• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Flagg-dag/Flagg-verksted..

Started by Tifo-gruppen, July 04, 2005, 21:19:57 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Tifo-gruppen

Hei Hei..
Etter mye mas prøver vi oss med flagg-dag.
Førstkommende Onsdag (6/7-05) Fra kl.12 og utover..

Ta med det du trenger til å lage flagget/banneret ditt.
Vi er behjelpelig med over-head,hvis det trengs..
Detvil også samtidig bli kjørt stor stillt dugnad for Tifo-gruppen..
Om du ikke lager flagg,så kom å hjelp..

Tid:Fra 12 og utover.
Sted: BBB-feltet..(Midten av Store Stå)

MVH
For Tifo-gruppen
Christian Bøe
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

rødesk

håper det komme fler utover sommeren!..
Kan desverre ikkje, e i utlandet ..
Men dette lover bra!
oen må gå...!

Gnomen

jeg kommer.. regner med at vi må ha med eget stoff.. men har dere pensler og maling?
nomen...

Northside

ok, e dette det vi må ta med selv altså?:

Maling
pennsler
stoff
ark til overhead (ikke mulig å printe dette ut der oppe?)
motiv
underlag?

så alt vi får e overhead, men kor mange. 1 på deling?

hmm, jaja, e no et forsøk. Får håpe det funker.

Tifo-gruppen

Underlag og pensler stiller vi seff...Vi har desverre ikke mulighet til å få printet ut noe på stadion, men send d på mail så ska jeg se hva jeg kan få fikset...
mvh Morten talhaug i tifo gruppen
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)


Gnomen

Her var det mange stilige motiver..

Jeg bare lurte på om Tifo-guppen kunne printe noen av disse til overheaden?
De må jo være grei oppe på kontoret der, å gjøre det for oss?
nomen...

BL

Mye tøft ja, men korfor skal det på stadion???? Veldig mye der som ikkje har en drit med Brann og Bergen å gjøre. Vi skal støtte Brann ikkje vise at vi kan male tøffe motiver.
Hansa-
Felt Z

rødesk

det går jo an å sette teks på det så det ikkje bare blir de motivene då.. De e jo konge.. Eg sier bare at dette lover bra!.. håper mangen stillier opp, eg desverre på ferie.. Men faen, dette blir sikkert göy for dokkar andre
oen må gå...!

SeTrE

Synes det var veldig mye bra motiver du kom fram med thomas...

Skulle gjerne vært med jeg også, men bor i skien...men sender du noen av bildene til meg, så skal jeg lure meg med på oddrane sin TIFO dugnad nestegang og få laga noen eksemplarer;)

Håper så mange som mulig stiller opp, så vi får laget masse 2stangsbanner...ser utrolig kult ut..

Northside

Quote from: "BL"Mye tøft ja, men korfor skal det på stadion???? Veldig mye der som ikkje har en drit med Brann og Bergen å gjøre. Vi skal støtte Brann ikkje vise at vi kan male tøffe motiver.


grunnen til det er at eg ikke finner noen bilder som passer bedre til Bergen/Brann, alternativet er å skrive noe under bildene.

Og selvfølgelig, farger og slikt må skiftes på noen av bildene, det eg fant her er bare slik at vi har noe å gå ut fra...

DJ_ADG

Quote from: "BL"Mye tøft ja, men korfor skal det på stadion???? Veldig mye der som ikkje har en drit med Brann og Bergen å gjøre. Vi skal støtte Brann ikkje vise at vi kan male tøffe motiver.


det var mange motiver med FLAME det har noe med brann å gjøre, et med et fotball og flame, Og HANSA logoer.har noe med Bergen og Brann å gjøre. Så eg vil på stå at det har noe med brann å gjøre, selv om det ikkje har det direkte.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

BL

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "BL"Mye tøft ja, men korfor skal det på stadion???? Veldig mye der som ikkje har en drit med Brann og Bergen å gjøre. Vi skal støtte Brann ikkje vise at vi kan male tøffe motiver.


det var mange motiver med FLAME det har noe med brann å gjøre, et med et fotball og flame, Og HANSA logoer.har noe med Bergen og Brann å gjøre. Så eg vil på stå at det har noe med brann å gjøre, selv om det ikkje har det direkte.


Vel... Eg vil mye heller se flagg som har direkte tillknyttning til Brann eller Bergen, som f.eks Hansa-logoen. Headshots (eller ka faen det heter?) av spillerne er jo ganske tøft. Syns ikkje det holder med noen flammer.

Men så lenge det kommer flagg og to-stangs så skal eg vel ikkje klage :roll:
Hansa-
Felt Z

Northside

Quote from: "BL"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "BL"Mye tøft ja, men korfor skal det på stadion???? Veldig mye der som ikkje har en drit med Brann og Bergen å gjøre. Vi skal støtte Brann ikkje vise at vi kan male tøffe motiver.


det var mange motiver med FLAME det har noe med brann å gjøre, et med et fotball og flame, Og HANSA logoer.har noe med Bergen og Brann å gjøre. Så eg vil på stå at det har noe med brann å gjøre, selv om det ikkje har det direkte.


Vel... Eg vil mye heller se flagg som har direkte tillknyttning til Brann eller Bergen, som f.eks Hansa-logoen. Headshots (eller ka faen det heter?) av spillerne er jo ganske tøft. Syns ikkje det holder med noen flammer.

Men så lenge det kommer flagg og to-stangs så skal eg vel ikkje klage :roll:



Er ikke så lett å finne slike bilder på nette :wink:
Må lage de selv då og det kan eg ikke...

Northside

no e vi endelig ferdig med vår første flagg dugnad dette året, jobbetfra 12:00-19:00

Oppmøtet var overraskende bra! Var faktisk så mange flaggmalere og tifo intreserte der at noen måtte sitte ute på ss å male! Overheaden var det full krangel om og stoff hadde vi alt for lite av ettersom oppmøte var så bra. Greit at flagg/tifo interessen e ganske stor her i byen men dette var langt over all forventing.


Selvfølgelig e dette bare tull!

Vi var 4stykker som stilte (utenom tifo-gruppen), det var også de 4vanlige personene. Hvor var alle de andre som maser og maser om at vi må lage flagg?
Tror dere at flaggene bare vokser på trerene? At vi bare kan plukke de ned fra trerene på vei til kamp?

Dette ville jo selvfølgelig vært en ønskedrømm, for båder meg og alle dere andre, men så lett e det faktisk ikke! Flaggene må lages (eller kjøpes for de som liker det), og får å lage disse flaggene trenger vi folk som kan lage de. Der stopper vi faktisk, for folk til å lage disse flaggene var det en stor mangel av. Etter å ha lest på diverse Brann forum så skulle man virkelig tro at vi klarte å stille mer enn 4 stykker på en slik dugnad! Hvertfall når folk har mast om dette i over 1år no.

Skal det noen gang bli mange flagg på stadion så må faen meg folk få fingen ut å gjøre noe, hjelper ikke sitte her å mase om flagg dugnader, det må gjøres!

Håper virkelig vi stiller bedre opp neste gang tifo-gruppen har en slik dugnad, viss de gidder då. Etter dette dårlige oppmøte så har eg plutselig forstått hvorfor tifo-gruppen ikke har vært så giret på en slik dugnad.

takk.

SuperBrann

Jeg har sagt meg villig til å være med å hjelpe så sant jeg har tid, men da må dere kunne gi beskjed også. Visste ikke noe om at dere skulle ha dugnad og kunne derfor ikke møte. Det hadde jo bare vært å sende meg en pm her inne eller en mail, værre er det jo ikke..
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

DJ_ADG

Quote from: "SuperBrann"Jeg har sagt meg villig til å være med å hjelpe så sant jeg har tid, men da må dere kunne gi beskjed også. Visste ikke noe om at dere skulle ha dugnad og kunne derfor ikke møte. Det hadde jo bare vært å sende meg en pm her inne eller en mail, værre er det jo ikke..

Det har ihvertfall ståt på forumet her i en god del dager.


Var vel ca 10 på det meste, de som pleier å være der minus noen f¨som var på ferie.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

SuperBrann

QuoteDet har ihvertfall ståt på forumet her i en god del dager.


Ikke alle som leser forumet så nøye, om det er et aktuelt tema å diskutere så ramler det fort nedover listen og vekk. Kan ikke dere lage en liste med epost/mobil til de som kan være aktuell til å hjelpe? Så vet dere til enhver tid hvor mange som kan og kommer. Bare en ide, kan jo ikke være så vanskelig om dere virkelig vil ha hjelp.
[/quote]
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Gnomen

jaja, noen av oss jobber...
nomen...

rødesk

men de som brenner for tifo, bör vite når det er dugnader!.. `Det skal ikkkje vaere vanskelig å få med seg.. Liker du tifo serdu innom siden med alle tifo linkene..
Jeg er som sakt på ferie, og hadde komt vist jeg kunne..
Men ble det laget noen flagg eller dreit dere i hele dugnaden?
oen må gå...!

DJ_ADG

Quote from: "rødesk"
Men ble det laget noen flagg eller dreit dere i hele dugnaden?
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside

Quote from: "rødesk"`Det skal ikkkje vaere vanskelig å få med seg..


hmm, når fikk de bokstaven "å" i utlandet då?


Uansett, dersom du virkelig bryr deg om tifo og dugnader så sender du meg en PM her med mailen din og navn, så skal eg kontakte hver enkelt av dere neste gang det e dugnad. då slipper vi unnskyldinger som "vi leste ikke akkurat den posten, må informere bedre".

C@Bøe_79

Vil bruke anledningen til å takke de som hjalp oss med rydding idag!

MVH
Christian Bøe i Tifo-gruppen..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Gnomen

Jeg mener.. Jeg har dritlyst å lage meg et flagg, men i dag gikk det ikke! Begynner på jobb kl.16..

Jeg visste om denne tifo-dagen, og var innstillt på å gå, men det gikk ikke. Men faen heller, gidder ikke å unnskylde meg! Hadde vi hatt et tifo-lokale som var åpent noen faste dager i uken så hadde det vært så utrolig mye enklere!
nomen...

rødesk

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "rødesk"`Det skal ikkkje vaere vanskelig å få med seg..


hmm, når fikk de bokstaven "å" i utlandet då?


Uansett, dersom du virkelig bryr deg om tifo og dugnader så sender du meg en PM her med mailen din og navn, så skal eg kontakte hver enkelt av dere neste gang det e dugnad. då slipper vi unnskyldinger som "vi leste ikke akkurat den posten, må informere bedre".
oen må gå...!

C@Bøe_79

Quote from: "Gnomen"Jeg mener.. Jeg har dritlyst å lage meg et flagg, men i dag gikk det ikke! Begynner på jobb kl.16..

Jeg visste om denne tifo-dagen, og var innstillt på å gå, men det gikk ikke. Men faen heller, gidder ikke å unnskylde meg! Hadde vi hatt et tifo-lokale som var åpent noen faste dager i uken så hadde det vært så utrolig mye enklere!



Send meg en pm eller mail til tifo@bataljonen.no så skal vi sikkert ordne noe.. Og det er bare til å spørre,ikke alt her i verden skjer på FORUMET:)
Problem ligger i at vi er kun et par personer som kan møte opp fra Tifo-gruppen og en av disse må være der for å ha dugnad..
Blant annet i malings-lokalet vårt skal enten undertegnede eller Morten(leder TG) være for at vi skal få disponere..
Vi er alltid åpen for ting som farger tribunen...

MVH
Christian Bøe
I Tifo-gruppen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

SuperBrann

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "rødesk"Uansett, dersom du virkelig bryr deg om tifo og dugnader så sender du meg en PM her med mailen din og navn, så skal eg kontakte hver enkelt av dere neste gang det e dugnad. då slipper vi unnskyldinger som "vi leste ikke akkurat den posten, må informere bedre".


Synes det er frekt og uhøflig å komme med slike komentarer, her prøver hvertfall jeg å stille opp for å hjelpe og får slengt drit tilbake. Og har sagt før at jeg stiller opp. Men jeg har bedre ting enn å tråle gjennom hver eneste del i forumet hver dag. Da er det vell mye enklere for dere å ta kontakt, og mail addressen min finner du både på hjemmesiden min og på profilen min her inne. Så virker ikke som dere er så veldig lysten på hjelp.

Har støttet "tifo" med penger både her og der, både på borteturer og loddsalg og innbetalinger. Men er det sånn dere skal være så kan der få fortsette å slenge drit og jeg trekker meg helt ut for dette gidder jeg ikke. Er en voksen oppegående mann og dette trenger jeg ikke i det hele tatt.
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Northside

Quote from: "SuperBrann"
Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "rødesk"Uansett, dersom du virkelig bryr deg om tifo og dugnader så sender du meg en PM her med mailen din og navn, så skal eg kontakte hver enkelt av dere neste gang det e dugnad. då slipper vi unnskyldinger som "vi leste ikke akkurat den posten, må informere bedre".


Synes det er frekt og uhøflig å komme med slike komentarer, her prøver hvertfall jeg å stille opp for å hjelpe og får slengt drit tilbake. Og har sagt før at jeg stiller opp. Men jeg har bedre ting enn å tråle gjennom hver eneste del i forumet hver dag. Da er det vell mye enklere for dere å ta kontakt, og mail addressen min finner du både på hjemmesiden min og på profilen min her inne. Så virker ikke som dere er så veldig lysten på hjelp.

Har støttet "tifo" med penger både her og der, både på borteturer og loddsalg og innbetalinger. Men er det sånn dere skal være så kan der få fortsette å slenge drit og jeg trekker meg helt ut for dette gidder jeg ikke. Er en voksen oppegående mann og dette trenger jeg ikke i det hele tatt.


nå var ikke dette direkte til deg, er ikke første gangen interessen kune har vært stor på nettet. Det e vanskelig for meg å vite hvem som ikke gidder og hvem som ikke kan, de som ikke kan, de kan bare ikke. Det e ikke noe å gjøre med det.

Men no kan hvertfall ingen skylde på at informasjonen ikke er bra nok, noe den faktisk ikke alltid har vært heller.

Mailen din har eg på et ark no så du skal få vite om de kommende dugnadene :wink:

(P.S har ingenting med tifo-gruppen å gjøre, dette e kun av egen interesse i håp om å bedre tifoen endå mer)

Tifo-gruppen

Etter en grei dag sist fikk vi ryddet en del og er nå klar for mer dugnad. VI går ut i god tid for å få folk til å være med. Det er nok arbeid til alle!
vi kjører ut en rekke dager vi har dugand, men det kan bli mer etter hvert.Foreløpig sitter vi opp følgende dager:
Fredag 08.07 fra tolv og utover
lørdag 09.07 fra elleve og utover
mandag 11.07 fra tolv og utover
onsdag 13.07 fra tolv og utover
torsdag 14.07 fra tolv og utover
mandag 18.07 fra tolv og utover
onsdag 20.07 fra tolv og utover
torsdag 21.07 fra tolv og utover
Vi begynner de første dagene på stadion og vil sannsynligvis forflytte oss til laksevåg etter hvert. Gir nærmere opplysning om sted etterhvert, men i vi blir på stadion i helgen.Håper folk tar seg tid til å stille noen dager. Alle moner drar så det er bare til å stikke innom den tiden man kan. Et par timer her og der hjelper oss mye.Så brett opp ermene å trø til! Ved spørsmål ta kontakt me meg på 95 91 97 89, send PM eller en mail på tifo@bataljonen.no.
Mvh Tifo gruppen v/ Morten Talhaug
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Northside

ser man det ja... sommerferie i bbb-rommet i år :D

pizza og dugnad hele sommeren, konge det! :wink:

R.I.P.Super-ray

Ros til tifo gruppen for tidlig annonsering.

Ligg det gjerne ut på forsiden også!
7 SUPER RAY - LEGENDE

SKB e BEST!!!

No går der fremover folkens! Kan bli noe bra ut av dette, stå på!
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

Lennono8

Hvorfor er ikke denne informasjonen på startsiden til bataljonen.no? Kanskje dette hadde gjort at flere fikk det med seg, og møtte opp. Bare en liten tanke...

Tifo-gruppen

Takker så langt for innsatsen til de som har stilt opp på dugnad. Imorgen forflytter vi oss til Bmw på Laksevåg. Her skal det males så folk som stiller opp bør gjerne ikke stille i de fineste klærene sine. Håper folk stiller opp å hjelper oss.
mvh Morten Talhaug
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

SuperBrann

Når er det i morgen, tidspunkt hadde vært greit å ha med..
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

R.I.P.Super-ray

Quote from: "SuperBrann"Når er det i morgen, tidspunkt hadde vært greit å ha med..


Må lese på siden da hjelpeløse mann!!!

mandag 11.07 fra tolv og utover
7 SUPER RAY - LEGENDE

Northside

Quote from: "SuperBrann"Når er det i morgen, tidspunkt hadde vært greit å ha med..


tidene står på forsiden, fra 12 og utover hver dag....  :wink:

Her ligger også noen bilder av noe av det som e blitt gjort på dugnadene:




(Dette var då 2-pinns flagg).

SuperBrann

Quote from: "R.I.P.Super-ray"
Quote from: "SuperBrann"Når er det i morgen, tidspunkt hadde vært greit å ha med..


Må lese på siden da hjelpeløse mann!!!

mandag 11.07 fra tolv og utover


Har sett hva det står, men når de ikke er der så hjelper ikke det. På lørdag stod det fra kl 11og utover, men først halv to kom det noen. Gidder ikke stå og vente for det folk ikke kommer etter avtalen.
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

R.I.P.Super-ray

7 SUPER RAY - LEGENDE

abe78

Dette er godt jobbet gutter! Flere bør slenge seg på her. Det godt med materialer og ledig plass...
.og husk!

Erik

Mye bra der.. Den med hansalogoen, der ville jeg ha malt inn et ølglass eller noe til å fremheve logoen mer.. Jeg tok en sjapp runde med painten for å vise..


Northside

Quote from: "Erik"Mye bra der.. Den med hansalogoen, der ville jeg ha malt inn et ølglass eller noe til å fremheve logoen mer.. Jeg tok en sjapp runde med painten for å vise..



hmm, det var ikke en dårlig ide nei...
kanskje du kan komme å hjelpe? trenger noen flere ideer :wink:

Erik

Jeg jobber i ferien.. lenge holder dere på om dagene da? :P

Northside

Quote from: "Erik"Jeg jobber i ferien.. lenge holder dere på om dagene da? :P


varierer tror eg... Onsdagen jobbet vi til 19:00, Fredag var det litt over 21:00 (etter ka eg har hørt). I helgen var det liten ferie så då vet eg ikke.

Men du jobber vel ikke så ofte? har jo ukedager og helgedager å velge mellom her, du jobber sikkert ikke på alle de :wink:

Stoffi

Så basically er det bare å møte opp med et motiv, eller uten? Alt utstyr finnes der?

Skal se om jeg får dratt med noen kompiser senere i uken når vi har fri.

Skotsk flagg er også på plass uken som kommer.
:)
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Northside

Quote from: "Stoffi"Så basically er det bare å møte opp med et motiv, eller uten? Alt utstyr finnes der?
:)


du må ha med stoff og muligens maling... Hør også her ka som skal gjøres de forskjellige dagene.

I morgen (mandag) skal vi f.eks jobbe med noe annet der med bmw Laksevåg i et bygg der... Det skal males, mer finner dere ut når dere kommer.

Erik

Jobber hver dag jeg;) har aldri fast tid heller når jeg slutter.. få se...

SeTrE

http://brondbytifo.dk/fusion_images/photoalbum/2_pindsflag/flag-74-s.jpg


Viss noen gidder og lage dette med Vålerenga, så kan jeg godt betale 100 kr for det ;)

Northside

Lurer på hvor mange som kommer til å stille på dugnaden no på Onsdag, i dag var det igjen dårlig oppmøte! Men takk til de som møter og Tifo-gruppen som fikser dette.

Men hvorfor stiller ikke flere folk? er det virkelig så mange her som enten jobber eller e på ferie no for tiden? Det har vært så mye mas om tifo her inne på siden i lang tid, men når vi endelig får muligheten til å bevise at vi faktisk kan stelle i stand mye god tifo så stiller nesten ingen på dugnadene.

Folk maser i vei om tifo, at det må bli bedre, at vi skulle hatt ditt og datt, det skal ikke gjøres slik men slik, osv osv....

En ting e sikkert, det vil ikke skje noe før folk stiller og hjelper til.

Ser kun de samme fjesene gang på gang på disse dugnadene, og eg vet det e flere enn de som maser om tifo her inne på forumet.

Erik

Kanskje det er fordi det er veldig få som er inne på denne siden???

Det brude sendt ut lapper til medlemmer osv i posten. Ikke alle gidder å henge på dette sensurforumet lengre...

Go Up