikke? Har letet etter deg en stund seru så det var jo greit at du dukket opp...
Ballen skal fremover!

Go Up