• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Kan Rosenborg blir seriemester 05?

Started by Lurkin, June 28, 2005, 02:24:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lurkin

Jævla mange eksperter som skal avskrive RBK plutselig. Tror fremdeles de har en sjanse. Det er bare 12 poeng opp til Start. Greit. Men nå er det alltid sånn at en klubb leder ved sommerpausen og avslutter sesongen lengre nede på tabellen (Tromsø, Lillestrøm, Glimt).
Jeg håper og tror det blir tøft for trønderpakket, men det er jo bare 6 poeng opp til resten av gjengen. Og de skal jo møte Start en gang til. Start må på vanskelige borteturer som f.eks. til Bergen, og kommer til å tape poeng. Synes det blir latterlig å avskrive de, selv om det er like langt opp til 5. plass som ned til bunn..

Ingenting hadde vært bedre enn en RBK uten medalje eller Royal League plass whatsoever... :)

Noen tanker rundt dette?
Berømte Brann fra Bergen

Ricky

Rosenborg kan sikkert ta igjen Start eller Brann, men at de skal ta igjen alle topplagene... nei, det begynner å bli usannsynlig. Da tipper jeg Rosenborg må vinne 13 eller 14 av de gjenværende 14 kampene. Har mine tvil til at de greier det, spesielt tatt i betraktning hvor elendige de har vært i nesten hver eneste kamp.

Xminator

Som Ricky sier, hver for seg og adskilt er RBK i stand til å ta igjen Start, Brann, VIF, Viking og Lillestrøm. Problemet med stor P er at så mange lag ligger foran. Det senker sjansene betraktelig. Nå lå VIF 6 poeng bak RBK i fjor høst, og det ble jo likevel forbannet spennende helt inn. Så ikke avskriv RBK. Men de kan ikke avgi så veldig mange poeng nå... De kan jo maksimalt få 56 poeng, og seriemesteren i år havner nok rundt der (vi kan få 63 ... Det hadde vert noe).

krøvel vellevold

Det er så jevnt i årets eliteserie at argumentet om at det er for mange lag foran RBK til at de kan ta gull, ikke holder vann. De kan ta igjen Start som er 12 poeng foran, og de kan utmerket godt ta igjen alle lagene som er 6 poeng foran. Noen uavgjorte her og et tap der, og plutselig er forspranget oppspist. Vinner RBK innbyrdes mot lagene i tet, er 3 poeng hentet inn bare der! RBK er i utmerket stand til å vinne nesten alle kampene som er igjen, og RBK er også det eneste laget som plutselig kan få en seiersrekke på 10 kamper. RBK kan ikke avskrives før det er teoretisk umulig at de vinner.

Når det er sagt, er det selvsagt ikke noe bedre hvis VIF vinner. Er det et lag som overhodet ikke skal bryte RBKs gullrekke, så er det VIF. Vinner VIF serien, kommer VIF til å bli noe helt sinnssykt hypet opp i riksmediene, og det kommer ikke til å bli snakket/skrevet om annet i månedsvis. Og Klanen kommer til å få 10000 nye medlemmer, og verden blir rett og slett uutholdelig.
Legg ned hele klubben!

Nemesis

Tror mye avgjøres på spillermarkedet i sommer. Vif har hentet inn en klasse/klyse-spiller i hoset, samtidig som både Iversen og Berre e på vei vekk. Det blir jo helt avgjørende for dem å hente inn klassespillere om disse forsvinner.  Det artige med årets rosenborg er at i følge june bjattseth har de "tidenes sterkeste stall" i år, så de vil nok ikke kjøpe noe i sommer.  Start kan bli farlig hvis de får holde på profilene sine, her kan en trekke paralleller til Tromsø som i fjor ledet serien etter 13 spillte kamper, men så solgte de gamst-perdersen og nedover gikk det.   Kommer Brann styrket ut av sommerhandelen har vi tidenes sjanse på gull.
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle


Nemesis

Start skal  i høstsesongen til stavanger, åråsen, og brann stadion. I tillegg har de hjemme kamper mot rbk og vif. (Dette i seg selv er ikke noe nyhet :p )  Men...... forkjellen på disse møtene og møtene fra vår sesongen, er at motstanderne nå møter en reell utfordrer til gullet, det gjorde de ikke i første kamp, hvem ville da tro at start kom til å lede serien med god margin etter halvspillt serie?.  I de fem overnevnte kampene står 15 poeng på spill for Start. Jeg tror de klarer å ta to av disse (u i stavnger og u hjemme mot rbk)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

Xminator

Jeg venter at Start snubler mot ett av de "dårlige" lagene. De klarte BG, blir spennende å se om de klarer FFK også.

viks

Quote from: "Xminator"Jeg venter at Start snubler mot ett av de "dårlige" lagene. De klarte BG, blir spennende å se om de klarer FFK også.


Helt enig. Jeg tror ikke start snubler mot de store kanonene heller, men det er vel liten tvil om at Start har prestert opp i mot optimalt i vår. Når høstmørket senker seg, vil også undgdommene på sørlandet heve skuldrene. Mye skriverier i rikspressen, og presset vil øke.

Det kan veldig godt snike seg inn en tanke om at ting går av seg selv mot BG Odd osv, og vips så taper de ett par kamper.

Hva anngår RBK så er jeg veldig usikker. Selvsagt kan de fortsatt vinne serien, men jeg syntes ikke årets utgave virker og inneha det lille ekstra som de har hatt tidligere.. En del kamper har de jo vært direkte svak.

Noen RBK godbiter forøvrig:

http://www.vpn.no/index.php/content/view/full/13013

Quote


QuoteGleden av å se et lumpeskudd fra 40 meter gå inn bak en forfjamset kvinnekeeper er erstattet av Espen Lobb Johnsens keeperspill. Hvilke lirare du er. Alle tilbakespill er målsjanser, selv den enkleste redning ser ut som et tigersprang


Quote
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Jaja

Quote from: "Xminator"Jeg venter at Start snubler mot ett av de "dårlige" lagene. De klarte BG, blir spennende å se om de klarer FFK også.


Har følelsen av at de vil få med seg tre poeng derfra også, men nedturen vil tidsnok komme. Etter ferien har de vel bortekamper mot Lillestrøm og Viking som to av de tre første. Det blir den første store testen på hvor langt vi skal regne med Start. Før den tid skal de ha en tøff cupkamp mot et lag fra Oslo. Noterer meg at Hæstad har en vond ankel om dagen, er vel noe i retning av det første vi har hørt om skader i den klubben hele sesongen...se ikke bort i fra at det kommer flere av dem, flere av spillerne der hentes jo til stadighet med på landslaget også. På midtbanen har de allerede to spillere med 4 gule, Hæstad og Hardarson, som da altså må stå over for hvert eneste gule de får heretter. Sistemann i midtbanetroikaen har nådd tre kort. Totalt blir det nok mye karantener på den midtbanen utover høsten. Når en mister rytmen det gir å spille uke ut uke inn med en drillet ellever blir det fort mye stang ut. Tror ennå Start er lite å bekymre seg for, det av lagene i kobbelet som følger som makter å være stabilt gode gjennom høsten stikker nok av med det.

Havner vi foran Viking og Engen tror jeg veldig mye er gjort. Seier i de to hjemmekampene i høst vil bety mye.

Nemesis

Jeg har nettopp funnet en slående likhet mellom MIM og rbk trener perry.  Begge benytter seg av stein på stein filosofien. Eneste forkjellen er at MIM bygger oppover og perry nedover.........:p      Snakkes trønderpakk :-)
et finnes tre typer mennesker i verden.
De som kan telle, og de som ikke kan telle

winters7

RBK er hekta av kampen om gull det er sikkert.
b][size=18]Robbie Winters!![/size][/b]

Lurkin

Personlig håper jeg at RBK vinner gullet hvis ikke Brann tar det. VI SKAL TA GULLET FRA DE!
Berømte Brann fra Bergen

Tom C

Ref RBK-VIF. Jeg må si jeg satt med et ørlite snev at skadefryd når Espen Johnsen kjeftet på Hoftun så fråden stod ut av kjeften på ham etter at Hoftun hadde slengt med leppa til Johnsen. Ikke mye god stemning i det laget lenger nei.

Tror de er i ferd med å oppleve virkelig motgang for første gang på lenge, og det er ikke alle som takler det så bra...

Hadde vært fint å blitt kvitt Trønderdominansen en gang for alle....
Aldri mer Obos....

runarnormann

Personlig tror jeg det vil staa mellom Brann og Rosenborg helt til de siste par rundene.  Ikke avskriv RBK foer de er uten sjanse.  Det er ikke uten grunn at de har vunnet serien 13(?) aar paa rad.  Derfor var det glimrende at VIF slo RBK i gaar.  VIF kommer til aa dette av, det samme gjelder Start.  Seriemesterskapet gaar til den som klarer aa holde hodet kaldest av Brann og Rosenborg.
egenden Alf Dahl

BL

Tror ikkje vi helt skal avskrive RBK, men at det vil bli tøft er det ingen tvil om. Vi får se om de kjøper noen store navn i sommer, noe eg faktisk tviler på de gjør. Men de har jo mer en gode nok spillere de å hevde seg i toppen.

Kampen vil stå om Brann, VIF, Start, Viking og kanskje RBK.

Men hvis VIF mister Berre og Iversen uten å få noen minst like gode tilbake kan det fort bli 4-5-6 plass på de.
Hansa-
Felt Z

arneg

Ingenting som tyder på at Berre og Iversen forsvinner fra VIF.  VIF har uttalt at Berre uansett ikke blir sluppet før sesongen er ferdig, og når det gjelder Iversen så må jo det rette tilbudet komme, og da helst fra London da det er der kona vil.

krøvel vellevold

Quote from: "arneg"Ingenting som tyder på at Berre og Iversen forsvinner fra VIF.  VIF har uttalt at Berre uansett ikke blir sluppet før sesongen er ferdig, og når det gjelder Iversen så må jo det rette tilbudet komme, og da helst fra London da det er der kona vil.


VIF er blitt forsterket i sommer, RBK vil nok før eller siden finne storformen, Start er på vei til å forsterke laget, mens Brann mister to knallspillere (Charlie + Ray) og får en sånn passe god (TF Ludvigsen). Det lukter ikke seriegull av dette!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ett seriegull ligger mer i innstilling enn enkeltspillere. Det burde jo Start ha bevist i vår.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Ett seriegull ligger mer i innstilling enn enkeltspillere. Det burde jo Start ha bevist i vår.


Brann har aldri vært en klubb for spillere med god innstlling og 110% innsats uansett motstander. Brann er en klubb for de store anledninger. Og da har jeg ikke regnet Odd Grenland foran 4000 tilskuere på Odd Stadion som en stor anledning.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det var jo noe utypisk over Brann i de tidligere rundene i cupen i fjor. I år er det samme leksa og 1-måls-seire mot Løvham. Tror (rettere håper) at vi kommer sterkere som lag utover.

Lurkin

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arneg"Ingenting som tyder på at Berre og Iversen forsvinner fra VIF.  VIF har uttalt at Berre uansett ikke blir sluppet før sesongen er ferdig, og når det gjelder Iversen så må jo det rette tilbudet komme, og da helst fra London da det er der kona vil.


VIF er blitt forsterket i sommer, RBK vil nok før eller siden finne storformen, Start er på vei til å forsterke laget, mens Brann mister to knallspillere (Charlie + Ray) og får en sånn passe god (TF Ludvigsen). Det lukter ikke seriegull av dette!


Det lukter bronse. Mister vi Charlie trenger vi en ekstra spiss i tillegg til høyrekant og en venstrekant.. I SOMMER!
Berømte Brann fra Bergen

viks

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arneg"Ingenting som tyder på at Berre og Iversen forsvinner fra VIF.  VIF har uttalt at Berre uansett ikke blir sluppet før sesongen er ferdig, og når det gjelder Iversen så må jo det rette tilbudet komme, og da helst fra London da det er der kona vil.


VIF er blitt forsterket i sommer, RBK vil nok før eller siden finne storformen, Start er på vei til å forsterke laget, mens Brann mister to knallspillere (Charlie + Ray) og får en sånn passe god (TF Ludvigsen). Det lukter ikke seriegull av dette!


Det lukter bronse. Mister vi Charlie trenger vi en ekstra spiss i tillegg til høyrekant og en venstrekant.. I SOMMER!


Det lukter optimisme av gjengen deres i hvert fall.

Vent nå og se hvilke nye spillere som kommer før dere avskriver gullet. Veldig mye kan skje, til og med at Miller skriver under ny kontrakt!

Snakker om og ta sorger på forskudd!

En vis mann sa engang at en god fotballspiller bør ha det like mye i hodet som i beina. Per Ove var en god fotballspiller...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Miller-fraksjonen står vel sterkest hos en del supportere som har vert med i gamet en stund. Og i den delen av folket er det rimelig naturlig å ha ett litt generelt pessimistisk syn på fremtiden. Bare sunt ;)

viks

Digger Charlie selv jeg, og hører definitivt ikke til de yngste på dette forumet. Men det med Charlie har blitt litt en sånn "kult greie"..

Charlie er en usedvanlig begavet fotballspiller, men han er ikke større enn laget, det vil han aldri bli!

Virker jo nesten som om enkelte her inne heier mer på Charlie enn på Brann..

Håper selv at Miller får ny kontrakt, men drar han så drar han. Jeg føler meg likevel sikker på at om han pakker kofferten, så har Per Ove et mottrekk på gang, som forhåpentligvis vil stoppe kjeften på de fleste kritikerne.

Trenger vel ikke og gå lenger tilbake enn ett år, før folk var i harnisk over salget av Rønningen. Hvor er han nå, og hvor er de kritiske røstene?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Lurkin

Quote from: "viks"
Quote from: "Lurkin"
Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "arneg"Ingenting som tyder på at Berre og Iversen forsvinner fra VIF.  VIF har uttalt at Berre uansett ikke blir sluppet før sesongen er ferdig, og når det gjelder Iversen så må jo det rette tilbudet komme, og da helst fra London da det er der kona vil.


VIF er blitt forsterket i sommer, RBK vil nok før eller siden finne storformen, Start er på vei til å forsterke laget, mens Brann mister to knallspillere (Charlie + Ray) og får en sånn passe god (TF Ludvigsen). Det lukter ikke seriegull av dette!


Det lukter bronse. Mister vi Charlie trenger vi en ekstra spiss i tillegg til høyrekant og en venstrekant.. I SOMMER!


Det lukter optimisme av gjengen deres i hvert fall.


Det lukter vel mer realisme. Jeg liker ikke å gå rundt å si at Brann vinner gullet når det er klart at vi sliter hvis vi ikke får erstattere på plass i sommer.
Berømte Brann fra Bergen

Go Up