• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Hva gjør vi nå?

Started by KenFeltZ, July 04, 2005, 22:57:13 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

KenFeltZ


pusuren

Har ikke lest inlegget så skal ikke kommentere det. men det må vel være det lengste noen gang på dette forumet eller?

Kristin

Bra skrevet du har mye brae poeng eg selv har tenkt på .....
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

abe78

Vet ikke om du fikk med at Brann har sluppet inn 1 mål på de siste 5 kampene! Ikke gidd å si at Soma har spilt ganske svakt og at det ikke holder til gull...
.og husk!

naitsirk

synst ikkje enga e so mykje å skryta av. har som start hatt griseflaks i dei fleste kampane og har ikkje overbevist meg med noko bra spel.
såg vif-odd og hoseth var direkte dårlig. får han betre enn 4 på børsen so e da noko som e gale.

Leffen

den romanen der kunne jeg skreve på 10 linjer

enavgutta

Du var sikkert den som gikk etter en halvtime på norskeksamen på ungdomskolen kjenner jeg rett også Leffen.

KenFeltZ


Gnomen

nomen...

Gnomen

Quote
Får håpe vi får noen forsterkninger også på de mest sårbare posisjonene for Brann. Det vil bli skader/karantener på nøkkelspillere som Soma, Andresen, Scharner, Winters, Sæternes og der har vi ikke god nok dekning og nettopp det kan bli forskjellen på gull og sølv. Det er også litt bekymringsverdig at stort sett kun Scharner har spilt opp til sitt potensiale på ett stabilt nivå denne våren. På en annen side er det jo betryggende å vite at vi ligger på 2.plass før høst sesongen og forhåpentligvis vil de nevnte herrer komme mer i slag på ett stabilt høyt nivå utover høsten


Enig med deg der.. Vi må nesten få inn en eller to "stjerner", ihvertfall nå som vi har mistet en. TFL er ikke i mine øyne en stjerne, men en god spiller som sikkert kommer til å gjøre en god jobb for Brann. Jeg holder en knapp på El-Fakiri, men hvem andre? En ny stopper som du var inne på hadde gjort seg, men da en som hadde danket ut Bjarnarson, og som kunne hjulpet Soma til å bli enda bedre, ved å avlaste han på de områdene han ikke er så flink.

[/quote]
nomen...

KenFeltZ

Brann sin første 11'er med PVM ser jo meget bra ut men PVM kommer neppe før etter sesongen så vi vil mangle mye kreativitet i midtbane leddet inntill han kommer. Og skulle Miller forsvinne så har vi enda færre alternativer. Vi får håpe at Brann får bort PVM nå i sommer, signerer ny kontrakt med Miller og får seg muligens 1 forsterkning til. Og at Helegbe blir årets komet i Tippeligaen....

KenFeltZ

El Fakiri hadde en utrolig bra periode de 6 mnd han var her. Men han har fått meget begrenset spilletid hos Monaco og de få gangene han har spilt har det vært mye på høyreback. Han har som du kanskje vet prøvd seg på høyreback på landslaget også med veldig blandet hell. Innleggs foten hans er ikke blant de beste for å si det slik...Fakiri ville blitt en forsterkning på Brann kanskje hvis han hadde funnet tilbake til formen han hadde sist han var i Brann. Problemet er at Fakiri ønsker å spille offensiv midtbane og der har vi Scharner som har vært Branns beste iår og det er helt utenkelig at Fakiri danker ut Scharner. Martin Andresen får vel spille neste uansett hvordan han presterer. Dermed blir jo spørsmålet om Brann trenger en ny høyreback eller høyre midtbane med Fakiris kvaliteter. Jeg håper virkelig at han kommer til Brann men han vil neppe få favoritt plassen sin sentralt på midtbanen og han vil trenge endel matching før han finner stor formen så da spørs det vel om han er tilfreds med høyresiden.

Gnomen

Men det er jo som du sier; det er stallen som ikke er sterk nok. Førsteelleveren holder, men noen gule kort og en skade eller to så er vi laangt ute å kjører..

jaja, vi får se hva POL og Mjelde finner på.. Stoler på at de fremdeles har ambisjoner om å ta gullet, og at de finner de rette spillerne som må til.
Men en eller to nye må vi ha for å vinne serien, det er jeg ganske sikker på!

Det kunne jo kanskje vært lurt å låne en spiller resten av sesongen.. f.eks, Stadheim? Om de er villig til å la han gå da..
nomen...

Andrés

niagara fossen, london og paris -  ka e det mot bergen, nordens paradis?

DrMeland

rMeland

abe78

Kan ikke bli mer enig Dr. Det er to typer gnål vi må slutte med:

1) Gull i år. Det er bedre som DrMeland sier - vi må etablere oss i toppen for å bli der. Den siste tiden har den klareste utfordreren til RBK gått på en smell i sesongen etter. Dette gjelder også Brann.

2) Tørsten etter store navn (gamle). Det er mye bedre å satse på unge spillere som er på vei til å gå fra tallent til spiller på landslagsnivå. PVM og TFL er slike spillere. Jeg tror TFL vil blomstre i Brann da han har mye bedre spillere rundt seg enn han hadde i B/G.
.og husk!

Kirk


Gnomen

Quote from: "DrMeland"Hvorfor skal alt vinkles så negativt?


Vi er jo nødt til å være kritisk, vi må jo hele tiden ønske å bli bedre enn det vi er i dag.. Så derfor vil det alltid bli satt fokus på de "negative" tingene, dvs; det som kan bli bedre.
nomen...

Xminator

For å si det slik: VIF spiller med Amund Skiri på midtbanen. Hvilken gullkandidat kan gjøre det? :p Eller for den del Hovi på backen :p

Jeg er egentlig veldig fornøyd med at laget mitt vinner flere fotballkamper enn vi taper. Og bare det å komme før RBK på tabellen er en liten seier. Senk forventningene litt og det blir mye gøyere å se fotball. For uansett nivå eller liga er de aller aller fleste fotballkamper drit dårlige. Man må bare se alle for å få med seg de virkelig bra :p

Tror egentlig dette blir bra. TFL er en kvalitetsspiller. Så førstelaget vårt er ikke mye svekket. Om Miller blir ut sesongen er benken forholdsvis godt besatt også. Helegbe virker som en skikkelig joker (papir BA rapporterte om storspill og hatrick i afrika) og en litt anderledes spillertype som er godt å ha på benken. Haugen virker å ha tatt enda ett steg fra i fjor. Mot Hamkam virket han veldig trygg med ball. Om vi får enda to spillere til Brann har vi veldig god kvalitet på både førstelag og benk.

Selv uten flere forsterkninger tror jeg Brannlaget vil henge med i toppen helt inn.

KenFeltZ

Skiri spiller ikke på midtbanen for VIF så det er feil.

R.I.P.Super-ray

Quote from: "KenFeltZ"Skiri spiller ikke på midtbanen for VIF så det er feil.


Da mener han Muri!
7 SUPER RAY - LEGENDE

Xminator

Joda, jeg blander de to der. De er sikkert tvilinger :)

Tois

Vålerenga forandre lag hver eneste kamper i vårsesongen.. Muri og Skiri likhet ja.. Muri og Skiri i midtstopp igår hjemme mot ODD..

Brann_ruler

I utgangspunktet kan jeg være enig at VIF og RBK sine staller virker bedre.

Det jeg synes man skal tenke litt på er sammensetningen på lag. RBK var tidligere ekspertert på å hente riktige typer til laget. Denne filosofien har de heldigvis forlatt for lenge siden. Nå er det navnene som hentes og skal "formes" inn i system.

VIF ser ut til å ta den samme løsningen. Navnene betyr mer en typene.

Synes Brann skal forsatt holde søkelys på spillere som passer i klubben, gruppen, byen og system.

Må ikke falle for fristelsen å hente f.eks Carew (gud forby) dersom han hadde uttalt seg om returnere til Norge.

Har vært debattert endel om psykologi i fotball og gruppe kjemi og evne til å fungere sammen er viktigere faktorer enn en god landskap mot brasil for 10 år siden

Nemesis

Quote from: "Brann_ruler"Har vært debattert endel om psykologi i fotball og gruppe kjemi og evne til å fungere sammen er viktigere faktorer enn en god landskap mot brasil for 10 år siden


Er nok er litt av feilen til rævbk ligger. De har gått fra å være (det velsmurte) maskineriet rosenborg, tilå være 11 enkeltspillere på banen....
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Go Up