• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ble det noe på det Alseth?

Started by Xminator, July 23, 2005, 21:50:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Hvem betalte lønnen din i kveld? Var det svar på vennetjeneste fra fredags natten? Trekant med Røkke og ****** hans?

Må være den verste hjemmdommeren jeg noen gang har sett. Han skapte jo mer frustrasjon på borteseksjonen enn pasningene til Sigurdson. Og det sier sitt. Han skal derimot ha pluss for konsekvent dømming. Neste gang vil vi helst at begge lagene dømmes etter samme regelverk Alseth!

Når det er sagt, Brann tapte på innsatsen de første 20, hadde vi kommet gjennom den hadde det nok blitt poeng, ett, til tross for - mer enn på grunn av  - Dommer Kjell Alseth.

anders millar

selfølgelig er det jo dommeren sin feil at vi taper!
lattis..! hver gang vi taper så er det dommeren sin feil..
Det er jo ikke det.. Molde var bedre enn Brann idag og scorte flest mål..!
Brann, må ha det bare må ha det..

chris_henrik

Quote from: "anders millar"selfølgelig er det jo dommeren sin feil at vi taper!
lattis..! hver gang vi taper så er det dommeren sin feil..
Det er jo ikke det.. Molde var bedre enn Brann idag og scorte flest mål..!


Tja, er vel ikke sagt at det var Alseth sin feil at det ble tap, men er enig i at han var elendig. Web-tv/alltid nyheter kommentatorern nevnte flere ganger Alseth sine merkelige avgjørelser.
<BRANN> ..... DKFM

Xminator

Quote from: "anders millar"
Det er jo ikke det.. Molde var bedre enn Brann idag og scorte flest mål..!

BrannSupporter

Han web-tv kommentatoren på nrk (fra Sunnmøre) var jo direkte pinlig! Alt han sa ble sagt minst 5 ganger, spesielt ble jeg lei ordet "håplaust" som ble brukt minst 18764 ganger.

MrNossy

Quote from: "anders millar"selfølgelig er det jo dommeren sin feil at vi taper!
lattis..! hver gang vi taper så er det dommeren sin feil..
Det er jo ikke det.. Molde var bedre enn Brann idag og scorte flest mål..!


Om du ikke ser at dommeren her er med å prege kampbildet så må du faen meg få deg briller, evt gå fra LIVE oppdatering til faktisk å SE kampen.
JA Brann spilte dårlig i dag.
JA Brann slapp inn et par latterlige mål.
OG NEI vi kan kan ikke skylde på dommeren, men jeg lurer på hvor godt du hadde prestert i 2x45 om du hadde en dommer som blåste på hver jævla ting du gjorde, og ikke engang tenkte på fløyta når du ble holdt i armen opptil flere ganger (Sæternes)
Skaff deg briller.....og se realiteten i øynen.,,,den eneste sjansen vi har til fair dømming i Norge er om vi får en av det rumense dommerene. Brann har vunnet kamper som dommeren har gjort sitt beste for å ødelegge før (LSK - 16 mai, 2-3 soleklare onsider som ble avblåst)

Ha en fin søndag på dommerkurs.

AtroZ

Enig med MrNossy. situasjonen 10-15 min før slutt der en molde spiller dyttet en angripende brann spiller med strake armer, er alene bevis på at det ikke var fair dømming.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

BrannSupporter

Kanskje på tide å oppdatere signaturen din AtroZ?

naitsirk

eit lag som e godt nok ska vinna uansett om dommaren e dårlig.
dommaren va dårlig i går, brann ikkje gode.

Northside

Enig i at dommeren var håpløs, var så gale at vi ikke sang "Skandale" eller "ut med pakket" i slutten pga vi var så frustrert!
Siste 5-10 minuttene satt jo nesten alle seg ned og sa ikke et ord.

men det blir feil å si at dommeren snøt oss for 3 eller 1 poeng pga Molde sine 3 mål var ok og Brann fikk ikke annulert noen som skulle vært mål. Eneste må være en straffe vi kanskje skulle fått.


Og det siste gulekortet han ga til oss var ganske merkelig, trodde ikke det var frispark en gang!

enavgutta

Alseth liker å ødelegge for rødtrøyene. Det har han gjort med stor innlevelse ved flere tidligere anledninger. Blant annet borte mot RBK i åpningskampen ifjor. Standarden på disse svartskjortene er virkelig skandaløs i disse tider.

R.I.P.Super-ray

Nå må du vite hva du snakker om enavgutta.
Dommeren borte mot RBK var Tommy Skjerven.
Alseth dømte blant annet Aalesund - Brann i år. Da vant vi, og da snakket ingen om dommeren, som forøvrig dømte bra den gang også. Alseth dømte bra i går, han burde kansje dømt en straffe, ellers godkjent dømming. Gi for faen andre enn dommeren skylden når vi taper fotballkamper!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Northside

Quote from: "R.I.P.Super-ray"Alseth dømte bra i går, han burde kansje dømt en straffe, ellers godkjent dømming.!


???

Hvilken kamp snakker vi om her? Regner med dette er Molde-Brann kampen som startet kl 16:00 i går sant?  

Dersom du mener han dømte bra då kan du UMULIG ha sett samme kamp, 99,99% av de som var å så den kampen i Molde i går er nok uening med deg.

Han gjorde ingen avgjørelser som gjorde at vi tapte, men han dømte som en senil sau på svømme tur.

R.I.P.Super-ray

Quote from: "NorthsideFCDH"Han gjorde ingen avgjørelser som gjorde at vi tapte, men han dømte som en senil sau på svømme tur.


Flott du er så sakelig!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Andrés

Jeg var i Molde i går, og jeg er totalt kritisk til måten Alseth gjorde jobben på.. Vi ble snytt for straffe, han sytehalvmongoen i forsvaret til molde burde iallefall hatt gult kort for etterslengen på Sæternes hvor alseth aldri dømte frispark på, og ellers en del småfeil her og der...

Men når det er sagt, så er det bare vår egen feil at vi taper...
Slik det så ut de første 20 minuttene, så var det folk på laget som fortsatt hadde sommerferie, for vi ble rundspilt.

Vi kan takke skaperen for at vi har Håkon Oppdal.. Uten han hadde vi tapt 5-1...


Eneste Brann spilleren som får godkjent i mine øyne.
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

naitsirk

sytehalvmongoen?

her trengs forklaring

Xminator

Regner med han sikter til Moldes nr 24.

Andrés

Stemmer.. Kom bare ikke på navnet hans i farten...

Andreas etellerannet, kan det stemme?

I hver eneste duell han var i med enten scharner, sæternes eller winters datt han som om han var skutt, og så tok det 2-3 minutter å stable han på beina igjen, men så var han like frisk og rask..

Blir så irritert..

Men molde vant desverre fortjent.. Vi må skjerpe oss til helgen, for om vi skal klare å vinne gull i år, så er nok dette kampen vi må vinne.. Tror lsk klarer uavgjort mot start i mårra, så da er det tettere i toppen enn på lenge, og sjangsen er så absolutt der..
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

jba

Jeg vet ikke om noen husker Brann - Lyn tidligere i år?

Dommer: Kjell Alseth.

Han har ikke noe mot Brann, men han dømmer alltid konsekvent for hjemmelaget. Merkelig type :)

Andrés

Alseth er en syk mann...

Skal han dømme mot ængen?
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

naitsirk

Skal han dømme mot ængen?

Han har ikke noe mot Brann, men han dømmer alltid konsekvent for hjemmelaget. Merkelig type :)


Får håpa da då

the_bjarne

Quote from: "Andrés"Alseth er en syk mann...

Skal han dømme mot ængen?


Nei... Skjerven skal dømme...
http://www.n3sport.no/03/result.asp?WCI=wiResults&WCU=1982864

Xminator

Det vil klart være til vår fordel om dommeren ikke tillater for mye i duellene. VIF er som kjent ett rent spark-spring-duell-lag.

SuperBrann

Quote from: "AtroZ"Enig med MrNossy. situasjonen 10-15 min før slutt der en molde spiller dyttet en angripende brann spiller med strake armer, er alene bevis på at det ikke var fair dømming.


Har bildebevis på den episoden, bare se på bildene mine fra kampen..
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

SuperBrann

Quote from: "R.I.P.Super-ray"Nå må du vite hva du snakker om enavgutta.
Dommeren borte mot RBK var Tommy Skjerven.
Alseth dømte blant annet Aalesund - Brann i år. Da vant vi, og da snakket ingen om dommeren, som forøvrig dømte bra den gang også. Alseth dømte bra i går, han burde kansje dømt en straffe, ellers godkjent dømming. Gi for faen andre enn dommeren skylden når vi taper fotballkamper!


Du kan umulig ha vært på kampen, Alset dømmer som regel bra men han og de han hadde med seg i går gjorde en dårlig kamp.

Og jeg er ganske så nøytral når det gjelder dømming i Brannkamper, ler av enkelte supportere som skal ha frispark og straffe på alt.

Men i går ble faktisk Brann fradømt en straffe på slutten av 1 omgang og et frikast på enden av 16 meteren i 2 omgang, den står alle brannsupporterene og ser på og det gjør linjedommer og uten å dømme annet enn utspill fra mål.  Pluss at 2 målet til Molde luktet offside lang vei av uten at jeg kunne se det fra min possisjon. Molde fikk litt for mange frispark og Brann litt for få.
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

cm

Jeg må si at det er veldig merkelig at ingen har nevnt kampen mot Lyn på stadion i diskusjonen om Kjell Alseth. Hvis noen husker så dømte han bla frispark til Bjarnason da han snublet i egne bein og Sørensen var alene igjennom, ingenting da Kalvenes dyttet Sørensen med strake armer slik at han bommet på åpent mål og straffe da Sæternes ble felt fem meter utenfor 16 meteren. Sørensen fikk også en kamps karantene etter å ha uttalt at Alseth var Branns 12 mann i denne kampen.

Poenget mitt er at Alseth er ansett som en typisk hjemmedommer. Dette har vi fått erfart, på godt og vondt, dette året. Selvfølgelig er det bittert at han hindrer oss i å endre kampbildet ved å ikke gi oss straffe i første omgang, men til syvende og sist går dette opp i opp i løpet av en sesong(RBK har vært unntaket tidligere, ikke nå lenger).

Xminator

Det er jo bare enda en grunn til å sende Alseth ned en divisjon med RBK :p

R.I.P.Super-ray

Quote from: "SuperBrann"og et frikast på enden av 16 meteren i 2 omgang.


Frikast? Vært på håndballkamp eller?
7 SUPER RAY - LEGENDE

MrNossy

Quote from: "R.I.P.Super-ray"....... Gi for faen andre enn dommeren skylden når vi taper fotballkamper!

Snublefot

HAHAHAHA!!!!

Må bare si at dommerstandarden i Norge er fantastisk dårlig når de lar en dommer som Kjell Alseth dømme..

Noen andre som ser stabæk - vif??

Alseth er faen meg så elendig at det er til å le av.

stabæk ligger under, så det er jo bra, regner med de putter ihvertfall 1 mål.. 2-2 hadde vært perfekt!

Ricky

Det har vært så ille nå at jeg frykter han lar seg lure av filme-Stabæk det siste kvarteret. For er det noe som er sikkert i fotball, så er det at Stabæk kommer til å forsøke å filme innenfor 16-meteren.

Von_Krieg

Quote from: "Snublefot"HAHAHAHA!!!!

Må bare si at dommerstandarden i Norge er fantastisk dårlig når de lar en dommer som Kjell Alseth dømme..

Noen andre som ser stabæk - vif??

Alseth er faen meg så elendig at det er til å le av.

stabæk ligger under, så det er jo bra, regner med de putter ihvertfall 1 mål.. 2-2 hadde vært perfekt!


Det er jo helt utrolig hva han klarer å dømme. Tre klare situasjoner innenfor 8 min som han tar fullstendig feil av... Hjelpe meg...
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

eivhelle

Imponerede jobb av dommeren ved straffesituasjonen. Håper vi slipper å se mer til ham denne sesongen.

Resultatmessig er det vel ok om VIF vinner, særlig hvis seieren kommer litt enkelt.

Nå kan vi jo bare håpe på at Ronny Johnsen får et gult til slik at vi at han får karantene i neste kamp.

Brannfrelst

Frisparket og den påfølgende "straffen"(som skulle vert frispark til keeper,han gjør jo ikke noe galt og ser kun på ballen) ble nok dømt fordi han ikke dømte straffe i situasjonen i forkant der Berre var involvert,for å veie opp situasjonene. Trodde dommere i Norge hadde noelunde baller,men det er jo totalt feil.
2.10.07-Gullet kom hem!

Brannfrelst

Dersom Dos Santos eller Jan Derek får kort må også de stå over om VG sin kortstatistikk stemmer.
2.10.07-Gullet kom hem!

Brann_ruler86

Der var ihvertfall Stabæk nede i 10 mann... forøvrig en helt korrekt avgjørelse.
Gå ta banen!

Baunebob

Synes komentatorene nevnte noe med en som måtte stå over mot Brann ?
Hvem isåfall er det ?

Nightfox


Baunebob

Fytti for ett fremspill av Pall Gunnarson.

Skal vi si oss fornøyd med poengdeling ?
Ille for både Stabæk og Enga

Ricky

Jeg har et så dårlig forhold til Enga at jeg ærlig talt må innrømme at jeg heller ville ha 2-2 enn 1-2.
Får håpe jeg ikke angrer i november ;)

Brannfrelst

Quote from: "Ricky"Jeg har et så dårlig forhold til Enga at jeg ærlig talt må innrømme at jeg heller ville ha 2-2 enn 1-2.
Får håpe jeg ikke angrer i november ;)


Om dette ene poenget skulle vere avgjørende,da er det nok mange andre kamper å tenke på. Brann kommer f.eks garantert til å spille en uavgjortkamp utover høsten..
2.10.07-Gullet kom hem!

Von_Krieg

Quote from: "Baunebob"Synes komentatorene nevnte noe med en som måtte stå over mot Brann ?
Hvem isåfall er det ?


Ronny Johnsen og Thomas Holm står oppført med 2 gule og begge fikk vel ett til i dag mener jeg... (iflg fxt.no)
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

Ricky

Ingen som må sone karantene mot Brann, dessverre.

Marek

Quote from: "Von_Krieg"
Quote from: "Baunebob"Synes komentatorene nevnte noe med en som måtte stå over mot Brann ?
Hvem isåfall er det ?


Ronny Johnsen og Thomas Holm står oppført med 2 gule og begge fikk vel ett til i dag mener jeg... (iflg fxt.no)


Står vel bare oppført med ett hver?
ons Ivar skal hem...

Von_Krieg

Quote from: "Ricky"Ingen som må sone karantene mot Brann, dessverre.


Har VIF en kamp mellom denne og Brann da?
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

Von_Krieg

http://dyn.tv2.no/sport/main.do?cmd=cards&tournamentId=1&seasonId=329

Her er Ronny Johnsen, Thomas Holm og Jan Derek oppført med to gule hver og samtlige av disse fikk jo kort i dag og. Er mulig denne listen inkluderer cup også. Står ikke noe om det...
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

blubbin

Quote from: "Baunebob"Fytti for ett fremspill av Pall Gunnarson.

Skal vi si oss fornøyd med poengdeling ?
Ille for både Stabæk og Enga


Stabæks islandske spiss heter Pall Gunnarsson like lite som den norske spissen i Man. U. heter Gunnar Solskjær.  Gunnarsson er etternavnet til islendingen.

For øvrig mener jeg dette er et bra resultat for Brann, selv om man ikke kan vite sikkert at Vålerenga blir enklere å møte nå enn hva tilfellet ville vært om de hadde vunnet  i kveld.

tj00m

fyfaen for en LATTERLIG dommer, sku ønske han va fra Bergen sånn at vi slipper han
Brann Bergens Stolthet!

Nightfox

Quote from: "blubbin"
Quote from: "Baunebob"Fytti for ett fremspill av Pall Gunnarson.

Skal vi si oss fornøyd med poengdeling ?
Ille for både Stabæk og Enga


Stabæks islandske spiss heter Pall Gunnarsson like lite som den norske spissen i Man. U. heter Gunnar Solskjær.  Gunnarsson er etternavnet til islendingen.

For øvrig mener jeg dette er et bra resultat for Brann, selv om man ikke kan vite sikkert at Vålerenga blir enklere å møte nå enn hva tilfellet ville vært om de hadde vunnet  i kveld.

Von_Krieg

Quote from: "Von_Krieg"http://dyn.tv2.no/sport/main.do?cmd=cards&tournamentId=1&seasonId=329

Her er Ronny Johnsen, Thomas Holm og Jan Derek oppført med to gule hver og samtlige av disse fikk jo kort i dag og. Er mulig denne listen inkluderer cup også. Står ikke noe om det...


Kan se ut som om jeg har undervurdert tv2 sin evne til å oppdatere sine "kort" lister. Så det neste kortet til disse nevnte spillerene fører til en kampes karantene... Sorry folks...
quot;Noen tror på gud andre på allah... Jeg tror på Brann!"

Go Up