• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Taklingen

Started by Jonasbrann1, July 19, 2005, 20:36:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Jonasbrann1

Taklingen av Fabijan Cipot var stygg. Mjelde sa at karrieren kan være over. Sryggeste taklingen jeg har sett på lenge.
Blod e tjukkare enn vann

SS

**Sensurert**

Webred

For å unngå at media skal få kose seg stort.

Nixon

Skikkelig stygg sak. Og det ble ganske hatsk stemning på Stadion etter taklingen. Tenk hvis det var fullsatt og det var Scharner som hadde blitt tatt slik...

Apropos Scharner. Flott å se at han tar ansvar for en spiller som ikke engang er lagkamerat. Der har vi en spiller med hjertet på rette stedet!
Rød makt på Hansa

R.I.P.Super-ray

Hva tenker du pa nixon?

Fikk desverre ikke med meg kampen..
7 SUPER RAY - LEGENDE

BL

Noe av det verste og meste unødvendige eg har sett på en fotballbane!! Treningskamp og midt i ingenmannsland på midten! Skandale!!!

Og hvis vi bygger videre på Nixon sin "tenk hvis" så kan vi jo si at det var Hulsker som taklet og knakk foten på Scharner. Då hadde det blitt banestorming og skandale i norsk fotball.
Hansa-
Felt Z

sturlalv

Et sykt aspekt ved det hele er at videoklippet nok snart kommer til å bli en hit på linje med beinbruddene til Cissé og Henke Larsson...

Sturlalv :-)

Snublefot

jeg fikk heller ikke med meg hva scharner gjorde... som var sÃ¥ bra nixon?  har ikke sett kampen...

Men den taklingen var stygg som juling..  litt trist.. han ung-gutten pÃ¥ 18 var overtent, og det gikk dessverre utover Fabijan Cipot....

Etter hva jeg forstod hadde han mere eller mindre imponert, eller ihvertfall ikke spilt noe dÃ¥rlig...  trist om karrieren hans er ødelagt..

men jeg har da sett andy cole komme tilbake etter Ã¥ ha brukket BEGGE beina samtidig.. og et langt oppholdt i rullestol.. kommer veldig ann pÃ¥ viljen til Cipot, og støtteapparatet rundt seg.. men betviler at Brann vil bruke noe penger pÃ¥ han nÃ¥...  han var vell bare pÃ¥ prøvespill.. og er vell ikke interesant for brann pÃ¥ kort sikt ihvertfall, og ettersom Mjelde setter spørsmÃ¥l med videre karriere, sÃ¥ tør nok ikke brann satse pÃ¥ han før han er tilbake og beviser igjen!

Daniel

Så bilder på TV2 sporten og må si det minte meg veldig om Henki Larson i Celtic. Foten hang jo i en helt annen retning.

Noe så forbanna unødvendig. Iflg kampreferatene gjorde jo han en god figur og kunne komme gratis om Brann ville.

gull05

Fy for en lyd det var på den taklingen, men den stemningen på stadion i etterkant av dette var direkte hatsk, tror ikke jeg har opplevd publikum på den måten noen gang. Glad jeg ikke hadde med min datter på denne kampen! Greit at det var stygt, men folk trenger jo ikke tippe over !!
Han dere huseklepp var en fantastisk spiller forresten dersom noen gidd bry seg da.
ød makt.

Kenny

Stakkars kar! Har enormt med sympati for mannen nÃ¥  :(
Tenkte seg til, han er uten klubb og ikke noen inntekt! Tenk hva dette kommer til å gjøre for han i tiden fremover!

Ellers står det respekt av Scharner ja! Veldig enig i hele innlegget ditt Nixon. Scharner hadde neppe kommet på banen i andre omgang uansett! Tror han hadde protestert, og nektet og spille! For fyren rablet jo helt gal etter situasjonen! Og jeg forstår han...

Ellers, så bør B'ham betale en klekkelig erstatning til Cipot. Gi mannen en million i kompensasjon, det er ikke mer enn mange av de overbetalte spillerene på det drittlaget tjener i uken likevel der borte!!

Beklager de mange utropstegn i dette innlegget, men situasjonen tilsier det.

enavgutta

Dette var skikkelig ekkelt ja. Jeg tror jeg aldri har sett noe lignende. Man hørte smellet i foten helt opp på gamle sitte. Ufattelig at det ikke han ikke fikk rødt!!! Håper aldri jeg opplever noe slikt igjen - dette satte en støkk i oss alle.

Ellers var Huseklepp meget bra. Han briljerte visstnok også på treningsleiren. Håper vi ser mer til ham og at Walde blir i troppen.

Skotten

Quote from: "gull05"Fy for en lyd det var på den taklingen, men den stemningen på stadion i etterkant av dette var direkte hatsk, tror ikke jeg har opplevd publikum på den måten noen gang. Glad jeg ikke hadde med min datter på denne kampen! Greit at det var stygt, men folk trenger jo ikke tippe over !!


Så dette på Tv2, noe av det styggeste jeg har sett. At publikum tipper over skulle bare mangle! Jævla engelske fitte,

**Sensurert**
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

startRæga

funker bedre med en gunner  :lol:

SS

**Sensurert**

Webred

sekto

Det var helt fryktelig å se. Har vondt inni meg fremdeles. Kunne høre smellet fra taklingen langt opp på Hansa og du så jo at den foten ikke var sånn som den skulle være.

Ambulansen kjørte fra Stadion ikke lenge etterpå. Kan være meget glad Haukeland er nærme. Har virkelig vondt av den mannen nå. Kontrakt i Brann lå han ikke an til å få, og nå blir det vel ikke fotball på mange måneder. Får håpe han i det minste er godt forsikret.

GamleErik

Quote from: "SS"**Sensurert av webred**


Jada, skrive slike setning og la media få vite at Brannsupporterne går rundt med planer om å ta ham av dage.

Oppegående personer vil kanskje se gjennom fingrene med slike utbrudd på et forum, men helvete heller spar oss for slike utspill og muligheten for at en eller annen sensasjonsjeger i TV2 Nettavisen eller tilsvarende blåser dette opp i en artikkel som de aldri i livet vil korrigere selv om man skulle påpeke at de har feiltolket et innlegg i en forum-tråd. For eksempel en nidvise (også utkast til supportersang) hvor man spør om man må fyre ned dommeren for å komme noen vei i fotball-Norge.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

BL

Quote from: "R.I.P.Super-ray"Hva tenker du pa nixon?

Fikk desverre ikke med meg kampen..


Se bilde på forsiden..... Sier vel det meste om ka Scharnes syns om taklingen.

http://www.bataljonen.no/visnyhet.php?id=474
(Lagt til av webred (link til hele saken om kampen med bildet))
Hansa-
Felt Z

Northside

Det var sykt Ã¥ se! Og ikke minst høre!!!  det smalt jo noe grusomt og du hørte knekket ganske godt! fikk frysninger langt nedover ryggen.... Skjønner godt reaksjonen til stadion!

ss, Umbro og Hansa skrek ut med pakket, det var faktisk ganske kult å høre på, men det var desverre en lei sitvasjon :cry:

sekto

Birminghamspillerne skal i hvert fall ha at etter pause, så gikk de ut på banen og tok Brannspillerne i hånden. Tror ikke det var for å hilse på det nye mannskapet. Episoden var trist for alle parter. Tror virkelig ikke at Birminghamspilleren gikk inn for å skade. Det skjer 100 sånne taklinger i året, men absolutt alt skal gå galt for at resultatet skal bli som det ble i dag.

chris_henrik

Quote from: "NorthsideFCDH"Skjønner godt reaksjonen til stadion!


Til og med ballguttene foran Hansa ropte ut med pakket!
<BRANN> ..... DKFM

gull05

her kan dere lese hva Birmingham skriver på sin hjemmeside om kampen.
http://www.blues.premiumtv.co.uk/page/News/NewsDetail/0,,10412~688121,00.html
ød makt.

Skotten

Quote from: "GamleErik"
Quote from: "SS"**Sensurert av webred**


Jada, skrive slike setning og la media få vite at Brannsupporterne går rundt med planer om å ta ham av dage.

Oppegående personer vil kanskje se gjennom fingrene med slike utbrudd på et forum, men helvete heller spar oss for slike utspill og muligheten for at en eller annen sensasjonsjeger i TV2 Nettavisen eller tilsvarende blåser dette opp i en artikkel som de aldri i livet vil korrigere selv om man skulle påpeke at de har feiltolket et innlegg i en forum-tråd. For eksempel en nidvise (også utkast til supportersang) hvor man spør om man må fyre ned dommeren for å komme noen vei i fotball-Norge.


GamleErik : I samme omgang bør du sensurere deler av mitt innlegg også, der jeg på en lite raffinert måte oppfordrer til ekstrem vold mot denne sønn av det imperialistiske ondet bortenfor nordsjøen. Sinnet har nå gått over til voldsom skuffelse, og mine fantasier om at Republikken Bergen erklærer England krig er enda en gang lagt til side.

Men : Hva så om nettavisen eller andre medier feiltolker og blåser det opp, noe som synes å være regelen og ikke unntaket. Like greit at media forstår at vi ikke er likegyldige til Brann og spillerne våre.

Heldigvis er de fleste av oss edru i dag, liten sjanse for at det er noe mer i slike utbrudd. Voldsfantasiene er først og fremst selvtilfredsstillende, selvsagt på en ynkelig måte, men dog.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Reny

Det var verste jeg har sett. det var jo trist at karrien hans er over. han spilte gode denne kampen, ikke sant?
ødt og hvit er Brann sin farge, Ikke Svart!

Høyrebacken

Noe av det absolutt styggeste jeg har sett fra en fotballbane.
Så klippet på TV, og selv med "støyen" fra 3999 tilskuere og heller moderat opptaksutstyr var smellet etter taklingen godt hørbart.
Fy søren, jeg synes virkelig synd på han Cipot.

HEIA BRANN!
usk at det heter;
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjempar helt te fløyten går", og ikke
"For eg e' ekte Brannsupportar, eg kjeftar helt te fløyten går".

KennethS

Quote from: "gull05"Fy for en lyd det var på den taklingen, men den stemningen på stadion i etterkant av dette var direkte hatsk, tror ikke jeg har opplevd publikum på den måten noen gang. Glad jeg ikke hadde med min datter på denne kampen! Greit at det var stygt, men folk trenger jo ikke tippe over !!
Han dere huseklepp var en fantastisk spiller forresten dersom noen gidd bry seg da.


Huseklepp var helt enorm de 45 minuttene han spilte, regner med Brann henter han snarest mulig.

Tør ikkje tenke på ka som hadde skjedd idag hadde det vært Scharner som ble skadet på den måten.
tå på Brann

Erik


Asbjørn

Ja denne taklingen var ILLE...

Jeg føler virkelig med denne sikkert ikke altfor velstående spilleren nå.

Jeg håper virkelig at folk som Idar Vollvik, Sportsklubben Brann og Birmingham Football Club kan hjelpe han økonomisk i det videre...

Selvfølgelig har ingen av disse noe ansvar for å gjøre det.

Men likevel, den menneskelige siden...

Jeg antar at han har familie å forsørge, i alle fall en karriere å skulle ta vare på. Erfaringsmessig har ikke slovenske/slovakiske (hva han nå enn er) spillere all verden å rutte med.

Så min oppfordring til de tre nevnte parter, hjelp ham økonomisk!!!!!

... ikke fordi han har krav på det.. men han er et menneske som trenger det (...tror jeg).

panZer micky

Quote from: "KennethS"
Quote from: "gull05"Fy for en lyd det var på den taklingen, men den stemningen på stadion i etterkant av dette var direkte hatsk, tror ikke jeg har opplevd publikum på den måten noen gang. Glad jeg ikke hadde med min datter på denne kampen! Greit at det var stygt, men folk trenger jo ikke tippe over !!
Han dere huseklepp var en fantastisk spiller forresten dersom noen gidd bry seg da.


Huseklepp var helt enorm de 45 minuttene han spilte, regner med Brann henter han snarest mulig.

Tør ikkje tenke på ka som hadde skjedd idag hadde det vært Scharner som ble skadet på den måten.


GI huseklepp kontrakt umiddelbart.

Hadde det vært scharner hadde birmingham vært HAT-klubb nr 1 for oss. :evil:
Kunne aldri vist trynene sine igjen her i bergen

Skotten

Quote from: "Asbjørn"Ja denne taklingen var ILLE...

Jeg føler virkelig med denne sikkert ikke altfor velstående spilleren nå.

Jeg håper virkelig at folk som Idar Vollvik, Sportsklubben Brann og Birmingham Football Club kan hjelpe han økonomisk i det videre...

Selvfølgelig har ingen av disse noe ansvar for å gjøre det.

Men likevel, den menneskelige siden...

Jeg antar at han har familie å forsørge, i alle fall en karriere å skulle ta vare på. Erfaringsmessig har ikke slovenske/slovakiske (hva han nå enn er) spillere all verden å rutte med.

Så min oppfordring til de tre nevnte parter, hjelp ham økonomisk!!!!!

... ikke fordi han har krav på det.. men han er et menneske som trenger det (...tror jeg).


Jeg tror ikke Cipot har det så dårlig økonomisk at han trenger vår hjelp, selv om det ville vært en fin gest. Da burde det i så fall være Birmingham som betalte en sum i oppreising. Han har spilt tre år i Qatar, sikkert for ingen andre grunner enn penger, og er vel i tillegg forsikret.

For ham som menneske er det trist å kanskje måtte gi opp karrieren, og jeg har fått veldig sympati for denne mannen. Men økonomisk vil han nok klare seg.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

KjellMo

Har snakket med Henk i kveld og Bataljonen vil sende blomster til Fabian Cipot og det er vel alt Bataljonen bør og kan gjøre nå.
GGG Travel

AlexS

Hvis det hadde vært Scharner - for faen, hvorfor skal man spekulere i det? Faktum er at et menneske nå går gjennom et smertehelvete uten like, og mest sannsynlig har mistet sin jobb for alltid!

BL

Quote from: "KjellMo"Har snakket med Henk i kveld og Bataljonen vil sende blomster til Fabian Cipot og det er vel alt Bataljonen bør og kan gjøre nå.


Veldig bra!!  :)
Hansa-
Felt Z

BL

Quote from: "AlexS"Hvis det hadde vært Scharner - for faen, hvorfor skal man spekulere i det? Faktum er at et menneske nå går gjennom et smertehelvete uten like, og mest sannsynlig har mistet sin jobb for alltid!


Pga Scharner er per dags dato Brann sin beste og viktigeste spiller og det faktum at også han spiller på midten kunne det fort vært han vi måtte klart oss uten 1 år.
Hansa-
Felt Z

AlexS

Quote from: "BL"
Quote from: "AlexS"Hvis det hadde vært Scharner - for faen, hvorfor skal man spekulere i det? Faktum er at et menneske nå går gjennom et smertehelvete uten like, og mest sannsynlig har mistet sin jobb for alltid!


Pga Scharner er per dags dato Brann sin beste og viktigeste spiller og det faktum at også han spiller på midten kunne det fort vært han vi måtte klart oss uten 1 år.


Men, herregud - hvorfor spekulere i et slik scenario nå?

BL

Quote from: "AlexS"
Quote from: "BL"
Quote from: "AlexS"Hvis det hadde vært Scharner - for faen, hvorfor skal man spekulere i det? Faktum er at et menneske nå går gjennom et smertehelvete uten like, og mest sannsynlig har mistet sin jobb for alltid!


Pga Scharner er per dags dato Brann sin beste og viktigeste spiller og det faktum at også han spiller på midten kunne det fort vært han vi måtte klart oss uten 1 år.


Men, herregud - hvorfor spekulere i et slik scenario nå?


Pga i dag var det rimelig close, siden det faktisk gikk fryktelig galt. Kunne like gjerne vært nettopp Scharner som fikk den pasningen og som ble taklet. Og det er då folk begynner å tenke på denne måten.
Hansa-
Felt Z

Skotten

Quote from: "BL"
Quote from: "AlexS"
Quote from: "BL"
Quote from: "AlexS"Hvis det hadde vært Scharner - for faen, hvorfor skal man spekulere i det? Faktum er at et menneske nå går gjennom et smertehelvete uten like, og mest sannsynlig har mistet sin jobb for alltid!


Pga Scharner er per dags dato Brann sin beste og viktigeste spiller og det faktum at også han spiller på midten kunne det fort vært han vi måtte klart oss uten 1 år.


Men, herregud - hvorfor spekulere i et slik scenario nå?


Pga i dag var det rimelig close, siden det faktisk gikk fryktelig galt. Kunne like gjerne vært nettopp Scharner som fikk den pasningen og som ble taklet. Og det er då folk begynner å tenke på denne måten.


Kanskje jeg er lite belest på dette området..men er det sikkert at Scharners fot hadde reagert på samme måte? Uansett, ganske håpløst å tenke på dette nå...

selv om jeg mistenker at det er en klassisk voldsromantisk reaksjon : Hadde dette skjedd med vår beste spiller, da skulle det i hvertfall blitt bråk! Mange syke fantasier rundt om i Bergen i kveld. Har allerede hatt min andel for en god stund.
 Sportsklubben Brann feirer i Ã¥r et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

KongRudi

Helt enig med alle i at dette var en grusom takling.

Grunnen til at det 'bare' ble gult kort var;
Dette var en treningskamp, det var derfor spilleren fikk gult kort, og ikke rødt. Paul Scharner hadde også pådratt seg kort hadde dette vært en obligatorisk kamp.
Dommerer ser ofte gjennom fingrene i treningskamper, slik at lagene får maks utbytte av kampen, og at den ikke blir ødelagt ved at ett lag stiller med færre spillerer.
Gutten som taklet var 18 år og var nok veldig overtent.
Han ble byttet ut, noe som er normalt ved lignende tilfeller i treningskamper.

Han var også inne i Brann-garderoben og unskyldte seg i pausen, og for å være helt ærlig står det litt respekt av å tørre å gå inn i samme rom som Scharner etter å ha sett bildet på nyheten på batljonsiden, hehe.

Uansett, nå får vi vell bare håpe at Cipot's karriere ikke er over, og at Brann hadde forsikret spillerene før kampen. :)

Det er ikke noe særlig konstruktivt vi kan gjøre, og synes uansett ikke at det er nødvendig å gå inn på Birmingham-fansen sine norske sider å skrive inlegg som 'pissalag' og 'fy faen' har gjort, det blir bare dumt synes jeg, og hvis folk føler det er nødvendig så kan de skrive under med sine egne navn og ikke slike barnslige pseudonymer.
Det var tross alt bare en spiller som taklet, ikke hele laget.

SuperBrann

enig med du, det var nok treningskampen som utgjorde fargen på kortet.

Men det var ikke han selv som kom inn i garderoben, det var Birmingham manager Steve Bruce som kom inn og gjorde det for han. Tror nok det var det lureste

Og det er nok ikke Brann som forsikrer spillerene som er på prøvespill, det er spilleren selv og agenten deres.

Men litt overasket over at Steve Bruse kommer med uttalelser om at de nesten ga opp kampen etter den episoden. Han sa at kampen sluttet da han taklet. Spillerne mine fikk ikke lov til å spille fysisk etterpå.
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Alexåsane

syns nesten brann skulle gitt han kontrakt og bygget han opp igjen. Men det er vel pga eg har sånne følelser at eg ikke hadde passet i en rolle som Per Ove.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Nixon

Quote from: "SuperBrann"Men det var ikke han selv som kom inn i garderoben, det var Birmingham manager Steve Bruce som kom inn og gjorde det for han. Tror nok det var det lureste.


Ifølge VG (ikke se på bildet...) i dag kom spilleren personlig og sa unnskyld. Voksent gjort av 18-åringen som nok ikke sov godt i natt.
Rød makt på Hansa

viks

Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

No.16

Han hadde vel sikkert ikke noe valg,var vel steve bruce som gav han beskjed om å gjøre noe sånt....Tipper han var piss i buksen..

Tror nok det hadde tatt endå mer av visst vi hadde hatt Charlie og andresen utpå der også..
Er jo en helt horribel takling,det er uten tvil det styggeste eg har sett..

Håper bare på at Cipot klarer å komme tilbake,men det ser jo mørkt ut

Brannfrelst

Quote from: "NorthsideFCDH"Det var sykt Ã¥ se! Og ikke minst høre!!!  det smalt jo noe grusomt og du hørte knekket ganske godt! fikk frysninger langt nedover ryggen.... Skjønner godt reaksjonen til stadion!

ss, Umbro og Hansa skrek ut med pakket, det var faktisk ganske kult å høre på, men det var desverre en lei sitvasjon :cry:


SÃ¥ du fikk ikke med deg at til og med gamle sitte tok helt av  :shock:
2.10.07-Gullet kom hem!

Skumling

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=82359

Branns sportslige leder pratet med Cipot da han ble båret ut på båre.

- Han er en skikkelig tøffing og var helt ved sine fulle fem. Han sa bare noe slikt som at «fanken, der røk begge beina mine», sier Ludvigsen.



Denne mannen hadde blitt en ny fussballgott, ingen tvil om det.

mobli

Quote from: "Skumling"Denne mannen hadde blitt en ny fussballgott, ingen tvil om det.


På slovensk hadde vel det blitt noe slikt som "Nogomet Bog". Høres ikke like bra ut som Fussballgott.

Ble rimelig forbannet igår, men synes mest synd på Cipot.

Straffe!!!

En representant for Bataljonen har vært på sykehuset og personlig levert blomster og ønsker om god bedring.

Cipot var, etter forholdene, ved friskt mot. Han skulle opereres litt senere, og hadde et håp om å være tilbake i aktivitet etter en lang rekonvalenstid.

Bataljonen ønsket ham selvsagt lykke til!

Northside

likte dette bildet eg, du ser tydlig Scharner flyger rett i strupen på han som taklet :lol:

http://images.icnetwork.co.uk/upl/icbirmingham/jul2005/1/7/00093DB6-2A53-12DE-A4D50C01AC1BF814.jpg

Ellers godt å høre at noen fra BBB var opp på Haukeland en tur :wink:

Lurkin

http://webtv.tv2.no/webtv/main.do?treeId=5055&progId=61431

fy flate, så ikke kampen, var i Sverige, men ser jeg han som gjorde det skal jeg gjøre ting som...ja, skal la moderatorene slippe å sensurere meg.

en innsamling den 31. hadde vært fint, enten han er forsikret eller ei, viser at vi støtter han, kan hjelpe på moralen..
Berømte Brann fra Bergen

P-K

Mannen er dobbeltforsikret og har spilt fotball i Qatar. Han har IKKE dårlig råd.

Samlet Celticsupporterne inn penger til Henke da han ble skadet? Tror ikke det. Og Henke varet ikon for dem.

Kjempegreier å gi ham blomster, men det finnes ørten bedre ting å samle inn penger til.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Go Up