• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Beste kjøpet

Started by naitsirk, July 23, 2005, 09:52:07 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

naitsirk

Aftenposten har i dag ein artikkel om det beste kjøpet i tl.http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=82539

her e ikkje nokon av branns nye nevnt med eit ord.nok eit eksempel på vif avisa.

BL

For de som leser sånne blader så har FHM også en mening om tippeliga-lagene sine beste og verste kjøp opp igjennom årene. Husker faktisk ikkje i farten ka Brann sitt verste kjøp var, men beste var hvertfall Olofinjana.
Hansa-
Felt Z

SeTrE

Ddet dårligste må vell være Mika Kotila til 5 mill!!!!Eller han dere islendingen fra molde....

jinxter

Bjarki Gunnlaugson var grusom, enda irritert på det straffesparket hans

KNUDSEN

dårligste kjøpt i følge FHM er Anders Giske
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

Lurkin

aaaaaaaaaaahahahaha, Tore Andre Flo på 1... Resten av listen var grei, selv om Trond Fredrik burde vært der..
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Sett med dagens priser så var Flo tidenes ran for Brann. Var det ikke 1 million vi gav Tromsø etter en lengre farse om kontrakter? Og den gang så vi på det som blodpris :p Og best av alt var jo at vi snøt RBK for kontrakten :) Var vel en av de første jobbene Bratseth hadde for RBK etter proffkarrieren sin ;) Så det er ikke "bare" negative minner rundt Flo :p

For vi har Robbie Winters, For vi har .... Kem faen e Tore Andre. På tide å tørke støv av Løvviksangen? :D

Andrés

Kor blei det av Kjetil Løvvik egentlig? Etter han returnerte for vålerængen, så har jeg ikke hørt noe til ham...

Dette er da mannen som ble toppscorer for oss...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

naitsirk

han spelte for stord/moster for 2 år sidan.trur han bur i oslo.han pendla ihvertfall då han spelte på stord

BrannSupporter

Han retunerte ikke til Vålerengen etter Brann vel? Det var vel Lyn han gikk til så hvitt jeg husker. Han spilte vel for Engen før han var i Brann.

BL

Han gikk vel til Lyn ja.
Hansa-
Felt Z

Snorri

Tilbake til temaet - jeg synes at VIF har klart seg bedre på overgangsmarkedet i sommer, og også i år for den saks skyld. Vi betalte blodpris for en landslagskaptein som ikke har spilt like bra som han kan - når han i det hele tatt har spilt. VIF har fått Ishizaki, Grindheim, Hoset og Flo. Klassespillere hele gjengen, spesielt Grindheim synes jeg Brann burde hatt.

Kan folk begynne å bruke mellomrom før de klistrer inn linker sånn at man kan trykke på de?
I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest i just squandered"
- George Best

Brems

Quote from: "BL"Han gikk vel til Lyn ja.


Løvvik gikk fra Enga til Brann, fra Brann til Grasshoppers, så til Lyn.

Brrrems!

BrennEFoRBranN

Quote from: "Snorri"Tilbake til temaet - jeg synes at VIF har klart seg bedre på overgangsmarkedet i sommer, og også i år for den saks skyld. Vi betalte blodpris for en landslagskaptein som ikke har spilt like bra som han kan - når han i det hele tatt har spilt. VIF har fått Ishizaki, Grindheim, Hoset og Flo. Klassespillere hele gjengen, spesielt Grindheim synes jeg Brann burde hatt.

Kan folk begynne å bruke mellomrom før de klistrer inn linker sånn at man kan trykke på de?


Han Inshizaki har jo ikke vært så aller bra.... Hoset og Flo er det alt for tidlig å si noe om....so what om flo var god så må han ikke være det nå
En dag skal det skje*

Tois

Flopp kjøpt av Brann er Kottila!

Xminator

Synest kritikken mot Kottila er til dels useriøs og urettferdig. Så vidt jeg husker spilte han med skade (var det ikke ryggen?) den halve sesongen han fikk hos oss. Mener også å huske at han spilte en meget god kamp mot Rosenborg på Stadion. Det var jo også en heller sympatisk personlighet...

At han ikke var verdt pengene de kampene han spilte er vel alle enige om, inkludert Kottila selv. Selv er jeg ganske sikker på at han hadde slått til om han hadde fått trene med laget en sesong til :p

Nemesis

Det er stor forskjell på dårligste kjøp og dårligste spiller.

Dårligste kjøp er jo pris/lønn, utgifter på spilleren delt på antall spillte kamper.  Her kommer nok Anders Giske dårlig ut. Det samme kommer Martin Andresen til å gjøre hvis skadene fortsetter.  Dette regnestykket er jo ikke helt vanntett da...  Det samme kan vel gjøres for beste kjøp......
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Beste kjøp?

Kvisvik.
Olofinjana.
Tore Pedersen. (hvor mange ganger solgte vi fyren?)

Så kommer skiktet med Soma og Sæternes.

Spillere som Miller og Winters er vel ikke med i regnestykket så lenge de kom rekende på en fjæl ;)

Nemesis

Beste signering er vel en mer dekkende beskrivelse. Men for at regnestykket skal bli 100% må jo vi ta med en rekke faktorer som mål/assist, spillerbørser, etc, etc.

Seyi er nok utvilsomt et av de beste kjøpene gjennom tidene. Solgte med gevinst og var en enormt viktig brikke i laget.    Soma for 2 mill (?) er jo heller ikke noe dårlig kjøp....... Helstad?
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Karadas... Hadde jo nesten like stor gevinst på han. Eller Hanstveit for den del. Billig, og egentlig utrolig at han fremdeles spiller på Brann.

Nemesis

fikk ikke Hanstveit tilbud fra man ju for noen år siden?  Inntill videre så er vel han Den spilleren med størst hjerte i Brann og ikke lommebok!
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

"united" trakk seg vel da Hanstveit skadet seg. Det var vel da han fikk tilbud fra Celtic at han valgte Brann. Potensielt kan Hanstveit spille karrieren ut i Brann. Regnet på det i en annen tråd tidligere i år, og kom vel til at Hanstveit da vil bli stående med rekord i kamper for Brann. Det i seg selv må veie tungt for Hanstveit?

Go Up