• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ditt beste Kvisvikminne!

Started by Mr_Soma, June 24, 2005, 20:34:05 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Hva er ditt beste minne om Kvisvik i Brann drakten?
Både i sportslig og ikke sportslig sammenheng.

Sportslig:

Kampen mot Rosenborg i 99'
Enormt gjevn kamp, men Kvisvik tok saken i egne hender,puttet begge målene til Brann og de vant 2-1!

Ikke sportslig:

Veddemålene med Azar.

DonCorlione

Det går ikkje a ta frem et eksempel.. alle minnene mine om super-Ray e gode å minne verdig..
Men et av de tusen eg husker best var da han fikk en cross passning å dempet den på rygget, direkte til hanstveit som var på løp..

Vil bli svært savnet med sitt "gøye" spill og håper at han aldrie kommer til å glemme Brann og Bergen, no kommer jo han til å få norges 3. beste supportere i ryggen og.
Har stor respekt for plankehaugen.
rann + Hansa = Ekte Bergenser

gamlefar

Glemmer ikke målet hans på Odd stadion i fjor, fra "død" vinkel med høyrefoten.  Et nydelig mål.

keo_

Er enig med DonCorlione ca alt han har gjort for Brann er et godt minne!!!!
b][size=18]I MEINE[/size][/b]

Mr_Soma

Er selvfølgelig hundrevis av minner - men alltid ett eller annet som stikker seg litt fram -

Som når han fikk en tvers over fra Ophaug, står nede ved sidelinjen forran benken, demper den på kassen, og den spretter opp på hodet og ligger HELT i ro, for så å slippe den ned å spille Hanstveit fri.

Raymond er magisk!

R.I.P.Super-ray

Målet mot RBK i 99, alle ufattelig lekre dempingene.. Alle uttalelsene!

Raymond er rett å slett super, eller som soma'en sa det: MAGISK!!!
7 SUPER RAY - LEGENDE

DJ_ADG

Sportselig
Borte kampen mot Odd i fjord. Et fantastisk mål pluss et straffe.
Noe eg også husker é deby kampen han hadde på stadion.Det var 2 påskedag 1998 då han spellte for Mossekråkene.

Ikkje Sportselig
Då han signerte Superray flagget mitt.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Mr_Soma

Noen som husker når Brann skulle til Melløs etter overgangen ?

Når noen "smarte" Mossehoder hadde dekorert halve midtbanen med ett ikke så veldig populært etternavn....

Brannmann Sam

Jeg er ny her. Har akkurat meldt meg inn i fanklubben. Er fra Møre og Romsdal. Har blitt forelsket i fotballen som Brann spiller, byen og livet på stadion.Elsker Brann.

Jeg synes målet til Raymond mot RBK nå nylig var sinnsykt!! Så jævlig kaldt og genialt! Stor spiller!!

Kristin

Noe av det eg husker godt er når han var med å snu fjorårets kamp mot Molde og jeg trodde ikke mine øyner når eg fikk se den nye veltrente kroppen hans.....det husker eg grådig godt!!!
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

Cogito

QuoteNår noen "smarte" Mossehoder hadde dekorert halve midtbanen med ett ikke så veldig populært etternavn....

De hadde skrevet Qvisvik riktignok...

QuoteKampen mot Rosenborg i 99'
Enormt gjevn kamp, men Kvisvik tok saken i egne hender,puttet begge målene til Brann og de vant 2-1!

Uforglemmelig, men tror nok Jan Ove scoret det første. Stor midtbanesentral det også.
 have a dream!

Christmas Tree

QuoteKampen mot Rosenborg i 99'
Enormt gjevn kamp, men Kvisvik tok saken i egne hender,puttet begge målene til Brann og de vant 2-1!


Det var Jan Ove Pedersen som scoret Branns første mål.

For øvrig et nydelig mål.

Mr_Soma

Ja det stemmer nok at det var Jan Ove'n som puttet det første, men Kvisvik ble ihvertfall matchvinner -

Ble småforvirret siden det også stod at Kvisvik puttet begge på skbrann.org

http://www.skbrann.org/sesongen/kamp?kampID=217

Men alt i alt så vil han alltid være ï våres hjerter!

Ricky

Husker godt at han flikket ballen videre med ryggen (!) en gang Hanstveit kom på løp. Og selvfølgelig et par frekke skudd, bl.a. et frispark mot Haugesund i 98, det andre semifinalemålet mot Molde i 99 og målet mot Rosenborg sist søndag.

kabelmann

Den med ryggen har også brent seg fast i minnet mitt. Det var forøvrig mot Sogndal for et par år siden i den kampen Brann vant 6-3 eller noe i den duren (om jeg ikke husker helt feil).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lurkin

Sportslig:

Pasning med ryggen (rett foran SS) og når han tar i mot crosspasningen og legger den på hodet.

Ikke Sportslig:

Når han skjøt en Cola-ball opp på tribunen og jeg fikk tatt i mot den etter mini-verjonen av 2. Verdenskrig.
Berømte Brann fra Bergen

Mr_Soma

Quote from: "kabelmann"Den med ryggen har også brent seg fast i minnet mitt. Det var forøvrig mot Sogndal for et par år siden i den kampen Brann vant 6-3 eller noe i den duren (om jeg ikke husker helt feil).


Er vel ikke så lenge siden vel? Et par år?

Grey

Eller når han (uskyldig selvsagt) knallet ned van ankeren på stadion... Frisparket som gikk rett i planeten.
Maybe a Greyhound could be my way

Jonasbrann1

Husker da han scoret fra død vinkel mot Odd i fjor
Blod e tjukkare enn vann

Stalin

Herregud, nok kvisvik nå!

egrasdal

må bare si at det var sinnsykt godt den gangen han fikk ballen på kanten.. så stod han med en spiller på seg... så ser han hanstveit komme... så står han bare helt stille og peeeker på hanstveit som kommer på overlap før han sender den geniale pasninger til hanstveit...
ansa Z her... Initiativ på nederste felt ;)

[bat]

Quote from: "Grey"Eller når han (uskyldig selvsagt) knallet ned van ankeren på stadion... Frisparket som gikk rett i planeten.


:lol:  en schläger!
stolt og kry-

Brannfrelst

Kommer til å savne alle de artige kommentarene han hadde i media. Samt en genial fotballspiller!
2.10.07-Gullet kom hem!

Ben Dover

Quote from: "Brannmann Sam"Jeg er ny her. Har akkurat meldt meg inn i fanklubben. Er fra Møre og Romsdal. Har blitt forelsket i fotballen som Brann spiller, byen og livet på stadion.Elsker Brann.

Jeg synes målet til Raymond mot RBK nå nylig var sinnsykt!! Så jævlig kaldt og genialt! Stor spiller!!


Velkommen Brannmann Sam    :)

Vi får håpe Petter Vaagan Moen får en like god Brannkarriere.

Kvisvik er død. Lenge leve Kvisvik
lsker Brann

mobli

Sportslig:

For mange ting å velge mellom, massevis av geniale mål, finter og pasninger, men jeg klarer ikke å velge et spesielt minne.

Ikke sportslig:

Nachspiel hjemme hos Raymond, da han bodde i Marken, sammen med Thorstein Helstad, Azar Karadas og Arne Vidar Moen. Det var ikke noe alkohol der da vi kom dit, men et kvarter senere kom Raymond med en svart bossekk full av flasker, og ropte: "Her kommer julenissen!"
Artig kveld.

tintin

Ikkje så verst når han planter brann flagget på ullevaal etter vi har knust lyn i finalen heller:)

winters7

det er det mot odd ellers alle..........
b][size=18]Robbie Winters!![/size][/b]

Klaus_Brann

Quote from: "tintin"Ikkje så verst når han planter brann flagget på ullevaal etter vi har knust lyn i finalen heller:)



Helt enig!det var sinnsykt deilig å se Raymond plante Brann flagget på Ullevaal, til låten "We are the champions" eller no, rungende over annlegget...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kristin

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "tintin"Ikkje så verst når han planter brann flagget på ullevaal etter vi har knust lyn i finalen heller:)



Helt enig!det var sinnsykt deilig å se Raymond plante Brann flagget på Ullevaal, til låten "We are the champions" eller no, rungende over annlegget...
'

det var så digg.. selv om han slet med å få det til å stå-----
rann har hatt flere oppvaskmøter siden 3-2-tapet mot Bodø/Glimt på torsdag.

- Jeg har skjønt at det har vært mye snakk og styr. Jeg har vært på noen møter, men har ikke fulgt så nøye med, sier
tomålsscorer Sæternes.

gull05

Målet mot RBK,, eller alle målene hans mot RBK,,
Uansett konge spiller, å jævlig vanskelig å drikke under bordet! Har prøvd og tapt:)
ød makt.

Go Up