• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vil dette avgjøre gullkampen...?

Started by Lennono8, June 28, 2005, 21:57:10 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lennono8

Kanskje har noen av dere andre fått det med dere, men denne regelendringen har gått meg hus forbi...
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=282264

Frykter at den kan bli særdeles avgjørende for hvem som vinner serien. RBK med sin stall av "klassespillere" vil kunne få et stort fortrinn.

Pr. dags dato har Scharner tre gule, og vi har fem spillere som har to gule. Med kort mot Ham-Kam (med mindre han soner da), kan Scharner i teorien være ute i annenhver kamp i høst... Skremmende tanke!

Lurer på hvordan denne regelen har gått igjennom uten større "rabalder"...

På en annen side er jo vi så langt det snilleste laget i serien, så kanskje det er vi som tjener på det til slutt... ;-)

Sprakk

har ikke denne regelen vert lenge da

Lurkin

Jo, det har vært sånn lenge. Tingen er at fok vil oppjustere kravene til at det må være 5 gule kort for karantere. Noe jeg er helt enig med.
Berømte Brann fra Bergen

Lennono8

Den har vel blitt praktisert en stund, men det virker som om det deles ut mer kort nå enn før. En dårlig dommer kan gjøre at man mister en nøkkelspiller i en viktig kamp, bare ved å gi en feilaktig advarsel...

Are

her er det en del feilinfo ja.. scharner har 3 GULE, ikke røde, tilsammen med cupen. bare 2 i TL. men ser problemet ja.. men så er det heller ikke sikkert at man får gult kort i den kampen man spiller, slik at man kan spille flere enn annenhver kamp..

Lennono8

Hehe...gikk litt fort i sted. Tre røde før halvspilt hadde gjort seg. Da fortjener man å stå over. Regner med at folk skjønte det skulle være gule... Likevel bør reglene mykes opp.

enavgutta

Ja, la oss myke de såpass opp at vi får litt rugbytilstander over spillet :-)

Roffarne

Quote from: "VG"Også Start-trener Tom Nordlie har tatt til orde for en regelendring. Han vil ha karantenegrensen hevet til fem gule kort før suspensjon.

- Da jeg trente Sandefjord, foreslo klubben på Tinget i 2002 å heve grensen til fem gule kort. Det ble nedstemt. Frykten var at det ville resultere i mer grisespill. Den tror jeg er ubegrunnet. Spillet er blitt mer aggressivt, spillerne er bedre trent og tåler mer, uttalte Nordlie til VG for en uke siden.


Hadde man lest hele artikkelen så hadde man sett at dette ikke er en vedtatt regel, men noe enkelte grinegutter ønsker seg.

Xminator

Reglene er helt greie - og til Branns fordel.

Go Up