• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Bluss og GALSKAP!!!!!

Started by Gnomen, July 02, 2005, 23:50:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Erlend

https://www.vg.no/sport/i/4BRe16/nff-innkalt-til-pyro-moete-ikke-i-traad-med-dispansasjonsordningen

Nytt forbud mot bluss på vei?  Vi får se hva de blir enige om, men det er klart, når barn får brannmerker både på klær og kropp så må det kanskje bli sånn

Jeg har inntrykk av at våre stort sett gjør ting etter boken, så synd om vi blir dratt ned i dragsuget fordi de andre ikke klarer å gjøre det på en trygg måte

Lasaron

Dette er jo et veldig brennbart tema, også i vår klubb, Brann. Det er utrolig vanskelig å finne balansen mellom bluss og trygghet, særlig når det er fyring inne i bildet. For man tar vel ikke promilletest før man får fyre opp et bluss eller to? Jeg har egentlig varme følelser for blussing, men vi kan være brennsikker på at mange setter sikkerhet såpass høyt at det går mot et nytt forbud. Dog tror jeg ikke den holdningen sprer seg så fort, iallfall ikke som ild i tørt gress. Litt saktere.
Optimaliser trenings- og kampfasiliteter. Optimaliser dyktighet på å utvikle egne spillere og trenere.

Kagain

Jeg har ikke sterke følelser for blussing, men jeg er flammende opptatt av lek med ord, så her vil jeg bare benytte anledningen til å anerkjenne Lasaron sin innsats.

Corran

Vakkert av Lasaronen

Disse som blusser skyter jo seg selv i foten når de jobber knallhardt for å få det lovlig og når de klarer, men må holde det innen visse rammer så sklir det såpass ut som det har gjort rundt omkring i år.
Også blant Brann fansen har det vært en del ulovlig blussing.

PS jeg liker bluss i ordnede former men det må ikke gå ut over noen eller skade noen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

BlobbyWin77

Quote from: Corran on October 17, 2024, 14:35:37 PMPS jeg liker bluss i ordnede former men det må ikke gå ut over noen eller skade noen
Hva er din definisjon av skade?
Risikoen for brann og brannskader er alltid tilstede og kommer åpenbart inn under skade.
Men, hva med å puste inn røyken? Den er giftig, og spesielt svatfarget røyk, inneholder en stor mengde av både store, og mikrosopiske sotpartikler.
Er å  synge Nystemten for fullhals etter innmarsj med bluss vurdert som skadelig?

Corran

Quote from: BlobbyWin77 on October 17, 2024, 19:32:15 PM
Quote from: Corran on October 17, 2024, 14:35:37 PMPS jeg liker bluss i ordnede former men det må ikke gå ut over noen eller skade noen
Hva er din definisjon av skade?
Risikoen for brann og brannskader er alltid tilstede og kommer åpenbart inn under skade.
Men, hva med å puste inn røyken? Den er giftig, og spesielt svatfarget røyk, inneholder en stor mengde av både store, og mikrosopiske sotpartikler.
Er å  synge Nystemten for fullhals etter innmarsj med bluss vurdert som skadelig?

Litt svinn må man regne med :D
Men klart når noen bare drar opp bluss hvor som helst på tribunen og gjerne ikke har noen bøtter i nærheten å kaste dem i. Eller man kaster dem i retning banen så øker jo sjansene drastisk for skader.
I ordnede former der det er litt planlagt og man har bøtter med vann man kaster dem i etterpå så minimeres jo sjansen for skader.

Ingenting i livet er risikofritt eller uten muligheter for noen former for skader
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

"Tinnsoldat"-blussing i gangsonene, med bøtte for å kvitte seg med pyroen, er vel nærmest ufarlig for andre enn de som velger å holde blussene. Blussing inne på tribunene, hvor man står trangt, folk er beruset og det kan komme bevegelse i folkemassene vil alltid medføre en helt annen risiko.
First is first, second is nothing

Dickens

Hva var det som begynte å brenne på Frydenbø ifm blussingen ved innmarsj? Så åpne flammer og vakter som løp på kryss og tvers. Er det ikke alltid vann/pulverapparat i umiddelbar nærhet?

Corran

Så ikke det ved innmarsj. Det var jo i ordnede former og de hadde bøtter og alt
Ser også at i gangen mellom øvre og nedre er det også satt opp noen bøtter for bluss. Men når de kjører bluss der oppe som etter mål i går så kommer det susende nedover nedre delen.
I helgen var det en unge som holdt på å drite seg ut når det kom "ildkule" bakfra som traff ham.
Det er sånne hendelser som kan ødelegge for blussing på tribunene.

En annen ting med bluss. Når du reiser på bortekamp til Bergen for å møte Brann er det ikke greit å sørge for at om en skal blusse så får en tak i en annen farge enn rød?

Go Up