• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann

Started by Skotten, July 19, 2005, 12:43:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Skotten

Så vidt jeg har fått med meg er det ingen tråder allerede som tar for seg denne viktige kampen kommende lørdag, så jeg tar meg friheten...

En etter min mening uhyre vanskelig, og viktig, bortekamp venter oss. Etter en treg start på sesongen har Molde klatret til en niende plass, og Molde kan fort bli et av høstlagene med gode navn som Mavric, Kihlberg, Rudi og hjemvendte Berg Hestad på laget. De har også den spennende nykommeren Konate i sine rekker, samt den ustabile men potensielt ekle Stian Ohr. En typisk Branndødar.

Brann derimot skal spille for sitt første gull siden 63, og skal vinne slike kamper. En god start på høstsesongen er alltid viktig, og kan bidra til at optimismen og troen på suksess denne sesongen lever videre. Allerede til helgen kan vi i verste fall oppleve et gap på 9 poeng opp til Start. Brann må vise at de vil være i førersetet, og ha kontroll over sin egen skjebne.

Molde sin hjemmestatistikk kontra Branns bortestatistikk bærer bud om en jevn kamp :

Molde har 3 - 2 - 2 , 10 - 9 i målforskjell og 11 poeng

Brann har 2 - 2 - 2 ,  9-8 i målforskjell og 8 poeng

På de 17 siste kampene på Molde Stadion har Brann 6 seire, 4 uavgjorte og 7 tap, og en målforskjell på 36-30 i favør Brann.

Kvisvik er forlengst borte, nykommere som er aktuelle for Moldekampen er Trond Fredrik og muligens Michael Helegbe. Andresen står mest sannsynlig over, resten er beregnet skadefrie til kampen. Derfor tror jeg Brann stiller med dette laget :

                           Opdal

Sigurdsson   Bjarnason    Soma        Hanstveit


Ludvigsen      Haugen     Scharner       Guntveit

                   
                   Winters     Sæternes

Bytter : Knudsen får mest sannsynlig litt spilletid for Ludvigsen, Miller det samme for Winters. Tror ikke Miller får sjansen på den sentrale midtbanen, ei heller på venstresiden, selv om han kunne gjort en like god offensiv jobb som Guntveit.

Det er noe med dette laget som ser tynt ut, men er rimelig sikker på at Haugen kan gjøre en god jobb i Andresens fravær. Usikkert er det også hvor mye Ludvigsen er i stand til å heve laget, og om det stilles litt for store krav til poteten Guntveit. Uansett hvem som erstatter Kvisvik, så vil vi vel aldri fornøyde.

Moldekampen må uansett vinnes, og vi har slått Molde før med langt dårligere lag enn dette. Men noe sier meg at dette blir tøft, kanskje for tøft. Min pessimisme og dårlige magefølelse kan jeg lett skylde på mine erfaringer med Brann som går 16 - 17 år tilbake.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Northside

* Det var en tråd om denne kampen :wink:

Molde gjør som sagt det bra no og kan være farlig, men vi bør og må vinne denne kampen, tror faktisk vi gjør det også, hvertfall 1 poeng skal vi klare!

viks

http://www.mfkweb.org/forum/viewforum.php?f=2

Artig, se på avstemningen her i høyre kolonne: 75% tror det blir tap mot Brann:)
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Brannfrelst

http://www.billettluka.no/moldefk
Her kan billetter kjøpes til kampen. Kjøp på "kortside bortelag".
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator


Andrés

Jeg skal oppover med bussen i mårra.. Skal bli gøyt!

Molde har gjort det bra i treningskampene nå i sommerpausa, men det har da jaggu meg vi også.. :-D

Tror og håper på 3 poeng i mårra. Den viktige sistedelen i sesongen.. Om vi vil vinne tippeligaen i år, så er det bare seier som er godt nok, for verken vif eller start kommer til å gjøre det noe lettere for oss...
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

Nixon

Quote from: "Xminator"


Lite tyder på at TFL skal starte. I beste fall blir han med som reserve.
Rød makt på Hansa

enavgutta

TFL halvskadet? Det vi så av Sanne mot det engelske pakket må ha vært et blaff, for det jeg har jeg ikke sett tidligere fra den kanten.
Håper på TFL etter 45 ihvertfall.

tintin

Skal ikkje oppover selv, men noen som vet om kampen vises på tv? evt hvilke kanal?

Nixon

Quote from: "tintin"Skal ikkje oppover selv, men noen som vet om kampen vises på tv? evt hvilke kanal?


Vises ikke på tv. Men du kan se den på web-tv.
Rød makt på Hansa

Andrés

Si meg en ting.. Kommer billetten til selve kampen i tillegg til de 500 for turen, eller er den inkludert?
niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

arild

Quote from: "Andrés"Si meg en ting.. Kommer billetten til selve kampen i tillegg til de 500 for turen, eller er den inkludert?


Nesten 100% sikker på at du må kjøpe billetten å..

michael

Branns lag mot Molde (4-4-2): Opdal - Sigurdsson, Bjarnason, Soma, Hanstveit - Sanne, Miller, Scharner, Guntveit - Sæternes, Winters.

Sanne starter ja, er spent på han. Men han viste jo gode takter mot Birmingham. Får håpe den kampen økte selvtiliten hans betraktelig, men tror vi kan forvente at han spiller dårlig. Men det er lov å håpe!

Skotten

Quote from: "michael"Branns lag mot Molde (4-4-2): Opdal - Sigurdsson, Bjarnason, Soma, Hanstveit - Sanne, Miller, Scharner, Guntveit - Sæternes, Winters.

Sanne starter ja, er spent på han. Men han viste jo gode takter mot Birmingham. Får håpe den kampen økte selvtiliten hans betraktelig, men tror vi kan forvente at han spiller dårlig. Men det er lov å håpe!


Positivt for Sanne er jo at han spiller fullstendig uten forventningspress, det eneste som forventes er at han spiller dårlig og det er ikke særlig krevende å få til.

Ellers (positivt) overraskende at Miller får sjansen fra start. Er jo bedre enn Haugen offensivt, får satse på at Scharner tar det defensive.

Føler også at det snart nærmer seg skåringsorgie fra Sæternes. 3 mål nå, hvile en måned osv.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Skotten

Petter Rudi er klar for kampen etter 11 kampers skadefravær. Dette går greit, men er glad jeg skal se kampen på web - TV. Det som alltid irriterer meg med Rudi er at kommentatorene skryter ham opp i skyene, og ser så mye som jeg aldri ser. Jeg ser bare de keitete løpene og pasningene, og en middelmådig spiller, mens nesten alle kommentarorer ser Norges "moralske" kaptein og superstjerne.

Er også klar over at jeg kan komme til å måtte tråkke ut av salaten igjen etter dette. Alt ligger vel til rette for at dette talentet i 30 - årene endelig slår igjennom.
 Sportsklubben Brann feirer i år et noe spesielt jubileum, hvilket?

Trivial pursuit anno 2063.

Lennono8

Hvis det som står på www.brann.no stemmer, så får vi se TFL fra start på høyresiden, mens Cato ikke er på benken en gang. Hva sier dette?

mobli

Quote from: "Lennono8"Hvis det som står på www.brann.no stemmer, så får vi se TFL fra start på høyresiden, mens Cato ikke er på benken en gang. Hva sier dette?


Det sier at Cato er ute med skade. Det står det på bt.no

Lennono8

"Skade" når kapteinen er ute. Men da er vi i gang... Grusom speaker!

KEO

Quote from: "Lennono8""Skade" når kapteinen er ute. Men da er vi i gang... Grusom speaker!


For å ikke snakke om molde tilskuerene!!

Vi æ Molde
Nu kør vi!

Lennono8

Vet ikke om jeg liker det jeg ser her. Veldig tamt. Bra redning av Opdal.

hjallisen

branns lag-noen som har det? klarer ikke å se trynene på skjermen utenom Sanne pluss et par til...
ed beina plantet på bakken

KEO

Fy faen for en redning av opdal!!!
Nu kør vi!

hjallisen

sinnsyk redning-mannen e god
ed beina plantet på bakken

hjallisen

ed beina plantet på bakken

KEO

Det måtte jo komme 1-0 Molde
Nu kør vi!

anita

nei, nei, nei, dette e ikkje bra!

StoreS gutt 16

Offff... Grusomt!!!! Men vi kommer tilbake. Tipper 2-2.

Lennono8

Skal dette aldri ta slutt???? Hadde visst glemt i løpet av sommeren hvordan vi egentlig har det. Det skjer gang på gang på gang...år etter år etter år.

KEO

Vi blir rund spilt  2-0
Nu kør vi!

arild

2-0 elendig forsvar

anita

e d mulig? På tide at de skjerpe seg... Innsatsen e tydeligvis ikkje så veldig god!

Gud

Herregud, dette er jo bare tragisk...

Timbaa

Der ble vi snytt for straffespark, faen!!
ansa Z

Lennono8

Det er Molde vi spiller mot... Ser ut som det er Chelsea. Vi blir jo rundspilt. Skulle vært straffe, det der...

Timbaa

2 store sjanser, her må vi score sæternes
ansa Z

KEO

Vi taper jo hver jævla hode duell
Nu kør vi!

Lennono8

Meget svakt av Bengt. Tror vi må lage ny sang til han, sånn at vi ikke lyger når vi synger...

KEO

Ka skal vi med ny høyre kant når vi faen ikke prøver å spille baller ut der?????
Nu kør vi!

anita

virker som om det er Miller som er hele beholdningen i brannspillet...

Timbaa

Quote from: "anita"virker som om det er Miller som er hele beholdningen i brannspillet...


Hvillken kamp er det du ser på?
ansa Z

Eivind

kor ser dokkar kampen?

Lennono8

Som alltid er Molde dårlig når man setter press i midten og tar med sentral midt frem. Trodde Mjelde og Steffensen hadde fått med seg såpass.

Og hvorfor i helvete tillater man at det spilles Jahn Teigen "Bli bra igjen" når noen er skadet? Jeg er oppløst i tårer over spillet til Brann og arrangementet på Molde Stadion.

tintin

er vel kanskje idag det går opp for mim at vi må ha en ny venstrekant som holder mål NO!!!

KEO

Quote from: "tintin"er vel kanskje idag det går opp for mim at vi må ha en ny venstrekant som holder mål NO!!!


Hadde bare midbanen fått fart på ballen å spilt den fra seg , så tror jeg kantene kunne ha fungert
Nu kør vi!

tintin

Meget mulig det, ser ikkje kampen, og kan derfor ikkje uttale meg om det, men mener likevel at vi må ha en ny venstrekant, så slipper vi å flytte så mye rundt på spillerne...

apop

Venstrekanten og høyrekanten har ikke bæsjet på leggen enda i kampen. de har knapt vært brukt. (OK nå bæsjet sanne litt granne med skuddet sitt, men jaja)

Hanstveit derimot må snarest sendes på tempo-trening. Han har jo ikke kontroll på Ohr i det hele tatt.

og Scharner? hvor i huleste er han? Dette må være siste spiker i Miller-scarhner sentralt ideen

Lennono8

Vi hadde fortjent et mål nå. Produserer bra.

nummer9

Er nå iellafall ikke Sanne som gjør dårligst figur utpå banen av Brannspillerne.

Har fikset mange cornere iallefall ;)

apop

hjleper ikke skape cornere når miller ikke vener å slå en god corner

tintin

dere som ser kampen, hvem spiller til godkjent så langt??

Go Up